אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה למכור ✔איך להעביר מסרים? ניתוח קמפיין פוליטי, איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור ללקוח? איך להצליח במכירות? איך להצליח במשא ומתן...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, למכור, שיטת טיפול nlp, טיפים לטיפול בהתנגדות מכירות, לשכנע אנשים להגיד כן, מכירות ושיווק, טכניקות לטיפול בהתנגדות קניה, אימון nlp, טכניקות nlp, NLP ספר, כלים לטיפול בהתנגדות לקוח, NLP שיווק, שיטות לטיפול בהתנגדות בשיחת מכירות בטלפון, ללמוד nlp בחינם, להתמודד עם התנגדות קניה, לשכנע לקוח, להתמודד עם התנגדויות בזמן מכירה, nlp מטפל, התמודדות עם התנגדויות לקוח, טיפים לטיפול בהתנגדות במכירות בטלפון, ללמוד דיבייטינג, NLP סוגסטיה, טיפים לטיפול בהתנגדויות בזמן מכירות, סדנאות nlp, כלים לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירות, סדנת nlp, מודל לטיפול בהתנגדות לקוח, איך לנתח טקסטים, קורס מכירות, nlp הדרכה, התמודדות עם התנגדויות בשיחת מכירות בטלפון, טכניקות לטיפול בהתנגדויות בתהליך מכירה בטלפון, איך לשכנע לקוחות, פסיכולוגיה הפוכה, לשכנע למכור, שיטות לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירה, להתמודד עם התנגדות במכירה בטלפון, ללמוד nlp,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
13:18איך להעביר מסרים? ניתוח קמפיין פוליטי, איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור ללקוח? איך להצליח במכירות? איך להצליח במשא ומתן? איך שותלים מחשבה? איך להשפיע על מישהו?
איך להעביר מסרים בצורה אפקטיבית ומשכנעת?

העברת מסרים בצורה אפקטיבית דורשת הבנה עמוקה של המנגנונים הפסיכולוגיים שמניעים אנשים. אליעד כהן מסביר בצורה מפורטת כיצד לנסח מסרים כך שישכנעו, ינטרלו התנגדויות ויגרמו לאנשים לחשוב באופן הרצוי לנו. התהליך כולל שלבים ברורים, עם דוגמאות מפורטות מתחומי הפוליטיקה, המכירות והיום - יום.

מה הטעות שעושים בקמפיין פוליטי כאשר מנסחים מסר נגדי?

לדוגמה, אליעד כהן מנתח קמפיין פוליטי של בוז'י מול ביבי, בו בוז'י ניסח את המשפט: "ביבי חזק בביטחון? לא ממש". אליעד מסביר שזו טעות חמורה בשכנוע, משום שהביטוי "לא ממש" מעניק הכרה חלקית במסר של הצד השני, מה שמחליש מאוד את האפקט של המסר. הוא מסביר שמסר נגדי חייב להיות מוחלט וברור, ולכן הניסוח הנכון היה צריך להיות "ביבי חלש בביטחון", או אפילו טוב יותר, "ביבי מאוד מאוד חלש בביטחון" או "ביבי חלש מאוד בביטחון".

איך לנסח מסר נגדי בצורה חזקה ומוחלטת?

כדי להצליח בשכנוע, יש להציג מסר נגדי חזק יותר באופן משמעותי מהמסר המקורי. אליעד ממחיש את זה בדוגמה הבאה: כאשר יש אמירה "תקנה את המוצר" ואמירה נגדית "אל תקנה את המוצר", נוצרת שקילות, ואין שכנוע ממשי. אך כאשר האמירה השנייה היא "בשום פנים ואופן אל תקנה את המוצר", האדם שאומר את המשפט הזה נשמע בטוח הרבה יותר, ולכן הוא משכנע יותר. באופן דומה, כדי לשכנע נגד האמירה "ביבי חזק בביטחון", עדיף לומר "ביבי מאוד מאוד חלש בביטחון" או "ביבי חלש מאוד בביטחון".

איך לשתול מחשבות בצורה שתנטרל התנגדויות?

