אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להזדהות? ✔איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, איך להזדהות?, יועץ תקשורת, איך לשכנע ילדים, NLP שיטות, שיטות לשכנוע, יועץ אישי, NLP הרזיה, שיטת טיפול nlp, מודל לטיפול בהתנגדויות לקוח, איך לשכנע את, כלים לטיפול בהתנגדויות מכירות, טכניקות לטיפול בהתנגדות בשיחת מכירה בטלפון, טקסט שכנוע, שיטות לטיפול בהתנגדות קניה, nlp גישת, טיפים לטיפול בהתנגדויות בתהליך מכירות בטלפון, NLP כלים, טכניקות לטיפול בהתנגדויות לקוח, טיפים לאנשי מכירות, להתמודד עם התנגדות מכירה בטלפון, כלים לטיפול בהתנגדויות בזמן מכירה, רטוריקה, לשכנע אשה להתחתן, הדרכה אישית, מודל לטיפול בהתנגדות בשיחת מכירות בטלפון, מודל לטיפול בהתנגדות של לקוח, כלים לטיפול בהתנגדויות בתהליך מכירה בטלפון, לשכנע בחורה לשכב איתך, NLP טיפול אישי, טיפים לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירה בטלפון, להשפיע על התת מודע, לשכנע חולה נפש לקבל טיפול, לשכנע מישהו לקנות, אימון עסקי, כלים לטיפול בהתנגדויות של לקוח, לימודי שכנוע, שיטות לטיפול בהתנגדויות במכירות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
איך להתמודד נכון עם התנגדויות בשכנוע?

אחת השאלות המהותיות בכל תהליך של שכנוע או מכירה היא כיצד מתמודדים עם התנגדויות של האדם שאנחנו מנסים לשכנע. לפי אליעד כהן, המפתח להתמודדות אפקטיבית עם התנגדויות טמון בזיהוי מוקדם שלהן ובתגובה אסטרטגית מתאימה עוד לפני שהן בכלל עולות. בסיכום מפורט זה אציג את כל השיטות, הדוגמאות והטכניקות שאליעד הסביר, כדי שתוכלו להשתמש בהן, וגם כדי לוודא שלא יעבדו עליכם באמצעות אותן טכניקות בדיוק.

מהו העיקרון הבסיסי לשכנוע ולהתמודדות עם התנגדויות?

לפי אליעד כהן, שכנוע יעיל מתרחש כאשר מציגים לאדם את הסיבות מדוע כדאי לו לבצע פעולה מסוימת, לקנות מוצר מסוים, או לאמץ רעיון מסוים. האדם עושה פעולות שהוא חושב שהן יותר נכונות, יותר מועילות, או בעלות יותר יתרונות מחסרונות. לכן לכאורה, כל שצריך לעשות כדי לשכנע הוא להציג את היתרונות. אבל אם מראש אנחנו יודעים שהצד השני יתנגד - צריך לפעול אחרת.

איך מטפלים בהתנגדות עוד לפני שהיא עלתה?

הטכניקה שאליעד הציג היא "להקדים תרופה למכה". הרעיון הוא להציג את ההתנגדות בעצמנו עוד לפני שהאדם השני מספיק להגיד אותה. למשל, במקום לומר לילד "לך תעשה שיעורים", אומרים לו: "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות שיעורים, אבל בכל זאת לך תעשה שיעורים". למה זה עובד? כי המוח של הילד כבר שמע את ההתנגדות שלו, ולכן כשההתנגדות תעלה לו בראש, הוא יחשוב שהעניין כבר נשקל ובכל זאת הוחלט שכדאי לעשות זאת.

לדוגמה, במקום להגיד "תקנה את המוצר הזה", נאמר: "אני יודע שאתה אולי חושב שיש מוצרים טובים יותר, אבל המוצר הזה הוא הכי טוב בשבילך". כך אנחנו מראים לאדם שהתנגדותו כבר הובאה בחשבון, וממילא מורידים את הצורך שלו להתנגד בעצמו.

מהם היתרונות והחסרונות של שיטת "הקדמת ההתנגדות"?

אליעד מציין שהיתרון בשיטה זו הוא שהאדם מרגיש שמבינים אותו, ובכך מצטמצם הצורך שלו להתנגד. אך יש בכך גם חיסרון משמעותי - לפעמים אנחנו מעלים התנגדות שהצד השני בכלל לא היה חושב עליה אם לא היינו מעלים אותה, ובכך יוצרים לו התנגדות שלא הייתה קיימת מראש.

לדוגמה, אם אומרים לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים, אבל לך תעשה שיעורים", יכול להיות שהוא בכלל לא חשב על כך שקשה לו, ועכשיו דווקא החדרנו לו את המחשבה שיכול להיות שקשה לו.

איך להשתמש נכון בשיטת "הקדמת ההתנגדות"?

כדי להימנע מהחיסרון הזה, אליעד מציע שיטה מתוחכמת יותר: בהתחלה אומרים את מה שאנחנו רוצים שהאדם יעשה, אחר כך מציינים את ההתנגדות הפוטנציאלית שלו, ולבסוף חוזרים על ההנחיה המקורית שוב.

לדוגמה, נאמר לילד: "לך תעשה שיעורים, ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים, לך תעשה שיעורים". בצורה זו, הוא קודם כל שמע את הפעולה הרצויה באופן חיובי ורק לאחר מכן את ההתנגדות שלו, ואז שוב את ההנחיה. בצורה זו יש יותר סיכוי שנצליח להשפיע עליו מבלי ליצור אצלו התנגדות נוספת.

איך "לשתול מחשבות" כדי לטפל בהתנגדויות מראש?

טכניקה נוספת שאליעד מציג היא "שתילת סיבות לא נכונות". אם אנחנו יודעים שאדם יתנגד לפעולה מסוימת, אפשר להציג מראש סיבה לא נכונה או מגוחכת להתנגדות שלו. כאשר האדם ישאל את עצמו למה הוא לא רוצה לבצע את הפעולה, הוא יעלה בראשו את הסיבה השגויה שאמרנו לו - וידחה אותה בעצמו.

לדוגמה, אם הילד לא רוצה לעשות שיעורים כי סתם לא בא לו, נגיד לו: "אני יודע שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת". זו סיבה לא נכונה, והילד מיד יחשוב שזו סיבה מטופשת - ואז אולי הוא יבצע את הפעולה הרצויה בכל זאת, כי ההתנגדות האמיתית לא עלתה לו למודעות.

אליעד נותן עוד דוגמה: אדם שלא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא חושב לראות טלוויזיה אצל חברים. אם נאמר לו: "אני מבין שאתה לא רוצה לקנות כי אתה חושב שתלך כל פעם לראות אצל חברים, אבל כדאי שיהיה לך בכל זאת", האדם עשוי להבין שההתנגדות שהצגנו היא לא באמת הגיונית, ובכך...
שלום לכולם הפעם אני רוצה לתת עוד טיפ לגבי נושא של שכנוע, להסביר איך המוח משתכנע איך אפשר לשכנע אחרים, איך לשים לב שלא יעבדו עליכם. אוקי אז הנושא הוא כדלקמן אם רוצים לבקש מהבן אדם לעשות משהו מסוים אם רוצים לגרום לבן אדם לחשוב משהו מסוים, אוקי ומראש יודעים שהוא הולך להביע התנגדות מה צריך לעשות במקרה כזה? אז בגדול כדי לשכנע בן אדם לעשות משהו לחשוב משהו, לחשוב משהו זה בעצם למכור לו רעיון מסוים לשם כך צריך כמובן להראות לו את היתרונות של מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה או שיחשוב.

בן אדם בסופו של דבר עושה / חושב את מה שהוא חושב שזה יותר נכון מלא נכון את מה שהוא חושב שזה יותר טוב מרע, את מה שהוא חושב שיש בזה יותר יתרונות מחסרונות ולכן לכאורה אם נגיד רוצים לגרום לבן אדם לקנות מוצר מסוים מה שצריך לעשות זה להסביר לו למה המוצר הזה טוב. עכשיו מה קורה אם אנחנו יודעים מראש שאותו בן אדם הולך להביע בהתנגדות או שהוא עלול להביע התנגדות? אז אחת הדרכים להתמודד עם כזה מצב היא על ידי זה שמביעים התנגדות בשמו לפני שהוא יביע אותה ומכילים אותה.

