איש מכירות שקרן,
איש מכירות אמיתי, לשקר כדי למכור, לשקר כדי לשכנע, לשקר בתהליך מכירה, אמת בתהליך מכירה, להצליח למכור בלי לשקר, לשקר ולהצליח למכור, מתי צריך לשקר? האם צריך לשקר? האם
איש מכירות חייב לשקר כדי להצליח למכור? אליעד כהן מסביר שכדי להבין האם
איש מכירות חייב לשקר, יש להפריד בין שני מצבים: מצב שבו המטרה היא להטעות ולרמות את הלקוח במודע, לבין מצב שבו מדובר במכירה אמיתית
ואיש המכירות מעוניין להציג את המוצר בצורה ישרה, אך עדיין מצליח למכור. במצב הראשון, בו המוכר מעוניין לרמות את הלקוח, ברור שעליו לדעת לשקר באופן ... זהו סוג של שקר יחסי, אך הוא הכרחי לסגירת העסקה. אם
איש המכירות היה תמיד רואה את היתרונות והחסרונות במידה שווה, הוא לא היה מצליח לסגור עסקאות, משום שכל החלטה היא למעשה איזון מושלם בין טוב לרע. לכן, במובן מסוים, גם
איש מכירות ישר לחלוטין יימצא במצב שבו הוא חייב להדגיש יתרונות ולהצניע חסרונות, אחרת לא יוכל להתקדם בתהליך המכירה. האם דווקא מי שנצמד לאמת תמיד ... למה כל עסקה מכילה שקר באופן בלתי נמנע? כדי למכור,
איש המכירות חייב להסתיר חלק מהחסרונות של המוצר או לפחות לא להדגיש אותם בצורה שווה ליתרונות. אליעד כהן מסביר שאם המוכר היה מראה ללקוח באופן ... באמת? איך למכור בצורה משכנעת מבלי להרגיש אשם? האם
איש מכירות חייב לשקר כדי למכור? השאלה המרכזית היא האם
איש מכירות צריך לדעת לשקר כדי להצליח במכירה. אם המטרה היא להטעות את הלקוח או לשקר לו במודע - למשל, למכור לו מוצר אחד ולספר לו שמדובר במוצר אחר - אז אכן,
איש המכירות חייב להיות שקרן מיומן. חוסר ביטחון בשקר עשוי לגרום ללקוח לזהות את ההטעיה ולסרב לרכישה. האם אפשר למכור בלי לשקר? אם
איש המכירות מוכר מוצר אמיתי ואינו רוצה להטעות את הלקוח, האם בכל זאת עליו לדעת לשקר? התשובה לכך מורכבת. עסקה נסגרת כאשר הלקוח מאמין שהמוצר יביא ... למעשה אין סיבה לרכוש את המוצר. לכן, כדי שתתבצע עסקה,
איש המכירות נדרש להציג את היתרונות כחשובים יותר מהחסרונות, גם אם בפועל הם שווי ערך. מדוע מכירה מחייבת שקר יחסי?
איש מכירות צריך לדעת לשקר לא במובן של הטעיה גמורה, אלא ביכולת שלו להציג דברים יחסיים כאילו הם מוחלטים. אם המוצר מכיל גם יתרונות וגם חסרונות, ... את שניהם באופן שווה. לכן, כדי שתהליך המכירה יצליח,
איש המכירות מוכרח להגזים בערכם של היתרונות. איך
איש מכירות מתמודד עם אמיתות יחסיות? המכירה דורשת
מאיש המכירות לראות את המציאות בפרספקטיבה מסוימת - להדגיש יתרונות ולהמעיט בערך החסרונות. אם למשל מוצר הוא גם טוב וגם לא טוב ללקוח, והמוכר יציין ... כאן משמעותה להתמקד בצד החיובי ולהציגו כמוחלט. כך למעשה
איש מכירות מוכרח להסתכל על צד אחד של המטבע ולהציגו ככולו שחור או לבן, אחרת הוא עלול לשתק את עצמו בתהליך המכירה. האם היצמדות מוחלטת לאמת היא ... כל מוצר או שירות מכילים יתרונות לצד חסרונות, אך כאשר
איש המכירות בוחר להדגיש את היתרונות ולמזער את החסרונות, הוא למעשה עוזר ללקוח לקבל החלטה. אם היה מציג את כל המידע באובייקטיביות מוחלטת, הלקוח ... מסוים, כן. לא במובן של שקר מזיק או הונאה, אלא בכך
שאיש המכירות מוכרח לראות את המציאות בפרספקטיבה מסוימת. הצגת היתרונות כאילו הם מכריעים יותר מהחסרונות היא הכרחית למכירה, גם אם מדובר בשקר יחסי. בלעדי זה,
איש המכירות עלול למצוא את עצמו מהסס ולא מסוגל לשכנע. העולם בנוי על תנועה, על דחיפה קדימה, ואם היינו תמיד רואים את כל ההשלכות באור שווה, לא ... שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר, לענות לשאלה הבאה האם
איש מכירות צריך לדעת לשקר, האם
איש מכירות צריך להיות שקרן, האם
איש מכירות צריך להרגיש בנוח לשקר, האם
איש מכירות צריך לשקר? אז התשובה היא כדלקמן בהנחה שהולכים לשקר את הלקוח ובהנחה שרוצים לשקר את הלקוח, לדוגמא נגיד מוכרים ללקוח מוצר מסוים ובפועל ... לדפוק את הלקוח לרמות אותו לשקר אותו במקרה כזה כמובן
שאיש מכירות צריך לדעת לשקר, אוקי כי אם הוא לא יודע לשקר אז הוא ישדר חוסר בטחון ללקוח והלקוח לא ירצה לקנות את המוצר. יחד עם זאת בהנחה שהולכים ... לא הולכים לשקר אותו לא רוצים לשקר אותו, האם במקרה כזה
איש מכירות צריך שתהיה לו את היכולת לשקר לדעת לשקר כן או לא? והתשובה היא די פשוטה, התשובה היא כזאת בשביל לסגור עסקה העסקה נסגרת, העסקה מתבצעת ... באופן שווה ואז שום עסקה לא יכולה לצאת לפועל. ולכן
איש מכירות צריך להיות שקרן, צריך לדעת לשקר לא במובן שהוא צריך לתת ללקוח מידע לא נכון לגבי המוצר זאת אומרת אם המוצר צהוב להגיד לו המוצר כחול זאת לא הכוונה, הכוונה היא
שאיש מכירות צריך שתהיה לו את היכולת לשקר ולראות דברים יחסיים כדברים מוחלטים. מה זאת אומרת? אם למוצר יש יתרונות וחסרונות
והאיש מכירות ייצמד לאמת יותר מדי והוא יראה גם את היתרונות וגם את החסרונות יכול להיות שהוא לא יסגור את העסקה, אם המוצר נגיד גם מתאים ללקוח וגם לא ...