אליעד כהן מלמד כיצד לשתול מחשבה אצל האדם שמולנו, כך שהתנגדותו תפורש בצורה שנוחה לנו. לדוגמה, אם לקוח אומר שהוא לא צריך לקנות רכב מסוים, על המוכר לשאול את עצמו באיזה מצב אכן הלקוח לא צריך לקנות את הרכב, אך באופן שלא יפגע במכירה. אם המוכר מסכים שהלקוח לא צריך את הרכב רק במצב שכבר יש לו כזה, הוא יכול לומר ללקוח: "אתה צודק, אל תקנה אם כבר יש לך רכב כזה. אבל אתה חייב לקנות את הרכב אם אין לך כזה". כך, בכל פעם שהלקוח יחשוב "אני לא צריך לקנות", תהיה לו הצדקה נוחה שלא פוגעת במכירה.

דוגמה נוספת: אם לקוח אומר שהמוצר יקר, המוכר יכול לומר לו: "המוצר יקר אם אין לך כסף לאכול, אבל יש לך כסף, נכון? אז תקנה את המוצר." כך בכל פעם שהלקוח יחשוב "יקר", הוא כבר יבין את זה בצורה שלא תפריע לו לקנות.

איך לשתול מחשבות בקמפיין פוליטי כדי לנטרל את הצד השני?

בקמפיין הפוליטי לדוגמה, מלבד לומר ש"ביבי מאוד חלש בביטחון", ניתן להוסיף משפטים כמו "ביבי חזק בביטחון, רק בדמיונות שלו" או "ביבי חזק בביטחון רק של עצמו". בדרך זו, כאשר אדם יראה את המשפט "ביבי חזק בביטחון", כבר תשתל אצלו המחשבה המנוגדת שהיא "רק בדמיונו", וכך הוא לא יושפע לרעה מהמסר של ביבי.

המשפט הזה משמש כ"מנטרל", כי הוא כולל בתוכו את המסר של הצד השני, אך מיידית מספק לו פירוש שהופך אותו לפחות משכנע. אליעד מדגים זאת בבירור: כשאדם רואה שלט של "ביבי חזק בביטחון", בראשו כבר יעלה משפט ההמשך "רק בדמיונות שלו", וכך המסר החיובי המקורי מנוטרל לחלוטין.

איך לשכנע ילד להכין שיעורי בית למרות ההתנגדות שלו?

אליעד מביא דוגמה מהחיים הפרטיים: אם ילד לא רוצה להכין שיעורים, אפשר לומר לו: "נכון, אתה לא רוצה להכין שיעורים, רק אם אתה כבר חולה, או אם כבר סיימת להכין אותם". כך, בכל פעם שהילד יחשוב "אני לא רוצה להכין שיעורים", הוא ייתן לעצמו הסבר שאינו סותר את הרצון שלנו ("רק אם אני חולה"), ולכן ההתנגדות שלו תנוטרל מראש.

מתי לא כדאי להשתמש בטכניקה של שתילת מחשבות?

אליעד מדגיש כי לא תמיד כדאי להשתמש בטכניקה הזו. אם אפשר למחוק לחלוטין את ההתנגדות מהראש של השומע, עדיף לא להזכיר את ההתנגדות כלל. לדוגמה, לא מומלץ מראש לומר ללקוח: "אתה לא צריך לקנות את המוצר אם...". רק כאשר ברור לנו שהלקוח יקבל את ההתנגדות ממישהו אחר, או כאשר התנגדות כזו צפויה מראש, כדאי להשתמש בטכניקה של שתילת פירוש נגדי.

איך לסכם את הטכניקה באופן פרקטי?

לסיכום, טכניקת השתילה עובדת בשלושה שלבים:
  • הצגת מסר נגדי חזק וברור הרבה יותר מהמסר המקורי.
  • שתילת מחשבה מנטרלת, שמאפשרת לאדם לתת פירוש שאינו פוגע באינטרס שלנו, גם כאשר המסר המקורי יחזור אליו.
  • הימנעות משתילת מחשבה מראש, אלא רק אם ההתנגדות צפויה.
הבנה ושימוש נכון בשלבים אלו יאפשרו להעביר מסרים בצורה יעילה, לנטרל התנגדויות, ולהשפיע על אנשים בכל תחום בחיים: פוליטיקה, מכירות, משפחה ועוד.
איך להעביר מסרים בצורה יעילה ולשכנע אנשים?