מה זאת אומרת? אני אתן קודם כל את המבנה נגיד שרוצים להגיד לבן אדם תקנה את המוצר או תחשוב x, אז המבנה הבסיסי אומר אם אנחנו רוצים שהוא יעשה פעולה תגיד לו "תעשה את הפעולה" אבל אם אנחנו יודעים מראש שהוא יכול להביע התנגדות אז במקרה כזה מה שצריך לעשות זה מבחינת המבנה להגיד כזה דבר "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה אבל תעשה את הפעולה", זאת אומרת שכשאנחנו אומרים לו "אני יודע שאולי לא תרצה לעשות את הפעולה, אני יודע שאולי תתנגד לפעולה, אני יודע שאולי לא תסכים עם מה שאני הולך להגיד, אני יודע שאולי לא תרצה את מה שאני אומר לך, אני יודע שאולי אתה חושב אחרת אבל תעשה ככה וככה" ממילא הדחף האינסטינקטיבי של הבן אדם להתנגד למה שאמרו לו מהיבט מסוים הדחף הזה יורד, למה? כי הוא כבר שמע את ההתנגדות.

זאת אומרת אם אומרים לילד "לך תעשה שיעורים" הוא אומר "לא רוצה לעשות שיעורים", איך שאומרים לו "תעשה" הוא אומר "רגע מי אמר שאני רוצה לעשות אולי אני לא רוצה לעשות? לא רוצה לעשות שיעורים" אבל אם אומרים לו "אני יודע שאולי אתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים" אז אחר כך כשהמוח שלו אומר לו "רגע אבל אולי אני לא רוצה לעשות שיעורים" כשהמוח שלו אומר לו כזה דבר אז אוטומטית המוח אומר "רגע אבל כבר אמרו לי שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת אמרו לי לעשות שיעורים אז כנראה ההוא שאמר לי לך תעשה שיעורים למרות שאולי אני לא רוצה לעשות שיעורים ההוא כבר שכלל את זה שאני לא רוצה לעשות שיעורים ובכל זאת הוא אמר לי לך תעשה שיעורים אז הנה אני כן צריך לעשות שיעורים".

אז אני אסביר עוד פעם את הלוגיקה אוקי אם אנחנו יודעים שבן אדם להביע התנגדות דהיינו, אומרים לבן אדם משפט ואנחנו יודעים שאוטומטית יקפוץ לו "מי אמר אני לא רוצה אני לא מעוניין, אני לא צריך" וכו' מה שאפשר לעשות זה להכיל את ההתנגדות שלו לפני שאנחנו אומרים לו מה לעשות או מה לחשוב גם אם אומרים לו "אני מבין שאולי אתה חושב ככה וככה אבל ככה וככה" ואז אוטומטית מהיבט מסוים המוח שלו מתחיל לחשוב "הבן אדם שאמר לי מה לעשות הוא כבר הכיל את ההתנגדות, דהיינו, יכול להיות שהוא כבר לקח את זה בחשבון והוא כבר עשה את החישוב במקומי וחישב שכדאי לי לעשות ככה וככה למרות שאני חושב אחרת".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון בלהפעיל את השיטה הזאת? היתרון הוא שבעצם אנחנו הכלנו את ההתנגדות של הבן אדם עוד לפני שהוא הביע אותה כבר אמרנו "תקשיב אנחנו יודעים שאולי אתה תחשוב ככה וככה כי ככה וככה אבל אתה לא צריך לחשוב את זה כי ככה וככה" כבר הכלנו את ההתנגדות שלו מראש. מה החיסרון? שיכול להיות מצב שאנחנו חיזקנו את ההתנגדות שלו שהוא לא היה מתנגד לנו כל כך, בגלל שאמרנו לו אולי לא בא לך "נכון לא בא לי" ולכן צריך לשים לב כשעושים טכניקה כזאת לשים לב מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שאם אנחנו נגיד לו את מה שאנחנו רוצים באופן פוזיטיבי בלי להביע התנגדות שאז הוא יביע התנגדות והוא לא יסכים איתנו או שדווקא כן כדאי להביע את ההתנגדות מראש כדי שיש יותר סיכוי שהוא יסכים איתנו אחר כך.

זאת אומרת יש יתרונות וחסרונות בזה שמביעים את ההתנגדות לפני שאומרים את מה שרוצים, לדוגמה להגיד לילד "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים" יש בזה יתרון וחיסרון היתרון הוא שבעצם אומרים לו "למרות שקשה לך תעשה שיעורים" ואז הוא לא יוכל אחר כך להגיד "קשה לי" כי נכון אמרנו "למרות שקשה לך", החיסרון הוא שאם היינו אומרים "לך תעשה שיעורים" יכול להיות שהוא היה אומר "בסדר" אמרת לו "קשה לי" הוא אומר "רגע קשה לי" נתנו לו תזכורת להתנגדות שלו. אוקי זה היה היתרון והחיסרון שבטכניקה הזאת וצריך לדעת לפעול לפי הסיטואציה, אז מה הכי טוב לעשות? תשובה לפי הסיטואציה לפי ההקשר וצריך לחשוב בהיגיון ואיך לחשוב זה כבר נושא אחר.

מה אנחנו חושבים שיש יותר סיכוי שהבן אדם ישתכנע ולפי זה להסביר לו, עכשיו יש פה עוד היבט מסוים בעניין ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות למה שאנחנו רוצים שהבן אדם יחשוב ברגע שהולכים להביע את ההתנגדות הזאת לפני שאנחנו אומרים לבן אדם מה שאנחנו רוצים שהוא יחשוב כגון לדוגמה נגיד שאומרים לו "אני יודע שקשה לך לעשות שיעורים אבל לך תעשה שיעורים", אוקי אז יש פה עוד איזה היבט שאנחנו יכולים להשתדל לצמצם את הסיכוי שזה שבא עם התנגדות זה דווקא ידפוק אותנו, לזה שבא עם התנגדות למה שאנחנו כן רוצים שהבן אדם יעשה כדי לצמצם את הסיכוי שהיא תדפוק אותנו יש פה איזה טכניקה שאפשר לעשות.

והיא על ידי שעושים מבנה כזה, שימו לב המבנה הבסיסי אומר "לך תעשה שיעורים" המתוחכם יותר אומר כמובן לפי ההקשר "למרות שקשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "לך תעשה שיעורים ולמרות שאולי קשה לך לעשות שיעורים לך תעשה שיעורים". זאת אומרת בהתחלה כבר אומרים לבן אדם מה שרוצים שהוא יעשה ולא מראש נותנים לו את ההתנגדות קודם כל נותנים לו את מה שרוצים שהוא יעשה אחר כך מכילים את ההתנגדות שלו ואחר כך אומרים לו עוד פעם מה שרוצים שהוא יעשה.

לדוגמה נגיד "תראה מאוד כדאי לך לקנות את המוצר הזה ולמרות שאתה חושב שמוצרים אחרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא הכי טוב" אם נתחיל ב - "המוצר הזה הוא הכי טוב" מי אמר אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים, אם נגיד לו "תראה אולי יש מוצרים אחרים יותר טובים אבל המוצר הזה הכי טוב" אוטומטית בחוויה של הבן אדם מראש כבר אמרנו לו, התחלנו את הדינמיקה ב - "אתה יודע אולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" זהו הוא כבר איבד אותנו זה לא משנה מה נגיד לו אחר כך לכן אומרים לו מראש "אתה יודע המוצר הזה מתאים בשבילך ולמרות שאתה חושב אולי שיש מוצרים יותר טובים אף על פי כן המוצר הזה הוא האידיאלי בשבילך".

אוקי ושימו לב גם כן שכאשר הבעתי את ההתנגדות של הבן אדם השני דחפתי שמה את המילים "אולי, למרות שאולי אתה חושב שמוצרים אחרים הם יותר טובים", כמובן שגם זה נושא של שיחה בפני עצמה יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאולי אתה חושב שיש מוצרים יותר טובים" יש מקרים שעדיף להגיד לו "למרות שאתה בטוח שיש מוצרים אחרים יותר טובים" גם פה צריך לדעת מתי אבל זה כבר נושא בפני עצמו. אוקי אבל בגדול קודם אומרים מה שאנחנו רוצים אחר כך אומרים את ההתנגדות ואחר כך אומרים עוד פעם את מה שאנחנו רוצים.

