11:51לגרום למישהו להרגיש רע עבורך, איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לעשות למישהו טוב? לתת למישהו לרצות אותך, לתת למישהו לאהוב אותך, לגרום למישהו להצטמצם למענך, מערכות יחסים, תקשורת בין אישית, לגרום למישהו לרצות אותך
האם להמשיך שיחה עם אדם שממהר גורם לו לאהוב אותך פחות או יותר?
כאשר אתה מדבר עם מישהו שממהר, חשוב להבין כיצד המשך השיחה משפיע על הרגשות שלו כלפיך. אליעד כהן מציג שני צדדים מרכזיים לעניין זה:
אליעד כהן מסביר שמאמץ שעושים עבור אדם אחר עשוי להוביל להרגשה טובה, כי אנשים רוצים להרגיש שהם אוהבים מישהו מספיק כדי להתאמץ עבורו. למשל, אם מישהו מכין לך קפה או מתאמץ לפגוש אותך, הוא עלול להרגיש מצד אחד אי - נוחות בשל המאמץ, אך מצד שני, המאמץ עצמו מעיד בעיניו על אהבתו כלפיך ומקרב אותו אליך רגשית.
ההיגיון הפסיכולוגי הוא שהאדם אומר לעצמו: "אם התאמצתי בשבילו, כנראה שאני אוהב אותו מאוד, " וכך המאמץ מתורגם לתחושת אהבה.
כיצד משפיעה מידת המאמץ על תחושת האהבה?
קיימת חשיבות למינון המאמץ. אליעד כהן מדגיש שאם תכביד יותר מדי על אדם ותגרום לו לאי - נוחות גדולה, התוצאה תהיה שלילית. אותו אדם יראה בך מטרד וירגיש דחייה. לעומת זאת, מאמץ מתון יותר יכול דווקא לחזק את הקשר ולגרום לו לחוש שהוא מקריב עבורך מתוך אהבה אמיתית.
לדוגמה, כאשר אתה מתעקש לדבר עם מישהו שממהר, אם אתה עושה זאת בעדינות ובמינון נכון, הוא עשוי לחוש יותר חיבור אליך. לעומת זאת, אם תכפה את עצמך עליו במידה מוגזמת, הוא יחווה זאת כפגיעה ויאהב אותך פחות.
האם כפייה יכולה ליצור תחושת אהבה במצבים קיצוניים?
אליעד כהן מציג באופן קיצוני יותר את הרעיון שכפייה במצבים מסוימים יכולה לגרום לאדם לשכנע את עצמו שהוא אוהב את הסיטואציה או את האדם שכופה עליו משהו, כדרך התמודדות עם חוסר האונים. עם זאת, הוא מבהיר שזה רעיון קיצוני שיש להשתמש בו בזהירות רבה, כי לא כל אי - נוחות היא הזדמנות לחיזוק האהבה, ולכפייה מוגזמת יש בדרך כלל תוצאות שליליות ברורות.
לדוגמה, אם אדם חווה כפייה קיצונית (כגון מקרה של אונס), קיימת אפשרות פסיכולוגית שהוא ינסה להתמודד על ידי הצדקה פנימית של האירוע כ"הוא ממש רצה אותי." אבל זה אינו מצב אידיאלי או רצוי, אלא דוגמה קיצונית בלבד להמחשת מנגנון התמודדות פסיכולוגי.
כיצד פועל מנגנון הצדקת המאמץ בקשרים בין - אישיים?
כאשר אדם מרגיש שעשה משהו בניגוד לרצונו עבור מישהו אחר, יש בתוכו צורך להצדיק זאת לעצמו. הוא עשוי לשכנע את עצמו שהוא אוהב את האדם שעבורו התאמצ, כדי לא לחוות את עצמו כמי שנוצל. בדרך זו, עצם הפעולה של עשיית דבר - מה בניגוד לרצונו יכולה לגרום לו לחוש אהבה מוגברת כלפי האדם השני.
לדוגמה, אדם שמכין לך כוס קפה למרות שהדבר כרוך במאמץ עבורו, יחוש מצד אחד אי - נוחות, אבל הוא ייטה לפרש את המאמץ כסימן לאהבתו אליך.
מדוע אנשים רוצים להרגיש שהם מקריבים למען אחרים?
על פי אליעד כהן, לאנשים יש צורך רגשי לא רק להרגיש אהובים, אלא גם לאהוב אחרים באופן בלתי - מותנה. כאשר אתה נותן למישהו את ההזדמנות לעשות למענך משהו שדורש מאמץ, אתה מאפשר לו לחוש שהוא אכן אוהב אותך, כי המאמץ וההקרבה שלו הם ההוכחה עבורו שהוא מסוגל לאהוב אותך באמת.
הסיבה לכך היא שאדם יודע שהוא אוהב משהו לפי מידת ההקרבה שהוא מוכן לעשות למענו. ככל שהאדם מוכן להצטמצם ולהתאמץ יותר, כך הוא חווה אהבה חזקה יותר כלפי אותו אדם.
מסקנה מעשית: כיצד לפעול בשיחה עם אדם שממהר?
ההמלצה המעשית של אליעד כהן היא למצוא את המינון הנכון. אם האדם ממהר, עליך לשקול היטב עד כמה חשוב לך להמשיך את השיחה. פעולה עדינה שתגרום לו להרגיש שהוא משקיע במערכת היחסים ביניכם יכולה להעמיק את אהבתו. אך חשוב להימנע מכפייה מוגזמת שיכולה להוביל לתוצאה ההפוכה ולהרחיק אותו.
המפתח הוא איזון בין יצירת תחושת השקעה לבין שמירה על כבוד הגבולות של האדם השני, מתוך הבנה ברורה של הדינמיקה הפסיכולוגית הפועלת ברקע.
כאשר אתה מדבר עם מישהו שממהר, חשוב להבין כיצד המשך השיחה משפיע על הרגשות שלו כלפיך. אליעד כהן מציג שני צדדים מרכזיים לעניין זה:
- מצד אחד, כאשר אתה ממשיך לדבר עם אדם למרות שהוא ממהר ורוצה לסיים, אתה פועל בניגוד לרצונו, מה שגורם לו אי - נוחות. אי - נוחות זו מתפרשת במוחו כתחושה שלילית שיכולה לגרום לו לאהוב אותך פחות. הסיבה לכך היא שאנשים נוטים להתרחק ממה שגורם להם תחושה לא נעימה.
