🖨נקודות תורפה / התנגדויות לקוח - איך למצוא את נקודות התורפה של הלקוח? דיבייטינג - איך למצוא את נקודות התורפה של היריב שלך? איך לשכנע אנשים? איך לשנות עמדות? איך להשפיע? איך למכור?וכאן אבאר עוד דרך כיצד באפשרותך לאתר את נקודות התורפה של האדם שמולך. כגון לדוגמה שאתה מתווכח עם מישהו (דיבייטינג) וברצונך לשכנע אותו להסכים איתך. או לדוגמה שאתה מנסה למכור ללקוח איזה מוצר, והלקוח מביע התנגדות לרכישת המוצר. שאז בכל אחד מהמקרים, כדי לשנות את דעתו של האדם שמולך, לשם כך עליך לדעת לאתר את נקודות התורפה שלו, ודרכיהן לשנות את דעתו.
ונקודות תורפה פירושו, שכל אדם מבסס את הדברים שלו, על סמך סיבות וטיעונים כלשהם. וגם הלקוח שאומר שהוא לא רוצה לרכוש את המוצר, הוא מבסס זאת על טיעונים ועל סיבות כלשהן. וככל שהסיבות האלו חזקות יותר בעיני הלקוח, כך קשה יותר לשכנע אותו לשנות את עמדתו. וכדי לגרום ללקוח לשנות את עמדתו, לשם כך עליך לאתר את נקודות התורפה, שהוא עצמו חושב לגבי הסיבות שלו עצמו.
ונקודות התורפה הן המקומות שבהן האדם עצמו לא בטוח בסיבות שלו עצמו. דהיינו, שהאדם עצמו טוען טענות רבות ומסביר הסברים רבים, למה הוא חושב כך ולא אחרת. וחלק מהסיבות שהאדם מציג, כדי לחזק וכדי לתמוך בדעתו, בחלק מהסיבות עצמן, האדם עצמו לא בטוח בהן. כי לפעמים האדם אומר המון סיבות, ובחלק מהסיבות עצמן, הוא עצמו חושב שאולי הן לא נכונות. ואלו בעצם נקודות התורפה של הטיעונים של האדם.
וזה לא ממש משנה אם הסיבות עצמן נכונות או לא נכונות. זה כן משנה, שהאדם עצמו חושב שהסיבות שלו, לא ממש נכונות. ז"א גם אם האדם נותן טיעונים שהם נכונים, מי שהוא מומחה לתת מודע ומומחה לנפש האדם, הוא יודע לזהות באילו טיעונים האדם עצמו משוכנע יותר ובאילו טיעונים האדם עצמו משוכנע פחות.
וכאשר המומחה לתת מודע, רואה היכן האדם עצמו לא בטוח בעצמו. אז דרך זה הוא יודע להפעיל לחץ פסיכולוגי על היריב שלו, ודרך זה הוא גורם לו לשנות את דעתו. ולדוגמה במקרה של מכירה ללקוח, כאשר הלקוח מציג את ההתנגדות שלו, מי שהוא מומחה מכירות, הוא יודע לזהות את נקודות התורפה שהלקוח עצמו לא בטוח בהתנגדות של עצמו. ודרך זה הוא יכול לגרום ללקוח לשנות את דעתו.
וגם בתחום הטיפולי, כגון אצל פסיכולוגים / פסיכיאטרים / אימון אישי וכיו"ב, שמי שהוא מומחה אמיתי, אז כאשר המטופל מציג את האמונות שלו שחוסמות אותו, הוא יודע לזהות היכן המטופל עצמו לא באמת מאמין לסיבות שבגללן הוא טוען שהוא לא מצליח. ודרך שם הוא מנסה להראות למטופל, היכן בעצם הוא יכול ליצור שינוי בחיים שלו, על ידי שינוי האמונות שלו.
והכל זה על ידי זה שהמומחה, יודע לזהות את נקודות התורפה שיש לאדם, בדעה שלו עצמו. ודרך זה הוא משחרר את האדם מהאחיזה שלו בדעה שלו. ממש כמו בקרב, שמוצאים את נקודת התורפה של היריב, ודרכה מכניעים אותו.