הפעם ניתוח שכנוע בקמפיין פוליטי - איך להעביר מסרים בצורה חדה ומשכנעת. לדוגמה, קמפיין של בוז'י מול ביבי, בו בוז'י טוען ש"ביבי חזק בביטחון? לא ממש". ניסוח זה נחשב לגרוע, כי השימוש במילה "לא ממש" מספק הכרה מסוימת במסר של הצד השני, ומסרס את המסר שנאמר. הצעד הראשון כדי לשכנע הוא להעביר מסר חזק ומוחלט. כדי להפריך את המסר של "ביבי חזק בביטחון", המסר הנגדי צריך להיות חד וברור - "ביבי חלש בביטחון" ולא "ביבי לא ממש חזק".

איך בונים מסר נגדי חזק?

כדי להפריך טענה, צריך להציג אותה בצורה חד משמעית ומוחלטת. למשל, אם יש קמפיין שטוען "ביבי חזק בביטחון", מסר נגדו לא יכול להיות "ביבי חלש בביטחון" בלבד, אלא צריך להיות מסר חזק יותר כמו "ביבי מאוד חלש בביטחון" או "ביבי חלש מאוד בביטחון". כשיש משוואה כזו בין "ביבי חזק בביטחון" מול "ביבי חלש בביטחון", האפקטיביות של כל אחד מהם נמדדת לפי חוזק הניסוח.

איך לשתול מחשבות ולהשפיע על אנשים?

לא מספיק רק להציג מסר נגדי, חשוב גם לשתול מחשבה בראשו של השומע שתנטרל את טענתו. לדוגמה, אם לקוח טוען שהוא לא צריך לקנות את הרכב, המוכר יכול לשאול את עצמו מתי טענה זו עשויה להיות נכונה, ובמידה וזה לא מפריע למכירה, להציג את זה באופן כזה שיגרום ללקוח להסכים עם המוכר. למשל: "אם כבר יש לך רכב כזה, זה נכון שלא צריך לקנות רכב חדש, אבל אם אין לך רכב כזה, אתה בהחלט צריך לקנות אותו".

איך להתמודד עם התנגדויות?

הכל תלוי בהצגת הנושא בצורה כזו שהשומע יוכל להסכים עם מה שאנחנו רוצים, מבלי שהוא יבין זאת באופן מיידי. אם למשל לקוח טוען שמוצר יקר, המוכר יכול לשתול מחשבה בראשו על כך שהמוצר יקר רק אם הוא במצב פיננסי קשה, אך במצב טוב הוא בהחלט צריך לשקול לרכוש אותו. זה בעצם נותן ללקוח את האפשרות לחשוב את מה שאנחנו רוצים, מבלי שהוא יבין את זה באופן מובהק.

היתרונות של נטרול התנגדויות בצורה זו

לסיכום, חשוב להבין שהשגת שכנוע לא מבוססת רק על הצגת טיעונים מנוגדים, אלא גם על איך אנו מצליחים לשתול מחשבה בראשו של השומע, כך שהוא יפרש את המסר הנגדי באופן שמתאים לנו. זה כמו לשאול את הלקוח מתי הוא יכול להסכים שהמוצר לא מתאים לו ולהשתמש בכך בהמשך הדרך.
שלום לכולם, הפעם אני רוצה לדבר על עוד נושא, על עוד היבט בנושא של שכנוע והעברת מסרים, הפעם אני אתייחס לקמפיין שמפרסם בוז'י וזה הולך פחות או יותר ככה: הוא אומר, ביבי אומר שהוא חזק בביטחון, אבל, לפי ידע שהשוו אתו ומה שזה לא יהיה, הם אומרים שהוא לא חזק בביטחון ואז הוא כותב כזה דבר, הוא כותב: "ביבי חזק בביטחון? (סימן שאלה), לא ממש".

אז כמובן כמו תמיד שאם ביבי לא חזק בביטחון או בלי קשר לזה שביבי לא חזק בביטחון, גם בוז'י לא חזק בלהסביר כי הוא לא באמת יודע להסביר.

עצם הניסוח הזה של "ביבי חזק בביטחון? לא ממש" זה ניסוח כמובן גרוע ביותר כי, לא ממש זה כאילו כמו להגיד, הוא חזק בביטחון אבל לא ממש חזק בביטחון, זה כמו, אתה מסכים שהוא חזק בביטחון, אבל לא ממש.

