שכנוע, התנגדויות, איך לשכנע מישהו? איך לגרום למישהו להסכים איתך? איך להביע דעה שונה? איך להביע דעה מנוגדת? רטוריקה, איך לנצח בוויכוח? איך לשכנע אנשים? לחזור על השאלה, לחזור על ההתנגדות, איך לשכנע בדעה נגדית? איך ליצור הסכמה?
איך לגרום למישהו להקשיב ולהסכים איתך?
כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו או לגרום לו להקשיב לדעה שונה משלו, פעמים רבות תיתקל בהתנגדות. פעמים רבות, אדם לא מקשיב לך כי הוא מרוכז בהבנה האישית שלו ולא בטוח אם הוא הצליח להעביר את המסר שלו בצורה נכונה. במקרים כאלה, הדרך המומלצת היא לעכב את התגובה שלך ולוודא שאתה מבין את הצד השני באופן מלא לפני שמביעים את הדעה שלך.
למה לא תמיד הצד השני מקשיב?
כשאתה מנסה להעביר דעה לאדם שכנראה לא יקשיב, הוא לא תמיד פנוי לשמוע את מה שאתה אומר. זה קורה כי פעמים רבות הוא לא בטוח אם הוא הסביר את עצמו כראוי או אם הבנת את כוונתו. ברגע שאתה מתחיל לענות לו מבלי להבטיח לו שהבנת אותו, הוא נשאר במחשבה שאולי לא הבנת אותו נכון. לכן, זה חשוב למנוע את ההתנגדות מראש ולהביע הבנה עמוקה לדברי הצד השני.
מה החשיבות של לחזור על דברי הצד השני?
החזרה על דברי הצד השני משדרת לו שאתה מקשיב באמת ומבין אותו, וזה מאפשר לו להתרכז בהקשבה לדעות שלך. לדוגמה, אם בת הזוג שלך אומרת שהיא רוצה לטייל בשבת ואתה רוצה לנוח, במקום לדחות את בקשתה מיידית, כדאי לחזור על מה שהיא אמרה: "אני מבין שאת רוצה לטייל בשבת." לאחר מכן, תוכל להסביר את עמדתך. השיטה הזאת משדרת אכפתיות ומבנה את השיחה בצורה כזו שהיא מאפשרת לבן אדם להקשיב לך.
כיצד להשתמש בטכניקה הזאת מול לקוחות?
כשהלקוח אומר "למה זה כל כך יקר?", לפני שאתה מתחיל להסביר את המחיר, כדאי לחזור על דבריו: "אתה חושב שהמחיר גבוה מדי, נכון?" החזרה על טענותיו מאפשרת לו להרגיש שמבינים אותו, ואז הוא יהיה יותר פתוח לשמוע את ההסבר שלך.
מה זה נותן להראות שאתה מבין את העמדה של הצד השני?
כאשר אתה מראה למישהו שאתה מבין את עמדתו בצורה מלאה, אתה לא רק יוצר אמון, אלא גם מספק לו תחושת נוחות שהדברים שהוא אומר חשובים ומובנים. אם לאחר מכן הוא מתנגד לדעותיך, הוא לא יוכל לומר "לא הבנת אותי", מכיוון שכבר אישרת לו שאתה מבין את מה שהוא אומר.
מה עושים כשהצד השני טועה?
לפעמים אנשים טועים בגלל שהם לא מבינים את עמדת עצמם כראוי. במקרים כאלה, חשוב להחזיר את השיחה לנושא ולהסביר את דבריהם בצורה מסודרת. אם תראה להם את הטענה שלהם בצורה מסודרת, הם עשויים להבין את עצמם טוב יותר, ולאחר מכן יהיה קל יותר להראות להם את הטעות.
הטכניקה בצורה מעשית
לפני שאתה מתחיל להציג את עמדתך, חשוב לוודא שאתה מבין את עמדת הצד השני. אם אתה לא בטוח, שאל אותו אם הבנת אותו נכון. זה ייצור אווירה של פתיחות והבנה, ויגרום לו להקשיב למה שיש לך לומר.
מה השורה התחתונה?
כדי לגרום למישהו להקשיב ולהסכים איתך, אל תמהר לבטא את עמדתך. תחזור על דברי הצד השני קודם, ותוודא שאתה מבין אותו לחלוטין. לאחר מכן תוכל להציג את דעותיך, וכתוצאה מכך, הסיכוי שהוא יקבל את עמדתך יגדל בצורה משמעותית.