עכשיו מה החיסרון בזה? אז לכאורה יכולתי מראש להגיד אז בוא תמיד תגיד את מה שאתה רוצה את ההתנגדות ואת מה שאתה רוצה, תגיד "אני רוצה ככה וככה ולמרות שככה וככה אף על פי כן ככה וככה". למה מראש לא אמרתי את השיטה הזאת? כי גם בשיטה הזאת יש חיסרון, מה החיסרון של השיטה הזאת? החיסרון של השיטה הזאת הוא בדיוק כמו החיסרון של השיטה של להגיד ישר את מה שאתה רוצה, למה? כי אם אנחנו נגיד לבן אדם "תעשה ככה וככה" יכול להיות שבשנייה שלא הכלנו מספיק את מה שהוא חושב ההפך איבדנו אותו, אם אמרנו לו "תעשה ככה וככה" זהו אבוד כי אוטומטית נהיה לו אנטי ולא משנה מה נגיד אחר כך הלך לאיבוד.

ולכן זה עניין של מינונים צריך לשים לב מה הבן אדם רוצה כמה הוא רוצה להביע התנגדות כמה הוא לא רוצה להביע התנגדות, אם נביע התנגדות והוא יזדהה עם ההתנגדות הזאת או שדווקא אם נביע את ההתנגדות שלו אז דווקא הוא יסכים איתנו כי אנחנו כאילו גילינו אמפתיה כלפי ההתנגדות שלו, אם אומרים למישהו "תעשה ככה וככה" והוא אומר "לא רוצה מה אתה לא אכפת לך שקשה לי" ואם אתה אומר לו "אני יודע שקשה לך אבל תעשה ככה וככה" הוא אומר "הוא הביע אמפתיה לזה שקשה לי אני לא צריך עכשיו להתנגד לו" ולכן בעצם אני רק נתתי פה את ההיבטים האלה כדי שכל אחד יוכל לשחק עם זה איך שהוא רוצה לפי ההקשר ולפי העניין.

עכשיו יש פה עוד טכניקה יותר מתוחכמת שמלבישים אותה על המבנה הזה, הטכניקה אומרת ככה אם אנחנו יודעים שבן אדם הולך להביע התנגדות למשהו מסוים ואנחנו רוצים שהוא לא יביע את ההתנגדות הזאת או אנחנו רוצים לתפל בהתנגדות עוד לפני שהיא נוצרה, מה אפשר לעשות? אז התשובה היא פשוטה אנחנו רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת וזה מה שאנחנו רוצים, רוצים שהוא יצביע למפלגה מסוימת עכשיו אנחנו יודעים שהוא לא רוצה להצביע למפלגה הזאת, מה צריך לעשות או מה אפשר לעשות? מה שאפשר לעשות זה כזה דבר מה שאפשר לעשות זה לשאול איזה סיבות יכולות להיות לו שבגללן הוא לא ירצה להציע למפלגה שאליה אנחנו רוצים שהוא יצביע איזה סיבות ואז אנחנו רושמים סיבה כזאת וסיבה כזאת.

עכשיו אנחנו שואלים את עצמנו שאלה כזאת האם הסיבות האלה מוצדקות יכול להיות שכן יכול להיות שלא, איזה סיבות הוא הכי בטוח שהן מוצדקות עושים רשימה וכו'. ואז אנחנו צריכים למצוא איזה סיבות יכולות להיות לאותו בן אדם לא להצביע למפלגה שאנחנו רוצים שהוא יצביע אליה ושאנחנו יודעים שהוא עצמו יחשוב שהסיבות האלה לא מוצדקות, לדוגמה נגיד שאנשים נגיד לדוגמה יחליטו נגיד לא להצביע, בשביל הדוגמה אנשים נגיד יחליטו לא להצביע לביבי לבנימין נתניהו מר ראש הממשלה בגלל שאשתו שרה עשתה 1... 2... 3... עכשיו מה האמת האם יש בזה היגיון שאנשים לא יצביעו לביבי בגלל שאשתו עשתה 1.. 2.. 3..? אז כן יש מי שיגיד "כן אנחנו לא נצביע לביבי כי אשתו עשתה 1.. 2.. 3.." אבל יש הרבה מאוד אנשים שיגידו "מה זה קשור עכשיו מה אשתו עשתה אדוני, מה זה קשור שאשתו עשתה ככה וככה תצביע לביבי בשביל סיבות אחרות".

עכשיו שימו לב אם אנחנו נשאל איזה סיבות הגיוניות / לגיטימיות יש לא להצביע לביבי אפשר להביא הרבה סיבות אפשר להגיד כי הביטחון בתקופתו לא משהו כי הכלכלה בתקופתו לא משהו, כי יוקר המחייה לא משהו כי אין שקט חברתי כי אין שקט כזה לא חסרות סיבות, אחת הסיבות בסוף הרשימה תהיה ויש כאלה שיגידו גם בגלל שאשתו שרה ככה וככה ומה זה אומר עליו וזה אומר שככה וככה וכו'. מה יכול לעשות לדוגמה ביבי אם נגיד הוא רוצה שיצביעו לו אז אם הוא יגיד תצביעו לי אז אנשים יגידו לו "לא רוצים להצביע לך אתה בתקופתך אתה הבטחת ביטחון ואין ביטחון הבטחת שלום ואין שלום, הבטחת שיפור כלכלי ואין שיפור כל מה שהבטחת קרה הפוך, לא משנה מה שהבטחת הפוך קרה".

מה יכול לעשות ביבי? לעשות מה שאמרנו להביע את ההתנגדות עוד לפני שהבן אדם מביע אותה ולהגיד "למרות שאתם לא רוצים להצביע לי מסיבות שונות תצביעו לי", אוקי אבל שימו לב שפה מתלבשת עוד מניפולציה מה שצריך לעשות זה כזה דבר כשמביעים את ההתנגדות של הבן אדם לפני מה שרוצים שהוא יעשה שותלים לו מחשבה בראש כאילו הוא מתנגד מהסיבה הלא נכונה, מהסיבה שגם הוא חושב שהיא לא מוצדקת לדוגמה נגיד שביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים אולי להצביע לי בגלל מה ששרה עשתה אבל תצביעו לי בכל זאת כי אתם יודעים שזאת סיבה מטופשת, אוקי אתם יודעים שזה סתם קשקוש".

אוקי מה הוא בעצם עשה? הוא בעצם אם הוא היה אומר "תצביעו לי", "לא רוצה להצביע לך, למה שלא נרצה להצביע לך לא חסרות סיבות לא שאחרים יותר טובים אבל גם אתה לא כדאי להצביע לך", אז מה הוא אומר? הוא אומר "אני מראש יגיד את זה שאתה לא רוצה להצביע לי" אבל אם ביבי יגיד "אני יודע שאתם לא רוצים להצביע לי כי נכשלתי בביטחון כי נכשלתי בשלום, כי נכשלתי בכלכלה" אם הוא יגיד את זה מי יצביע לו, אז מה הוא עושה הוא אומר "אני יודע שאולי יש כאלה שלא רוצים להצביע לי כי מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה אבל תראו איך הם מסיתים אותכם על מה ששרה עשתה את מי זה מעניין יש לנו גרעין אירני", נכון ואז הוא שכח את כל הסיבות שבגללן לא רוצים להצביע לו אפילו בגלל הגרעין האיראני לא רוצים להצביע לו.

ביבי אם היו חושבים בהיגיון הוא היה יכול להגיד "הבטחתי שאני אטפל בגרעין האיראני נכשלתי עובדתית?" אם הצלחת אז אנחנו לא צריכים אותך נכון ואם לא הצלחת אז גם לא צריכים אותך ככה שבכל מקרה לא צריכים אותך, זאת אומרת איך שהוא לא יסובב את הגלל, הרי מה הוא אומר? הוא אומר "כל העולם נגדנו לגבי הגרעין האיראני" מסקנה נכשלת נכון עכשיו הוא יכול להגיד "לא מה פתאום למרות שאני פה בזכותי הם לא עוד יותר נגדנו" נכון שיש את ההיבט הזה אבל יש גם את ההיבט ההפוך עובדה שהם עדיין נגדנו עובדה שההסברה שלך לא עזרה, עובדה שכל מה שאתה רוצה לעשות העולם נגדנו נכון אז לא הצלחת.