- מצד שני, אם אדם משקיע מאמץ למענך, זה יכול לגרום לו להרגיש קרבה אליך דווקא בגלל המאמץ שהוא משקיע. קיימת נטייה פסיכולוגית להצדיק מאמצים והקרבות, ולכן אם אדם כבר השקיע מאמץ בשיחה אתך, הוא עשוי לשכנע את עצמו שההשקעה נובעת מאהבה ומחיבור אליך.
אליעד כהן מסביר שמאמץ שעושים עבור אדם אחר עשוי להוביל להרגשה טובה, כי אנשים רוצים להרגיש שהם אוהבים מישהו מספיק כדי להתאמץ עבורו. למשל, אם מישהו מכין לך קפה או מתאמץ לפגוש אותך, הוא עלול להרגיש מצד אחד אי - נוחות בשל המאמץ, אך מצד שני, המאמץ עצמו מעיד בעיניו על אהבתו כלפיך ומקרב אותו אליך רגשית.
ההיגיון הפסיכולוגי הוא שהאדם אומר לעצמו: "אם התאמצתי בשבילו, כנראה שאני אוהב אותו מאוד, " וכך המאמץ מתורגם לתחושת אהבה.
כיצד משפיעה מידת המאמץ על תחושת האהבה?
קיימת חשיבות למינון המאמץ. אליעד כהן מדגיש שאם תכביד יותר מדי על אדם ותגרום לו לאי - נוחות גדולה, התוצאה תהיה שלילית. אותו אדם יראה בך מטרד וירגיש דחייה. לעומת זאת, מאמץ מתון יותר יכול דווקא לחזק את הקשר ולגרום לו לחוש שהוא מקריב עבורך מתוך אהבה אמיתית.
לדוגמה, כאשר אתה מתעקש לדבר עם מישהו שממהר, אם אתה עושה זאת בעדינות ובמינון נכון, הוא עשוי לחוש יותר חיבור אליך. לעומת זאת, אם תכפה את עצמך עליו במידה מוגזמת, הוא יחווה זאת כפגיעה ויאהב אותך פחות.
האם כפייה יכולה ליצור תחושת אהבה במצבים קיצוניים?
אליעד כהן מציג באופן קיצוני יותר את הרעיון שכפייה במצבים מסוימים יכולה לגרום לאדם לשכנע את עצמו שהוא אוהב את הסיטואציה או את האדם שכופה עליו משהו, כדרך התמודדות עם חוסר האונים. עם זאת, הוא מבהיר שזה רעיון קיצוני שיש להשתמש בו בזהירות רבה, כי לא כל אי - נוחות היא הזדמנות לחיזוק האהבה, ולכפייה מוגזמת יש בדרך כלל תוצאות שליליות ברורות.
לדוגמה, אם אדם חווה כפייה קיצונית (כגון מקרה של אונס), קיימת אפשרות פסיכולוגית שהוא ינסה להתמודד על ידי הצדקה פנימית של האירוע כ"הוא ממש רצה אותי." אבל זה אינו מצב אידיאלי או רצוי, אלא דוגמה קיצונית בלבד להמחשת מנגנון התמודדות פסיכולוגי.
כיצד פועל מנגנון הצדקת המאמץ בקשרים בין - אישיים?
כאשר אדם מרגיש שעשה משהו בניגוד לרצונו עבור מישהו אחר, יש בתוכו צורך להצדיק זאת לעצמו. הוא עשוי לשכנע את עצמו שהוא אוהב את האדם שעבורו התאמצ, כדי לא לחוות את עצמו כמי שנוצל. בדרך זו, עצם הפעולה של עשיית דבר - מה בניגוד לרצונו יכולה לגרום לו לחוש אהבה מוגברת כלפי האדם השני.
לדוגמה, אדם שמכין לך כוס קפה למרות שהדבר כרוך במאמץ עבורו, יחוש מצד אחד אי - נוחות, אבל הוא ייטה לפרש את המאמץ כסימן לאהבתו אליך.
מדוע אנשים רוצים להרגיש שהם מקריבים למען אחרים?
על פי אליעד כהן, לאנשים יש צורך רגשי לא רק להרגיש אהובים, אלא גם לאהוב אחרים באופן בלתי - מותנה. כאשר אתה נותן למישהו את ההזדמנות לעשות למענך משהו שדורש מאמץ, אתה מאפשר לו לחוש שהוא אכן אוהב אותך, כי המאמץ וההקרבה שלו הם ההוכחה עבורו שהוא מסוגל לאהוב אותך באמת.
הסיבה לכך היא שאדם יודע שהוא אוהב משהו לפי מידת ההקרבה שהוא מוכן לעשות למענו. ככל שהאדם מוכן להצטמצם ולהתאמץ יותר, כך הוא חווה אהבה חזקה יותר כלפי אותו אדם.
מסקנה מעשית: כיצד לפעול בשיחה עם אדם שממהר?
ההמלצה המעשית של אליעד כהן היא למצוא את המינון הנכון. אם האדם ממהר, עליך לשקול היטב עד כמה חשוב לך להמשיך את השיחה. פעולה עדינה שתגרום לו להרגיש שהוא משקיע במערכת היחסים ביניכם יכולה להעמיק את אהבתו. אך חשוב להימנע מכפייה מוגזמת שיכולה להוביל לתוצאה ההפוכה ולהרחיק אותו.
המפתח הוא איזון בין יצירת תחושת השקעה לבין שמירה על כבוד הגבולות של האדם השני, מתוך הבנה ברורה של הדינמיקה הפסיכולוגית הפועלת ברקע.
- פסיכולוגיה של אהבה
- השפעה של מעשים קטנים על רגשות
- כיצד לגרום למישהו לאהוב אותך?
- הקשר בין הקרבה לבין אהבה
- איך לגרום למישהו להעריך אותך?
השפעת המשך שיחה עם אדם שממהר על רגשותיו כלפיך
כאשר אתה מדבר עם מישהו שאתה רוצה שיאהב אותך, אבל הוא ממהר, נשאלת השאלה כיצד המשך השיחה ישפיע עליו. האם זה יגרום לו לאהוב אותך יותר או פחות?
היבט בסיסי: האם עשית לו טוב או רע?