כאשר אתה מנסה לשכנע מישהו או לגרום לו להקשיב לדעה שונה משלו, פעמים רבות תיתקל בהתנגדות. פעמים רבות, אדם לא מקשיב לך כי הוא מרוכז בהבנה האישית שלו ולא בטוח אם הוא הצליח להעביר את המסר שלו בצורה נכונה. במקרים כאלה, הדרך המומלצת היא לעכב את התגובה שלך ולוודא שאתה מבין את הצד השני באופן מלא לפני שמביעים את הדעה שלך.
למה לא תמיד הצד השני מקשיב?
כשאתה מנסה להעביר דעה לאדם שכנראה לא יקשיב, הוא לא תמיד פנוי לשמוע את מה שאתה אומר. זה קורה כי פעמים רבות הוא לא בטוח אם הוא הסביר את עצמו כראוי או אם הבנת את כוונתו. ברגע שאתה מתחיל לענות לו מבלי להבטיח לו שהבנת אותו, הוא נשאר במחשבה שאולי לא הבנת אותו נכון. לכן, זה חשוב למנוע את ההתנגדות מראש ולהביע הבנה עמוקה לדברי הצד השני.
מה החשיבות של לחזור על דברי הצד השני?
החזרה על דברי הצד השני משדרת לו שאתה מקשיב באמת ומבין אותו, וזה מאפשר לו להתרכז בהקשבה לדעות שלך. לדוגמה, אם בת הזוג שלך אומרת שהיא רוצה לטייל בשבת ואתה רוצה לנוח, במקום לדחות את בקשתה מיידית, כדאי לחזור על מה שהיא אמרה: "אני מבין שאת רוצה לטייל בשבת." לאחר מכן, תוכל להסביר את עמדתך. השיטה הזאת משדרת אכפתיות ומבנה את השיחה בצורה כזו שהיא מאפשרת לבן אדם להקשיב לך.
כיצד להשתמש בטכניקה הזאת מול לקוחות?
כשהלקוח אומר "למה זה כל כך יקר?", לפני שאתה מתחיל להסביר את המחיר, כדאי לחזור על דבריו: "אתה חושב שהמחיר גבוה מדי, נכון?" החזרה על טענותיו מאפשרת לו להרגיש שמבינים אותו, ואז הוא יהיה יותר פתוח לשמוע את ההסבר שלך.
מה זה נותן להראות שאתה מבין את העמדה של הצד השני?
כאשר אתה מראה למישהו שאתה מבין את עמדתו בצורה מלאה, אתה לא רק יוצר אמון, אלא גם מספק לו תחושת נוחות שהדברים שהוא אומר חשובים ומובנים. אם לאחר מכן הוא מתנגד לדעותיך, הוא לא יוכל לומר "לא הבנת אותי", מכיוון שכבר אישרת לו שאתה מבין את מה שהוא אומר.
מה עושים כשהצד השני טועה?
לפעמים אנשים טועים בגלל שהם לא מבינים את עמדת עצמם כראוי. במקרים כאלה, חשוב להחזיר את השיחה לנושא ולהסביר את דבריהם בצורה מסודרת. אם תראה להם את הטענה שלהם בצורה מסודרת, הם עשויים להבין את עצמם טוב יותר, ולאחר מכן יהיה קל יותר להראות להם את הטעות.
הטכניקה בצורה מעשית
לפני שאתה מתחיל להציג את עמדתך, חשוב לוודא שאתה מבין את עמדת הצד השני. אם אתה לא בטוח, שאל אותו אם הבנת אותו נכון. זה ייצור אווירה של פתיחות והבנה, ויגרום לו להקשיב למה שיש לך לומר.
מה השורה התחתונה?
כדי לגרום למישהו להקשיב ולהסכים איתך, אל תמהר לבטא את עמדתך. תחזור על דברי הצד השני קודם, ותוודא שאתה מבין אותו לחלוטין. לאחר מכן תוכל להציג את דעותיך, וכתוצאה מכך, הסיכוי שהוא יקבל את עמדתך יגדל בצורה משמעותית.
- איך לשכנע מישהו?
- איך ליצור אמון בהקשבה?