אבל המניפולציה כל כך מתוחכמת עד כדי כך שהיא אומרת, במקרה הזה ספציפית היא מאוד מתוחכמת אבל בגדול המבנה שלה הוא מאוד פשוט קח את ההתנגדות שהבן אדם מתנגד ההתנגדות הרעיונית שהוא לא רוצה לעשות את הדבר ותדחוף לשם איזה סיבה שאתה עצמך מניח שהבן אדם השני בעצמו לא יזדהה איתה ותביע אותה כאילו זאת דעתו של הבן אדם השני. בא נגיד ניקח את הדוגמה עם הילד עם השיעורים, אוקי נגיד שהילד לא רוצה לעשות שיעורים עכשיו אם נשאל למה הילד לא רוצה לעשות שיעורים אז אפשר להגיד הוא לא רוצה לעשות שיעורים כי קשה לו כי בא לו לשחק כי כל מיני סיבות, עכשיו בוא נמציא סיבה לא הגיונית ללמה הילד לא ירצה לעשות שיעורים, בא נגיד נמציא סיבה ילד לא רוצה לעשות שיעורים כי הוא שונא את הצבע של המחברת סתם המצאנו סיבה, אוקי ואז אנחנו אומרים לילד "אנחנו יודעים שאתה לא רוצה לעשות שיעורים כי אתה שונא את הצבע של המחברת אף על פי כן לך תעשה שיעורים".

מה בעצם עשינו? גם הבענו הזדהות עם זה שהוא לא רצה לעשות שיעורים אבל גם שתלנו לו מחשבה "אתה לא רוצה לעשות שיעורים מסיבה מטופשת אוקי כי אתה לא אוהב את הצבע של המחברת, עכשיו אתה עצמך יודע שזה לא נכון אוקי אז לך תעשה שיעורים". זאת אומרת גם אמרנו לו, כאילו זה מראש אומרים לו "תקשיב גם את תקפוץ לך לראש המחשבה שאתה לא רוצה לעשות שיעורים אבל אתה יודע למה אתה לא רוצה לעשות שיעורים זה מסיבה כזאת וכזאת ואתה עצמך יודע שהיא לא נכונה או שהיא לא מוצדקת אז לך תעשה שיעורים". אותו דבר נגיד לגבי מוצר נגיד שלקוח לא רוצה לקנות מוצר מסוים כי הוא לא צריך אותו בא נשאל את עצמו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה.

עכשיו מה האמת אם הוא לא צריך שלא יקנה, אוקי יש בזה היגיון אבל עכשיו אנחנו נשאל את עצמנו איזה סיבות יכולות להיות ללקוח לא לקנות את המוצר הזה ושהוא עצמו יחשוב שהסיבה הזאת מטופשת, אז לדוגמה נגיד סתם נמציא בן אדם לא רוצה לקנות טלוויזיה כי הוא אומר "לחברים שלי יש טלוויזיה חדשה אני אלך לראות אצלם טלוויזיה" סיבה מטופשת מה קשור מה אתה כל פעם תלך לראות טלוויזיה אצל החברים שלך כשאתה רוצה לראות טלוויזיה חדשה תלת ממד, מה שזה לא יהיה לכן אומרים לבן אדם "תראה אני מבין שאולי אתה לא רוצה לקנות את הטלוויזיה בגלל שאולי יש לך חברים שכבר יש להם טלוויזיה ואתה חושב ללכת לראות אצלם אבל כדאי לך לקנות את הטלוויזיה בכל זאת שיהיה גם לך" וזה כאילו מה עשינו פה.

עכשיו כמובן הדוגמה הספציפית צריכה להתאים לבן אדם לפי ההקשר לפי הסיטואציה ולפי העניין כן, לא סתם להמציא לו לדוגמה שהוא יגיד "מאיפה הבאת לי למה שאני בכלל אחשוב כזה דבר, אני לא רוצה לקנות טלוויזיה בכלל מסיבה אחרת" לכן כמובן שצריך לשים לב גם לדוגמה שמביאים אבל בגדול המבנה אומר כזה דבר, כאשר אומרים לבן אדם את ההתנגדות שלו אז לפעמים כדאי להוסיף דווקא סיבה לא נכונה להתנגדות שלו להגיד לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה אבל ככה וככה" וכשאומרים לו "אני יודע שאתה מתנגד לככה וככה" להוסיף "כי" ולתת שמה את הסיבה הנכונה.

שימו לב למבנה המבנה הבסיסי אומר "אני רוצה שתעשה ככה וככה, אני רוצה שתחשוב ככה וככה" המבנה המתוחכם יותר אומר, שזה כמובן מה שאמרתי קודם והמתוחכם יותר אומר "אתה לא מסכים עם זה שככה וככה אבל אני רוצה שככה וככה" וכמובן שקודם נתתי היבט שלפעמים כבר צריך להגיד מה אתה כן רוצה אחר כך מה אתה לא רוצה ואחר כך מה אתה כן רוצה, אוקי וזה כבר נושא אחר. עכשיו שימו לב המבנה אומר כזה דבר, מה אמרנו המבנה אומר ככה "אני רוצה שתעשה ככה" זה המבנה הבסיסי, המבנה המתוחכם יותר אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה תעשה ככה", המבנה העוד יותר מתוחכם אומר "למרות שאתה לא רוצה לעשות ככה כי ככה וככה (סיבה לא נכונה, לא מדויקת שאנחנו יודעים מראש שהוא עצמו לא יסכים איתה (אף על פי כן תעשה ככה וככה", זאת אומרת "למרות שאתה לא רוצה כי...", סתם סיבה שאנחנו יודעים שהוא לא יסכים איתה "אף על פי כן תעשה ככה וככה".

עכשיו מה היתרון ומה החיסרון של הטכניקה הזאת כי אם לא היה שום חיסרון הייתי אומר מראש לעשות את זה תמיד, לכן השאלה היא מה היתרון ומה החיסרון. היתרון הוא שאם אנחנו יודעים שהוא הולך להביע התנגדות אנחנו כבר מראש יכולים לפקס אותו למקום הלא נכון, לתת לו כמו לשתול לו מחשבה כשתקפוץ לך בראש המחשבה שאומרת שאתה לא רוצה לעשות את זה, מראש אנחנו אומרים לו "אתה יודע תחשוב שאתה לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה" ואנחנו כבר מראש יודעים שכשהוא יחשוב שהוא לא רוצה לעשות את זה כי ככה וככה אז אוטומטית הוא לא יסכים לזה ואז הוא כן יעשה את מה שאנחנו רוצים. מה החיסרון של זה, עכשיו ואם לא היינו עושים את זה ואם לא נכניס את ה - "כי" הלא נכון לסיבה להתנגדות מה שקורה בכזה מקרה הוא שיכול להיות שכשהוא יגיד כשהוא ישאל את עצמו "למה אני לא רוצה לעשות את זה?" ואז הוא יעלה על הסיבות הנכונות ואז הוא יתנגד לנו.

