... מלאה, הסכמה חלקית, הסכמה בתנאי ש, הסכמה רק אם, איך למכור
ללקוח? איך להצליח למכור? איך למכור יותר? איך לשכנע
לקוח? איך להשפיע על
לקוח? איך לשנע אנשים? שלום לכולם, הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ בנושא של: איך לשכנע אנשים? איך למכור? איך לגרום לאנשים להסכים? איך לגרום
ללקוח להסכים לקנות? וכו' וכו' והטיפ הולך ככה: אז כמו שהסברתי בפעם אחרת, יש דבר שנקרא 'הסכמה גדולה והסכמה קטנה'. כדי
שלקוח יסכים על דבר גדול, צריך לקחת את ההסכמה הגדולה, לבדוק מאיזה הסכמות קטנות היא מורכבת וקודם כל להגיע אתו להסכמות הקטנות ומשמה להוביל אותו להסכמה הגדולה. עכשיו, הטיפ ... זה לנסות להגיע אתו להסכמה על נושא אחר. נגיד שאנחנו אומרים
ללקוח: "אוקי, אז אתה רוצה את הטלוויזיה הזאת?", "לא תודה, אני לא רוצה, היא לא מתאימה לי". מה עושים? מה שצריך לעשות זה לנסות להגיע עם
הלקוח להסכמה. לנסות ליצור תחושת הסכמה עם
הלקוח בתחומים אחרים. לדבר אתו, וזה לא כל כך משנה על מה כרגע, לצורך העניין, זה יכול להיות על המוצר, זה יכול להיות על הסיבות שבגללם הוא לא רוצה לקנות את המוצר, יכול להיות כל דבר. ולהגיע אתו להסכמה. להגיע למצב
שהלקוח יגיד: "נכון, אני מסכים אתך", הקונה יגיד: "כן אני מסכים אתך", הבנאדם השני יגיד: "כן אני מסכים אתך". לאו דווקא שיגיד במילים האלה, הכוונה היא שהוא ירגיש שהוא מסכים ... זה טוב לי", "כן, אני מסכים". עכשיו, ברגע שהצלחנו להביא את
הלקוח לתחושה של הסכמה, עכשיו אפשר לנסות שוב פעם למכור לו את מה שרצינו כי כבר עכשיו הוא מסכים אתנו. ואז לנסות לבוא, "תראה, אולי פה תחשוב עוד פעם...", כל תירוץ אחר, או ... אותו רעיון עוד פעם, אבל הרעיון הוא שלפני כן צריך להכניס את
הלקוח לחוויה של הסכמה. אז עוד פעם אני אחזור: אם
הלקוח לא מסכים, אז, מה שצריך לעשות זה לנסות להגיע אתו להסכמה בכל תחום שהוא, בכל הקשר, תסכים אתו שהיום חם, תסכים אתו שדופקים את השחורים, לא משנה מה, תסכים אתו על משהו, ... עוד כמה היבטים: היבט אחד אומר שבעולם אידיאלי עדיף להגיע עם
הלקוח להסכמות ולתחושה שהוא מסכים, עוד לפני שמנסים להגיע אתו להסכמה הסופית. אוקי? ואז אם נוצרת תחושה של הסכמה, אז יש יותר סיכוי שהוא יסכים גם על המכירה הסופית, זה דבר ... עליו עוד פעם. ועכשיו, אני אוסיף עוד דבר, בהקשר הקודם של:
הלקוח שלא מסכים לקנות את המוצר, מה שצריך לעשות זה: המוכר צריך לשאול את עצמו: באיזה מצב אני המוכר חושב
שהלקוח היה מוכן להסכים לקנות את המוצר? לדוגמה, אם נגיד המוצר היה עולה חצי מחיר,
הלקוח היה מוכן להסכים לקנות אותו. אז מה שצריך לעשות ברגע
שלקוח אומר "אני לא מוכן, אני לא רוצה לקנות את המוצר הזה", שואלים את
הלקוח "תגיד לי, ואם זה היה עולה לך חצי, היית מוכן לקנות אותו? היית רוצה לקנות אותו? היה יכול להתאים לך?", "כן, אתה יודע אם זה היה עולה לי חצי, הייתי מוכן לקנות אותו". מה בעצם עשינו? גרמנו
ללקוח להיות בחוויה שהוא מסכים לקנות את המוצר, מה לעשות שהמוצר לא עולה חצי, הוא עולה כפול מהחצי, אבל קודם כל יצרנו הסכמה, עכשיו, אחרי
שהלקוח אמר שהוא מסכים לקנות בחצי, עכשיו, בא נדבר על המחיר. אבל, יצרנו הסכמה. כנ"ל לגבי כל התנגדות אחרת. בנאדם נגיד אומר: "אני לא רוצה ככה וככה...", "תגיד לי ואם ככה ... נותן לך את הרכב במתנה, היה מתאים לך הרכב?" בא נביא את
הלקוח למצב שהוא קודם כל מסכים שהוא רוצה את המוצר, שהסכים שהוא רוצה את המוצר, אחרי שהוא מסכים שהוא רוצה את המוצר, עכשיו אני אגיד לו: "טוב, אז איך אתה רוצה לשלם?" או ... המוכר צריך לשאול את עצמו: "באיזה מקרים אני יכול לשכנע את
הלקוח להסכים שהוא רוצה את המוצר הזה שהוא רוצה את הדבר הזה. באיזה מקרים אני ההורה, יכול לשכנע את הילד שהוא כן מסכים לדבר הזה. "אם אני אביא לך ככה וככה, אתה תסכים?", ... ככה וככה, אז הייתי קונה את המוצר", התת מודע של השומע, של
הלקוח היה: שהוא רוצה לקנות את המוצר הזה. נכון שהוא אמר 'בתנאי ש', נכון שהוא אמר 'רק אם', נכון שהוא אמר 'רק כאשר', זה נכון, אבל אף על פי כן, בתת מודע שלו הוא אמר שהוא ... לעשות את זה גרוע? זה להביע יותר מדי הזדהות עם ההתנגדות של
הלקוח למצב שאליו אנחנו רוצים להוביל אותו בסוף. נגיד
שלקוח אומר: "אין לי 100 שקלים" ואז המוכר, אם אין לו שכל אז הוא יגיד "כן, גם אני חושב שהמוצר הזה מאוד..., 100 שקלים זה לא... זה יקר מדי, עזוב, 100 שקלים לא כדאי לקנות, ... קונה, נכון אתה צודק". עכשיו, לכאורה המוכר השיג הסכמה של
הלקוח, הלקוח אומר "נכון, תראה, המוכר הבין אותי, הוא הבין באמת ש100 שקלים זה יקר, אני כן, אם 20 שקלים, אני קונה". אבל מה הבעיה? שהאובר הסכמה הזאת, היותר מדי ... עם משהו שלא מתאים לו. ולכן, שימו לב, אם אנחנו רוצים למכור
ללקוח פרה,
והלקוח אומר "לא רוצה פרה". "תגיד לי, ואתה רוצה כל בוקר לשתות חלב?" כן, רוצה כל בוקר לשתות חלב". אז הנה, יצרנו הסכמה, עכשיו אני אמכור לו את הפרה, אבל מצד שני צריך לשים ... לו את הפרה. מה המהות? הרעיון הוא כזה: כך את ההתנגדות של
הלקוח, תראה למה הוא לא רוצה, תגיד לו, הרי יש התנגדות מלאה והתנגדות חלקית, יש בנאדם, שעקרוני יגיד אני לא רוצה לקנות פרה כי לא יודע מה, הוא נגד להחזיק פרות בבית. יש ...