פחד מכישלון, פחד להיכשל, חרדה משתקת, עצמאי או שכיר, להפוך להיות עצמאי, יעוץ לאנשי מכירות, לא מצליח למכור, קשה למכור, לעבור טסט, חרדת בחינות, חרדת מבחנים, חרדת ביצוע, חרדת כישלון
איך להתמודד עם פחד מכישלון וחרדת ביצוע?
אחת הבעיות הגדולות שמונעות מאנשים להצליח בתחומים שונים, כמו מכירות, מבחנים או מעבר מעבודה כשכיר לעצמאי, היא הפחד מכישלון. אליעד כהן מסביר בהרחבה את המנגנונים הפסיכולוגיים שעומדים מאחורי פחד מכישלון וחרדת ביצוע, ומציע פתרונות מעשיים להתמודדות עם פחדים אלו.
למה אנשי מכירות מתקשים למכור?
אנשי מכירות רבים מתקשים למכור בגלל תחושת אי - נוחות או אשמה. אליעד מסביר שהבעיה מתחילה כאשר איש המכירות מתמקד יותר במה שהוא רוצה לקבל מהלקוח, בדרך כלל כסף, ופחות ביתרונות שהמוצר יכול לספק ללקוח. כאשר המוכר חושב שהוא צריך כסף מהלקוח, נוצרת תחושה פנימית כאילו הוא מרמה או מציק ללקוח, ולכן קשה לו למכור.
אליעד מציע פתרון פשוט אך עוצמתי: על איש המכירות להתרכז ביתרונות שהמוצר נותן ללקוח, ולא בחסרונות האישיים שהוא מנסה לפתור באמצעות המכירה. אם המוצר היה ניתן בחינם, לאיש המכירות היה קל יותר להציע אותו. אותו עיקרון בדיוק צריך להיות מיושם גם כשמבקשים כסף: לחשוב על היתרונות שהמוצר נותן ללקוח ולא על החשש מפגיעה בו.
מדוע קשה ליישם את הגישה הזו?
למרות שהגישה הזו פשוטה להבנה, קשה לאנשים ליישם אותה. הסיבה היא שלעתים קרובות, לאנשי מכירות יש בעיה עמוקה יותר - הם מרגישים שהכסף חשוב מדי. ככל שהכסף נתפס כחשוב ומחויב יותר, כך קשה יותר לבקש אותו, כי פחד הכישלון והאובדן משתקים את האדם.
אליעד מסביר שלפעמים אנשי מכירות דווקא מעריכים כסף יותר מדי, ולכן מתקשים לבקש אותו. מצד שני, אנשים עשירים ואלו שמצליחים מאוד במכירות לא בהכרח מעריכים את הכסף פחות, אלא שהם נמצאים במקום שבו הם מוכנים לקחת את הסיכון להפסיד אותו. הם מקבלים את האפשרות של הפסד כחלק טבעי מהתהליך.
מדוע אנשים נכשלים כשהם הופכים משכירים לעצמאים?
תופעה נפוצה נוספת שאליעד מציג היא של אנשים שמצליחים כשכירים אבל נכשלים כשהם הופכים לעצמאים. מה שמשתנה במעבר משכיר לעצמאי הוא רכיב האחריות האישית והפחד מהאפשרות שלא תהיה הכנסה מובטחת. הפחד הזה יוצר לחץ נפשי כבד, ומפריע ליכולת שלהם לתפקד בצורה טובה כפי שתפקדו כשכירים.
המשקל של "מה יהיה אם אני אכשל?" הופך להיות כמו משקולת על הכתף, משתק את האדם ומונע ממנו לפעול באפקטיביות. ככל שהוא חושב יותר על האפשרות להיכשל, כך גדלה הסבירות שהוא ייכשל בפועל.
איך מתמודדים עם פחד הכישלון?
אליעד מדגיש שכדי להתמודד עם פחד הכישלון חייבים קודם כל לקבל את האפשרות להיכשל. רק מי שמוכן לקבל את הסיכון להפסיד יוכל באמת להצליח. הוא ממליץ לחשוב מראש על תרחישי הכישלון האפשריים ולקבל אותם. זאת לא כדי להיכשל, אלא כדי לשחרר את הלחץ הנפשי שיוצר הפחד מהכישלון.
הגישה הזו מומחשת באמצעות דוגמא של השקעה בבורסה. אנשים נכנסים לעסקה בידיעה מראש שהם עלולים להפסיד סכום מסוים, אך ברגע שהם מתחילים להפסיד בפועל, הם מתחרטים ומוכרים את ההשקעה מוקדם מדי. אליעד מסביר שהדרך הנכונה היא להתייחס...