לכן מראש אנחנו נשתול לו "כי" לא נכון, דהיינו, סיבה לא נכונה ללמה הוא מתנגד ואז אנחנו מראש כאילו מנטרלים את ההתנגדות שלו. אבל מה החיסרון בזה? החיסרון הוא כזה שאם אנחנו אומרים "תראה למרות שאתה לא בהכרח חושב ככה וככה אף על פי כן תעשה ככה וככה" היתרון...
ראפור טוב, ראפור רע, לא להזדהות עם הלקוח, יצירת כימיה בין אישית, ראפור, שיקוף של הלקוח, שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור? פיתוח מיומנויות ראפור, NLP, איך ליצור כימיה? שיטות שכנוע
ראפור טוב, ראפור רע, לא להזדהות עם הלקוח, יצירת כימיה בין אישית, ראפור, שיקוף של הלקוח, שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור? פיתוח מיומנויות ראפור, NLP, איך ליצור כימיה? שיטות שכנוע
ראפור טוב, ראפור רע, לא להזדהות עם הלקוח, יצירת כימיה בין אישית, ראפור, שיקוף של הלקוח, שיקוף של הלקוח, איך יוצרים ראפור? פיתוח מיומנויות ראפור, NLP, איך ליצור כימיה? שיטות שכנוע מתי וכיצד כדאי ליצור הזדהות עם הלקוח? אנשים תמיד שואפים להרגיש טוב יותר, ולכן כשלקוח מתעניין במוצר או בשירות, הוא שוקל האם המוצר יועיל ... את האינטרסים האישיים שלו על פני אינטרסים של אחרים, ולכן, כדי להגדיל את סיכויי המכירה, עולה האפשרות של יצירת הזדהות בין המוכר ללקוח. מהי בעצם יצירת הזדהות עם לקוח? יצירת הזדהות היא מצב בו הלקוח מרגיש שהמוכר דומה לו במאפיינים שונים, וכך גדל הסיכוי שהלקוח יסמוך על המוכר ויאמין להמלצותיו. ... עם אינטרסים מנוגדים, אלא שותף להבנת הצרכים שלו. ככל שהפרטים המשותפים בין המוכר ללקוח יהיו יותר ספציפיים וייחודיים, כך ההזדהות תהיה חזקה יותר. לדוגמה, אם הלקוח מזכיר שהוא שותה מים מינרליים מחברה מסוימת בכוס מסוימת, והמוכר במקרה עושה את אותו הדבר, אז כדאי שהמוכר יציין זאת בפני הלקוח. בצורה זו, נוצרת הזדהות עמוקה יותר, והלקוח מרגיש שהמוכר מבין אותו לעומק. כיצד יצירת הזדהות משפרת את המכירה? כאשר הלקוח מרגיש שהמוכר דומה לו, הוא חווה תחושת הרמוניה ואמון, והוא פחות יחשוש מניגוד אינטרסים. ... לחשוב שאם המוכר, שהוא כמוהו, ממליץ על מוצר, אז סביר להניח שההמלצה באמת טובה גם עבורו. מתי אסור ליצור הזדהות עם הלקוח? למרות שהזדהות עם הלקוח יכולה להיות כלי מכירה אפקטיבי, קיימים מקרים שבהם דווקא אסור ליצור הזדהות. המוכר צריך לבדוק האם הלקוח אוהב או לא אוהב את התכונה שעליה הוא מספר: אם הלקוח לא אוהב את ... וצד פזרן, והמוכר רוצה למכור לו מוצר יקר, עליו לבדוק האם הלקוח גאה בפזרנות שלו. אם כן, המוכר יכול להזדהות עם הצד הפזרן של הלקוח. אך אם הלקוח דווקא נאבק בפזרנות שלו, אז המוכר צריך להימנע מלהזדהות איתו בנקודה זו, כי הדבר יגרום ללקוח להתרחק ממנו. מה עושים כשהלקוח מתלבט לגבי תכונה מסוימת? לעיתים הלקוח לא בטוח אם הוא אוהב או לא אוהב תכונה מסוימת. במקרה כזה, על המוכר לנקוט בגישה מאזנת: לשדר הזדהות מסוימת, אך גם להציג נקודת מבט נוספת ומאוזנת. למשל, אם הלקוח אומר שהוא נוטה לקנות דברים יקרים ואחר כך ... המוצר באמת שווה את המחיר שלו לפני שאני קונה. השורה התחתונה - איך לפעול נכון מול הלקוח? חשוב לזכור שהזדהות היא כלי עוצמתי, אך רק אם משתמשים בו נכון. הזדהות כדאי לשדר רק עם תכונות שהלקוח גאה בהן, ושהוא מאמין שהן מועילות לו. יש להימנע מלהזדהות עם תכונות שליליות, כי זה עלול לפגוע באמון של הלקוח במוכר. במצבי חוסר ודאות, כדאי להשתמש בשילוב של הזדהות עם אמפתיה מאוזנת כדי ליצור תחושה שהמוכר מבין את הלקוח, אך גם מחפש פתרונות נכונים יותר עבורו. יצירת הזדהות, אם כן, יכולה להיות המפתח לסגירת עסקאות, אך יש להשתמש בה בתבונה ובהתאם לסיטואציה. לפעמים דווקא להראות ללקוח שאתה ... ממנו עשוי להיות נכון יותר, תלוי במטרות וברצונות האמיתיים של הלקוח. איך יוצרים ראפור עם לקוחות? מתי לא ליצור הזדהות עם הלקוח? טכניקות לשכנוע במכירות האם כדאי להזדהות עם לקוחות? כיצד יוצרים כימיה בין אישית? איך לזהות מה הלקוח אוהב בעצמו? מתי יצירת הזדהות פוגעת במכירות? יצירת הזדהות עם לקוח - האם ומתי? כל אדם שואף להרגיש טוב. כאשר לקוח מתעניין במוצר, הוא שוקל אם המוצר ישפר ... אחרים. מכאן, עולה לכאורה כי כדי להגדיל את סיכויי המכירה, המוכר צריך לשדר ללקוח שהוא דומה לו וליצור עמו הזדהות. מהי יצירת הזדהות עם הלקוח? כאשר לקוח מרגיש שהמוכר הוא כמוהו, הוא נוטה לסמוך עליו יותר. לדוגמה, אם הלקוח אומר שהוא גר ... של עצמו, וכאשר מישהו שדומה לו ממליץ על מוצר - הוא עשוי להאמין שהמוצר אכן מתאים לו. כדי ליצור הזדהות עמוקה יותר, ניתן לשים דגש על פרטים ייחודיים. לדוגמה, אם הלקוח מספר שהוא שותה מים מינרליים של חברה מסוימת בכוס ספציפית, והמוכר עושה אותו דבר, הוא יכול לציין זאת. ככל שהדמיון בין המוכר ללקוח ייחודי וספציפי יותר, כך ההזדהות תהיה עמוקה יותר, והלקוח ירגיש שהמוכר מבין אותו באמת. מדוע יצירת הזדהות עם הלקוח עשויה לשפר את המכירה? כאשר הלקוח מרגיש שהמוכר זהה לו, הוא חווה תחושת הרמוניה ואמון. הוא לא ... אם המוכר חושב שזה טוב עבורי - כנראה שזה באמת טוב, כי הרי הוא בדיוק כמוני. מתי אסור לשדר הזדהות עם הלקוח? למרות היתרונות שביצירת הזדהות, ישנם מקרים שבהם עדיף דווקא לא לשדר ללקוח שאתה כמוהו. כדי להבין מתי לא לשדר הזדהות, יש לבחון אם הלקוח אוהב את התכונה שעליה הוא מדבר או לא. - אם הלקוח לא אוהב את התכונה ... של אדם אחר שנמצא באותו מצב. - אם הלקוח כן אוהב את התכונה שעליה הוא מדבר, כן כדאי לשדר הזדהות. לדוגמה, אם הלקוח מספר בגאווה שלמד באוניברסיטה מסוימת, והוא בטוח ביכולותיו בזכות כך, המוכר יכול להדגיש שהוא למד באותו ... לשאול את עצמו: האם הלקוח היה סומך על דמות שבתוכו שמחזיקה בתכונה הזו? אם כן - ניתן לשדר לו הזדהות. אם לא - עדיף להימנע מכך. לדוגמה, אם בתוך הלקוח יש צד שמרן וצד פזרן, והמוכר רוצה למכור לו ... מסוימת? ישנם מקרים שבהם הלקוח לא לגמרי בטוח אם הוא אוהב תכונה מסוימת אצלו. במקרים כאלה, ניתן לשלב בין הזדהות לבין הצגת גישה מאזנת. לדוגמה, אם הלקוח אומר: אני הרבה פעמים קונה דברים יקרים מדי ואני מצטער אחר כך, ... יצא לא פעם להרגיש כך, ולכן אני תמיד מחפש מוצרים שבאמת שווים את המחיר שלהם. השורה התחתונה - יצירת הזדהות עם הלקוח יכולה להיות כלי חזק במכירות, אך היא חייבת להיעשות בחוכמה. - אם הלקוח גאה בתכונה מסוימת - ... לשדר לו שאתה כמוהו, כי זה יגרום לו להימנע ממך. - במקרים של חוסר ודאות, אפשר לשלב בין אמפתיה להזדהות זהירה. סיכום לפעמים כדי לסגור עסקה צריך להדגיש את הדמיון בינך לבין הלקוח, ולפעמים דווקא להראות שאתה שונה ממנו. ... לא כמוך - גם אז ייתכן שהוא עושה זאת מתוך אינטרס. לכן, חשוב תמיד להיות מודע להשפעה של יצירת הזדהות ולפעול מתוך הבנה מעמיקה של הלקוח. שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על הנושא של יצירת הזדהות עם לקוח האם ליצור הזדהות עם הלקוח או לא ליצור הזדהות עם הלקוח והנושא הולך כדלקמן זה מאוד פשוט, בן אדם מה רוצה? להרגיש טוב לקוח יקנה את המוצר כי ... יותר ממה שאחרים רוצים לעשות לו טוב ולכן אם בן אדם, לכאורה המסקנה המתבקשת מכך היא שבעצם צריך ליצור הזדהות הלקוח. מה זאת אומרת ליצור הזדהות עם הלקוח? הלקוח בראש שלו חושב שהוא רוצה לעשות לעצמו טוב יותר ממה ...
