שכנוע אנשים, ללמוד לשכנע אנשים, להבין אנשים, אינטונציה, מומחה לשכנוע, ללמוד NLP, שיטות שכנוע, טכניקות שכנוע, חוקי השכנוע, איך לשכנע אנשים?
איך להבין אנשים דרך טון הדיבור שלהם?
אליעד כהן מסביר כי על מנת להבין אנשים באופן מלא וללמוד לשכנע אותם, יש לשים לב לטון הדיבור, אינטונציה, והדרך בה הם מבטאים את עצמם. לדבריו, אנשים אינם מתקשרים רק באמצעות מילים, אלא גם בעזרת טונים, הבעות פנים, התנהגויות שונות ועוד. כל אלה הם פרמטרים המספקים מידע חשוב על מצב רוחם, מחשבותיהם ורגשותיהם. אך השאלה החשובה היא, כיצד באמת ניתן לדעת מה טון מסוים מבטא או משדר?
אליעד מסביר שלמעשה, כל מסקנה שאדם מסיק לגבי טון דיבור של אדם אחר מבוססת על הנחות פנימיות שלו. לדוגמה, כאשר מישהו מרים את קולו, ההנחה האוטומטית יכולה להיות שהוא כועס או עצבני, אך זו אינה עובדה מוחלטת, אלא פרשנות סובייקטיבית. על מנת להבין זאת טוב יותר, אליעד מציע לעשות תרגיל עם עצמך - בכל פעם שאתה משתמש במילה מסוימת או אינטונציה ספציפית, עליך לעצור ולשאול: "מדוע אמרתי זאת כך? למה בחרתי דווקא בטון הזה?" התרגיל הזה לא נועד רק להבנת העצמי אלא בעיקר ללמידה עמוקה יותר על איך לשכנע אנשים אחרים. אליעד מכנה זאת "טכניקת השכנוע המתקדמת" או "טכניקת המודעות העצמית" שמאפשרת לנתח ולדייק בשכנוע.
מדוע חשוב לנתח לעומק את בחירת המילים שלנו?
אליעד מבהיר כי כמעט כל מילה או משפט שנאמרו ניתנים לפירוק וניתוח לשם לימוד והבנה עמוקה יותר של תהליכי השכנוע. לדבריו, בכל פעם שאתה אומר משהו, יש סיבה עמוקה מדוע אמרת דווקא את המילה או המשפט הזה ולא אחר. לכן, המפתח להבנת אנשים הוא קודם כל בהבנת עצמך: אם תוכל להבין למה אתה אומר את הדברים שאתה אומר, תוכל גם להבין למה אחרים אומרים את מה שהם אומרים.
הוא מציין דוגמה - אדם שצועק יכול להיתפס כמישהו כועס, אך לפעמים מדובר בהתלהבות, התרגשות או מצב רוח אחר לגמרי. עליך להיות מודע לאופן שבו אתה מפרש דברים ולהבין שאין בהכרח אמת מוחלטת בפרשנות שלך.
מה הבעיה בשיטות שכנוע קבועות?
אליעד מבקר את השיטות הקבועות לשכנוע (לדוגמה NLP), וטוען כי שיטות אלה עלולות להכשיל את מי שמשתמש בהן מבלי להבין את העקרונות הבסיסיים של הפסיכולוגיה האנושית. לדבריו, ישנן טכניקות שכנוע שונות שנלמדות בקורסים מקצועיים, אך הבעיה היא שהן מתאימות למצבים ספציפיים ולא לכל מצב. אדם שלמד טכניקה כזו יכול למצוא עצמו חוזר עליה באופן אוטומטי בסיטואציה לא מתאימה, וכך נכשל.
לדוגמה, אדם שלמד שיטה מסוימת כיצד למכור מוצר, יפעל באופן אוטומטי ויחזור על אותה טכניקה, בלי להבחין שהסיטואציה השתנתה ודורשת טכניקה אחרת לגמרי. אליעד מדגיש כי הבעיה אינה בשיטות עצמן, אלא בהיעדר ההבנה לגבי מתי ואיך להשתמש בהן.
איך להשתמש בדוגמאות בצורה נכונה בשכנוע?
אליעד מסביר כי אנשים לעיתים טועים כשהם חושבים שיותר דוגמאות יעזרו להם להבין. לדבריו, דוגמאות הן אכן חשובות, אך הן לא מועילות אם האדם לא מצליח להבין את העיקרון המופשט שעומד מאחוריהן. לדבריו, הדרך הטובה ביותר היא לקחת סיטואציה קיימת או אישית, ולנסות לראות כיצד היא מתחברת לעקרונות השכנוע. רק כך, טוען אליעד, אפשר באמת להטמיע וליישם את הטכניקות הנלמדות.
לדוגמה, אם רוצים להבין כיצד לשכנע אדם במצב ספציפי, יש לקחת מקרה אמיתי שהתרחש ולשאול: "מה בדיוק היה פה? למה אמרתי מה שאמרתי? למה הוא הגיב כמו שהגיב?". דרך ניתוח כזה, הופכים את הדוגמה לשימושית באמת.
כיצד אפשר לשכנע מישהו בצורה הטובה ביותר?
על מנת לשכנע אדם בצורה יעילה, טוען אליעד, יש קודם כל להיכנס לתוך המוח...