אדם אוהב את מי שעושה לו טוב ושונא את מי שעושה לו רע. אם מישהו ממהר ואתה ממשיך לדבר איתו למרות שהוא רוצה לסיים את השיחה, אתה למעשה פועל בניגוד לרצונו, וזה גורם לו אי נוחות. מכיוון שאנשים נוטים להתרחק ממי שמכביד עליהם, התוצאה הברורה היא שהוא יאהב אותך פחות.
השפעה אפשרית הפוכה: אהבה דרך הקרבה
עם זאת, יש עומק נוסף לעניין. כאשר אדם מרגיש שהוא משקיע מאמץ למען מישהו, זה עשוי לגרום לו להרגיש קרבה אליו. יש לבני אדם נטייה פסיכולוגית להצדיק את ההשקעה שלהם, ולכן אם הוא כבר נשאר בשיחה למרות רצונו, ייתכן שהוא ישכנע את עצמו שזה קורה כי הוא מחובר אליך, כלומר, שהוא אוהב אותך.
דוגמאות להמחשה
אם תכביד יותר מדי על האדם ותגרום לו לאי נוחות גדולה, הוא עלול לפתח תחושת דחייה כלפיך. לעומת זאת, אם תייצר אצלו תחושת מאמץ מתונה, זה יכול לגרום לו להרגיש מחובר אליך יותר, כי זה יאפשר לו לראות בעצמו אדם שמוכן להקריב עבורך, וכך לחזק את אהבתו אליך.
אהבה וכפייה - היבט קיצוני
בשיחה עלתה גם השוואה קיצונית לרעיון שכפייה עלולה לעורר אהבה במקרים מסוימים. הרעיון מבוסס על כך שכאשר אדם מרגיש שהוא חווה חוסר ברירה, אחת הדרכים שלו להתמודד עם המצב היא לשכנע את עצמו שהוא רוצה אותו. עם זאת, יש הבדל גדול בין חוסר נוחות רגעית לשימוש בכוח קיצוני, ולכן השוואה כזו צריכה להיעשות בזהירות רבה.
מסקנה
אם אתה מדבר עם מישהו שממהר ורוצה לסיים את השיחה, התגובה האוטומטית היא שיאהב אותך פחות, כי אתה פועל בניגוד לרצונו. עם זאת, אם תגרום לו להרגיש שהמאמץ שהוא עושה עבורך הוא חלק מהקשר שלכם, יש סיכוי שזה דווקא יגרום לו להרגיש מחובר אליך יותר. לכן, יש כאן משחק עדין בין מידת האי - נוחות שאתה גורם לו לבין היכולת שלו להצדיק את ההשקעה שלו בקשר.
כאשר אתה מדבר עם מישהו שאתה רוצה שיאהב אותך, אבל הוא ממהר, נשאלת השאלה כיצד המשך השיחה ישפיע עליו. האם זה יגרום לו לאהוב אותך יותר או פחות?
היבט בסיסי: האם עשית לו טוב או רע?
אדם אוהב את מי שעושה לו טוב ושונא את מי שעושה לו רע. אם מישהו ממהר ואתה ממשיך לדבר איתו למרות שהוא רוצה לסיים את השיחה, אתה למעשה פועל בניגוד לרצונו, וזה גורם לו אי נוחות. מכיוון שאנשים נוטים להתרחק ממי שמכביד עליהם, התוצאה הברורה היא שהוא יאהב אותך פחות.
השפעה אפשרית הפוכה: אהבה דרך הקרבה
עם זאת, יש עומק נוסף לעניין. כאשר אדם מרגיש שהוא משקיע מאמץ למען מישהו, זה עשוי לגרום לו להרגיש קרבה אליו. יש לבני אדם נטייה פסיכולוגית להצדיק את ההשקעה שלהם, ולכן אם הוא כבר נשאר בשיחה למרות רצונו, ייתכן שהוא ישכנע את עצמו שזה קורה כי הוא מחובר אליך, כלומר, שהוא אוהב אותך.
דוגמאות להמחשה
- כאשר מישהו מכין לך קפה - מצד אחד הוא מתאמץ עבורך, וזה עשוי לגרום לו לרצות להתרחק, אך מצד שני, הוא עשוי להרגיש קרבה אליך כי הוא עושה משהו עבורך.
- כאשר מישהו מתאמץ לפגוש אותך למרות שזה לא נוח לו - הוא עשוי להרגיש שהוא אוהב אותך יותר דווקא בגלל שהשקיע בכך מאמץ.
- כאשר אתה מתעקש לדבר עם מישהו למרות שהוא רוצה לסיים את השיחה - אם תעשה זאת במינון נכון, זה עשוי לגרום לו להרגיש יותר מחובר אליך, אך אם תגזים, הוא יראה בך מטרד.
אם תכביד יותר מדי על האדם ותגרום לו לאי נוחות גדולה, הוא עלול לפתח תחושת דחייה כלפיך. לעומת זאת, אם תייצר אצלו תחושת מאמץ מתונה, זה יכול לגרום לו להרגיש מחובר אליך יותר, כי זה יאפשר לו לראות בעצמו אדם שמוכן להקריב עבורך, וכך לחזק את אהבתו אליך.
אהבה וכפייה - היבט קיצוני
בשיחה עלתה גם השוואה קיצונית לרעיון שכפייה עלולה לעורר אהבה במקרים מסוימים. הרעיון מבוסס על כך שכאשר אדם מרגיש שהוא חווה חוסר ברירה, אחת הדרכים שלו להתמודד עם המצב היא לשכנע את עצמו שהוא רוצה אותו. עם זאת, יש הבדל גדול בין חוסר נוחות רגעית לשימוש בכוח קיצוני, ולכן השוואה כזו צריכה להיעשות בזהירות רבה.
מסקנה
אם אתה מדבר עם מישהו שממהר ורוצה לסיים את השיחה, התגובה האוטומטית היא שיאהב אותך פחות, כי אתה פועל בניגוד לרצונו. עם זאת, אם תגרום לו להרגיש שהמאמץ שהוא עושה עבורך הוא חלק מהקשר שלכם, יש סיכוי שזה דווקא יגרום לו להרגיש מחובר אליך יותר. לכן, יש כאן משחק עדין בין מידת האי - נוחות שאתה גורם לו לבין היכולת שלו להצדיק את ההשקעה שלו בקשר.