- הסכמות בדעות מנוגדות?
- איך להתמודד עם התנגדויות?
- רטוריקה בשכנוע
מדוע פעמים רבות מישהו לא מקשיב לך כשהוא מתנגד למה שאתה אומר?
כשניגשים להגיד משהו למישהו, ויודעים מראש שהוא לא ירצה להקשיב או שהמסר יגרום לו להתנגד, נוצר מצב שבו הדברים לא תמיד חודרים אליו. לעתים, האדם השני מרוכז רק בעמדה שלו ולא מצליח להתפנות להקשיב למה שאתה מנסה להסביר. הוא לא בטוח שהבנת אותו, או אולי בכלל לא הספיק לבטא את עצמו כמו שצריך, ולכן הוא לא פנוי לשמוע דעה שונה.
למה חשוב לחזור על מה שהצד השני אמר לפני שמביעים דעה משלך?
הסיבה היא שכאשר אדם מדבר, הרבה פעמים הוא עצמו לא בטוח אם הוא הסביר את עצמו כמו שצריך. הוא לא בטוח אם השתמש במילים הנכונות, אם העביר את הרעיון שלו באופן ברור, ואם הצד השני באמת תפס את כוונתו. לכן, כשאתה מתחיל לענות לו מיידית, הוא חושב לעצמו שייתכן שלא באמת הבנת אותו, ולכן הוא נשאר עסוק בלוודא את הבנתו שלו במקום להקשיב לך.
ברגע שאתה עוצר ואומר לו: "אני יכול לחזור על מה שאמרת כדי לוודא שהבנתי אותך נכון?" ואתה משקף לו את מה שהוא אמר, הוא מקבל תחושה שאתה קשוב, נותן לו מקום ומבין אותו לעומק. אז הוא יותר פנוי להקשיב למה שאתה רוצה לומר, כי הוא כבר לא מוטרד מהמחשבה ש"לא הבנת אותו".
איך דוגמת הוויכוח עם בת הזוג ממחישה את העיקרון?
נניח שבת הזוג שלך אומרת: "אני רוצה שבשבת נלך לטייל, " בעוד שאתה רוצה לנצל את השבת למנוחה ולישון. במצב כזה, אם תגיב מייד ב"לא, אני רוצה לישון, " יש סיכוי רב שתיתקל בהתנגדות ולא תהיה הקשבה.
כדי למנוע זאת, כדאי קודם לומר לה: "את בעצם אומרת שאת מעדיפה לצאת לטייל בשבת, נכון? הבנתי שאת מאוד רוצה את זה." רק אחר כך תוכל להסביר מדוע אתה דווקא רוצה לישון. החזרה על מה שהיא אמרה מבהירה לה שאתה מבין את הצד שלה, ועוזרת לה להקשיב לעמדתך במקום להרגיש שלא התייחסת לרצון שלה.
כיצד דוגמת הלקוח שטוען שהמחיר יקר קשורה לאותה טכניקה?
אם לקוח אומר לך: "למה זה כל כך יקר?" אתה יכול לענות מיד בהסבר או בהצדקה למחיר, אבל קיים סיכוי שיישאר בראשו חשש שאולי לא הבנת את טענתו. במקום זאת, אפשר קודם לשקף: "אוקיי, אתה מרגיש שהמחיר גבוה מדי. אתה בעצם טוען שזה אולי לא מצדיק את ההשקעה, נכון?"
כך הלקוח רואה שאתה מבין את עמדתו. רק אחרי שאישר שזו אכן הנקודה שלו, אפשר לעבור להסבר שלך. בצורה הזו הוא יהיה קשוב יותר, כי הוא יקבל אישור שהבנת את הבעיה שלו לפני שהבעת את דעתך.
מה המשמעות של להראות שהבנת לחלוטין את העמדה של הצד השני?
כאשר מראים למישהו שהבנת אותו, יוצרים אמון ומאפשרים לו להתרכז בהקשבה למה שיש לך לומר. הוא לא צריך להילחם כדי שיקשיבו לו, כי הוא מרגיש שכבר הקשבת לו עד הסוף.
בנוסף, אם לאחר מכן הוא מתנגד לדבריך, לא יוכל לטעון ש"לא הבנת אותו." כי כבר החתמת אותו על כך שהבנת בדיוק את מה שהוא אומר. ואם עדיין יש לו מה להוסיף, ייאלץ להוסיף מידע חדש או להרחיב את דבריו, ולא פשוט לחזור אחורה ולומר שלא הבנת.