ולכן בעצם השאלה היא ברמת השכנוע, מה בעצם המסר שצריך להעביר בשביל להפריך את המסר שאומר: "ביבי חזק בביטחון"? אוקי? אני לא מדבר עכשיו מבחינה עובדתית אם ביבי חזק בביטחון, אם הוא לא חזק בביטחון, זה לא נושא הדיון, אני מדבר ברמה העקרונית.

נגיד שמישהו מעביר מסר שאומר: צריך לעשות ככה וככה, או זה לא טוב אם ככה וככה או המצב הוא ככה וככה ורוצים להעביר קמפיין נגדי, מסר נגדי, מה בעצם צריך לעשות? אז קודם כל כמובן שניסוח כמו "ביבי חזק בביטחון? (סימן שאלה) לא ממש" כמובן שזה ניסוח גרוע כמו שאמרתי קודם כי לא ממש פירושו: זה נכון באופן חלקי.

ולכן לכאורה, המסר הנגדי שהיה צריך להיות: "ביבי חזק בביטחון? ביבי חלש בביטחון" אז קודם כל אם ביבי מעביר מסר שאומר: "ביבי חזק בביטחון, ביבי חזק בביטחון" צריך להעביר מסר נגדי שאומר: "ביבי חלש בביטחון, ביבי חלש בביטחון, ביבי חלש בביטחון" כן?

עכשיו, אבל, אני רוצה להוסיף פה עוד משהו, אם נגיד לדוגמה נגיד, יעשו קמפיין: "ביבי חלש בביטחון" אוקי? עכשיו, מה הבעיה בקמפיין כזה, למה קמפיין כזה הוא לא מספיק טוב? כי השומע, שאומרים לו: 'ביבי אומר: "ביבי חזק בביטחון"', עכשיו, המחנה הציוני יגיד: "ביבי חלש בביטחון". נגיד שהם אפילו יגידו: "ביבי חלש בביטחון, אנחנו חזקים בביטחון", נניח שהם יגידו כזה דבר, אוקי? אבל עדיין, מבחינתו של השומע, זה מילה מול מילה. זה מילה שאומרת "ביבי חזק בביטחון" מול מילה שאומרת "ביבי חלש בביטחון", זאת אומרת, זה ברור מאליו אני אחזור עוד פעם שנגיד: "ביבי חזק בביטחון, לא ממש", זה כמובן שזה גרוע, כי צריך להעביר מסר חד משמעי הפוך שאומר: "ביבי חלש בביטחון", אבל גם להגיד "ביבי חלש בביטחון", זה די חלש כי הוא אומר "חזק בביטחון" והוא אומר "חלש בביטחון", אז מה עשינו פה?

ולכן, מה שצריך לעשות זה בעצם, אם לדוגמה יש מסר ורוצים להעביר מסר נגדי, אז בעצם צריך לעשות לדוגמה: נגיד "ביבי חזק בביטחון? ביבי מאוד מאוד חלש בביטחון" ואז בעצם השומע מבחינתו יש לו משפט שאומר "ביבי חזק בביטחון", יש לו מצד שני משפט שאומר "ביבי מאוד מאוד חלש בביטחון" ואז זה גם לא כל כך משנה אם ביבי באמת חזק בביטחון או לא, מה שמשנה שמבחינתו של השומע, המשפט שאומר "מאוד מאוד חלש" הוא הרבה יותר "חזק" מאשר המשפט שאומר "ביבי חזק" שהמשפט הזה הוא הרבה יותר חלש.

זאת אומרת אם מישהו נגיד אומרים לו: "תקנה את המוצר", נגיד הלקוח אומר: "אני לא רוצה לקנות את המוצר" אז אומרים: "תקנה את המוצר". מישהו אומר לו "אל תקנה", מישהו אומר לו "כן תקנה", מילה מול מילה. אבל אם מישהו אומר לו: "תקנה את המוצר" ומישהו אומר לו: "אל תקנה את המוצר", אז עוד פעם זה מילה מול מילה. אבל אם מישהו אומר לו "תקנה את המוצר" ומישהו אומר לו "בשום פנים ואופן אל תקנה את המוצר", מי נשמע יותר בטוח בעצמו? ברור שמי שאמר "בשום פנים ואופן אל תקנה את המוצר".

בא נגיד שמישהו אומר: "אל תקנה את המוצר" ומישהו בתגובה אומר לו: "אתה חייב, אתה מוכרח עכשיו, לקנות את המוצר", יכול להיות שבכלל לא צריך את המוצר, אבל מה משדר יותר ביטחון? ההוא שדיבר בצורה יותר קיצונית.