- פסיכולוגיה של אהבה
- השפעה של מעשים קטנים על רגשות
- כיצד לגרום למישהו לאהוב אותך
- הקשר בין הקרבה לבין אהבה
- איך לגרום למישהו להעריך אותך
עכשיו נגיד שאתה רוצה שמישהו יאהב אותך ואתה מדבר איתו ואתה מרגיש שלא נוח לו לדבר איתך למה כי הוא עכשיו ממהר לעבודה האם כשאתה מדבר עם מישהו אתה רוצה שהוא יאהב אותך ואתה מרגיש שהוא ממהר עכשיו לא יכול לדבר איתך מסיבה כלשהי כי חם לו כי קר לו כי ממהר כואב לו לא משנה מסיבה כלשהי ואתה ממשיך לדבר איתו האם זה גורם לו לאהוב אותך יותר או פחות איך זה משפיע.
ש: תלוי מה אתה אומר לו.
אליעד: אתה אומר לו כל דבר שהוא.
ש: נניח שאתה רוצה לדבר איתו והוא ממהר אבל אתה יכול להגיד לו משפטים בצורה מסוימת "נראה לי שאתה ממהר אני לא רוצה".
אליעד: נכון התשובה שלך נפסלה למה אני שאלתי מהצד של מה שאתה אומר לו מהצד של מה שאתה אומר לו זה ברור שאם תגיד לו דברים שהוא רוצה לשמוע זה יותר טוב מאשר אם תגיד לו דברים שהוא לא רוצה לשמוע זה ברור שאם תקלל אותו או תברך אותו זה ישפיע אם תברך זה טוב תקלל זה רע זה ברור.
ש: אבל אתה שאלת שאלה.
אליעד: לא אני שאלתי מההיבט של זה שהוא ממהר עכשיו מההיבט הזה הוא ממהר הוא רוצה לסיים את השיחה ואתה ממשיך לדבר איתו מההיבט הזה מהרכיב הזה לא מהצד של מה שאמרת לו או לא אמרת לו בלי תלות עכשיו בלי ההיבט של מה שאתה אומר לו רק מההיבט של הוא ממהר.
ש: זה תלוי בן אדם.
אליעד: מה תלוי?
ש: זה באדם עצמו.
אליעד: מה אני שאלתי אתה הבנת את השאלה.
ש: האם הוא יאהב אותך יותר או פחות אז אני אומר זה תלוי.
אליעד: מה יאהב אותך יותר או פחות, מההתחלה כן מה השאלה מה שאלתי?
ש: אם אתה מדבר עם מישהו.
אליעד: כן מדבר עם מישהו על מה אתה מדבר איתו תשובה לא רלוונטי כרגע.
ש: אוקי.
אליעד: יפה.
ש: ואתה רוצה רגע הוא אוהב אותך.
אליעד: כן.
ש: עכשיו אתה ממשיך לדבר איתו בזמן שהוא ממהר האם הוא יאהב אותך יותר או פחות.
אליעד: לא עכשיו אתה מדבר עם בן אדם עכשיו בלי תלות מה שבתוכן השיחה רק מהצד שהוא ממהר ולא נוח לו שאתה מדבר איתו האם אתה גורם לו לאהוב אותך יותר או פחות, אם אתה מדבר עם מישהו ואתה מרביץ לו אם אתה מדבר עם מישהו ואתה מקלל אותו הוא יאהב אותך יותר או פחות תלוי אם הוא רוצה שתקלל אותו נכון, אוקי עכשיו אם אתה מדבר עם מישהו ומרביץ לו הוא יאהב אותך יותר או פחות תלוי אם הוא רוצה שתרביץ לו נכון זאת אומרת תלוי כמה טוב עשית לו נכון, אוקי עכשיו זאת אומרת שאם דיברת איתו ונגיד הוא לא היה לו זמן לדבר איתך הוא היה עסוק מיהר היה באמצע העבודה באמצע משהו ודיבר איתך והוא לא רצה לדבר איתך זאת אומרת שעשית לו רע מזה שדיברת איתו כשהוא ממהר אז בעצם מהצד הזה הוא יאהב אותך פחות. עד כאן זה נכון?
ש: יש צד שהוא יכול לאהוב אותך גם יותר.
אליעד: מה אני שאלתי אבל שאלתי אם עד כאן זה נכון זה נכון?
ש: אם אתה עושה לו רע אז כנראה.
אליעד: רע לו אמרתי הוא לא רוצה להמשיך את השיחה ואתה ממשיך את השיחה בכוח.
ש: אז הוא יאהב אותך פחות.
אליעד: נכון ומה האמת באמת.
ש: שיש גם את ההפוך.
אליעד: מה ההפוך?
ש: שהוא ירגיש שאתה כל כך רוצה לדבר איתו שאפילו אתה כאילו נדחף לפני שזה.
אליעד: כן כאילו אם מישהו נגיד אונס אותך "הוא כל כך רוצה אותי שהוא אפילו אונס אותי" משהו כזה נכון?
ש: זה גם יכול לקרות.
אליעד: אוקי ומה את חושבת על זה שזה מאוד יחמיא לך "הנה לא משנה שלא רציתי הוא בכל זאת אנס אותי וממש התנגדתי אז הוא חנק אותי למוות הוא כל כך רצה שהוא היה מוכן להרוג אותי בשביל זה".
ש: אבל יש את הפן הזה גם אם הוא לא נעים.
אליעד: לא אני לא מכיר את הפן הזה לא מעולם לא שמעתי עליו.
ש: ברמה מסוימת זה מחמיא ברמה מסוימת זה לא מחמיא.
אליעד: למה לא שנייה תגידי במובן מסוים גם אם נגיד מישהו אונס אותך זה מחמיא לך את אומרת "הנה הוא מאוד רצה אותי והיה מוכן להסתכן בלשבת בכלא ושנפגע בו ואנס אותי" נכון זה נכון?
ש: יש את הפן הזה אבל הוא לא הפן שגובר על כל העניין.
אליעד: נכון אבל יש את הפן הזה נכון?
ש: הוא קיים אם לומר את האמת הוא קיים.
אליעד: אני מסכים איתך מה שאמרת עכשיו זה נכון קודם כל מה שאמרת זה נכון אמרת "הוא כל כך רצה אותי שהוא לא אכפת לו מכלום".
ש: שימשיך לברבר אפילו שהוא שם לב שאני עסוקה מדי.
אליעד: נכון הוא לא נפגע מזה זה וזה נמשיך, הוא מאוד חייב לדבר איתי מה שאמרת זה נכון אבל לא שאלתי עכשיו על ההיבט הזה שאלתי מהיבט יותר מעשי האם יש סיכוי.