יצירת הזדהות - למה זה כ"כ חשוב? מתי אסור ליצור הזדהות? ראפור / NLP / כימיה בין אישית / בניית אמון / יצירת אמון / לרכוש אמון / יצירת הזדהות / רכישת אמון / ליצור אמון / שכנוע / שינוי עמדות / לשכנע אנשים / לא להזדהות, ראפור טוב, ראפור רע
יצירת הזדהות - למה זה ככ חשוב? מתי אסור ליצור הזדהות? ראפור / NLP / כימיה בין אישית / בניית אמון / יצירת אמון / לרכוש אמון / יצירת הזדהות / רכישת אמון / ליצור אמון / שכנוע / שינוי עמדות / לשכנע אנשים / לא להזדהות, ראפור טוב, ראפור רע וכאן אבאר, למה ככ חשוב ליצור הזדהות עם לקוח? ומה המהות ומה הסוד שיש מאחורי החשיבות של יצירת ההזדהות הרגשית עם הלקוח? וגם אסביר, מתי אסור ליצור הזדהות עם הלקוח? ומתי יצירת הזדהות עם הלקוח, יכולה ליצור חוסר אמון גדול, בינך לבין הלקוח? והתשובה לכך היא, שברגע שיש יצירת הזדהות וכימיה בין אישית בין המוכר לבין הלקוח, על ידי זה הלקוח חושב שהמוכר זה בעצם הוא עצמו, ועל ידי ... מסתכל לדוגמה במראה, אז בעצם האדם רואה את עצמו / את ההשתקפות של עצמו במראה. והאדם חווה סוג של הזדהות רגשית מאוד עמוקה, בינו לבין הדמות שהוא חושב שהיא האני שלו. ובין חוויית האני לבין חוויית הלא אני, יש ... המוכר. וכדי לפתור את הבעיה של חוסר האמון הבסיסי שיש בין הלקוח לבין המוכר, בשביל זה רצוי מאוד ליצור הזדהות עם הלקוח (מה שנקרא בשפת ה NLP ראפור (RAPPORT) / יצירת כימיה בין אישית). והרעיון והמטרה היא, ליצור סוג ... הרבה יותר קל לאדם להקשיב לעצמו בבחירה חופשית שלו עצמו, מאשר להקשיב לאדם אחר זר ממנו. וברגע שיש יצירת הזדהות טובה, אז ממילא מה שאתה אומר ללקוח לעשות, הוא מרגיש שזה הוא עצמו אומר לעצמו לעשות, ואז הוא משתכנע יותר בקלות, לעשות את זה. ויש כאן עוד היבט נוסף, והוא, שלפעמים יצירת הזדהות עם הלקוח, עלולה לגרום לך לנזק. כגון לדוגמה במקרים הפוכים, שבהם יש ללקוח המון שנאה עצמית כלפי עצמו ושהלקוח ... כי את האני הזה, הלקוח שונא והלקוח מנסה להתרחק ממנו. ולכן הוא נכנס לתפקיד של האני שהלקוח היה רוצה להזדהות איתו. דהיינו, הוא מאתר עם איזה אני הלקוח רוצה להזדהות, ואז הוא משדר ללקוח, שהוא המוכר, הוא בדיוק האני שבו הלקוח רוצה לתת אמון. לדוגמה: נניח שהלקוח לא מרוצה מעצמו, בגלל שאין לו ניסיון והבנה בתחום כלשהו. אם תיצור הזדהות עם הלקוח, שמבוססת על זה שאתה כמוהו, הלקוח לא יאהב אותך, בדיוק כמו שהוא לא אוהב את עצמו. ולכן במקרה כזה לדוגמה, עליך לשדר ללקוח, שאתה מה שהוא היה רוצה להיות. ובסיכומו של דבר, יצירת הזדהות עם הלקוח היא חשובה ביותר, כדי לגרום ללקוח להרגיש, שהאני שלו בכבודו ובעצמו, מדבר דרך גרונך המוכר. ויש לזכור, ... דרכך. ולכן ישנם מקרים שאתה כמוכר, צריך לדעת ולזהות, מה בעצם הלקוח לא אוהב בעצמו, ולדעת ליצור הפרדה וחוסר הזדהות, בין האני של הלקוח, לבינך. וככל שאתה כמוכר, הופך להיות מומחה יותר בהבנת תת המודע של הלקוחות שלך, כך ...
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת מוח עצמית, שכנוע
להפסיק לחקות אחרים, יחסי הורים וילדים, איך לא להזדהות עם מישהו? איך לחנך ילדים? איך להתנתק רגשית? חינוך ילדים, מחקה אחרים, דוגמה אישית לילדים, איך לגדל ילדים? שטיפת ... פשוט תפסיק. דרך נוספת שאליעד מציג כדי להתנתק מהצורך לחקות אחרים היא לעשות שטיפת מוח עצמית שתגרום לך להפסיק להזדהות עם האדם שאתה מחקה. הוא מסביר שהמוח מותנה בצורה כזו שאם אתה אוהב אדם מסוים, אתה נוטה באופן לא ...
שכנוע / יצירת אמון - איך לגרום ללקוח לרצות להסכים איתך? איך לגרום לשומע להסכים איתך? איך ליצור אווירת אמון בינך לבין השומע? איך לשכנע מישהו? איך יוצרים אמון אישי? בניית אמון / יצירת הזדהות
... איתך? איך ליצור אווירת אמון בינך לבין השומע? איך לשכנע מישהו? איך יוצרים אמון אישי? בניית אמון / יצירת הזדהות וכאן אבאר עוד דרך, כיצד באפשרותך לגרום למישהו להסכים איתך, בדבר שלא בטוח שהוא היה מסכים איתך? והדרך לכך ... הלקוח, לרצות להסכים איתך על מה שאתה אומר? והדרך לכך היא, על ידי זה שאתה מאתר רעיונות שהשומע רוצה להזדהות איתם, אבל הוא מפחד וחושש להזדהות איתם. כי כל אדם, יש דברים שהוא היה רוצה לחשוב על עצמו / על החיים, אלא שהוא מפחד וחושש להזדהות עם הרעיונות האלו. ועליך לדעת לאתר את הדברים שהאדם השני רוצה לומר ורוצה לחשוב ולא מעיז לחשוב ולומר, ועליך ... להסכים איתך, ושבה הוא מאוד שמח שאתה אומר את מה שהוא היה מפחד לומר. חוויה שבה הוא מאוד רוצה להזדהות איתך ושהוא מאוד רוצה שאתה תהיה צודק, כדי בעצם לחזק את מה שהוא רוצה לחשוב, ושאתה אמרת את זה. ...
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים
איך לשכנע אנשים? האם להביע הזדהות? איך לגרום למישהו לשמוח? איך לטפל בחרדה? הבעת הזדהות, ראפור, דומה נמשך לדומה, דומה נמשך לשונה, הפכים נמשכים, ניגודים משלימים איך לשכנע אנשים ולהשפיע על מצב הרוח שלהם? ... אם מדובר באדם עצוב, בחרדה, או אפילו שמח. הרעיון המרכזי הוא להבין שישנן שתי גישות עיקריות בהתקשרות עם אדם: הזדהות (ראפור) והתנגדות. שתי הגישות האלו לא תמיד פועלות באותו אופן, ולעיתים דווקא אחת מהן תהיה אפקטיבית יותר במצבים שונים. האם תמיד כדאי להביע הזדהות עם אדם במצוקה? אליעד מסביר שבאופן לוגי אין תשובה חד - משמעית לשאלה האם כדאי להזדהות עם אדם שנמצא במצוקה. הוא מביא דוגמה של אדם הנמצא באבל או עצבות, ומסביר שלפעמים הדרך הטובה ביותר תהיה באמת להזדהות איתו, לבכות איתו יחד, וכך לאפשר לו להשתחרר ולצאת מהכאב. מצד שני, הזדהות עלולה לפעמים להחמיר את מצבו של האדם, ולהכניס אותו לדיכאון עמוק עוד יותר. למשל, אם אדם מרגיש רע ואתה ... מביא דוגמה של ילד שמפחד שיש מפלצת מתחת למיטה. מצד אחד אפשר להגיד לו שאתה מבין את הפחד שלו (הזדהות), ומצד שני אפשר