ולכן, אם יש מסר שאומר: "ביבי חזק בביטחון", המסר שצריך להיות כנגדו: "ביבי חלש מאוד בביטחון" או "ביבי מאוד חלש בביטחון" או שגם פה שימו לב לשני ניסוחים: "ביבי חלש מאוד בביטחון" או "ביבי מאוד חלש בביטחון" שניהם צריכים להגיד את זה, גם "מאוד חלש" וגם "חלש מאוד" וזה כבר נושא אחר, מה עדיף? הכי טוב זה להביא את שני המסרים: גם "ביבי חלש מאוד בביטחון" וגם "ביבי מאוד חלש בביטחון".

אבל, עכשיו אני רוצה להוסיף עוד היבט בקטע של איך לשכנע אנשים וזה עובד ככה: אם מישהו טוען טענה ואנחנו רוצים לטעון טענה נגדית, אז מה שצריך לעשות זה בעצם לא רק לטעון את הטענה הנגדית, גם צריך לשתול לאותו בנאדם מחשבה בראש שבעצם תנטרל לו את הטענה של עצמו, איך מנטרלים לו את הטענה של עצמו? ע"י שהמוכר צריך לשאול את עצמו: באיזה מקרה, מה שהקונה אמר יכול להיות נכון ושזה לא מפריע לי כמוכר?

לדוגמה: נגיד שהלקוח אומר "אני לא צריך לקנות את הרכב הזה". הלקוח אומר "לא רוצה לקנות את הרכב הזה", אז המוכר צריך לשאול את עצמו "מתי גם אני כמוכר מסכים שהלקוח לא צריך לקנות את הרכב הזה?" לדוגמה: "אני כמוכר מסכים שהלקוח לא צריך לקנות את הרכב הזה אם כבר יש לו רכב כזה" אז מה עושים? אומרים ללקוח, נגיד הלקוח אומר: "לא אני לא רוצה לקנות את הרכב הזה", "תקשיב אתה צודק, אל תקנה את הרכב, אם כבר יש לך רכב כזה, אל תקנה רכב כזה, אבל אם לא, אתה חייב לקנות את הרכב" או "אבל אתה חייב לקנות את הרכב" לא "ואם לא", "אבל, אתה חייב לקנות את הרכב", בלי "ואם".

אבל מה עשינו בעצם? ברגע שאמרנו לקונה: "תקשיב, אם כבר יש לך רכב כזה, אל תקנה את הרכב", בעצם שתלנו לקונה מחשבה בראש שאומרת לו: "זה בסדר לא לקנות את הרכב כאילו כשאתה חושב עם עצמך לא לקנות את הרכב, תבין שזה נכון, אבל רק אם כבר יש לך רכב כזה".

בכל דבר אחר, נגיד לדוגמה: הלקוח אומר "המוצר הזה יקר", סתם, "המוצר הזה יקר", עכשיו אנחנו רוצים לשאול: מתי זה בסדר שהלקוח יגיד על המוצר הזה "יקר", אוקי? אז מה עושים? אנחנו רוצים לגרום ללקוח שכשהוא יחשוב "המוצר הזה יקר" שהוא ייתן לזה איזה פירוש מסוים שלא יפריע לו לקנות את המוצר.

אז אפשר לדוגמה להגיד לו "תקשיב, אם אין לך מה לאכול, אז המוצר הזה יקר, אבל יש לך מה לאכול, נכון? אז בא תקנה את המוצר" מה בעצם עשינו? שתלנו ללקוח מחשבה בראש שאומרת לו: "זה בסדר שתחשוב שהמוצר הזה יקר, אבל רק אם הגעת למצב שאין לך מה לאכול".

עכשיו, מזה בעצם בהקשר שלנו פה של ביבי לצורך העניין, אז נגיד אומרים: "ביבי חזק בביטחון" מולו יש קמפיין שאומר "ביבי חלש בביטחון", "ביבי מאוד חלש בביטחון", "ביבי חלש מאוד בביטחון", "חלש מאוד", "מאוד חלש". עכשיו, אבל מה שהם צריכים עוד לעשות כנגד הסיסמה "ביבי חזק בביטחון", צריך לעשות קמפיין שאומר "ביבי חזק בביטחון, רק של עצמו", "ביבי חזק בביטחון, רק בדמיון שלו", "ביבי חזק בביטחון, רק לפי הפנטזיה שלו", כל סיסמה שהיא.

