... בין מצבים בהם ביטחון עצמי הוא הכרחי לבין מצבים שבהם דווקא הססנות היא שתעזור לו לזכות באמון
הלקוח. באופן כללי, כאשר איש המכירות מציג ללקוח עובדות ברורות על המוצר, הוא חייב לשדר ביטחון עצמי מוחלט. לדוגמה, אם למוצר יש חמש שנות אחריות, עליו להציג את הנתון הזה בצורה ... אומר ללקוח בצורה בטוחה מדי שהמוצר מתאים לו אישית, למרות שאין שום דרך לדעת זאת בוודאות,
הלקוח עלול לחשוב שהמוכר פשוט מנסה לרמות אותו. במצב כזה, עדיף לאיש המכירות להראות דווקא הבנה והזדהות עם ההתלבטויות של
הלקוח. במקום להגיד בצורה מוחלטת: המוצר הזה מתאים לך בדיוק!, כדאי לומר: אני מבין את ההתלבטות שלך, זה באמת משהו שכדאי לחשוב עליו. כאשר איש המכירות מכיל את ההתלבטות של
הלקוח ומראה שהוא מזדהה עם הספקות שלו, הוא למעשה משדר אמינות גבוהה יותר.
הלקוח מרגיש שאיש המכירות מבין אותו ולא מנסה סתם למכור בכוח. היכולת להכיל ספקות, במיוחד כאשר הם נוגעים להחלטות אישיות של
הלקוח, הופכת את איש המכירות לאמין ומגדילה את הסיכוי לסגירת העסקה. מתי עודף ביטחון עצמי עלול לעורר חשד אצל
הלקוח? עוד דוגמה חשובה שאליעד מציג היא ההבדל בין רובוט לבין בן אדם. רובוט יכול להציג מידע בביטחון מוחלט, ללא ספקות או היסוסים, כי הוא מתוכנת לומר את הדברים הללו ללא קשר ... בדברים שיש בהם מרחב של ספק - עלול להיראות מתוכנת מדי ולא אמיתי, ובכך לאבד את האמון של
הלקוח. כמו כן, כאשר
הלקוח עצמו מביע ספקות לגבי התאמת המוצר אליו, איש המכירות צריך להיות זהיר ולא להגזים בביטחון העצמי. עליו להכיר בספקות האלה ולדעת מתי כדאי לוותר על הביטחון המוחלט ולבחור דווקא בהזדהות עם החששות של
הלקוח . כיצד לאזן בין ביטחון עצמי להססנות? המפתח למכירה מוצלחת לפי אליעד הוא האיזון בין ביטחון עצמי לבין הססנות. כאשר מדובר בעובדות חד - משמעיות, הביטחון הוא הכרחי ומומלץ. ... אישיים, תחושות אישיות או התאמה אישית של המוצר ללקוח, הססנות והבעת הזדהות עם ההתלבטות של
הלקוח היא דווקא זאת שתוביל לתחושת אמינות ואמון. איש המכירות חייב להבין שכאשר הוא מביע ביטחון בדברים שלא ניתן להבטיחם בוודאות, הוא עלול לעורר חשד מיותר שיפגע במכירה. מצד שני, כאשר הוא מכיר במגבלות הידע שלו ומשדר הבנה לספקות
הלקוח, הוא דווקא מחזק את אמינותו ומקרב את
הלקוח לסגירת העסקה. מה לקוח צריך לזכור כדי לא ליפול בפח של מוכר בטוח מדי? אליעד מציע גם ללקוח עצמו להיות מודע לכך שפעמים רבות מוכרים מדברים בביטחון רק כי אמרו להם לעשות זאת ... המוכר אפילו ישדר בכוונה הססנות, כטריק למכירה, למרות שהוא בטוח לחלוטין במה שהוא אומר. לכן,
הלקוח חייב להיות ערני ולשים לב מתי הביטחון או ההססנות של איש המכירות אותנטיים ומתי הם טכניקה שנועדה להטעות אותו. מסקנה סופית: איזון ורגישות הם המפתח במכירות אליעד כהן מסכם ... עובדות ברורות מצריכות ביטחון מוחלט, ואילו נושאים עם ספקות דורשים הזדהות עם ההתלבטות של
הלקוח. איזון נכון בין ביטחון עצמי להססנות הוא סוד ההצלחה של כל איש מכירות אמין. איך ליצור אמון עם לקוח? מדוע ביטחון עצמי במכירות הוא קריטי? איך למנוע
מהלקוח לחשוד בי כמוכר? מהן הטעויות הנפוצות של אנשי מכירות? איך לשכנע לקוח מתלבט? מתי לשדר ביטחון עצמי במכירות ומתי לא? במהלך תהליך שכנוע לקוחות ומכירה, עולה השאלה האם על איש המכירות לשדר ביטחון עצמי. באופן טבעי, כאשר המוכר מציג מידע מסוים, עליו לשדר ביטחון כדי