ש: אתה אמרת ככה אם האהבה תלויה בעשית טוב ופה עושים לך רע אז זה פחות מההיבט הזה.
אליעד: על פי פשוטו אם אתה עושה למישהו טוב הוא אוהב אותך תעשה לו רע הוא לא אוהב אותך, עד כאן זה נכון?
ש: כן.
אליעד: יפה עכשיו מה האמת האמת היא שיש פה עוד היבט כשאתה עושה למישהו רע הוא מרגיש רע וכשהוא מרגיש רע הוא צריך למצוא דרך להתמודד עם זה אוקי הוא צריך למצוא דרך להתמודד עם זה עכשיו בן אדם בתת מודע שלו שואל את עצמו "איך אני יכול להתמודד עם זה שעושים לי רע" ואז הוא יכול להגיד לעצמו "אני מאוד אוהב את הבן אדם השני" כשאתה גורם למישהו להרגיש רע במובן מסוים אתה גורם לו לאהוב אותך פחות אבל במובן אחר אתה גורם לו לאהוב אותך יותר, באיזה מובן אתה גורם לו לאהוב אותך יותר במובן של אנשים יש להם בראש פקודה שאומרת "אני מוכן להרגיש רע עבור מישהו שאני אוהב אותו אני לא מוכן להרגיש רע עבור מישהו שאני לא אוהב אותו".
ולכן אם אתה גורם למישהו להרגיש רע והוא עכשיו מרגיש רע והוא לא יודע מה לעשות אז הרבה פעמים כדי להתמודד עם זה הוא אומר "לא אני מאוד אוהב את הבן אדם הזה" ולכן הרבה פעמים כשאתה תגרום למישהו להרגיש רע הוא יאהב אותך יותר, למה כי יכול להיות שכשהוא ירגיש רע הוא יצטרך להתמודד עם זה שהוא מרגיש רע ואז הוא יגיד לעצמו "אני מאוד אוהב את הבן אדם הזה לכן אני מוכן להרגיש רע למענו" ולכן זה לפעמים בסדר גמור מלכתחילה שתגרום למישהו להרגיש רע למענך כי ככה זה יגרום לו לאהוב אותך יותר ולעומת זאת אם נגיד כל פעם אתה עושה למישהו טוב ואם אתה רואה נגיד אתה מדבר עם מישהו לא נוח לו אתה לא מדבר לא טוב לו אתה לא עושה אז לפעמים אתה שותל לו מחשבה במוח "אולי אני בכלל לא אוהב את הבן אדם ואולי אני בכלל לא אוהב את הבן אדם הזה אני לא נותן לו שום דבר אני לא עושה בשבילו שום דבר".
כשמישהו נותן לך משהו מישהו בא מכין לך קפה מתאמץ למענך נכון הוא הרגיש רע מאמץ זה רע אבל זה שהוא הכין לך קפה זה גורם לו לאהוב אותך יותר או פחות במובן מסוים פחות כי "הנה עכשיו תראה אני צריך להכין לו כוס קפה אני עכשיו בגללו אני התאמצתי" מצד שני "לא אני התאמצתי למענו התאמצתי למענו אז אני אוהב אותו" נכון אז זה אותו סיפור אותו סיפור פה ולכן אפילו נגיד שמישהו אונס אותך לצורך העניין מצד האמת את יכולה להגיד, עוד פעם יש תפר מסוים כאילו אם את ממש לא רוצה את זה לא משנה מה זה לא יעבוד אבל אם את רוצה לא רוצה אז יכול להיות מצב שתגידי לעצמך "טוב אני אוהבת אותו" כאילו את תרצי את זה ותשכנעי את עצמך שאת אוהבת ואת תאהבי אותו יותר מאשר בלי זה.
למה כי הדרך שלך להתמודד עם הרע כשהמציאות נגד רצונך יש לך כמה אפשרויות או להגיד אני לא רוצה את זה ולסבול או להגיד אני רוצה את זה וליהנות או להגיד לא אכפת לי יש כל מיני אפשרויות, עכשיו נגיד שמישהו עושה משהו נגד רצונך הרבה פעמים האפשרות שלך היא להגיד "אני מאוד רוצה את זה" ואז דווקא אתה אוהב עוד יותר את הדבר כאשר קרה משהו נגד רצונך לפעמים אתה כדי להתמודד אתה אומר "אני אוהב את זה" ואז זה עושה לך עוד יותר טוב.
ש: עם הנושא של הרזולוציות למה התכוונתי התכוונתי שכשאתה שואל שאלה אני עושה לו טוב או רע השאלה באיזו נקודת זמן יכול להיות שבשלב הראשון זה עושה לו רע אבל אחרי זה.
אליעד: לא אתה עכשיו מדבר עם מישהו ואתה מרגיש שהוא רוצה לסיים את השיחה האם אתה אמור להמשיך את השיחה או לא התשובה היא כזאת יש מינון מסוים, ככה על פי פשוטו לא הוא רצה להפסיק את השיחה תפסיק את השיחה אתה עושה לו רע אתה עושה לו רע הוא לא יאהב אותך זה על פי פשוטו אבל על פי העומק שלו יש רמה מסוימת של רע שאם אתה תגרום לו להרגיש את הרע הזה זה יגרום לו לאהוב אותך יותר או יכול לגרום לו לאהוב אותך יותר כי זה טווח שהוא ירגיש רע ואז הוא יגיד לעצמו "רע לי" ואז הוא יגיד "לא משנה למענו אני אוהב אותו".
ש: מה שרציתי להגיד שבאותו רגע הוא מרגיש רע ואז באותו רגע אם יש סנכרון בין האהבה לבין הרגשה טובה אז הוא גם פחות רע לו באותו רגע אבל יכול להיות שאחרי שתי שניות ירגיש טוב ואז.
אליעד: לא שנייה הוא אומר המציאות נגד רצוני עכשיו מה אני עושה עם זה.
ש: זה ברור לי הלוגיקה ברורה לי.
