... למכור מוצר יקר?
המוצר יקר ללקוח, טיפול בהתנגדות לקוח, איך לענות ללקוח? לקוח אומר שהמוצר יקר, הדרכת אנשי מכירות, אומנות המכירה, לשכנע מישהו למכור מוצר, הדרכת ... אומר לך "אבל זאת אותה סחורה". ש: אני גם פגשתי מישהו שאמר שמה זאת סחורה גנובה לך תקנה ממנו. אליעד: אוקי כשמישהו אומר לך "זה מאוד יקר לי הסחורה שלך יקרה לי
המוצר יקר" מה אתה צריך לעשות? ש: צריך לשאול ביחס למה זה יקר מהכיוון ביחס למה זה יקר. אליעד: לשאול אותו? ש: להבין לשאול אותו. אליעד: זה מה ... הוא היה לוקח הלוואה נכון? ש: לא בטוח יש אנשים שגם אם אין להם אז אין להם. אליעד: הוא יכול לשדוד בנק, לא משנה אוקי השאלה היא מה אתה צריך לעשות כשמישהו אומר לך
המוצר יקר מה אתה צריך לעשות. מה אתה אומר? ש: להגיד לו זאת עגבנייה יותר טובה. אליעד: מה אתה אומר? ש: השאלה שאפשר לשאול אותו זה למה הוא מתכוון ... אליעד: רוצה לקנות את זה. ש: אם הוא רוצה לקנות את זה השאלה שלו אם הוא רוצה לקנות אצלך או בחנות אחרת. אליעד: רוצה לקנות אצלך. ש: אם הוא כבר ראה את התועלת של
המוצר והחליט שהוא קונה. אליעד: אצלך. ש: אוקי אני מראה לו שמה שהוא, אם הטיעון שלו אז הוא אומר "אני שם יכול לקנות את זה נגיד בחמישים שקלים ... לך שהמוצר יקר מה שאתה צריך לעשות זה לבדוק מה לבדוק? ש: את הנחות היסוד. אליעד: לא נכון לבדוק מה האמת. ש: זה אותו דבר אבל. אליעד: לא יודע כלום הוא אומר לך
המוצר יקר קודם כל סטופ בראש שלך סטופ "האם באמת
המוצר שלי יקר" קודם כל תבדוק את זה, לא יודע בכלל מה הסיפורים תגיד לו אל תגיד לו תשאל אותו לא יודע קודם כל תבדוק האם
המוצר שלך יקר האם אתה חושב שהמוצר שלך יקר. ש: אפשר לשאול אותו למה אתה חושב למה זה יקר לך לפי זה התשובה. אליעד: רגע לא אני מחפש משהו אחר אני ... המסר שצריך להעביר לו ולא אמרתי מה לענות לו גם כן יש מה לעשות ראשון. קודם כל כשמישהו אומר לך "המוצר שלך יקר" קודם כל מה שאתה צריך לעשות זה לשאול את עצמך "האם
המוצר שלי יקר" אחר כך יש מה להגיד לו איך להגיד לו למה להגיד לו מתי להגיד לו לשקר אותו לא לשקר אותו, להגיד לו את האמת להגיד לו את זה לא יודע ... עונה אני בראש לפני זה חושב אם אני חושב שהוא יקר אם אני חושב שהוא לא יקר. אליעד: לא יודע כשמישהו אמר לך "המוצר שלך יקר", שנייה אתה קודם כל צריך לבדוק האם
המוצר שלך יקר עכשיו יכול להיות שאתה תגלה שהמוצר שלך באמת יקר ויכול להיות שתגלה שאתה חושב שהוא לא יקר. עכשיו רגע שנייה עכשיו ברור לנו בוודאות של מאה אחוז שאם הלקוח היה חושב שהכסף שהוא ייתן לך שווה את התועלת שהוא מקבל מהמוצר ביחס לדברים האחרים שהוא יכול לעשות עם הכסף הזה הוא היה קונה את
המוצר זה וודאי לנו במאה אחוז. ש: לדעתי גם לא. אליעד: אתה צודק גם לא מה? ש: גם לא וודאי שהוא היה קונה אצלך. אליעד: לא וודאי שמה אם באיזה מקרה ... שווה לו לשלם אלף שקל אבל אם השכן שלך בשמונה מאות אותו הדבר יקנה שם. ש2: אז הוא אמר לך בהתאם לתועלת. ש1: כן אבל לא אצלך בא אליך מישהו אומר לך "אני שוכנעתי
המוצר שלך שווה אלף רק ששכן שלך מוכר בשמונה מאות". אליעד: אתה צודק נכון הלאה בא נתקדם, בסדר אתה צודק הלאה. אוקי אז מה אמרתי כזה דבר בן אדם יש ... אם אתה חושב שהמוצר שלך באמת יקר זאת כבר הסתעפות אחת מה אתה עונה לו יכול להיות שהמוצר שלך באמת יקר, למה הוא באמת יקר נגיד שעלויות הייצור שלך הן נגיד גבוהות
המוצר שלך באמת יקר ואז עכשיו אתה צריך לשאול את עצמך את השאלה הבאה האם אתה חושב שללקוח כדאי לקנות את