מזה בעצם נותן? זה נותן שאם אני אומר או שאם אומרים משפט: "ביבי חלש בביטחון" ואומרים עוד משפט "ביבי חזק בביטחון רק בחלומות שלו", או "ביבי חזק בביטחון" או "ביבי רק רוצה להיות חזק בביטחון" או "ביבי מוכר לך שהוא חזק בביטחון", אם נותנים את שני הצירופים האלה ביחד, מה שזה בעצם גורם, שגם אם ביבי אח"כ יגיד: "לא נכון, אני חזק בביטחון", "טוב הבנו, אתה חזק בביטחון רק אם".

זאת אומרת, שימו לב, המשפט שאומר "ביבי חלש בביטחון" הוא משפט קונטרה למשפט "ביבי חזק בביטחון". המשפט שאומר: "ביבי חלש מאוד בביטחון" או "ביבי מאוד חלש בביטחון" הוא משפט קונטרה פלוס למשפט "ביבי חזק בביטחון" אבל, המשפט שאומר: "ביבי חזק בביטחון, רק בהבטחות" או "ביבי חזק בביטחון של עצמו" או "ביבי חזק בביטחון של הטרור" כי הרי ביבי רוצה שיהיה טרור בשביל שהוא יוכל להילחם בו כדי שיבחרו בו. משפט כזה או אחר, בעצם הוא משפט שמכיל את האמירה של ביבי ומנטרל אותה.

מה היתרון של זה? שגם כשאח"כ השומע ילך ברחוב ויראה נגיד שבנאדם אומרים לו מאה פעם ביום "ביבי חזק בביטחון" ומאה פעם ביום "ביבי חלש בביטחון", במי הוא יבחר? לא יודע.

נגיד שמחשב ניתן לו פקודה: "ביבי חזק בביטחון" ונגיד לו "ביבי מאוד חלש בביטחון" "מאוד חלש בביטחון", מה משכנע יותר? "ביבי מאוד חלש בביטחון" אבל אנחנו בעצם רוצים לנטרל את זה שכשהשומע יקרא שלט שאומר: "ביבי חזק בביטחון", שזה לא ישפיע עליו.

אז מה אנחנו בעצם עושים כדי לנטרל את זה שהשומע ישמע את המשפט "ביבי חזק בביטחון" שזה לא ישפיע עליו, אנחנו מראש שותלים מחשבה אצל השומע שאומרת לו "ביבי חזק בביטחון, רק של עצמו", "ביבי חזק בביטחון, של הפנסיה שלו", "ביבי חזק בביטחון, של המעמד שלו" או "ביבי חזק בביטחון שיהיה לך רע", "ביבי חזק בביטחון..." או "ביבי רק רוצה להיות חזק בביטחון" או כל דבר כזה או אחר. ואז מה שזה נותן שבעצם כשאותו בנאדם יראה את המילים "ביבי חזק בביטחון" גם הוא יוכל לפרש את זה בצורה שלא תסתור את המילים "ביבי חלש בביטחון".

אותו דבר כנ"ל לגבי כל נושא אחר. נגיד הילד אומר: "אני לא רוצה להכין שיעורים" אוקי? ואנחנו רוצים לשתול לילד בראש מחשבה שהמשפט "אני לא רוצה להכין שיעורים" או "אני לא אוהב להכין שיעורים" שהיא לא תסתור את המשפט "אתה צריך להכין שיעורים", אז מה אנחנו עושים? אנחנו צריכים לשכנע את הילד: "נכון, אתה לא רוצה להכין שיעורים רק אם אתה נגיד חולה" או נגיד "אתה לא רוצה להכין שיעורים רק אם כבר סיימת להכין אותם" או "אתה לא רוצה להכין שיעורים, רק אם אין לך שיעורים" או "זה לא כיף להכין שיעורים אם..." סתם נמציא איזה משהו.