והשאלה הנשאלת היא, כאשר אתה שומע מישהו אומר משהו, איך אתה יכול לדעת, באיזה חלקים של מה שהוא עצמו אומר, הוא עצמו לא מאמין לעצמו? וכיצד באפשרותך לדעת, עד כמה האדם לא מאמין לעצמו, בסיפור שהוא עצמו מספר?
והדרך לזהות את נקודות התורפה של הלקוח, היא ראשית כל, על ידי זה שמעודדים את הלקוח להרחיב ולפרט על הסיבה שבגללה הוא מתנגד לרכישת המוצר. או בתחום הטיפולי, שמעודדים את המטופל לספר כמה שיותר, על הדברים שהוא חושב שגורמים לו להיתקע בחיים וכיו"ב. כי ככל שהלקוח מספר יותר על הסיבות ועל השורשים שבגללם הוא חושב כך או אחרת, כך קל יותר לזהות את נקודות התורפה שלו. וכמובן שצריך לדעת לעשות את זה בחוכמה, כדי לא לגרום בטעות ללקוח לטעת שורשים בהתנגדות שלו וכולי.
וכאשר האדם שמולך מספר סיפור כלשהו ומציג טיעונים כלשהם, הדרך שלך לדעת היכן הוא עצמו לא בטוח בעצמו, היא על ידי זה שאתה בודק עד כמה הוא מציג את הטיעונים שלו כאמת אובייקטיבית, ועד כמה הוא מציג את הטיעונים שלו כאמת סובייקטיבית.
כי יש אמת אובייקטיבית, דהיינו, אמת שכולם מסכימים עליה. ויש אמת סובייקטיבית, שהיא אמת שתלויה בנקודת המבט האישית של האדם. וכאשר האדם רואה מולו קיר, הוא אומר בצורה מוחלטת "יש כאן קיר" כעובדה קיימת, בלי שום חשש ובלי שום היסוס.
אבל אם לדוגמה האדם היה אומר "אני חושב שאני רואה כאן קיר", או "כנראה שיש כאן קיר", או "אולי יש כאן קיר", או "זכור לי שיש כאן קיר", או "אני מרגיש שיש כאן קיר", או "הסבירו לי שיש כאן קיר", או "כולם רואים כאן קיר", או "לדעתי יש כאן קיר" וכיו"ב, ביטויים וצורות ביטוי שונות, שהן בעצם מבטאות את זה שהאדם עצמו, לא ממש בטוח במה שהוא אומר, והוא עצמו מטיל ספק במה שהוא עצמו אומר.
כגון לדוגמה שהלקוח אומר "אישתי אומרת שאין לנו כרגע כסף כדי לרכוש את המוצר הזה". ברגע שהלקוח אמר "אישתי אומרת", הרי שבעצם הוא אמר, שהוא עצמו לא בהכרח חושב כך. או ברגע שמישהו אומר "נראה לי שאין לי צורך במוצר הזה". המילים "נראה לי" מסגירות את זה שהוא לא באמת בטוח במה שהוא עצמו אומר. או לדוגמה לקוח שאומר "אני חושב שאולי כדאי שאני ארכוש את המוצר במועד מאוחר יותר". המילים "אני חושב שאולי", מראות שהוא לא בטוח בעצמו. ואפילו המילה " אני חושב שאולי כדאי", גם היא מסגירה את זה שהלקוח לא מדבר בצורה ברורה, כאילו הוא רואה מולו קיר, אלא הוא מדבר בצורה יחסית.
וכאשר האדם מציג דעה כלשהי ורעיון כלשהו, אז אחת מהדרכים לדעת עד כמה האדם בטוח בעצמו, היא לראות כמה סיבות האדם נותן למה שהוא אומר, ומה מקור הכוח של הסיבות האלו. כי לפעמים האדם מוסיף סיבות, וזה רק משום שהוא משקר. דהיינו, שלפעמים האדם אומר איזה משפט, והוא יודע שהמשפט הזה הוא לא אמת. ואז כדי להסתיר את זה שהוא משקר, הוא כאילו נותן סיבה או סיבות, כדי לחזק את מה שהוא אמר. וזה עצמו אמור להדליק אצלך נורת אזהרה, לדעת שמאוד יכול להיות, שהטיעון עצמו הוא שקרי.