אליעד: זה נכון אבל יש פה עוד עומק בן אדם רוצה גם שיאהבו אותו ובן אדם רוצה גם לאהוב בן אדם רוצה יש לו צורך רגשי לאהוב לא רק שיאהבו אותו גם לאהוב אוקי בן אדם רוצה גם לאהוב לא רק שיאהבו אותו בן אדם גם רוצה לאהוב בלי תנאים, עכשיו אם מישהו עושה משהו נגד רצונך הוא עושה לך רע הוא לא אוהב אותך אבל מצד שני הוא מאפשר לך אתה מאפשר לו לאהוב אותך בלי תנאים אתה נתת לו אופציה לאהוב אותך בלי תנאים כי אם כל פעם כשהוא אומר לך אני לא רוצה אתה אומר לו בסדר לא צריך אז אתה לא נותן לו אפשרות לאהוב אותך אז איך הוא יודע שהוא אוהב אותך הוא אומר "רגע אף פעם לא עשיתי למענו שום דבר איך אני יודע שאני אוהב אותו", עכשיו איך אתה יודע שאתה אוהב מישהו שאתה רואה "וואלה אני מוכן לעשות למענו דברים שלא הייתי עושה למען מישהו אחר אני מוכן לצמצם את עצמי למענו".
ש: מחויב הצמצום?
אליעד: כן איך את יודעת שאת אוהבת משהו כל הדברים שאת אוהבת בעולם את מוכנה להצטמצם למענם.
ש: לא שאלתי רק בשביל.
אליעד: אז אני אומר כל הדברים שאת אוהבת בעולם את מוכנה להצטמצם למענם כל הדברים בעולם איך אתה יודע שאתה אוהב משהו לפי כמה שאתה מוכן להצטמצם למענו ולכן כאשר אתה מכניס את עצמך לפוזיציה שמישהו מצטמצם למענך אז מצד אחד אתה עושה לו רע כי הוא מצטמצם למענך מצד שני אתה עושה לו טוב כי אתה מאפשר לו להצטמצם למענך אתה מאפשר לו להיכנס לפוזיציה שהוא אוהב אותך וצריך לשים לב יש מינון מסוים שכשמישהו מתאמץ עבורך גורם לו לאהוב אותך יותר ויש מינון שגורם לו לאהבו אותך פחות. הבנו עכשיו כמשהו נגד רצונך במובן מסוים זה גורם לשנוא את זה ובמובן מסוים לפעמים בלית ברירה אתה מתחיל לאהוב את זה.
ש: רציתי להגיד משהו בזמנו דיברנו כאשר אתה רוצה שמישהו יאהב אותך תעשה לו טוב ואז אתה מניח מדבר איתו אז דבר איתו בצורה כזאת שישמע דברים שהוא רוצה לשמוע אז אני למשל אתמול היה לי ויכוח עם מישהו ואני החלטתי שאני יורד עליו ואז לא גרמתי לו שיאהב אותי אלא נתתי לו איזשהו מסר.
אליעד: וכשירדת עליו זה היה מתוך זה שרצית שהוא יאהב אותך.
ש: לא מתוך זה שרציתי להגיד לו.
אליעד: אז זה לא רלוונטי כי לא רצית שהוא יאהב אותך זה לא קשור.
ש: מתוך זה שרציתי להגיד לו שיתעורר.
אליעד: מה אתה בא להגיד בזה אבל?
ש: רציתי להגיד בזה שכאילו לא רציתי שיהיה לו טוב.
אליעד: אז הרצון שלך לעזור לו בעיניך כדי שזה יעשה טוב לך גבר על הרצון שלך שהוא יאהב אותך בטווח הקצר, הרצון שלך לעשות לו טוב ושאז מזה יצא לך טוב זה גבר על הרצון שלך שהוא יאהב אותך בטווח המידי.
ש: כן.
אליעד: בסדר זה משהו אחר.
ש: תלוי מה אתה אומר לו.
אליעד: אתה אומר לו כל דבר שהוא.
ש: נניח שאתה רוצה לדבר איתו והוא ממהר אבל אתה יכול להגיד לו משפטים בצורה מסוימת "נראה לי שאתה ממהר אני לא רוצה".
אליעד: נכון התשובה שלך נפסלה למה אני שאלתי מהצד של מה שאתה אומר לו מהצד של מה שאתה אומר לו זה ברור שאם תגיד לו דברים שהוא רוצה לשמוע זה יותר טוב מאשר אם תגיד לו דברים שהוא לא רוצה לשמוע זה ברור שאם תקלל אותו או תברך אותו זה ישפיע אם תברך זה טוב תקלל זה רע זה ברור.
ש: אבל אתה שאלת שאלה.
אליעד: לא אני שאלתי מההיבט של זה שהוא ממהר עכשיו מההיבט הזה הוא ממהר הוא רוצה לסיים את השיחה ואתה ממשיך לדבר איתו מההיבט הזה מהרכיב הזה לא מהצד של מה שאמרת לו או לא אמרת לו בלי תלות עכשיו בלי ההיבט של מה שאתה אומר לו רק מההיבט של הוא ממהר.
ש: זה תלוי בן אדם.
אליעד: מה תלוי?
ש: זה באדם עצמו.
אליעד: מה אני שאלתי אתה הבנת את השאלה.
ש: האם הוא יאהב אותך יותר או פחות אז אני אומר זה תלוי.
אליעד: מה יאהב אותך יותר או פחות, מההתחלה כן מה השאלה מה שאלתי?
ש: אם אתה מדבר עם מישהו.
אליעד: כן מדבר עם מישהו על מה אתה מדבר איתו תשובה לא רלוונטי כרגע.
ש: אוקי.
אליעד: יפה.
ש: ואתה רוצה רגע הוא אוהב אותך.
אליעד: כן.
ש: עכשיו אתה ממשיך לדבר איתו בזמן שהוא ממהר האם הוא יאהב אותך יותר או פחות.
אליעד: לא עכשיו אתה מדבר עם בן אדם עכשיו בלי תלות מה שבתוכן השיחה רק מהצד שהוא ממהר ולא נוח לו שאתה מדבר איתו האם אתה גורם לו לאהוב אותך יותר או פחות, אם אתה מדבר עם מישהו ואתה מרביץ לו אם אתה מדבר עם מישהו ואתה מקלל אותו הוא יאהב אותך יותר או פחות תלוי אם הוא רוצה שתקלל אותו נכון, אוקי עכשיו אם אתה מדבר עם מישהו ומרביץ לו הוא יאהב אותך יותר או פחות תלוי אם הוא רוצה שתרביץ לו נכון זאת אומרת תלוי כמה טוב עשית לו נכון, אוקי עכשיו זאת אומרת שאם דיברת איתו ונגיד הוא לא היה לו זמן לדבר איתך הוא היה עסוק מיהר היה באמצע העבודה באמצע משהו ודיבר איתך והוא לא רצה לדבר איתך זאת אומרת שעשית לו רע מזה שדיברת איתו כשהוא ממהר אז בעצם מהצד הזה הוא יאהב אותך פחות. עד כאן זה נכון?
