אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה מה זה לשכנע? ✔כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות,...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, מה זה לשכנע?, התנגדויות במכירה, לשכנע שכנה, איך למכור נכון, כלים לטיפול בהתנגדויות קניה, לשכנע ילדים, טיפים לטיפול בהתנגדויות לקוח, NLP עצמי, מניפולציות, NLP וסוגסטיה, nlp הפרעות אכילה, טכניקות לטיפול בהתנגדות קניה, התמודדות עם התנגדויות במכירה, תכנות התת מודע, להתמודד עם התנגדות בשיחת מכירות, NLP שתילת מחשבות, התמודדות עם התנגדויות בתהליך מכירות, להתראיין לטלוויזיה, שיטות לטיפול בהתנגדויות מכירות בטלפון, ללמוד דיבייטינג, הצלחה במכירות, NLP ספר, לשלוט בתת מודע, סודות המכירה, כלים לטיפול בהתנגדויות בתהליך מכירות, לשכנע את החברים, NLP מה זה, מכירות ושיווק, טכניקת nlp, כלים לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירה בטלפון, לשכנע לקוחות בטלפון, טיפים לטיפול בהתנגדויות מכירות בטלפון, nlp מזה, סודות המשא ומתן, מאמן עסקי, שיטת ה nlp, לשכנע מורה,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
38:12כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
למה אנשים מעדיפים מוצרים בחינם למרות שיש מוצרים טובים יותר בתשלום?

אליעד כהן מסביר תופעה מוכרת מתחום הכלכלה ההתנהגותית דרך דוגמה מעניינת: נעשה סקר שבו הציעו לאנשים שתי אפשרויות של קפה - קפה איכותי יותר וקפה איכותי פחות. בשלב הראשון הציעו את הקפה הטוב ב - 2 שקלים ואת הקפה הפחות טוב בשקל אחד בלבד. אנשים רבים הסכימו לשלם את השקל הנוסף כדי לקבל מוצר איכותי יותר, כי עבורם הערך של הקפה הטוב הצדיק את ההשקעה הכספית.

בשלב הבא, הוצעו אותן האפשרויות, אך הפעם הקפה הפחות איכותי הוצע בחינם והקפה הטוב יותר במחיר של שקל אחד. באופן מפתיע, רוב האנשים בחרו דווקא בקפה החינמי הפחות איכותי, למרות שלפני כן היו מוכנים לשלם יותר עבור האיכות. אליעד מדגיש שהתוצאה הזו לכאורה לא הגיונית, שכן לפני רגע הם העריכו את הקפה הטוב בשווי גבוה יותר.

אליעד כהן מסביר שהסיבה האמיתית לכך שאנשים מעדיפים מוצר בחינם היא לא המחיר או החיסכון בכסף בלבד, אלא משהו עמוק יותר: התחושה הרגשית של "לקבל משהו בלי להתאמץ". כשאדם מקבל מוצר בחינם, הוא מקבל "אקסטרה" תחושה של זכייה, של ניצחון על המערכת ושל "מגיע לי". לדוגמה, אדם שעובד קשה במשך כל היום ושומע כל הזמן ביקורות ("אתה לא מספיק טוב", "אתה לא מתאמץ מספיק") מקבל במוצר החינמי סוג של פיצוי רגשי. התחושה הזו מקזזת את תחושת המאמץ והלחץ שהוא חווה לאורך היום. במילים אחרות, לא מדובר רק בכסף אלא בתועלת רגשית סמויה - זה כמו לקבל בונוס של תחושת ערך עצמי גבוהה יותר, של "מגיע לי משהו בלי מאמץ".

האם תמיד אנשים יעדיפו מוצרים בחינם על פני מוצרים בתשלום?

אליעד מדגיש שאין זה נכון לומר שאנשים תמיד מעדיפים מוצרים בחינם. הוא מסביר שזה תלוי מאוד בהקשר ובמשמעות שהאדם מייחס למושג "בחינם". לפעמים דווקא אנשים יעדיפו מוצר שעולה יותר כסף כדי לא להיחשב כמי ש"אוכל חינם". למשל, אם לאדם מסוים אמרו בעבר שהוא "אוכל חינם" והוא לא רוצה שיתפסו אותו כך, הוא יעדיף דווקא לשלם כדי לחזק את התדמית שלו כאדם עצמאי ולא תלותי. לכן ההחלטה לקחת מוצר בחינם או בתשלום אינה אוטומטית, אלא תלויה בגורמים רגשיים, חברתיים ואישיים רבים.