כי לפעמים האדם עצמו מרגיש חוסר נוחות עם מה שהוא עצמו אומר, והוא עצמו לא מאמין למה שהוא אומר, ואז הוא מוסיף סיבות, שנראות כאילו הן סיבות של אמת. והכל כדי לחפות על זה שהוא בעצם משקר. ומי שהוא מומחה לתת מודע ומי שהוא מומחה למכירות, הוא יודע לזהות היכן האדם עצמו...
מומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהיםמומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהיםמומחה לשכנוע, יכול לשכנע כל אחד, יכול לשכנע בכל דבר, לא לרצות לשכנע, להשאיר בחירה חופשית, לא רוצה לשכנע, לא מצליח לשכנע, לצמצם את יכולתך, צמצום עצמי, בריאת העולם, היכולת של אלוהים האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אדם בכל דבר? חכם אמיתי, על פי אליעד כהן, הוא אדם שמכיר את כל הסודות וכל הדרכים להשיג מטרותיו. אדם כזה לא רק יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא אף יכול לגרום לכל דבר שהוא רוצה להתרחש. כוח השכנוע הוא רק חלק קטן ... לכך שכל דבר יקרה בדיוק לפי רצונו. עם זאת, בעולם המציאותי נראה שישנם מצבים בהם החכם כביכול לא מצליח לשכנע אחרים. מדוע זה קורה? למה החכם בוחר שלא להשתמש בכל הכוח שלו? אליעד מסביר שהסיבה לכך שהחכם אינו מפעיל ... עצמאית של אחרים. ללא הצמצום הזה, לא הייתה קיימת משמעות אמיתית לקיום עצמו. האם באמת החכם מוגבל ביכולת שלו לשכנע או ליצור מציאות? התשובה של אליעד היא חד משמעית: בפועל, החכם אינו מוגבל כלל. אם ירצה בכך, הוא יכול לא רק לשכנע כל אדם, אלא אף לגרום לאדם לעשות את מה שהוא רוצה בלי שהאדם בכלל ישתכנע. יתרה מזאת, הוא יכול ... את הבחירה החופשית, ולתת למציאות להתפתח בדרך הטבעית שלה, מתוך מאבק ומתוך בחירה אמיתית. האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר? באופן מפתיע, אליעד מדגיש כי היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר נמצאת גם אצל כל אדם רגיל. אלא שהאדם בעצמו, מתוך תחכום עצמי, מצליח לשכנע את עצמו שהוא אינו יכול. האדם יוצר במוחו מגבלות וספקות לגבי יכולותיו האמיתיות, ולכן בפועל הוא לא משתמש בכל ... לכן, החכם מוכן להקריב חלק מרצונותיו, כדי לשמר את ההנאה והמשמעות שיש בקיום. לסיכום, על פי אליעד כהן, היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר, ואף ליצור כל מציאות רצויה, קיימת גם בחכם וגם בכל אדם אחר. אך ההחלטה לצמצם ... מטרות משמעות הצמצום בבריאת העולם איך לגרום לדברים לקרות האם אפשר להשיג כל דבר שרוצים? האם חכם אמיתי יכול לשכנע כל אחד בכל דבר? חכם אמיתי, שמכיר את כל הסודות, לא רק שיכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אלא שהוא גם יכול לגרום לכל דבר לקרות. השכנוע הוא רק מקרה פרטי של כוח ... - היכולת לגרום לכל דבר להתקיים על פי רצונו. אך אם כך, כיצד ייתכן שמציאותית רואים שהוא אינו מצליח לשכנע כל אדם? למה החכם בוחר שלא לשכנע? התשובה היא שהחכם בוחר באופן מודע ומכוון לצמצם את כוחו, כלומר, לא להשתמש בכל יכולותיו. הסיבה לכך היא שהוא ... זהו אותו מנגנון שבו השלמות צומחת מתוך חיסרון - כדי לתת משמעות לבריאה ולפעולתה. האם החכם באמת לא מסוגל לשכנע או לגרום לדברים לקרות? מצד האמת, החכם אכן יכול לגרום לכל דבר לקרות. הוא יכול לא רק לשכנע מישהו, אלא לגרום לו לעשות משהו גם אם הוא אינו משוכנע בכך. יתרה מכך, הוא אינו זקוק אפילו לאדם ... להשיג את מבוקשו - הוא יכול לגרום למציאות לפעול כרצונו גם ללא תיווך חיצוני. האם גם אדם רגיל יכול לשכנע כל אחד בכל דבר? באופן מפתיע, גם כל אדם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר - אך העניין הוא שהאדם עצמו שכנע את עצמו שהוא לא יכול. הוא גרם לעצמו ... מהמציאות פועלת נגד רצונו כדי לאפשר לו חוויה של השתוקקות והשגה. לסיכום החכם או האדם בעל היכולות המיוחדות יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אך הוא בוחר שלא לעשות זאת כדי לשמור על עקרון הבחירה החופשית ולתת לקיום משמעות. ... איך לגרום לדברים לקרות האם אפשר להשיג כל דבר שרוצים? אז אתה שאלת קודם האם הצדיק, החכם הוא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, אתה אומר ככה נאמר כמו שטכנאי מחשבים יכול לעשות כל דבר שהוא רוצה בהנחה שהוא ... אתה אומר אז לכאורה איך אנחנו איך לפעמים אנחנו רואים בחוש שהחכם או מי שזה לא יהיה, לא יודע, לשכנע לא מצליח לשכנע מישהו במשהו נגיד. עכשיו, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר בעיקרון החכם גם יכול לעשות כל דבר, הוא יכול לגרום לכל דבר לקרות לא רק שהוא יכול לשכנע אותך במשהו הוא גם יכול לגרום לך לעשות משהו. כאילו לשכנע אותך במשהו זה רק מקרה פרטי של הכללי יותר, של לגרום לך לעשות משהו. אלא מה גם אם בפועל ... דברים נגד רצונו של החכם, איך זה יכול להיות או במקרה הפרטי איך זה יכול להיות שהחכם לא מצליח לשכנע מישהו במשהו? התשובה היא כזאת, החכם בוחר מסיבה כלשהי שלא תפורט כאן, הוא בוחר מסיבה כלשהי לצמצם את עצמו ... חופשית כמו שהעולם נברא שאלוהים בחר לברוא את העולם מאותו מקור הוא בוחר לצמצם את יכולותיו, הוא בוחר לא לשכנע אותך עד הסוף, הוא לא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה שתעשה וזה גם כדי להשאיר לך בחירה ... את היכולות שלו. האמת האמיתית היא, אז מה שזה אומר מה התשובה? התשובה היא כזאת האמת האמיתית שהחכם יכול לשכנע אותך מה שהוא רוצה, אם הוא ירצה הוא ישכנע אותך לא רק שאם הוא ירצה לשכנע אותך אם הוא ירצה הוא יגרום לך לעשות את מה שהוא רוצה והאמת היא שאם הוא ירצה הוא גם לא צריך אותך הוא יכול לגרום למה שהוא רוצה שיקרה גם בלעדיך. נגיד הוא יכול לשכנע אותך להביא לו, הוא יכול לגרום לך להביא לו בלי שתשתכנע והוא יכול שמה שהוא רוצה שיהיה לו יהיה ... שלו, שהוא בחר לצמצם את היכולת שלו. עכשיו אני אספר לך עוד משהו שלא ידעת, לא רק שהחכם יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, לא רק שהחכם יכול לגרום לכל אחד לעשות מה שהוא רוצה ואפילו אתה יכול לשכנע כל אחד בכל דבר, ואתה עצמך יכול לגרום לכל אחד לעשות כל דבר שאתה רוצה. אלא מה שאתה הצלחת אפילו לשכנע את עצמך שאתה לא יכול לשכנע כל אחד בכל דבר והצלחת לגרום לעצמך לא לזכור שאתה יכול לעשות כל דבר, הבנת מה אמרתי. מצד האמת ... יכול אלא מה שאתה מספיק מתוחכם לגרום לעצמך לחשוב שאתה לא יכול. תשאל אבל למה?, אבל אם הוא רוצה לשכנע מישהו במשהו, אם הוא רוצה שמשהו יקרה, למה שהוא יכול שזה יקרה והוא אפילו מרגיש רע מזה שזה לא ... שצריך עולם לכן הוא אומר צריך שיהיה לך בחירה חופשית ויהיה לך בחירה. עכשיו גם אני נגיד כשאני מנסה לשכנע מישהו במשהו תמיד אני משאיר לו את הבחירה החופשית שהוא יוכל לבחור, שתהיה לו את האפשרות לעשות הפוך. למה? ...