ש: יש צד שהוא יכול לאהוב אותך גם יותר.
אליעד: מה אני שאלתי אבל שאלתי אם עד כאן זה נכון זה נכון?
ש: אם אתה עושה לו רע אז כנראה.
אליעד: רע לו אמרתי הוא לא רוצה להמשיך את השיחה ואתה ממשיך את השיחה בכוח.
ש: אז הוא יאהב אותך פחות.
אליעד: נכון ומה האמת באמת.
ש: שיש גם את ההפוך.
אליעד: מה ההפוך?
ש: שהוא ירגיש שאתה כל כך רוצה לדבר איתו שאפילו אתה כאילו נדחף לפני שזה.
אליעד: כן כאילו אם מישהו נגיד אונס אותך "הוא כל כך רוצה אותי שהוא אפילו אונס אותי" משהו כזה נכון?
ש: זה גם יכול לקרות.
אליעד: אוקי ומה את חושבת על זה שזה מאוד יחמיא לך "הנה לא משנה שלא רציתי הוא בכל זאת אנס אותי וממש התנגדתי אז הוא חנק אותי למוות הוא כל כך רצה שהוא היה מוכן להרוג אותי בשביל זה".
ש: אבל יש את הפן הזה גם אם הוא לא נעים.
אליעד: לא אני לא מכיר את הפן הזה לא מעולם לא שמעתי עליו.
ש: ברמה מסוימת זה מחמיא ברמה מסוימת זה לא מחמיא.
אליעד: למה לא שנייה תגידי במובן מסוים גם אם נגיד מישהו אונס אותך זה מחמיא לך את אומרת "הנה הוא מאוד רצה אותי והיה מוכן להסתכן בלשבת בכלא ושנפגע בו ואנס אותי" נכון זה נכון?
ש: יש את הפן הזה אבל הוא לא הפן שגובר על כל העניין.
אליעד: נכון אבל יש את הפן הזה נכון?
ש: הוא קיים אם לומר את האמת הוא קיים.
אליעד: אני מסכים איתך מה שאמרת עכשיו זה נכון קודם כל מה שאמרת זה נכון אמרת "הוא כל כך רצה אותי שהוא לא אכפת לו מכלום".
ש: שימשיך לברבר אפילו שהוא שם לב שאני עסוקה מדי.
אליעד: נכון הוא לא נפגע מזה זה וזה נמשיך, הוא מאוד חייב לדבר איתי מה שאמרת זה נכון אבל לא שאלתי עכשיו על ההיבט הזה שאלתי מהיבט יותר מעשי האם יש סיכוי.
ש: אתה אמרת ככה אם האהבה תלויה בעשית טוב ופה עושים לך רע אז זה פחות מההיבט הזה.
אליעד: על פי פשוטו אם אתה עושה למישהו טוב הוא אוהב אותך תעשה לו רע הוא לא אוהב אותך, עד כאן זה נכון?
ש: כן.
אליעד: יפה עכשיו מה האמת האמת היא שיש פה עוד היבט כשאתה עושה למישהו רע הוא מרגיש רע וכשהוא מרגיש רע הוא צריך למצוא דרך להתמודד עם זה אוקי הוא צריך למצוא דרך להתמודד עם זה עכשיו בן אדם בתת מודע שלו שואל את עצמו "איך אני יכול להתמודד עם זה שעושים לי רע" ואז הוא יכול להגיד לעצמו "אני מאוד אוהב את הבן אדם השני" כשאתה גורם למישהו להרגיש רע במובן מסוים אתה גורם לו לאהוב אותך פחות אבל במובן אחר אתה גורם לו לאהוב אותך יותר, באיזה מובן אתה גורם לו לאהוב אותך יותר במובן של אנשים יש להם בראש פקודה שאומרת "אני מוכן להרגיש רע עבור מישהו שאני אוהב אותו אני לא מוכן להרגיש רע עבור מישהו שאני לא אוהב אותו".
ולכן אם אתה גורם למישהו להרגיש רע והוא עכשיו מרגיש רע והוא לא יודע מה לעשות אז הרבה פעמים כדי להתמודד עם זה הוא אומר "לא אני מאוד אוהב את הבן אדם הזה" ולכן הרבה פעמים כשאתה תגרום למישהו להרגיש רע הוא יאהב אותך יותר, למה כי יכול להיות שכשהוא ירגיש רע הוא יצטרך להתמודד עם זה שהוא מרגיש רע ואז הוא יגיד לעצמו "אני מאוד אוהב את הבן אדם הזה לכן אני מוכן להרגיש רע למענו" ולכן זה לפעמים בסדר גמור מלכתחילה שתגרום למישהו להרגיש רע למענך כי ככה זה יגרום לו לאהוב אותך יותר ולעומת זאת אם נגיד כל פעם אתה עושה למישהו טוב ואם אתה רואה נגיד אתה מדבר עם מישהו לא נוח לו אתה לא מדבר לא טוב לו אתה לא עושה אז לפעמים אתה שותל לו מחשבה במוח "אולי אני בכלל לא אוהב את הבן אדם ואולי אני בכלל לא אוהב את הבן אדם הזה אני לא נותן לו שום דבר אני לא עושה בשבילו שום דבר".
כשמישהו נותן לך משהו מישהו בא מכין לך קפה מתאמץ למענך נכון הוא הרגיש רע מאמץ זה רע אבל זה שהוא הכין לך קפה זה גורם לו לאהוב אותך יותר או פחות במובן מסוים פחות כי "הנה עכשיו תראה אני צריך להכין לו כוס קפה אני עכשיו בגללו אני התאמצתי" מצד שני "לא אני התאמצתי למענו התאמצתי למענו אז אני אוהב אותו" נכון אז זה אותו סיפור אותו סיפור פה ולכן אפילו נגיד שמישהו אונס אותך לצורך העניין מצד האמת את יכולה להגיד, עוד פעם יש תפר מסוים כאילו אם את ממש לא רוצה את זה לא משנה מה זה לא יעבוד אבל אם את רוצה לא רוצה אז יכול להיות מצב שתגידי לעצמך "טוב אני אוהבת אותו" כאילו את תרצי את זה ותשכנעי את עצמך שאת אוהבת ואת תאהבי אותו יותר מאשר בלי זה.