מה עושים כאשר מישהו טועה ולא מבין את עצמו לגמרי?
במקרים רבים, אנשים טועים כי הם לא באמת מבינים את הטענה שלהם עד הסוף. כשמישהו מעלה טענה שגויה, חשוב הרבה פעמים לעזור לו להבין את עצמו לפני שמראים לו את הטעות.
לכן, אם אומרים: "אני קודם כל רוצה להסביר לך מה שאתה אומר, " ועושים זאת בפירוט, יכול להיות שהוא עצמו יבין לפתע שהרעיון שלו לא הגיוני. רק אחרי שהוא רואה שמשקפים לו את דבריו בצורה ברורה, אפשר להמשיך ולהסביר איפה הטעות שלו. הוא כבר לא יוכל להתלות בכך ש"לא הבנת אותו."
מה השורה התחתונה וכיצד ליישם זאת בפועל?
כשאתה בא להביע דעה מנוגדת או לתת ביקורת שאתה חושש שלא יקבלו, עצור לרגע ואל תמהר להציג את עמדתך.
חזור קודם על מה שהצד השני אמר כדי לוודא שהבנת אותו ולהראות לו שהבנת אותו.
שאל אותו: "הבנתי אותך נכון?" או "יש עוד משהו שחשוב לך להוסיף?"
לאחר שהוא מאשר שהבנת אותו במלואו, הצג את מה שתרצה לומר: "עכשיו אני רוצה להסביר לך למה אני חושב אחרת, " או "רוצה לשמוע את הזווית שלי?"
כך הוא יוכל להיות פנוי באמת להקשיב לטענה שלך, כי כבר הבטחת לו שהבנת את שלו.
בשורה התחתונה: לפני שאתה מציג את עמדתך, וודא לגמרי שהאדם השני מרגיש שהבנת את עמדתו.
כך הסיכוי שיקשיב לך ויקבל את דבריך עולה, בין אם בסוף תסכימו ובין אם לא.
תודה רבה.
כשניגשים להגיד משהו למישהו, ויודעים מראש שהוא לא ירצה להקשיב או שהמסר יגרום לו להתנגד, נוצר מצב שבו הדברים לא תמיד חודרים אליו. לעתים, האדם השני מרוכז רק בעמדה שלו ולא מצליח להתפנות להקשיב למה שאתה מנסה להסביר. הוא לא בטוח שהבנת אותו, או אולי בכלל לא הספיק לבטא את עצמו כמו שצריך, ולכן הוא לא פנוי לשמוע דעה שונה.
למה חשוב לחזור על מה שהצד השני אמר לפני שמביעים דעה משלך?
הסיבה היא שכאשר אדם מדבר, הרבה פעמים הוא עצמו לא בטוח אם הוא הסביר את עצמו כמו שצריך. הוא לא בטוח אם השתמש במילים הנכונות, אם העביר את הרעיון שלו באופן ברור, ואם הצד השני באמת תפס את כוונתו. לכן, כשאתה מתחיל לענות לו מיידית, הוא חושב לעצמו שייתכן שלא באמת הבנת אותו, ולכן הוא נשאר עסוק בלוודא את הבנתו שלו במקום להקשיב לך.
ברגע שאתה עוצר ואומר לו: "אני יכול לחזור על מה שאמרת כדי לוודא שהבנתי אותך נכון?" ואתה משקף לו את מה שהוא אמר, הוא מקבל תחושה שאתה קשוב, נותן לו מקום ומבין אותו לעומק. אז הוא יותר פנוי להקשיב למה שאתה רוצה לומר, כי הוא כבר לא מוטרד מהמחשבה ש"לא הבנת אותו".
איך דוגמת הוויכוח עם בת הזוג ממחישה את העיקרון?
נניח שבת הזוג שלך אומרת: "אני רוצה שבשבת נלך לטייל, " בעוד שאתה רוצה לנצל את השבת למנוחה ולישון. במצב כזה, אם תגיב מייד ב"לא, אני רוצה לישון, " יש סיכוי רב שתיתקל בהתנגדות ולא תהיה הקשבה.