איך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנועאיך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנועאיך ללמוד לשכנע? להיות מסוגל לשכנע, לשנות את המציאות, לשנות את עצמך, בחירה חופשית מלאה, לשלוט במציאות, לפתח יכולת שכנוע, לדעת איך לשכנע, ללמוד איך לשכנע, כושר שכנוע מהי הדרך האמיתית לפתח יכולת שכנוע מלאה? אליעד כהן מסביר שהיכולת לשכנע אדם אחר היא מיומנות מורכבת התלויה ביכולת שלך לשכנע את עצמך. אם נתקלת פעם במישהו שלא הסכים איתך, בוודאי שאלת את עצמך מה עדיף לעשות במצב כזה: האם ... שזה סותר את הרצון הבסיסי של האדם להרגיש שלם ובלתי מוגבל. לכן, על מנת לחוות שלמות אמיתית ולהיות מסוגל לשכנע באופן מלא, אתה צריך לפתח בו זמנית שני סוגים של יכולת: היכולת הטכנית לשנות את המציאות בהתאם לרצונך. היכולת הנפשית לקבל באופן מוחלט ושלם את המציאות, גם אם היא מנוגדת לרצונך. מדוע קשה לשכנע אנשים אחרים ומה הפתרון לכך? אליעד מסביר לעומק שהסיבה לכך שקשה לך לשכנע מישהו אחר נעוצה בכך שאין לך מספיק שכל. הוא מבהיר זאת על ידי כך שהוא אומר ששכנוע משמעותו לקחת ... אתה בטוח שמשהו הוא רע, עליך לתרגל את היכולת לראות כיצד הוא דווקא טוב. כך בדיוק קורה כשאתה מנסה לשכנע מישהו אחר: אם תוכל לראות את העמדה שלו לעומק, מנקודת המבט שלו, ולהבין היטב מדוע הוא חושב כך, תדע בדיוק מה להגיד לו כדי לגרום לו לראות את הדברים אחרת. העיקרון הזה פועל גם כאשר אתה מנסה לשכנע את עצמך לקבל מצב שאתה לא אוהב. אם תוכל לשכנע את עצמך לראות את השלמות בתוך החיסרון, לראות כיצד המגבלה שלך יכולה להיות שלמות בפני עצמה, תוכל גם לשכנע כל אדם אחר כמעט בכל דבר. כיצד לפתח את השכל ואת יכולת השכנוע? אליעד מסביר שהמפתח לפיתוח יכולת השכנוע הוא שכל. כדי לשכנע את האדם שמולך, עליך לפתח שכל מספיק גדול שיאפשר לך לראות כל דבר והיפוכו בו זמנית. ככל שהשכל שלך גדול יותר, כך תהיה גמיש יותר במחשבה ותוכל לשכנע כל אחד, כולל את עצמך. לדבריו, אם אתה לא מצליח לשכנע מישהו אחר, זו עדות לכך שאתה גם לא באמת מסוגל לקבל בלב שלם את זה שהוא לא משתכנע. מדובר ... השלמות האמיתית היא להיות מסוגל לבחור כל צורה או מגבלה שתבחר, מתוך חופש מוחלט. לדבריו, אם אתה לא מצליח לשכנע, המשמעות היא שאתה עדיין לא מסוגל לראות את השלמות במצב של חוסר שכנוע. אליעד מדגיש שכדי להרגיש שלם, אתה חייב להבין שזה לא משנה בסוף מה תבחר לעשות, אלא העיקר שתהיה לך את האפשרות לבחור באמת. היכולת האמיתית לשכנע תלויה בגמישות המחשבתית שלך וביכולת לראות דבר והיפוכו. לסיכום, אליעד כהן מסביר שכדי לפתח יכולת שכנוע מלאה, עליך: לפתח שכל וגמישות מחשבתית, שיאפשרו לך לראות כל רעיון משני צדדיו. להבין שהקושי לשכנע אחרים הוא זהה לקושי לשכנע את עצמך. לשאוף למצב של בחירה חופשית מלאה, בין לשנות את המציאות לבין לקבלה. לראות כל מצב מגביל כהזדמנות ... והאמת היא כדי שיהיה לך טוב אתה צריך שיהיה לך את שתי האופציות. אתה צריך שתהיה לך את האופציה לשכנע את הבן אדם להסכים איתך ואתה צריך שתהיה לך את האופציה לשכנע