... אובייקטיבי, חיסרון סובייקטיבי,
המוצר לא מתאים ללקוח,
המוצר מתאים ללקוח, התאמת
המוצר ללקוח שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של איך לטפל בהתנגדויות של לקוחות, זאת אומרת לקוח רוצים למכור לו
מוצר הלקוח לא רוצה לקנות ואז צריך בעצם לטפל בהתנגדות של הלקוח. אז יש את התפיסה שאומרת שכאשר לקוח יש לו התנגדות אז צריך בעצם להפוך את ההתנגדות שלו מאובייקטיבית ... הופכים את המחשבה השלילית של הלקוח על
המוצר לסובייקטיבית זה נושא אחר שהסברתי אותו בפעם אחרת אבל בגדול הרעיון אומר שכשלקוח חושב דבר שלילי על
המוצר מה שצריך לעשות זה להפוך, בהנחה שאי אפשר לנטרל את המחשבה השלילית שלו או גם אם רוצים לנטרל אבל בתור התחלה צריך להפוך את הדעה השלילית שיש לו על
המוצר לסובייקטיבית הלקוח אומר נגיד "הרכב הזה איטי נוסע לאט" בעיניך לדעתך, לפי מה שנראה לך זה נוסע לאט, לדעתך זה נוסע לאט בעיניך זה נוסע לאט וכו', אוקי זה נקרא להפוך ... מצבים מסוימים שאם לקוח מציג חיסרון
במוצר אומר
"המוצר הזה לא מתאים לי כי ככה וככה" ואנחנו נגיד לו "אוקי בעיניך זה לא מתאים כי ככה וככה" דווקא בגלל שאנחנו נגרום ללקוח לחשוב שבעיניו באופן סובייקטיבי יש חיסרון
במוצר דווקא בגלל זה הוא לא יקנה את
המוצר. מה פשר העניין איך זה יכול להיות? כי באופן יחסי מה בן אדם יותר בטוח בדברים שהוא חושב שהם אובייקטיבים שהם נכונים באופן כללי, מה בן אדם פחות בטוח בדברים שהוא חושב ... שאולי בעיני מישהו אחר זה כן מתאים
המוצר. אז למה אני אומר שיש מצבים שאסור לגרום ללקוח לחשוב שהחיסרון שהוא רואה
במוצר הוא רק בעיניו? משום שיש מצבים שהיתרון והחיסרון הם תלויים אך ורק בתפיסה הסובייקטיבית של הבן אדם. מה זאת אומרת? אני אתן דוגמא נגיד שבן אדם אומר נגיד "אתה יודע ... מידי אף על פי כן..." נמכור לו את
המוצר. אוקי למה? הוא בעצם אומר דבר אובייקטיבי "הדירה הזאת רועשת" מציג את זה כאובייקטיבי ואנחנו אומרים לו "לא נכון זה סובייקטיבי זה רק בעיניך היא לא באמת רועשת" אבל ... זאת יש חסרונות שבהם ההתאמה של הלקוח
למוצר צריכה להיות סובייקטיבית. לדוגמא נגיד שהבן אדם אומר "אתה יודע המיטה הזאת לא נוח לי לשבת עליה", שימו לב יש בן אדם שיגיד נגיד שהלקוח אומר "המיטה הזאת לא נוחה" באים ... טוען טענה והטענה לא נכונה הוא אומר
"המוצר הזה גדול", "אוקי לך זה נראה גדול זה לא בהכרח גדול", "זה לא בהכרח גדול? אוקי הכל בסדר" אבל יש מצבים שאם אנחנו נגיד ללקוח "אתה יודע כן זה גדול עבורך", "נכון זה ... ולכן יש מצבים שאם הלקוח מציג חיסרון
במוצר ואנחנו נגרום ללקוח לחשוב "שזה לא באמת ככה רק אתה חושב שזה ככה, רק עבורך בעיניך יש את החיסרון הזה" אנחנו בעצם עוד נהרוס את המכירה כי ההתאמה צריכה להיות פרסונלית ... ולכן צריך לשים לב כשלקוח מציג חיסרון
במוצר לא תמיד השיטה שאומרת קח את החיסרון שהוא הציג
במוצר ותהפוך אותו לסובייקטיבי לא תמיד היא נכונה, למה לא תמיד היא נכונה? כי לפעמים זה שהחיסרון הוא סובייקטיבי זה לא יגרום ללקוח לקנות את
המוצר הוא עדיין לא יקנה את
המוצר כי ההתאמה אמורה להיות סובייקטיבית ולא בהכרח אובייקטיבית, מי שהבין את הפרינציפ שישליך מזה על כל מקרה לגופו. עכשיו ואז השאלה הנשאלת היא כאשר לקוח אומר
"המוצר הזה", נגיד שזה מנה נגיד עם מלח והלקוח אומר "המנה הזאת מלוחה לי מדי" ונגיד שאנחנו רוצים למכור לו את המנה הזאת למרות שהוא אומר "היא מלוחה לי מדי", אז מה נגיד לו ... במקרה כזה מה עושים במקרה שההתאמה של
המוצר ללקוח צריכה להיות סובייקטיבית ומבחינה סובייקטיבית הוא לא רוצה את זה זה לא מתאים לו הוא לא אוהב את זה מה נגיד לו "בעיניך", "אז מה אם בעיני אבל כל המהות היא ... אומרת? אני אסביר הלקוח נגיד אומר
"המוצר הזה לא מתאים לי" נגיד אומר "המיטה הזאת לא נוחה", תכף ניתן דוגמא מהמנה המלוחה אבל בא נגיד לדוגמא הלקוח אומר "המיטה הזאת לא נוחה לי" עכשיו הלקוח בעצם מציג את ... של הלקוח שהוא אומר "לי אישית
המוצר לא מתאים" איך בתוך זה יכולה להיות תפיסה אובייקטיבית וסובייקטיבית? מאוד פשוט כשהלקוח אומר
"המוצר הזה לא מתאים לי לא נוח לי" השאלה היא האם הוא ראה את זה באופן אובייקטיבי, מה זאת אומרת באופן אובייקטיבי? באופן מכליל דהיינו, "אף פעם זה לא מתאים לי, בשום מקרה זה ... אז מה נעשה? בהנחה שרוצים למכור לו את
המוצר אנחנו צריכים בעצם לבדוק איך אנחנו יכולים לקחת את המשפט שאומר "המיטה הזאת לא נוחה לי" ולהפוך אותו לנכון שהוא עדיין יישאר ושזה עדיין לא ימנע את המכירה ללקוח. ... כזה דבר קח את החיסרון שהלקוח סיפר על
המוצר ותנסה להסביר ללקוח שלמרות
שהמוצר לא מתאים לו אבל זה לא שהוא לא מתאים לו באופן אובייקטיבי, מה זאת אומרת לא מתאים לו באופן אובייקטיבי? לא שזה תמיד ככה לא שזה בכל מקרה ככה זה כרגע באופן יחסי ביחס ... מנקודת מבט מסוימת אתה יכול לחשוב
שהמוצר לא מתאים לך אבל מנקודת מבט אחרת ה