בנוסף, הוא מסביר שאנשים לפעמים יעדיפו לקנות מוצרים אפילו אם הם לא חינמיים, אם ההנחה נראית "גדולה מספיק", כגון הנחה של 90%. במקרה כזה, התועלת הרגשית שלהם היא בתחושה שניצלו הזדמנות מיוחדת, שהצליחו להשיג יתרון מיוחד, וכך התחושה הטובה היא זו שמכריעה את הכף ולא המחיר עצמו בלבד.

למה אנשים מעדיפים סבל קצר וחזק לעומת סבל ארוך וחלש?

אליעד כהן מציג סיפור נוסף, של אדם שעבר תאונה והיה צריך להסיר תחבושות בבית חולים. לאחיות הייתה דילמה האם להסיר את התחבושות במהירות ובכאב עז, או לאט יותר בכאב מתמשך אך קל יותר. אותו אדם גילה במחקר שאנשים העדיפו דווקא את הכאב המתמשך, כי באופן כללי אנשים יעדיפו כאב מתמשך וקל על כאב קצר וחזק.

אליעד מדגיש שגם כאן יש לקחת בחשבון את ההקשר והפרמטרים האישיים. יש אנשים שדווקא יעדיפו כאב קצר וחזק כדי לסיים עם זה מהר, ויש כאלה שיעדיפו כאב מתמשך כי הוא מרגיש פחות טראומטי. לכן, אין תשובה אחת מוחלטת, והדבר תלוי במרכיבים אישיים רבים.

הוא מציע שהפתרון הטוב ביותר הוא לשאול את האדם מה הוא מעדיף, כי כאשר האדם בוחר, הוא מרגיש שהוא שולט במצב, וזה מקטין עבורו את הכאב הרגשי ואת תחושת חוסר האונים.

איך להתמודד עם החלטות קשות מבלי לפגוע באחרים?

אליעד משתמש בדוגמה מתכנית "הישרדות", בה אדם נאלץ להדיח מישהו אחר מהמשחק. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת מבלי לפגוע ברגשות האחרים היא להציג את ההחלטה כאילו היא מקרית, למשל על ידי הטלת מטבע או בחירת מספר באופן אקראי. כשמישהו חושב שהבחירה נעשתה באקראי, הוא פחות נפגע ברמה האישית, כי הוא מבין שאין כאן פגיעה מכוונת נגדו. הטכניקה הזו יכולה לעזור גם בתחומים אחרים בחיים, כמו בתחום הרפואי או בתחום העבודה, שבהם צריך לקבל החלטות לא פשוטות שיכולות לפגוע ברגשות הזולת.

למה מדענים לא שואלים "למה" ומפספסים את ההבנה האמיתית של התופעות?

אליעד כהן מסביר שבעיה נפוצה במחקרים מדעיים ובכלכלה התנהגותית היא שהחוקרים מתמקדים בתופעות ולא שואלים "למה" התופעות האלה מתרחשות. כשחוקרים רק תופעה בלי לשאול "למה", הם מקבלים תשובות שטחיות ולא מדויקות. לעומת זאת, אם החוקרים היו שואלים "למה", הם היו מגלים גורמים עמוקים וסיבתיים יותר. לדוגמה, אם היו שואלים למה אנשים אוהבים מוצרים בחינם, הם היו מבינים את הגורמים הרגשיים והחברתיים מאחורי ההתנהגות הזו, ולא רק את התוצאה הסופית. הוא מדגיש שחקירת ה"למה" היא זו שמאפשרת להבין לעומק ולהימנע משגיאות והנחות שגויות.