את עצמך שלא אכפת לך אם הוא יסכים איתך או לא וזה בלי זה, זה לא מספיק טוב כנל ... אני צריך להגיע לתשובות לא משנה מה התהיות. אליעד: מה זאת אומרת? ש: אני צריך להגיע לזה שאני אוכל לשכנע את עצמי שלעבור, לא לעבור דרך הקיר זה דבר מעולה זה דבר מעולה. איך אני עושה את זה? אליעד: ... פחות ממה שאתה מתאמץ להיות מסוגל לקבל את המציאות ואם מישהו לא מסכים איתך אתה צריך להתאמץ להיות מסוגל לשכנע אותו כמו שאתה מתאמץ שלא יהיה אכפת לך אם אתה יכול לשכנע אותו או לא. אבל בפרט שבשביל להצליח בשני דברים צריך שכל, המפתח להכל הוא שכל, אם היה לך מספיק שכל היית יודע איך לשכנע אותו והיית יודע איך להסכים על זה שהוא לא משוכנע, זה אותו דבר. בסוף המפתח לשני המהלכים הוא אותו, ... לך שכל והיית מבין איך זה עובד אז היית מבין איך לשנות את זה ולכן אם אתה לא יודע לשכנע את הבן אדם זה סימן שגם אתה לא בלב שלם מקבל את זה שהוא לא ישתכנע. כי בשביל לקבל ... מכאן ועד הודעה חדשה, אם היה לך שכל מכאן ועד הודעה חדשה גם היית יודע גם איך אתה יכול לשכנע אותו. ואם אתה אומר תראה אני לא יודע איך לשכנע אותו אבל אני יודע לקבל את זה איך שזה אז אתה לא באמת מקבל את זה כי בשביל לקבל ... המציאות בלב שלם צריך שכל ענק, צריך שכל שלוקח חיסרון וגורם לשלמות שזה דבר והיפוכו. אז אם אתה מסוגל לשכנע את עצמך שדבר והיפוכו זה אחד אז אתה לא מסוגל לשכנע מישהו בדבר יותר קטן? ש: אם אני מבין נכון את מה שאתה אומר אז רצוי להגיע למצב שיש בחירה, ... כי אין בזה שום משמעות. אני באמת גם רוצה להסביר עוד פעם שתבינו טוב טוב, אם אתה לא מסוגל לשכנע את הבן אדם זה אומר שאין לך מספיק שכל ואם אין לך מספיק שכל אתה גם לא תצליח לשכנע את עצמך שלא אכפת לך שהוא לא ישתכנע, אותו מנגנון. ואדרבא ואני אסביר עוד דבר, ואדרבא לשכנע את הבן אדם השני זה כרוך ביכולת שלך לשכנע את עצמך שלא אכפת לך. זאת אומרת, מה זה שכנוע? שכנוע זה היכולת לקחת דבר ולהפוך אותו. מה זה שכנוע, במה תלוי, היכולת שלך לשכנע מישהו במשהו במה זה תלוי? אתה שומע, זה תלוי ביכולת שלך לקחת דבר ולראות את ההפך שלו, תלוי ביכולת ... בזוויות נוספות. עכשיו ככל שאתה מסוגל לקחת את מה שאתה בטוח שהוא נכון, בטוח שהוא טוב, בטוח שהוא רע ולשכנע את עצמך בהפך ככה שאתה מתרגל את זה אז כשמישהו בא מולך אתה אומר מה הוא חושב? אין בעיה ... אשכנע אותו את ההפך. למה? כי אתה אומר לעצמך אם הייתי הוא מה אני הייתי צריך להגיד לעצמי כדי לשכנע את עצמי ואז אתה אומר לו את זה. אתה מוצא את הפרצה, אתה אומר אם אני הייתי הוא מה ... הייתי אומר ואז דרך זה אתה משכנע אותו. אבל אני מסביר עוד פעם שלכן זה אותו דבר לכן הקושי לשכנע את עצמך הוא בדיוק כמו הקושי לשכנע מישהו אחר, מה אתה מבין? ש: שכנוע זה כאילו לקחת מחויב ולשנות אותו. אליעד: ולהפוך אותו לאפשרי או למחויב ... חיצוניים לי. אליעד: הבנו את הדבר, להסביר לך עוד פעם? לשני הדברים צריך שכל, אם אתה היית מתעמק איך לשכנע את הבן אדם לשנות מככה לככה זה היה מקדם אותך באיך לשכנע את עצמך בלהפוך דבר להיפוכו, זה אותו ...
ללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבהללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבהללמוד לשכנע אנשים, ללמוד רטוריקה, ללמוד דיבייטינג, מיומנויות שכנוע, אומנות השכנוע, כישורי שכנוע, יכולת שכנוע, תגובות בפייסבוק, כושר שכנוע, איך לשכנע אנשים? פיתוח חשיבה יצירתית, לפתח את החשיבה איך לפתח את השכל ולשכנע אנשים בצורה יצירתית? הנושא המרכזי בהסבר של אליעד הוא כיצד לפתח את השכל, וכיצד ניתן להשתמש בהיפוכים כדי לשפר את היכולת לשכנע אחרים. אליעד מדבר על התרגול החשוב שמביא את האדם למצב שבו הוא לא רק מצליח לשנות את דעתם של אחרים אלא גם מצליח לשנות את דעתו שלו. הרעיון המרכזי הוא: כל יום, תציב לעצמך אתגר לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון, ולהפוך את מחשבותיהם. כל אחד מהאנשים שתפגוש יחשוב על נושא מסוים, והמשימה שלך היא לשכנע אותו בהפך. לדוגמה, אם מישהו בפייסבוק מגיב על תמונה או נושא, ואתה רואה שכולם מסכימים, אל תסכים - תכתוב ... או לא - המטרה היא להתעקש על דעה אחרת ולהתמודד עם העימותים עד הסוף. זו הדרך לשפר את היכולת לשכנע אנשים. מהו תרגול ההיפוכים? ההיפוך הוא כלי מרכזי שמפתח את השכל. תרגול זה נוגע לא רק בדעות של אחרים, אלא גם בתחושות האישיות שלנו. לדוגמה, אם מישהו אומר שהוא עצוב בגלל אירוע מסוים, המשימה שלך היא לשכנע אותו להיות שמח מהמצב הזה. אם הוא עצוב כי עבר תאונה, אתה מראה לו איך כל התאונה הזו בעצם יכולה להיות טובה, והוא יכול לשמוח שזה קרה לו. אם מדובר במישהו עם דעה פוליטית מסוימת, תמצא דרך לשכנע אותו בהפך - לנסות לשנות את דעותיו לגמרי ולהוכיח לו שהוא טועה. עיקרון ההיפוכים הוא שמירה על הגמישות המחשבתית - אם אנחנו יכולים לשכנע אנשים לחשוב הפוך, אנחנו יכולים גם לשכנע את עצמנו להסתכל על דברים באופן שונה. בכך אנחנו יכולים לשפר את היכולת שלנו לחשוב יצירתית ולבחון מצבים מזוויות ... שאנחנו מבצעים את תרגול ההיפוכים, ישנם שלבים שונים של קושי. השאלה הראשונה שאליעד שואל היא - מה יותר קל לשכנע? האם קל יותר לשכנע אדם שמה שהוא ראה אינו קיים, או שמה שהוא זכר הוא לא נכון? לדוגמה, אם אדם ראה מישהו במצב מסוים, אנחנו יכולים לשכנע אותו שלא כך היה, אך אם הוא זוכר סיטואציה, זה הרבה יותר קשה לשנות את זיכרונו. אליעד מציין עוד כי קשה יותר לשכנע אדם במציאות שהוא חווה - לדוגמה, מישהו שמרגיש כרגע משהו (כגון כעס או עצב) יהיה קשה יותר לשכנע אותו בהפך לעומת מישהו שרק זוכר את מה שהוא הרגיש. הוא מסביר שמה שמקל על השכנוע הוא הרגע שבו ... את אופק החשיבה. מהו הקשר בין שכנוע עצמי לשכנוע אחרים? אחת השאלות המהותיות שואל אליעד היא: איך אני יכול לשכנע אחרים אם אני לא מצליח לשכנע את עצמי?. זוהי שאלה שמאתגרת את כל תהליך השכנוע, ומראה שמה שנראה לנו קל יותר - לשכנע אחרים - יכול להיות קשה הרבה יותר כשהם חושבים בדיוק הפוך ממה שאנחנו חושבים. אבל היכולת לשחק עם דעות ... אחרים, אלא לדעת איך להשפיע עליהם