אליעד כהן מסביר כי על מנת להבין אנשים באופן מלא וללמוד לשכנע אותם, יש לשים לב לטון הדיבור, אינטונציה, והדרך בה הם מבטאים את עצמם. לדבריו, אנשים אינם מתקשרים רק באמצעות מילים, אלא גם בעזרת טונים, הבעות פנים, התנהגויות שונות ועוד. כל אלה הם פרמטרים המספקים מידע חשוב על מצב רוחם, מחשבותיהם ורגשותיהם. אך השאלה החשובה היא, כיצד באמת ניתן לדעת מה טון מסוים מבטא או משדר?
אליעד מסביר שלמעשה, כל מסקנה שאדם מסיק לגבי טון דיבור של אדם אחר מבוססת על הנחות פנימיות שלו. לדוגמה, כאשר מישהו מרים את קולו, ההנחה האוטומטית יכולה להיות שהוא כועס או עצבני, אך זו אינה עובדה מוחלטת, אלא פרשנות סובייקטיבית. על מנת להבין זאת טוב יותר, אליעד מציע לעשות תרגיל עם עצמך - בכל פעם שאתה משתמש במילה מסוימת או אינטונציה ספציפית, עליך לעצור ולשאול: "מדוע אמרתי זאת כך? למה בחרתי דווקא בטון הזה?" התרגיל הזה לא נועד רק להבנת העצמי אלא בעיקר ללמידה עמוקה יותר על איך לשכנע אנשים אחרים. אליעד מכנה זאת "טכניקת השכנוע המתקדמת" או "טכניקת המודעות העצמית" שמאפשרת לנתח ולדייק בשכנוע.
מדוע חשוב לנתח לעומק את בחירת המילים שלנו?
אליעד מבהיר כי כמעט כל מילה או משפט שנאמרו ניתנים לפירוק וניתוח לשם לימוד והבנה עמוקה יותר של תהליכי השכנוע. לדבריו, בכל פעם שאתה אומר משהו, יש סיבה עמוקה מדוע אמרת דווקא את המילה או המשפט הזה ולא אחר. לכן, המפתח להבנת אנשים הוא קודם כל בהבנת עצמך: אם תוכל להבין למה אתה אומר את הדברים שאתה אומר, תוכל גם להבין למה אחרים אומרים את מה שהם אומרים.
הוא מציין דוגמה - אדם שצועק יכול להיתפס כמישהו כועס, אך לפעמים מדובר בהתלהבות, התרגשות או מצב רוח אחר לגמרי. עליך להיות מודע לאופן שבו אתה מפרש דברים ולהבין שאין בהכרח אמת מוחלטת בפרשנות שלך.
מה הבעיה בשיטות שכנוע קבועות?
אליעד מבקר את השיטות הקבועות לשכנוע (לדוגמה NLP), וטוען כי שיטות אלה עלולות להכשיל את מי שמשתמש בהן מבלי להבין את העקרונות הבסיסיים של הפסיכולוגיה האנושית. לדבריו, ישנן טכניקות שכנוע שונות שנלמדות בקורסים מקצועיים, אך הבעיה היא שהן מתאימות למצבים ספציפיים ולא לכל מצב. אדם שלמד טכניקה כזו יכול למצוא עצמו חוזר עליה באופן אוטומטי בסיטואציה לא מתאימה, וכך נכשל.
לדוגמה, אדם שלמד שיטה מסוימת כיצד למכור מוצר, יפעל באופן אוטומטי ויחזור על אותה טכניקה, בלי להבחין שהסיטואציה השתנתה ודורשת טכניקה אחרת לגמרי. אליעד מדגיש כי הבעיה אינה בשיטות עצמן, אלא בהיעדר ההבנה לגבי מתי ואיך להשתמש בהן.
איך להשתמש בדוגמאות בצורה נכונה בשכנוע?
אליעד מסביר כי אנשים לעיתים טועים כשהם חושבים שיותר דוגמאות יעזרו להם להבין. לדבריו, דוגמאות הן אכן חשובות, אך הן לא מועילות אם האדם לא מצליח להבין את העיקרון המופשט שעומד מאחוריהן. לדבריו, הדרך הטובה ביותר היא לקחת סיטואציה קיימת או אישית, ולנסות לראות כיצד היא מתחברת לעקרונות השכנוע. רק כך, טוען אליעד, אפשר באמת להטמיע וליישם את הטכניקות הנלמדות.
לדוגמה, אם רוצים להבין כיצד לשכנע אדם במצב ספציפי, יש לקחת מקרה אמיתי שהתרחש ולשאול: "מה בדיוק היה פה? למה אמרתי מה שאמרתי? למה הוא הגיב כמו שהגיב?". דרך ניתוח כזה, הופכים את הדוגמה לשימושית באמת.
כיצד אפשר לשכנע מישהו בצורה הטובה ביותר?
על מנת לשכנע אדם בצורה יעילה, טוען אליעד, יש קודם כל להיכנס לתוך המוח...
- איך להבין אנשים לפי אינטונציה?
- שיטות שכנוע מתקדמות
- איך לנתח שפת גוף ואינטונציה?
- איך לשכנע אנשים בצורה אפקטיבית?
- טכניקות NLP לשכנוע אנשים
- כיצד להשתמש נכון בתעוזה בשכנוע?