לסיכום, אליעד כהן מציג הסברים מעמיקים ומפורטים לתופעות מתחום הכלכלה ההתנהגותית והפסיכולוגיה של הצרכנים, ומראה שהבנת ההקשר הרגשי והחברתי מאחורי קבלת ההחלטות היא המפתח להבנה אמיתית של ההתנהגות האנושית.
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שכנוע הצלחה וחיים טובים - הספר על: מה זה לשכנע?, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות לשכנוע אנשים, שכנוע אנשים, שיטות מכירה, איך להיגמל מהימורים? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לפרש חלומות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם גירושין? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לעשות יותר כסף? איך להיות מאושר ושמח? איך לנהל את הזמן? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה? איך למצוא זוגיות? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשכנע אנשים ולקוחות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיטות מכירה, מה זה לשכנע?, איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? כעס ועצבים? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיטות לשכנוע אנשים, האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם אפשר לדעת הכל? האם באמת הכל לטובה? האם יש בחירה חופשית? אולי אנחנו במטריקס? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? איך נוצר העולם? האם לדומם יש תודעה? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש משמעות לחיים? למה לא להתאבד? האם יש אמת מוחלטת? האם המציאות היא טובה או רעה? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לקוח לא רוכש מוצר יקר איך לשכנע לקוחות? לקוחות מהאלפיון העליון טעויות של אנשי מקצוע שעוסקים במכירות שיטות תמחור מוצר האם חייבים לשקר את הלקוח? חשיבות איש המכירות בארגון לשכנע גבר לרצות אותך איך עובד שכנוע? לחשוף מידע ללקוחות הכאב של הלקוח אצל המתחרים בקשות לא הגיוניות של לקוחות האם אפשרי לשכנע? מכירות שטח איך לשכנע את התת מודע? איך אפשר לשכנע אנשים? המלצות של לקוחות למה הלקוח לא רוצה להגיע לפגישה? לענות ללקוח שרוצה הנחה למכור מוצר בלי חשק מוצרים למכור איך להפוך את הצעת המחיר למסמך שיווקי? לגרום לעובדים למכור איך להגיע מוכן לפגישת מכירות? איך לגרום למישהו לא לריב? לגרום למישהו להתעניין לשכנע מישהו לבקש לשכנע לקוח לאהוב אותך איך להעביר מסרים משכנעים? האם אפשר ללמד למכור? מה החומר השיווקי הראשון? הצבת יעדים לאנשים מכירות אסטרטגיית ניהול משא ומתן שיטות שיווק מוצרי יוקרה ניתוח משפך מכירות איך לשכנע את הלקוח לסגור עסקה כאן ועכשיו? איך למכור את עצמי? איך לגרום ללקוח לרצות לקנות דווקא ממך? שכנוע התת מודע מנהלי שיווק האם למכור ביוקר ומעט? אופי של אנשי מכירות למכור או להמשיך בפיתוח מניפולציה על תת המודע מטפל nlp להתווכח עם לקוח איך לגרום ללקוח לחזור אליך? השקעה בשיווק לטווח קצר חומרי השיווק שחייבים להכין מה הערך האמיתי של המוצר? להפר אמון איך לשכנע מישהו לשמור על התזונה? איך לגרום ללקוחות לחזור? מה לעשות כשאין הסכמה עם לקוח? התאמת המוצר לצורך לא רוצה לרמות לקוח איך להיות איש מכירות מצליח? איך למכור בצורה יעילה? לרמות לקוחות מסע הלקוח במחלקת המכירות לקוח עוין לגרום ללקוח להמליץ עליך לעצמו איש מכירות צריך להיאבק בלקוח איך לאהוב למכור? לגרום למישהו לחשוב עליך צרכי הלקוח אחרי רכישה איך לגרום למישהו לקנות? ללמוד מכירות שיווק נכשל שכנוע של תת המודע מוקד מכירות טלפוני שאלות של לקוח פוטנציאלי אימון לשיווק עסקים איך לגרום ללקוח להאמין בך? מוצר קשה למכירה איך לקבוע מחיר למוצר? איך לשכנע בוס? ליצור ללקוח צורך חדש איך למכור בשוק תחרותי? ניתוח תהליכי שיווק לענות מראש להתנגדויות של הלקוח שכנוע עצמי באמצעות שכנוע הסביבה תזמון הצגת המחיר ללקוח טעויות בניהול משא ומתן למכור קרח לאסקימוסים האם למכור או להמשיך בפיתוח? מהות הרצון של הלקוח איך לגרום למישהו לתת? למכור מחיר יקר אפשרויות בחירה של לקוח חברת שיווק להגדיל את האמון של הלקוח באיש המכירות מוצרים לכל כיס איך לגרום למישהו להימשך אליך? הצגת המחיר ללקוח סדנא למכירות לדעת כמה כסף יש ללקוח לקוח שקודם כל רוצה לדעת כמה זה עולה לתת ללקוח אפשרויות בחירה גרועות דיבייטינג עוד נושאים ...
האתר Convincing.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מומחה שיווק, משא ומתן, מומחה במכירות בנושאי מה זה לשכנע - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Convincing.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 1.1094 שניות - עכשיו 11_10_2025 השעה 07:14:11 - wesi28