המוצר שלך למרות שהמוצר שלך יותר יקר אם כן אז זה לא בהכרח שהוא כי יש יתרונות שהוא מקבל מלקנות את זה אצלך כלשהו אפילו יתרון כחוט השערה אז לא ... זה ממך אז או שאתה משקר לו או שתוריד את המחיר אין מה לעשות. עכשיו בהנחה שאתה חושב שהמוצר שלך לא יקר ואז אתה צריך לשאול את עצמך אם הייתי הוא האם הייתי קונה את
המוצר הזה נגיד, נגיד שאתה אומר שכן למה היית קונה את
המוצר הזה למה אתה היית קונה את
המוצר הזה עכשיו תשכנע אותו למה לקנות את
המוצר הזה, אם אתה חושב שהמוצר שלך שווה את הכסף שאתה מבקש ושאתה היית קונה את
המוצר שלך בכסף שאתה מבקש למרות שאצל השכן זה עולה חצי אז תשכנע אותו בבקשה למה שהוא יחשוב ככה. מה אתה רוצה להגיד? ש: אני רוצה להגיד שיש פה ... אותך "למה שאני אקנה כשזה יקר" מה אכפת לו למה זה יקר. מה שאני ניסיתי לחדד ברעיון הזה הוא כשלקוח אומר לך "המוצר יקר" אתה צריך לשאול את עצמך מה האמת האם באמת
המוצר יקר אם זאת לא האמת שהוא יקר תסביר שזאת לא האמת ואם זאת האמת זאת האמת זה באמת יקר, עכשיו אתה רוצה תשקר אותו רוצה מה שאתה רוצה אבל קודם ... ואם אתה חושב שהמוצר שלך לא יקר אז תסביר לו למה זה לא יקר במקום להסתבך וסיבוכים. ש: נכון לא בדיוק אבל. אליעד: למה לא בדיוק? ש: אני אגיד לך למה כי לדוגמא אם
המוצר יקר והמחיר הוא תוצאה של שכלול גם של השכירות לדוגמא זה לא טוב להסביר לו "תשמע
המוצר יקר בגלל שאני משלם שכירות גבוהה". אליעד: כשאנחנו שואלים האם
המוצר יקר הכוונה היא האם
המוצר יקר ללקוח הלקוח מה אכפת לו מהשכירות שלך לא מעניין אותו השכירות שלך. ש: בסדר אבל אם אתה בא ואומר לו תשמע זה יקר לי מאוד כי שכללתי את ההוצאות הכלליות שלי במחיר של
המוצר. אליעד: השאלה האם אתה חושב שניתן להשיג שכירות ביותר זול אם לא אז
המוצר לא יקר כי אין אפשרות לייצר אותו בפחות עלות. ש: יכול להיות שאני אחשוב ככה אבל את הלקוח עצמו זה לא מעניין, אתה תבוא תסביר לו "תשמע אני לא יכול אי אפשר זה מצאתי זה המקום הכי זול שמצאתי וזה מיקר את המוצר". אליעד: אז זה מאוד מעניין כי הוא רוצה את
המוצר ואין אפשרות לייצר במקום אחר ביותר זול. ש: לא הוא יכול ללכת למקום אחר למצוא את זה אבל באזור הזה הוא יותר יקר. אליעד: עכשיו רק נשאל שאלה אחרת האם יכול להיות מוצר שהוא יקר נגיד שמישהו שואל את עצמו "האם
המוצר שלי יקר" האם יכול להיות מוצר שהוא יקר? ש: בוודאי. אליעד: האם יכול להיות מוצר שהוא לא יקר? ש: בוודאי אם זה יכול להיות גם זה יכול להיות ... מוצר הופך להיות "ליקר" באופן אובייקטיבי רק אם יש מוצר זהה לו שיש בו את כל היתרונות שיש בו ביותר זול כל זמן שיש במוצר שלך אפילו יתרון אחד כלשהו מההיבט הזה
המוצר שלך לא יותר יקר מהשני. ש: השאלה מה הערך. אליעד: אתה שמעת מה אמרתי אם מישהו מחויב ליתרון הזה אז היתרון הזה יכול להיות שווה לו כל הכסף שבעולם. ש: אבל יכול להיות שהוא לא שווה את כל הכסף הזה שבעולם. אליעד: מה אמרתי שאמרתי יכול להיות אני אומר שכשאתה שואל את עצמך האם
המוצר שלך יקר אתה צריך לדעת קודם כל מה האמת מספיק שיש לך איזה כמה יתרונות או יתרון אחד אפילו שאין אותו במקום אחר אפילו יתרון שהוא לא צריך ... יתרון שאתה מופיע ראשון באינטרנט לא יודע משהו. ש: השאלה אם זה שווה את ההפרש. אליעד: הוא יחליט אם זה שווה או לא, מה שאני בא להגיד שלב ראשון תברר האם באמת
המוצר שלך יקר במקום להסתבך עם הסתבכויות לקוח אומר לך "אז למה זה כל כך יקר" אין לך מה להילחץ תבדוק מה האמת למה באמת זה כל כך יקר תגיד לו את ...