... כימיה עם
לקוח, יצירת אוירה נעימה, למכור
ללקוח שמח, למכור
ללקוח עצוב, יצירת אוירה חיובית, יצירת אוירה שלילית, הבעת הזדהות, שיחת חולין עם
הלקוח, להתחבר עם
הלקוח, להתיידד עם
הלקוח שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של יצירת כימיה עם
לקוחות, למכור
ללקוחות וזה הולך ככה מה שמלמדים אנשים, שיש בזה גם היגיון תכף אני אסביר את זה יותר לעומק, הוא שבגדול למה
לקוח קונה מוצר? כי הוא חושב שהמוצר הזה יעשה לו יותר טוב, זאת אומרת
כשלקוח קונה מוצר הוא אמור להיות בתחושה טובה, הוא אמור להיות בתחושה שהולך לקרות לו דבר טוב מה שבעצם אומר שרצוי לנו להכניס את
הלקוח לתחושה טובה שתהיה אווירה נעימה. עכשיו בשביל למצוא אווירה נעימה איך בעצם יוצרים אווירה נעימה מול
לקוח? אז יש הרבה דרכים ליצור אווירה נעימה. אחת הדרכים אומרת בעצם לדבר עם
לקוח על דברים חיוביים כשעושים small talk או שיחת חולין, או משהו עם
הלקוח שיחת היכרות, דבר איתו על דברים חיוביים. נגיד הולכים לנהל משא ... או דברים שיכולים ליצור קונפליקטים. למה? צור אווירה חיובית, אווירה חיובית זה טוב אל תריב עם
הלקוח או עם הפרטנר למשא ומתן, אם תעלה דברים של קונפליקט אתה יכול ... אחר כך במכירה או למשא ומתן או מה שזה לא יהיה. בקיצור השורה התחתונה היא כפי שנלמדת היא "דבר על
הלקוח על דברים חיוביים", אוקי ולא על דברים שליליים אל תיצור אווירה ... הזה שזה נכון באופן חלקי אבל לא ממש נכון, זאת אומרת המהות של העניין "המחויב" מה שנקרא הוא
שהלקוח תהיה לו חוויה טובה ונעימה אבל זה לא בהכרח אומר שצריך לדבר רק על ... כי הרבה מאוד פעמים אפשר לדבר על דברים שליליים לאו דווקא שליליים ברמה של "אנחנו אומרים משהו נגד
הלקוח", לאו דווקא בהקשר הזה אלא אפשר לדבר על דברים שליליים שזה עצמו יצור
ללקוח תחושה טובה. זאת אומרת לדוגמא אם נגיד אתה יודע
שהלקוח שונא מישהו ואתה יכול לדבר איתו על דברים רעים על הבן אדם שאותו הוא שונא, עכשיו כמובן שמהיבט מסוים צריך לשים לב לא להכניס את
הלקוח למצב רוח רע, לא להתחיל לדבר איתו עכשיו ברמה
שהלקוח או הבן אדם, או הפרטנר או מי שזה לא יהיה ברמה שהוא ממש יתחיל ... "עזוב לא בא לי להתעסק עם הרכישה" או מה שזה לא יהיה. אבל אף על פי כן המחויב זה לאו דווקא לדבר עם
הלקוח על דברים טובים המחויב הוא, הדבר ההכרחי הוא לדבר עם
הלקוח על דברים שיעשו
ללקוח טוב ולכן גם לדבר עם
הלקוח על דברים רעים גם זה עושה טוב, זה יכול להיות שקרה משהו רע בחדשות שסיפרו אחד לשני שקרה משהו ויכול להיות שאתה יודע
שהלקוח הסתבך באיזה משהו, זה יכול להיות הרבה מאוד עניינים והשורה ... היא שכן בהחלט אפשר לדבר גם על דברים רעים. כאשר עוד פעם צריך לשים לב מהיבט מסוים לא להכניס את
הלקוח למצב רוח רע כי אם הוא יהיה במצב רוח רע יכול להיות שהוא יגיד ... למרות שגם פה במאמר מוסגר או לא במאמר מוסגר צריך לשים לב שהרבה פעמים עסקה היא תתרחש דווקא בגלל
שללקוח יש מצב רוח רע דווקא כי זה כבר הסברתי במקום אחר בפעם אחרת, למי יותר קל למכור
ללקוח שהוא עצוב או ל