... - מתי
משווקים את המוצר? ומתי משווקים את המוכר כדי
למכור את המוצר? במאמר הזה נעסוק בעניין מכירות באופן כללי. כאשר הנמשל הוא על מכירת רעיונות שונים. וכל רעיון הוא סוג של ... מי שמנסה לשכנע את האחר לקבל את דעתו, הרי שהוא מנסה למכור
לו את המוצר שהוא הדעה שלו. ואם נתבונן על עניין המכירות, נראה שמוצר טוב, מדבר בעד עצמו. ומוצר טוב, הוא מוצר שנותן ... בו, ולראות כמה הוא נוח, ואז הלקוח יבין מעצמו שכדאי לו
לקנות את המוצר. ויש מוצרים שהם כ"כ טובים, שבעל המוצר מוכן
לחלק את המוצר שלו בחינם. והוא יודע שכל אדם שישתמש במוצר שלו, יפיק ממנו תועלת כלשהי, ויהיה מוכן מיוזמתו להכיר טובה על ... מדברים בעד עצמם. וכאשר המוצר הוא לא מספיק טוב, אז צריך
לעטוף את המוצר בעטיפה חיצונית כלשהי, שהיא תגרום ללקוח
לקנות את המוצר. ומוצר שהוא באמת טוב, אפשר למכור אותו גם בלי עטיפה חיצונית בכלל. וככל שהמוצר פחות טוב, כך כדי למכור ... למכור אותו כפי מה שהוא. מאחר שהוא מספק מענה מדויק, לזה
שצריך את המוצר. ולפעמים, המוצר הוא טוב, אבל זה
שקונה את המוצר, לא יודע ולא מבין שהמוצר הוא טוב. ואז צריך לעטוף
לו את המוצר בעטיפה יפה, כדי למשוך את העין של הקונה, שהוא לא מספיק חכם להבין שהמוצר טוב. אבל מצד האמת, אפשר
למכור את המוצר הטוב גם בלי העטיפה שלו. והנמשל של כל הנ"ל הוא, שכאשר רעיון הוא אמיתי וטוב, הרי שזה שאומר אותו, יכול ... כאשר הרעיון והמוצר הרעיוני הוא לא מספיק טוב, אז כדי
למכור את המוצר, לשם כך צריך לעטוף אותו בכל מיני עטיפות. ואיך מוכרי הרעיונות
עוטפים את המוצר הרעיוני שלהם? על ידי זה שהם מנסים לפאר
ולשבח את המוצר, על ידי זה שהם מספרים בשבחו של המוכר, דהיינו, מנסים לספר כמה הם חכמים וכולי. ומי שאין לו מה למכור, ומי שהמוצר שלו לא ממש טוב, הוא צריך
לעטוף את המוצר בהרבה עטיפות יפות. והוא יספר הרבה סיפורים על כמה שהוא חכם, וכמה שהוא מבין, ואיך שהוא קיבל הרבה תעודות, ... מצבים, שבהם הקונה לא מבין את ערך המוצר. ואז המוכר צריך
לעטוף את המוצר הזה בהמון עטיפות, כדי שהאדם ידע
להעריך את המוצר, וידע להתבונן בו ולהפיק ממנו תועלת וכולי. ונסכם בכך, שכאשר האוכל טעים מצד עצמו, אז הוא לא צריך תוספת ...