אחת הבעיות הגדולות שמונעות מאנשים להצליח בתחומים שונים, כמו מכירות, מבחנים או מעבר מעבודה כשכיר לעצמאי, היא הפחד מכישלון. אליעד כהן מסביר בהרחבה את המנגנונים הפסיכולוגיים שעומדים מאחורי פחד מכישלון וחרדת ביצוע, ומציע פתרונות מעשיים להתמודדות עם פחדים אלו.
למה אנשי מכירות מתקשים למכור?
אנשי מכירות רבים מתקשים למכור בגלל תחושת אי - נוחות או אשמה. אליעד מסביר שהבעיה מתחילה כאשר איש המכירות מתמקד יותר במה שהוא רוצה לקבל מהלקוח, בדרך כלל כסף, ופחות ביתרונות שהמוצר יכול לספק ללקוח. כאשר המוכר חושב שהוא צריך כסף מהלקוח, נוצרת תחושה פנימית כאילו הוא מרמה או מציק ללקוח, ולכן קשה לו למכור.
אליעד מציע פתרון פשוט אך עוצמתי: על איש המכירות להתרכז ביתרונות שהמוצר נותן ללקוח, ולא בחסרונות האישיים שהוא מנסה לפתור באמצעות המכירה. אם המוצר היה ניתן בחינם, לאיש המכירות היה קל יותר להציע אותו. אותו עיקרון בדיוק צריך להיות מיושם גם כשמבקשים כסף: לחשוב על היתרונות שהמוצר נותן ללקוח ולא על החשש מפגיעה בו.
מדוע קשה ליישם את הגישה הזו?
למרות שהגישה הזו פשוטה להבנה, קשה לאנשים ליישם אותה. הסיבה היא שלעתים קרובות, לאנשי מכירות יש בעיה עמוקה יותר - הם מרגישים שהכסף חשוב מדי. ככל שהכסף נתפס כחשוב ומחויב יותר, כך קשה יותר לבקש אותו, כי פחד הכישלון והאובדן משתקים את האדם.
אליעד מסביר שלפעמים אנשי מכירות דווקא מעריכים כסף יותר מדי, ולכן מתקשים לבקש אותו. מצד שני, אנשים עשירים ואלו שמצליחים מאוד במכירות לא בהכרח מעריכים את הכסף פחות, אלא שהם נמצאים במקום שבו הם מוכנים לקחת את הסיכון להפסיד אותו. הם מקבלים את האפשרות של הפסד כחלק טבעי מהתהליך.
מדוע אנשים נכשלים כשהם הופכים משכירים לעצמאים?
תופעה נפוצה נוספת שאליעד מציג היא של אנשים שמצליחים כשכירים אבל נכשלים כשהם הופכים לעצמאים. מה שמשתנה במעבר משכיר לעצמאי הוא רכיב האחריות האישית והפחד מהאפשרות שלא תהיה הכנסה מובטחת. הפחד הזה יוצר לחץ נפשי כבד, ומפריע ליכולת שלהם לתפקד בצורה טובה כפי שתפקדו כשכירים.
המשקל של "מה יהיה אם אני אכשל?" הופך להיות כמו משקולת על הכתף, משתק את האדם ומונע ממנו לפעול באפקטיביות. ככל שהוא חושב יותר על האפשרות להיכשל, כך גדלה הסבירות שהוא ייכשל בפועל.
איך מתמודדים עם פחד הכישלון?
אליעד מדגיש שכדי להתמודד עם פחד הכישלון חייבים קודם כל לקבל את האפשרות להיכשל. רק מי שמוכן לקבל את הסיכון להפסיד יוכל באמת להצליח. הוא ממליץ לחשוב מראש על תרחישי הכישלון האפשריים ולקבל אותם. זאת לא כדי להיכשל, אלא כדי לשחרר את הלחץ הנפשי שיוצר הפחד מהכישלון.
הגישה הזו מומחשת באמצעות דוגמא של השקעה בבורסה. אנשים נכנסים לעסקה בידיעה מראש שהם עלולים להפסיד סכום מסוים, אך ברגע שהם מתחילים להפסיד בפועל, הם מתחרטים ומוכרים את ההשקעה מוקדם מדי. אליעד מסביר שהדרך הנכונה היא להתייחס...
- פחד מכישלון
- איך למכור בלי פחד?
- חרדת ביצוע במכירות
- איך להפוך משכיר לעצמאי בהצלחה?
- מה לעשות כשמפחדים להיכשל?
- מדוע אנשי מכירות נכשלים?