למה כי הדרך שלך להתמודד עם הרע כשהמציאות נגד רצונך יש לך כמה אפשרויות או להגיד אני לא רוצה את זה ולסבול או להגיד אני רוצה את זה וליהנות או להגיד לא אכפת לי יש כל מיני אפשרויות, עכשיו נגיד שמישהו עושה משהו נגד רצונך הרבה פעמים האפשרות שלך היא להגיד "אני מאוד רוצה את זה" ואז דווקא אתה אוהב עוד יותר את הדבר כאשר קרה משהו נגד רצונך לפעמים אתה כדי להתמודד אתה אומר "אני אוהב את זה" ואז זה עושה לך עוד יותר טוב.
ש: עם הנושא של הרזולוציות למה התכוונתי התכוונתי שכשאתה שואל שאלה אני עושה לו טוב או רע השאלה באיזו נקודת זמן יכול להיות שבשלב הראשון זה עושה לו רע אבל אחרי זה.
אליעד: לא אתה עכשיו מדבר עם מישהו ואתה מרגיש שהוא רוצה לסיים את השיחה האם אתה אמור להמשיך את השיחה או לא התשובה היא כזאת יש מינון מסוים, ככה על פי פשוטו לא הוא רצה להפסיק את השיחה תפסיק את השיחה אתה עושה לו רע אתה עושה לו רע הוא לא יאהב אותך זה על פי פשוטו אבל על פי העומק שלו יש רמה מסוימת של רע שאם אתה תגרום לו להרגיש את הרע הזה זה יגרום לו לאהוב אותך יותר או יכול לגרום לו לאהוב אותך יותר כי זה טווח שהוא ירגיש רע ואז הוא יגיד לעצמו "רע לי" ואז הוא יגיד "לא משנה למענו אני אוהב אותו".
ש: מה שרציתי להגיד שבאותו רגע הוא מרגיש רע ואז באותו רגע אם יש סנכרון בין האהבה לבין הרגשה טובה אז הוא גם פחות רע לו באותו רגע אבל יכול להיות שאחרי שתי שניות ירגיש טוב ואז.
אליעד: לא שנייה הוא אומר המציאות נגד רצוני עכשיו מה אני עושה עם זה.
ש: זה ברור לי הלוגיקה ברורה לי.
אליעד: זה נכון אבל יש פה עוד עומק בן אדם רוצה גם שיאהבו אותו ובן אדם רוצה גם לאהוב בן אדם רוצה יש לו צורך רגשי לאהוב לא רק שיאהבו אותו גם לאהוב אוקי בן אדם רוצה גם לאהוב לא רק שיאהבו אותו בן אדם גם רוצה לאהוב בלי תנאים, עכשיו אם מישהו עושה משהו נגד רצונך הוא עושה לך רע הוא לא אוהב אותך אבל מצד שני הוא מאפשר לך אתה מאפשר לו לאהוב אותך בלי תנאים אתה נתת לו אופציה לאהוב אותך בלי תנאים כי אם כל פעם כשהוא אומר לך אני לא רוצה אתה אומר לו בסדר לא צריך אז אתה לא נותן לו אפשרות לאהוב אותך אז איך הוא יודע שהוא אוהב אותך הוא אומר "רגע אף פעם לא עשיתי למענו שום דבר איך אני יודע שאני אוהב אותו", עכשיו איך אתה יודע שאתה אוהב מישהו שאתה רואה "וואלה אני מוכן לעשות למענו דברים שלא הייתי עושה למען מישהו אחר אני מוכן לצמצם את עצמי למענו".
ש: מחויב הצמצום?
אליעד: כן איך את יודעת שאת אוהבת משהו כל הדברים שאת אוהבת בעולם את מוכנה להצטמצם למענם.
ש: לא שאלתי רק בשביל.
אליעד: אז אני אומר כל הדברים שאת אוהבת בעולם את מוכנה להצטמצם למענם כל הדברים בעולם איך אתה יודע שאתה אוהב משהו לפי כמה שאתה מוכן להצטמצם למענו ולכן כאשר אתה מכניס את עצמך לפוזיציה שמישהו מצטמצם למענך אז מצד אחד אתה עושה לו רע כי הוא מצטמצם למענך מצד שני אתה עושה לו טוב כי אתה מאפשר לו להצטמצם למענך אתה מאפשר לו להיכנס לפוזיציה שהוא אוהב אותך וצריך לשים לב יש מינון מסוים שכשמישהו מתאמץ עבורך גורם לו לאהוב אותך יותר ויש מינון שגורם לו לאהבו אותך פחות. הבנו עכשיו כמשהו נגד רצונך במובן מסוים זה גורם לשנוא את זה ובמובן מסוים לפעמים בלית ברירה אתה מתחיל לאהוב את זה.
ש: רציתי להגיד משהו בזמנו דיברנו כאשר אתה רוצה שמישהו יאהב אותך תעשה לו טוב ואז אתה מניח מדבר איתו אז דבר איתו בצורה כזאת שישמע דברים שהוא רוצה לשמוע אז אני למשל אתמול היה לי ויכוח עם מישהו ואני החלטתי שאני יורד עליו ואז לא גרמתי לו שיאהב אותי אלא נתתי לו איזשהו מסר.
אליעד: וכשירדת עליו זה היה מתוך זה שרצית שהוא יאהב אותך.
ש: לא מתוך זה שרציתי להגיד לו.
אליעד: אז זה לא רלוונטי כי לא רצית שהוא יאהב אותך זה לא קשור.
ש: מתוך זה שרציתי להגיד לו שיתעורר.
אליעד: מה אתה בא להגיד בזה אבל?
ש: רציתי להגיד בזה שכאילו לא רציתי שיהיה לו טוב.
אליעד: אז הרצון שלך לעזור לו בעיניך כדי שזה יעשה טוב לך גבר על הרצון שלך שהוא יאהב אותך בטווח הקצר, הרצון שלך לעשות לו טוב ושאז מזה יצא לך טוב זה גבר על הרצון שלך שהוא יאהב אותך בטווח המידי.
ש: כן.
אליעד: בסדר זה משהו אחר.