כדי למנוע זאת, כדאי קודם לומר לה: "את בעצם אומרת שאת מעדיפה לצאת לטייל בשבת, נכון? הבנתי שאת מאוד רוצה את זה." רק אחר כך תוכל להסביר מדוע אתה דווקא רוצה לישון. החזרה על מה שהיא אמרה מבהירה לה שאתה מבין את הצד שלה, ועוזרת לה להקשיב לעמדתך במקום להרגיש שלא התייחסת לרצון שלה.
כיצד דוגמת הלקוח שטוען שהמחיר יקר קשורה לאותה טכניקה?
אם לקוח אומר לך: "למה זה כל כך יקר?" אתה יכול לענות מיד בהסבר או בהצדקה למחיר, אבל קיים סיכוי שיישאר בראשו חשש שאולי לא הבנת את טענתו. במקום זאת, אפשר קודם לשקף: "אוקיי, אתה מרגיש שהמחיר גבוה מדי. אתה בעצם טוען שזה אולי לא מצדיק את ההשקעה, נכון?"
כך הלקוח רואה שאתה מבין את עמדתו. רק אחרי שאישר שזו אכן הנקודה שלו, אפשר לעבור להסבר שלך. בצורה הזו הוא יהיה קשוב יותר, כי הוא יקבל אישור שהבנת את הבעיה שלו לפני שהבעת את דעתך.
מה המשמעות של להראות שהבנת לחלוטין את העמדה של הצד השני?
כאשר מראים למישהו שהבנת אותו, יוצרים אמון ומאפשרים לו להתרכז בהקשבה למה שיש לך לומר. הוא לא צריך להילחם כדי שיקשיבו לו, כי הוא מרגיש שכבר הקשבת לו עד הסוף.
בנוסף, אם לאחר מכן הוא מתנגד לדבריך, לא יוכל לטעון ש"לא הבנת אותו." כי כבר החתמת אותו על כך שהבנת בדיוק את מה שהוא אומר. ואם עדיין יש לו מה להוסיף, ייאלץ להוסיף מידע חדש או להרחיב את דבריו, ולא פשוט לחזור אחורה ולומר שלא הבנת.
מה עושים כאשר מישהו טועה ולא מבין את עצמו לגמרי?
במקרים רבים, אנשים טועים כי הם לא באמת מבינים את הטענה שלהם עד הסוף. כשמישהו מעלה טענה שגויה, חשוב הרבה פעמים לעזור לו להבין את עצמו לפני שמראים לו את הטעות.
לכן, אם אומרים: "אני קודם כל רוצה להסביר לך מה שאתה אומר, " ועושים זאת בפירוט, יכול להיות שהוא עצמו יבין לפתע שהרעיון שלו לא הגיוני. רק אחרי שהוא רואה שמשקפים לו את דבריו בצורה ברורה, אפשר להמשיך ולהסביר איפה הטעות שלו. הוא כבר לא יוכל להתלות בכך ש"לא הבנת אותו."
מה השורה התחתונה וכיצד ליישם זאת בפועל?
כשאתה בא להביע דעה מנוגדת או לתת ביקורת שאתה חושש שלא יקבלו, עצור לרגע ואל תמהר להציג את עמדתך.
חזור קודם על מה שהצד השני אמר כדי לוודא שהבנת אותו ולהראות לו שהבנת אותו.
שאל אותו: "הבנתי אותך נכון?" או "יש עוד משהו שחשוב לך להוסיף?"
לאחר שהוא מאשר שהבנת אותו במלואו, הצג את מה שתרצה לומר: "עכשיו אני רוצה להסביר לך למה אני חושב אחרת, " או "רוצה לשמוע את הזווית שלי?"
כך הוא יוכל להיות פנוי באמת להקשיב לטענה שלך, כי כבר הבטחת לו שהבנת את שלו.
בשורה התחתונה: לפני שאתה מציג את עמדתך, וודא לגמרי שהאדם השני מרגיש שהבנת את עמדתו.
כך הסיכוי שיקשיב לך ויקבל את דבריך עולה, בין אם בסוף תסכימו ובין אם לא.
תודה רבה.
- איך לגרום למישהו להקשיב להסבר
- איך לשכנע ולהסכים עם דעות מנוגדות
- איך ליצור אמון ולהראות הבנה
- איך להתמודד עם התנגדות בתקשורת