להגיד לו בפירוש: אין שום מפלצת, אתה לא צריך לפחד. שתי התגובות האלו יכולות לעבוד, תלוי ... מסביר שצריך לבחון את שתי האפשרויות. יש לבדוק בזהירות איזו גישה משפיעה לטובה על האדם: האם הוא נרגע כשמביעים הזדהות, או להפך, האם הוא נרגע כשמביעים התנגדות. לפעמים אפשר להגיד משהו שהוא באמצע הדרך בין הזדהות להתנגדות, ולראות לאיזה כיוון האדם לוקח את האמירה הזו. כך ניתן לזהות בקלות מה הוא באמת מחפש לשמוע. האם כדאי להביע הזדהות או התנגדות כשאדם שמח? אליעד מדגיש שהשיטות האלו לא רלוונטיות רק למצבי עצב, אלא גם למצבים חיוביים. הוא נותן דוגמה של אדם ששמח כי זכה בלוטו. במצב כזה, לפעמים דווקא הזדהות מופרזת (איזה יופי! עכשיו תוכל לקנות הכל!) תגרום לאדם להרגיש חוסר סיפוק לאחר זמן קצר. התנגדות יכולה דווקא לשמר ... לדוגמה, אם אדם אומר שהוא מנהל עסק, ואתה אומר שגם אתה מנהל עסק, אתה צריך לבדוק אם הוא נהנה מההזדהות שלך או שמא הוא מתנגד לכך. לפעמים הוא רוצה להרגיש ייחודי, ולכן הזדהות תפריע לו. לעיתים ההפך הוא הנכון, והזדהות תגרום לו לחוש חיבור. מתי דווקא דומה יכול לגרום לאדם להרגיש רע? אליעד מדגיש שישנם מקרים שהזדהות יכולה להזיק. לדוגמה, אם אדם שונא משהו בעצמו, למשל את הפחד שלו, והזדהות עם הפחד שלו יכולה דווקא להחליש אותו, כי הוא לא מעוניין להרגיש שהוא צודק בפחד הזה. במקרה כזה, הזדהות יכולה להיות גורם שלילי. כיצד להבין מה האדם השני באמת צריך לשמוע? הדרך הכי טובה היא לבחון בזהירות את התגובות של האדם לכל אמירה. אליעד מסביר שכדאי לומר אמירות נייטרליות, שאפשר לפרש אותן לכיוון של הזדהות או התנגדות, וכך לראות לאן האדם נמשך. דרך זו מאפשרת להבין בצורה טובה יותר מה האדם מחפש, ומשם להמשיך ... שאין גישה אחת שמתאימה תמיד. כל אדם שונה, ולכן צריך לבדוק בכל רגע ובכל סיטואציה מה עובד טוב יותר: הזדהות או התנגדות. אין נוסחה אחת מוחלטת, אלא מודעות ורגישות לתגובה של האדם שמולנו. איך לשכנע אנשים? האם כדאי להזדהות עם אדם עצוב? איך לגרום למישהו לשמוח? איך להתמודד עם חרדה? דומה נמשך לדומה או להפך? איך לגרום לאנשים ...
איך ליצור הזדהות, כשיש קונפליקט פנימי אצל האדם השני, בינו לבין עצמו? יצירת אמון עם הלקוח, כאשר ללקוח אין אמון בעצמו - איך ליצור אמון, כאשר יש קונפליקט בין תת המודע של הלקוח, לבין המודע שלו? יצירת אמון, בניית אמון, הפרת אמון, יצירת הזדהות, לשכנע לקוחות, ראפור עם התת מודע, ראפור רע, טעויות ביצירת הזדהות, איך לא לעשות ראפור, איך לא ליצור כימיה, כימיה בין אישית
איך ליצור הזדהות, כשיש קונפליקט פנימי אצל האדם השני, בינו לבין עצמו? יצירת אמון עם הלקוח, כאשר ללקוח אין אמון בעצמו - ... אמון, כאשר יש קונפליקט בין תת המודע של הלקוח, לבין המודע שלו? יצירת אמון, בניית אמון, הפרת אמון, יצירת הזדהות, לשכנע לקוחות, ראפור עם התת מודע, ראפור רע, טעויות ביצירת הזדהות, איך לא לעשות ראפור, איך לא ליצור כימיה, כימיה בין אישית וכאן אבאר עוד נקודה חשובה בתהליך של יצירת הזדהות עם לקוח באופן פרטי ועם בן אדם אחר באופן כללי. ואבאר, מה עליך לא לעשות בטעות, שיכול לגרום לחוסר ... בתת המודע שלו הוא לא באמת מאמין לעצמו, והוא מטיל ספק בדעה המוצהרת שלו. ובמקרים כאלו לדוגמה, אם תיצור הזדהות והסכמה עם הלקוח, על מה שהוא עצמו חושב ואומר באופן מודע, זה עלול ליצור חוסר אמון, בינך לבין הלקוח. משום שהוא עצמו לא מאמין לעצמו. או במילים אחרות, לפעמים הבן אדם שאיתו אתה רוצה ליצור הזדהות, הוא עצמו בקונפליקט עם עצמו. קונפליקט שהוא עצמו לא תמיד מודע לו. לדוגמה, שהוא מצהיר משהו אבל בתת המודע שלו הוא חושב אחרת. ועליך לדעת, עם איזו דעה שלו להזדהות? + כמה להזדהות עם כל אחת מהדעות שלו? כי בפועל, בכל צורה שלא תזדהה איתו, הרי שבעצם אתה גם לא מזדהה איתו, ... על עצמו, למרות שהוא עצמו מפחד להודות שהוא חושב את זה על עצמו. ובסיכומו של דבר, כאשר יוצרים אמון והזדהות עם לקוח, צריכים להיות מודעים, גם לרמת המודע וגם לרמת תת המודע של הלקוח. וצריך לקחת בחשבון, שאם אצל הלקוח עצמו, יש חוסר התאמה וחוסר הסכמה, בין המודע לבין תת המודע שלו, הרי שצריך לקחת בחשבון, שהזדהות / חוסר הזדהות עם המודע / תת המודע של הלקוח, יוצרת בעצם גם את הפעולה הנגדית, עם רמת המודעות האחרת של הלקוח. ... שכנוע, אמור לדעת לזהות, מה האדם חושב ברמת המודע ומה האדם חושב ברמת תת המודע שלו. ולדעת איך ליצור הזדהות מורכבת, עם האדם עצמו, שהוא עצמו אין לו הסכמה עם עצמו. ולהביא אותו למצב של אמון, למרות שבתוכו עצמו ...
יצירת הזדהות עם הלקוח, על ידי הסכמה עם דעה ייחודית של הלקוח - איך ליצור הזדהות רגשית חזקה עם לקוח? איך לקנות את האמון של הלקוח? יצירת אמון, בניית אמון, לשכנע לקוחות, איך ליצור אמון?
יצירת הזדהות עם הלקוח, על ידי הסכמה עם דעה ייחודית של הלקוח - איך ליצור הזדהות רגשית חזקה עם לקוח? איך לקנות את האמון של הלקוח? יצירת אמון, בניית אמון, לשכנע לקוחות, איך ליצור אמון? וכאן אבאר עוד שיטה ליצירת הזדהות עם הלקוח. והשיטה לכך היא, על ידי זה שאתה מזדהה ומסכים, עם דעה לא שגרתית של הלקוח. זא כי הלקוח כמו כל אדם, יש לו דעות שונות. ואתה כמו כל אדם, מסוגל להזדהות לפחות עם חלק מהדעות של כל לקוח. והלקוח, כאשר אתה מביע הזדהות והסכמה עם הדעה שלו, על ידי זה נוצרת הזדהות רגשית, בינך לבין הלקוח. ובאופן כללי, ככל שאתה מביע יותר הזדהות והסכמה, עם תפישת המציאות של הלקוח, כך נוצרת יותר הזדהות רגשית בינך לבין הלקוח. וכאן ברצוני לחדד, כי בעולמו של כל אדם, ישנם רעיונות לא שגרתיים, שהאדם עצמו חושב ... הדעה הייחודית שמפרידה בין הלקוח לבין שאר בני האדם, אז אם תזדהה עם הדעה הייחודית שלו, הדבר הזה יצור הזדהות רגשית מאוד חזקה הרבה יותר מהרגיל, שלך עם הלקוח. כי האדם באופן כללי, שמח ומרוצה מכך שמסכימים איתו. כי ... ומכיל אותו. ותת המודע של הלקוח, שקולט את המסר הזה, על ידי זה הוא אוהב אותך בחזרה וכולי. ויצירת הזדהות עם הלקוח, נעשית בצורה חזקה ביותר, במקומות שבהם יש ללקוח ספק גדול לגבי הדרך שלו. דהיינו, במקומות שבהם הלקוח ... הסביבה שלו לא מקבלת אותו, ובמקומות שהלקוח חושב, שרק הוא חושב כך או אחרת, אלו המקומות שבהם, אם תיצור הזדהות עם הלקוח, על ידי זה תיווצר הזדהות חזקה ביותר. ושורש העניין הוא, שבמקומות שבהם יש לאדם ספק לגבי עצמו, אלו המקומות שאם תראה לאדם שאתה מקבל ... חושב שהוא צודק, על ידי זה אתה הופך להיות חלק מהמשפחה של הלקוח, ואתה רוכש את אמונו. ונחדד, כי הזדהות עם דעה לא שגרתית של הלקוח, זה