NLP, איך לשכנע מישהו לעשות משהו? איך לגרום למישהו להתעניין בפוליטיקה? איך לגרום למישהו להגיע למפגש עם אליעד כהן? איך משכנעים אנשים? איך להבין אנשים? איך לעשות מניפולציה? איך להשפיע על אנשים?
איך גורמים לאנשים לשנות את דעתם ולהתעניין בנושאים חדשים?
במהלך הרצאתו, אליעד כהן עוסק בשאלות איך לשכנע אחרים, איך להבין את מניעיהם ואיך לגרום להם לפתח עניין בנושאים שהם אולי לא מתעניינים בהם כיום. אחת מהשאלות המרכזיות היא איך לגרום לאדם לשנות את עמדתו או לפתח עניין בנושא חדש, כמו למשל פוליטיקה או נושא שולי אחר.
כאשר רוצים לגרום לאדם להגיע למפגש עם אליעד כהן, למשל, או להשתתף במפגש פוליטי, יש להבין מהו הקושי או ההתנגדות שמונעת ממנו להיענות להזמנה. אליעד מסביר כי יכול להיות שהאדם לא מבין את הערך שבמפגש או חושש מהצפת רגשות בעקבות שיח על נושא מסוים. לדוגמה, אם אדם חושש להיחשף לדעתו, או שהוא לא רוצה להזדהות עם צד אחד בעימות פוליטי, יש לנקוט בגישה שמפחיתה את הקונפליקט הפנימי.
במהלך הרצאתו, אליעד כהן עוסק בשאלות איך לשכנע אחרים, איך להבין את מניעיהם ואיך לגרום להם לפתח עניין בנושאים שהם אולי לא מתעניינים בהם כיום. אחת מהשאלות המרכזיות היא איך לגרום לאדם לשנות את עמדתו או לפתח עניין בנושא חדש, כמו למשל פוליטיקה או נושא שולי אחר.
- השלב הראשון בשכנוע, לפי אליעד, הוא להבין את המניע של האדם. במקום ישר לנסות לשנות את עמדתו, יש להבין את הסיבה שגורמת לו להחזיק בעמדה הזו.
- אם לדוגמה אדם לא מתעניין בפוליטיקה, אליעד מציע שנשאל אותו למה הוא לא מתעניין. אולי יש לו חוויות רגשיות שליליות מהעבר, או שהוא מזדהה יותר מדי עם צד אחד של המחלוקת ולכן נמנע מכניסה לנושא.
- כדי לשנות את עמדת האדם, יש להציג לו את היתרונות של עיסוק בנושא, תוך שימת דגש על מה שהוא יכול להרוויח מזה. אליעד מייחס לכך את העיקרון הבסיסי של "נזק מול תועלת" - אם האדם רואה יתרונות משמעותיים או תועלת אישית מהמעורבות, ייתכן שהוא יהיה מוכן לשנות את עמדתו.
- אליעד מדגיש גם את החשיבות בהבנת ה"סגנון" של האדם. אם אדם מפחד מדברים מסוימים או לא רוצה לעסוק בנושאים מסוימים, אולי מדובר בהגנה רגשית. אם נבין מהו מקור הפחד או ההתנגדות, נוכל לגשת לפתרון מותאם אישית.
- הוא מציין שאם אדם מסרב להצטרף למפגש, או לא מוכן לעסוק בנושא מסוים, כדאי לשאול אותו שאלות כמו: "למה אתה לא רוצה?", "האם זה משהו שאתה לא אוהב או שלא מעניין אותך?", "האם יש משהו שלא התחברת אליו?". שאלות אלו מאפשרות להבין את המניע האמיתי.
- לא תמיד צריך לשכנע בכוח. לפעמים הדרך הטובה ביותר לשנות את דעתו של אדם היא לתת לו את המקום להרגיש שהוא לא מכפיף את עצמו לדעותיך, אלא פשוט מבין אותן. כשאדם מרגיש שמבינים אותו ומכירים את החששות שלו, הוא יותר פתוח לשמוע ולהתנסות בדברים חדשים.
כאשר רוצים לגרום לאדם להגיע למפגש עם אליעד כהן, למשל, או להשתתף במפגש פוליטי, יש להבין מהו הקושי או ההתנגדות שמונעת ממנו להיענות להזמנה. אליעד מסביר כי יכול להיות שהאדם לא מבין את הערך שבמפגש או חושש מהצפת רגשות בעקבות שיח על נושא מסוים. לדוגמה, אם אדם חושש להיחשף לדעתו, או שהוא לא רוצה להזדהות עם צד אחד בעימות פוליטי, יש לנקוט בגישה שמפחיתה את הקונפליקט הפנימי.
- כדי לפתור בעיה זו, אליעד מציע לא "לדחוף" את האדם לפעולה, אלא לשאול אותו מדוע הוא לא מוכן לקחת חלק. ניתן למשל לשאול: "מה לא מעניין אותך בזה?", "האם יש דרך בה אתה יכול לראות את הנושא הזה אחרת?"
- לעיתים, יש להציג לאדם את היתרונות האישיים שהוא יכול להרוויח מהפעולה שאתה מציע לו, ולטשטש את הפחדים והחסמים. אם תשכנע אותו שהשתתפות במפגש תעזור לו להתפתח או תשפר את מצבו האישי, הוא עשוי לשנות את דעתו.
- חשוב להבין גם את "הסגנון" של האדם. אם אתה מציע לו משהו במתכונת שהוא לא מחבב, הוא עלול לסרב על אף שיש לו עניין...
- שכנוע
- השפעה על אחרים
- NLP
- הבנת אנשים
- שינוי עמדות
- פוליטיקה