שהלקוח יאמין לו. אנשים נוטים לדבר בביטחון כאשר הם מאמינים שמה שהם אומרים נכון, ואילו הססנות עלולה לשדר שקר או חוסר וודאות. לכן, באופן כללי, כאשר איש מכירות מוסר מידע עובדתי ... מתוכננות ובלתי אמינות. כך גם במכירות - אם המוכר מציג את דבריו באופן רובוטי, ללא ספקות כלל,
הלקוח עלול להרגיש שהוא חוזר על טקסט שנלמד בעל פה. כאשר אדם בטוח באופן מוגזם בפרטים שלא ניתן לדעת בוודאות, הדבר עלול לעורר חשד. מתי על איש מכירות לשדר ביטחון מלא? ישנם מקרים ... כאשר מדובר בפרטים שלא ניתן לדעת בוודאות - למשל, אם המוצר מתאים ללקוח באופן אישי. כאשר
הלקוח עצמו מביע ספקות - במקרה כזה, התעלמות מהספקות שלו ושידור ביטחון מוחלט עשויה לגרום לו לחשוב שהמוכר לא מבין את צרכיו. כאשר מדובר בהבטחות עתידיות - אם לא ניתן להבטיח בוודאות תוצאה מסוימת, עדיף שלא להציג זאת כאמת מוחלטת. כיצד ניתן לשדר אמינות וליצור אמון עם
הלקוח? במקרים בהם
הלקוח מביע חשד או מתלבט, המוכר צריך לשדר הזדהות עם התלבטות זו. במקום לומר בביטחון מופרז המוצר הזה בדיוק בשבילך, ניתן לומר: אני מבין את ההתלבטות שלך, זה באמת משהו שצריך לחשוב עליו. כאשר המוכר מכיל את ההתלבטות של
הלקוח, הוא משדר הבנה ואמינות. מסקנה: איך למצוא את האיזון? המפתח למכירה מוצלחת הוא לדעת מתי לשדר ביטחון ומתי להיות מעט מהוסס. יש להציג עובדות ודברים וודאיים בביטחון מלא, אך כאשר יש ספק או כאשר מדובר בשיקול דעת אישי של
הלקוח, עדיף לשדר הבנה ולתת ללקוח להרגיש שההחלטה היא שלו. איך ליצור אמון עם לקוח? מדוע ביטחון עצמי במכירות הוא קריטי? איך למנוע
מהלקוח לחשוד בי כמוכר? מהן הטעויות הנפוצות של אנשי מכירות? איך לשכנע לקוח מתלבט? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד נושא בתהליך של שכנוע לקוחות ומכירות ללקוחות והנושא הוא ... של המוכר. והשאלה הנשאלת היא האם בעצם זה טוב צריך וכדאי שהמוכר ישדר ביטחון עצמי? אז בהנחה
שהלקוח לא רוצה שירמו אותו אז כמובן שכאשר המוכר אומר מידע מסוים והוא צריך לשדר ללקוח שמה שהוא אומר זה נכון, בדרך כלל כשמישהו אומר משהו נכון הוא בטוח בעצמו בדרך כלל בן אדם שלא ... לא שחור ולבן, זאת אומרת לא כל דבר או שהוא מתאים ללקוח או שהוא לא מתאים ללקוח לא כל דבר או
שהלקוח צריך אותו או שהוא לא צריך אותו ולכן אם המוכר ידבר בעודף ביטחון כן אתה צריך את זה ואת זה, זה מתאים לך לזה ולזה כדאי לך זה וזה זה דווקא יכול ליצור את הפעולה ההפוכה. יש ... דבר בביטחון אל תדבר בהססנות. אבל יש דברים שאתה לא יכול להיות בטוח בהם וגם אם אתה בטוח בהם
הלקוח לא בטוח שאתה יכול להיות בטוח בהם או
הלקוח חושב שאתה לא יכול להיות בטוח בהם. לדוגמה כשהמוצר מתאים ללקוח לדוגמה שהמוצר הזה יעשה טוב ללקוח, לדוגמה כל טריק אחר כשאתה כאיש מכירות לפעמים מנסה לשקר את
הלקוח כי אתה לא בטוח בזה אז למה אתה מדבר בביטחון. אז מהיבט מסוים נגיד שלקוח מתלבט המוצר הזה מתאים לי או לא? המוכר אומר לו בביטחון כן זה מתאים לך בביטחון, מהיבט מסוים זה קונה את
הלקוח כי המוכר אמר לי בביטחון שזה מתאים לי, מהיבט אחר מה המוכר הזה בכלל מבלבל את המוח מאיפה הוא, מה הוא אומר כן זה מתאים לך למה יש מצב שהוא יגיד שהמוצר הזה לא מתאים לי?. ה ...