יוצר הזדהות חזקה כנל, אבל יש דרך לגרום ליצירת ההזדהות הזאת, להיות עוד יותר חזקה. וזאת על ידי זה שאתה אומר בשם הלקוח, את מה שהוא רצה לומר ולא ... שהלקוח יש לו דעה ייחודית כלשהי לגבי העולם. עכשיו, אם תראה ללקוח שלך, שגם אתה חושב כך, זה יצור הזדהות רגשית חזקה, בינך לבין הלקוח. אבל ישנם מקרים, שבהם באפשרותך לשדרג את יצירת ההזדהות הזאת, על ידי זה שתוסיף ותקצין ותאמר את מה שהלקוח היה רוצה לומר, והוא מפחד לומר. כגון לדוגמה שהלקוח ... לבטא את המחשבה שלו שאומרת לו, שמי שלא חושב כמוהו, הוא טיפש וכיוב. אז במקרה כזה לדוגמה, באפשרותך ליצור הזדהות רגשית חזקה עם הלקוח, על ידי זה שתראה לו שאתה חושב כמוהו ומסכים איתו + על ידי זה שתשדרג את ההזדהות שלך איתו, באמצעות זה שתוסיף ותחדד ותאמר, את מה שהלקוח היה רוצה לומר, והוא מפחד לומר. דהיינו, לא רק ... הלקוח שלך, על ידי זה תת המודע של הלקוח, קולט שאתה בעצם מפרגן ללקוח עצמו. ועל ידי זה נוצרת הזדהות עוד יותר חזקה. ולפעמים יש לאדם חוסר ביטחון עצמי ככ גדול, שאם ברצונך לרכוש את אמונו, עליך לדעת לזהות ...
NLP, חשדנות, בניית אמון, יצירת אמון, איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ראפור, יצירת כימיה, איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? ניהול משא ומתן, לשכנע לקוחות, לשכנע אנשים, סוגסטיה, יצירת הזדהות
NLP, חשדנות, בניית אמון, יצירת אמון, איך בונים אמון? איך לבנות אמון? ראפור, יצירת כימיה, איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? ניהול משא ומתן, לשכנע לקוחות, לשכנע אנשים, סוגסטיה, יצירת הזדהות
... ראפור, יצירת כימיה, איך ליצור אמון, על ידי נתינת אמון? ניהול משא ומתן, לשכנע לקוחות, לשכנע אנשים, סוגסטיה, יצירת הזדהות איך בונים אמון באמצעות נתינת אמון? אליעד כהן מסביר שהדרך הטובה ביותר ליצור אמון עם אנשים, כגון לקוחות או ... אני מאמין בך באופן מוחלט וללא ספק, הצד השני עשוי להיבהל ולחשוד שיש כאן מניפולציה. במקרים כאלה, מומלץ דווקא להזדהות עם הספקות שיש לצד השני ולהציג שגם לך יש ספקות מסוימים. כך, אתה מראה שאתה מודע לחששות, ובכך הצד השני מרגיש שהגעתם לאותה מסקנה משותפת, והוא יותר מזדהה איתך. איך ליצור הזדהות עם הספק של הצד השני? אליעד כהן מפרט דרך נוספת לבניית אמון, והיא דווקא להעלות את הספקות של האדם ...
יצירת אמון - באמצעות עטיפה של הספק בוודאות - איך ליצור אמון? איך לבנות אמון? איך לשכנע אנשים? איך נוצר אמון? איך ליצור הזדהות עם לקוח? איך לנצח בויכוח? שינוי עמדות / מניפולציות
... עטיפה של הספק בוודאות - איך ליצור אמון? איך לבנות אמון? איך לשכנע אנשים? איך נוצר אמון? איך ליצור הזדהות עם לקוח? איך לנצח בויכוח? שינוי עמדות / מניפולציות וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך ליצור אמון ולגרום למישהו ...
ראפור / NLP - יצירת אמון באמצעות השלמת משפטים של האדם השני - איך ליצור אמון בינך לבין אדם אחר על ידי השלמת המשפטים שלו? איך להשלים משפטים של אדם אחר? איך ליצור הזדהות רגשית?
... ליצור אמון בינך לבין אדם אחר על ידי השלמת המשפטים שלו? איך להשלים משפטים של אדם אחר? איך ליצור הזדהות רגשית? וכאן אבאר עוד דרך איך ליצור אמון בינך לבין אדם אחר. והדרך היא על ידי זה שאתה משלים ... הוא, שאם אתה רוצה לגרום למישהו לתת בך אמון וליצור אמון בינך לבין מישהו, אז באפשרותך להעצים את חוויית ההזדהות שבינך לבינו, על ידי זה שאתה משלים לו את המשפטים שלו, בדיוק במילים שהוא רצה לומר. כי כאשר אתה ... את המשפט ואת הרעיון שהוא רצה לומר, הוא ממש מרגיש שזה הוא בעצמו מדבר דרכך. וזה יוצר סוג של הזדהות רגשית חזקה, בינך לבינו. עד כדי כך שהוא מרגיש כאילו זה הוא עצמו מדבר דרכך. ועל ידי זה קל ... ומילים שמייחדות את האני שלו. וכאשר אתה משלים לו משפט שלו, בביטוי שלקוח מהעולם האישי שלו, זה יוצר חוויית הזדהות אישית חזקה ביותר. ובסיכומו של דבר, אחת מהדרכים ליצירת אמון בינך לבין אדם אחר, היא גם על ידי זה ...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לטפל בהתנגדויות? טיפול בהתנגדויות, להקדים תרופה למכה, התנגדות מהסיבה הלא נכונה, לשתול מחשבות, שכנוע למתקדמים, שיטות שכנוע, הבעת אמפתיה, הבעת הזדהות, ניהול משא ומתן
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שכנוע הצלחה וחיים טובים - הספר על: איך להזדהות?, שכנוע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שיטות לשכנוע אנשים, שיטות מכירה, איך לעשות יותר כסף? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעריך את עצמך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להיגמל מהימורים? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור אהבה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להעביר ביקורת בונה? איך לנהל את הזמן? איך לחנך ילדים? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לא להישחק בעבודה? איך להצליח בזוגיות? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשפר את הזיכרון? איך למצוא זוגיות? איך לשתול מחשבות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לפרש חלומות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, איך להזדהות?, איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם עצבות? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שכנוע אנשים, האם יש משמעות לחיים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? איך להיות הכי חכם בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? אולי אנחנו במטריקס? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? האם לדומם יש תודעה? האם המציאות היא טובה או רעה? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? למה העולם קיים? איך להיות מאושר? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? האם אפשר לדעת הכל? האם יש או אין אלוהים? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? מה המשמעות של החיים? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך להנות בחיים ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Convincing.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא קאוצינג, רטוריקה, פרסומות בתחום איך להזדהות - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Convincing.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.4219 שניות - עכשיו 18_08_2025 השעה 22:51:59 - wesi28