אוקי? אבל מה הרעיון? הרעיון הוא בעצם לשתול לבנאדם מחשבה בראש שתצדיק את ההתנגדות שלו למה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב, אבל שהיא תצדיק אותה במקרה שלא מפריע לנו. זאת אומרת, אנחנו רוצים להגיד לבנאדם "תקנה את המוצר" "המוצר טוב לך", הוא אומר "אני לא רוצה לקנות את המוצר, המוצר לא טוב לי" מה עושים? גם אומרים לו: "המוצר טוב לך" גם אומרים לו "המוצר מאוד מאוד טוב לך" שזה יותר חזק מ"המוצר לא טוב לך" אבל גם שותלים לא בראש מחשבה "זה נכון, המוצר לא טוב לך אם...", "המוצר לא טוב לך כאשר..." או מה שזה לא יהיה, ואז כל פעם שעולה אצל הבנאדם המחשבה: "המוצר הזה לא טוב לי", "כן, זה לא טוב לי כי...", "זה לא טוב לי רק אם..." וכו' וכו'.

דהיינו: נותנים לו את האופציה שכאשר תקפוץ לו המחשבה שמתנגדת למה שאנחנו רוצים, שמראש כבר יהיה לו פירוש שלא מפריע לנו. זאת אומרת: שותלים לשומע מחשבה בראש שהוא יפרש איך שאנחנו רוצים את המסר הנגדי.

זה כמו להגיד למישהו: "תראה האמת היא ככה וככה, אבל אתה יודע, אם הוא יגיד לך ככה וככה אז זה בגלל ככה וככה". אז קודם כל אמרנו לו "האמת היא ככה וככה" ואז אמרנו לו "אתה יודע, אבל כשהוא יגיד לך ככה תפרש את זה בצורה כזאת וכזאת". כי זה לא רק חכמה להגיד "ביבי חלש בביטחון" או "ביבי מאוד מאוד חלש בביטחון" אבל החכמה היותר גדולה היא גם לדעת איך לשתול בראש של השומע מסר שיגיד לו: "אתה יודע וכשביבי יגיד לך שהוא חזק בביטחון, תבין שזה מה שהוא היה רוצה שתחשוב. ביבי רק רוצה שתאמין שהוא חזק בביטחון, אבל הוא לא באמת כזה", "ביבי חזק בביטחון רק בדיבורים על ביטחון", או "ביבי חזק בביטחון בזה שיהיה חוסר ביטחון" משהו כזה. אוקי?

וכנ"ל לגבי כל בנאדם שרוצה לשכנע מישהו במסר. עכשיו, צריך לשים לב שלא מלכתחילה לעשות את זה, זאת אומרת לא מראש צריך להגיד לבנאדם "ההתנגדות שלך נכונה אם...". זאת אומרת אם לדוגמה נגיד הלקוח אומר: " אני לא רוצה לקנות את המוצר", לא צריך מראש לבוא להגיד לו "טוב, אל תקנה את המוצר אם..." למה? כי עדיף לנו מראש למחוק לו מהמח את המחשבה: "אל תקנה את המוצר". אנחנו לא רוצים שהוא יחשוב שיש מצב שהוא בו לא צריך לקנות את המוצר ולא משנה מה המצב, עדיף לנו שהוא לא יחשוב שהוא לא רוצה לקנות את המוצר. אבל, בהנחה שאנחנו יודעים שאשתו בבית תגיד לו "אל תקנה את המוצר" בהנחה שאנחנו יודעים שמישהו תכף יתלונן, אז אנחנו מראש צריכים לא רק להגיד לו שזה לא נכון, לא רק להגיד לו את ההיפך, לא רק להגיד לו את ההיפך בצורה יותר חזקה, אלא גם לשתול לו בראש את הפירוש "אתה יודע וכשהוא יגיד לך את ההיפך, תפרש את זה ככה וככה, תבין את זה ככה וככה".

אז, שלא יעבדו עליכם!
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להעביר מסרים? ניתוח קמפיין פוליטי, איך לשתול מחשבות? איך לטפל בהתנגדויות? איך למכור ללקוח? איך להצליח במכירות? איך להצליח במשא ומתן? איך שותלים מחשבה? איך להשפיע על מישהו?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שכנוע הצלחה וחיים טובים - הספר על: למכור, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות לשכנוע אנשים, שכנוע אנשים, שיטות מכירה, איך לשנות תכונות אופי? איך להיות מאושר ושמח? איך להתמודד עם גירושין? איך לעשות יותר כסף? איך לנהל את הזמן? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לקבל החלטות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להצליח בראיון עבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לפרש חלומות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להאמין בעצמך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להצליח בזוגיות? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיטות לשכנוע אנשים, למכור, איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, איך נוצר העולם? למה לא להתאבד? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם? מה המשמעות של החיים? למה העולם קיים? איך להנות בחיים? האם באמת הכל לטובה? אולי אנחנו במטריקס? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם לדומם יש תודעה? בשביל מה לחיות? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם יש אמת מוחלטת? האם יש או אין אלוהים? האם יש בחירה חופשית? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? האם אפשר לדעת הכל? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם הכל אפשרי? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להיות מאושר? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
מעורבות רגשית מול לקוח שווי השוק של מוצר לבחור את הלקוח להשפיע על הרצון לשכנע אישה להתאהב בך סיבת ההתנגדות של הלקוח איפה למצוא לקוחות חדשים? איך מוכרים מוצר יקר? ליצור תחושת קרבה עם הלקוח לעשות יותר שיווק להצליח כאיש מכירות להתעקש עם לקוח להציג ללקוח דירה לדוגמה לגרום למישהו להאמין למשהו ביטול עסקה עם לקוח להכיר את שפת הלקוח מכירות מדלת לדלת מה הלקוח רוצה לדעת? איפה כדאי ללמוד nlp? לתת לאנשים את המוצר בחינם לשכנע מישהו לרצות פחות משהו איך להתחיל שיחה עם לקוח שלא השאיר פרטים? המתחרים שלך כאיש מכירות לגרום ללקוח להסכים איתך שיטות מניפולציה תסריט שיחה של איש מכירות איך לשכנע אנשים שאתה חכם? שכנוע פוליטי כמה הלקוח מכיר את המתחרים שלך? משימות של איש מכירות לשכנע מישהו להתעניין מבוא למכירות להשקיע בלקוחות מכירות עם AI להקטין את הזמן שלוקח ללקוח לקבל החלטה הזדהות עם לקוח לשכנע שופטים בבית משפט לשכנע את הלקוח שאתה מקצועי לשכנע בחורה להתאהב מתי להמליץ ללקוח לרכוש אצל המתחרים? יחסי מוכר לקוח nlp שכנוע לקוח חושש לצאת טיפש שיווק עקיף לגרום למישהו ללכת לטיפול מטפל ב nlp תיעדוף לקוחות לשתול מחשבה לעצמך לשכנע בן אדם לחשוב להיות איש מכירות מומחה לשכנע מישהו להגיד כן פגישת היכרות עם לקוחות לקוח ששואל כמה זה עולה לא רוצה מוצר ליצור התניה לצורך שכנוע איך ללמוד nlp? לבחור איש מכירות לשכנע בחורה לחשוב עליך הוכחה לשווי שוק של מוצר כולנו אנשי מכירות אמון עם שותפים לקוח מפחד שלא יהיו תוצאות להרוויח ממכירת מוצרים זולים לגרום למישהו לרצות אותי המוצר יקר לגרום למישהו להתעניין שכנוע מהר מידי לקוח שאומר שהוא השאיר פרטים בטעות שיטות לניהול משא ומתן יכולת שכנוע מהי התנגדות הלקוחות? איך למדוד את איכות השיווק? טכניקות של nlp חרדה של איש מכירות מוצר לא איכותי למכור כשאתה בחרדה ארגון המידע של מחלקת המכירות סודות שכנוע השקעה במכירות שכנוע אקראי להביא תועלת ללקוח מניפולציות פסיכולוגיות איך ללמד אנשי מכירות למכור? כמה מוצרים להחזיק במלאי? אנשי מכירות עושים מניפולציות על לקוחות מנהל השיווק כעזר של מנהל המכירות מי לא צריך לעשות שיווק? מוצר בהרבה עטיפות התת מודע לא מבדיל בין דמיון למציאות איתור צרכים של לקוח מאוכזב השפעה על המודעות של הלקוח מודע או תת מודע יצירת אמון עם לקוח למכור פגישה פרונטאלית מנהל השיווק אשם לשכנע מישהו לחשוב כמוך לגרום למישהו להודות בגניבה אמון בשיחה תקציב שיווקי לקוח אקראי עוד נושאים ...
האתר Convincing.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא דמיון מודרך, תת מודע, אימון אישי בתחום למכור - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Convincing.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.7344 שניות - עכשיו 18_11_2025 השעה 09:38:22 - wesi28