בצורה חכמה. אליעד מציע שתרגלו את השכנוע על עצמכם - אתם צריכים לדעת לשכנע את עצמכם שמה שאתם חושבים הוא נכון, ואז אפשר להתמודד עם אחרים. מהי ההטעיה בתהליך השכנוע? לאורך השיחה, אליעד ... לזהות את הנימוקים מאחורי כל דעה ולהציג את כל האפשרויות. מה זה היפוכים במחשבה? איך לפתח חשיבה יצירתית? כיצד לשכנע אנשים בצורה אפקטיבית? איך להעלות את רמת הקושי בשכנוע? מהי הטעיה בתהליך השכנוע? מה היתרונות בשכנוע עצמי? כיצד להתמודד ... דעות מנוגדות? איך אפשר לפתח חשיבה יצירתית ולשפר את כושר השכנוע? הדבר הראשון שצריך להבין בתהליך פיתוח החשיבה והיכולת לשכנע אנשים הוא איך בעצם עובדים עם המחשבות והדעות שלנו. אליעד מסביר את החשיבות של תרגול חשיבה יצירתית ובמיוחד את התרגיל של היפוכים, שבו כל אדם מתאמן על לשכנע את עצמו ואחרים בהפך ממה שהם חושבים. הצעד הראשון הוא להציב לעצמנו מטרה יומית - כל יום עלינו לשכנע לפחות שלושה אנשים שמה שהם חושבים לא נכון. לא משנה על איזו נושא מדובר, המטרה היא לקחת עמדות שכולן ... את החשיבה ההפוכה לא רק במקרים של דעות פוליטיות או ציבוריות אלא גם בהקשרים אישיים. לדוגמה, אדם עצוב יכול לשכנע את עצמו שהסיבה לעצב שלו עשויה להיות טובה, ושיש סיבה להיות שמח, על אף שזו תחושת סבל. כל דעה או תחושה שנראית לו ברורה ומובנת, נבדקת בתרגול על ידי אליעד: איך ניתן להפוך אותה או לשכנע אותה בהפך? איך מגדילים את הרף של השכנוע? אליעד מציין שניתן להעלות את הרף במאמץ ולבחון את רמת הקושי של השכנוע. יש דרגות שונות של קושי בשכנוע - מה קל יותר לשנות? האם קל יותר לשכנע אדם במה שהוא זוכר לעומת מה שהוא רואה או מרגיש? האם קל לשכנע אדם בתיאוריה או במציאות? מה שמוביל לרעיון המרכזי: תרגול השכנוע לא רק כלפי אחרים אלא גם כלפי עצמנו. אם אנו מצליחים לשכנע אנשים, מה מונע מאיתנו לשכנע את עצמנו? האם תמיד יש תשובה נכונה לשכנוע? אליעד מדבר על שאלת האמת בשכנוע. האם באמת כל דעה או ... שלך להתמודד עם מצבים שונים ולקבל יותר נקודות מבט. השפעת השכנוע על עצמנו היא גם הרבה יותר קשה מאשר לשכנע אחרים. למה חשוב לשנות את דעותינו? השאלה העיקרית שאליעד שואל היא, למה בכלל לשנות דעות? האם יש באמת צורך ... האישית. זהו גם כלי חשוב כדי להבין שהמחשבות שלנו אינן מוחלטות, ולפעמים כל מחשבה ניתנת לשינוי. מהי רטוריקה? איך לשכנע אנשים בצורה אפקטיבית? איך לפתח חשיבה יצירתית? כיצד ניתן לשפר את כושר השכנוע? מהם ההיפוכים במחשבה? האם תמיד יש ... את זה פעמיים כי אתה כאילו שני אנשים, בכל מקרה ללכת, אתה צריך להציב לעצמך מטרה אני היום צריך לשכנע שלושה אנשים שמשהו שהם חושבים זה לא נכון לשכנע בההפך, לא משנה סתם אקראי תקח שלושה אנשים, אקראי סתם לא משנה, נכנס לפייסבוק ואתה רואה נגיד פוסט שכולם ... הרף לכמה דרגות. קודם כל, במקום שלושה אנשים שישה אנשים וכבר העלנו את הרף. דבר שני גם ברמת קושי לשכנע, מה זאת אומרת, אתה יכול לבדוק, מה יותר קל לשכנע בן אדם שמה שהוא רואה זה לא קיים, או שדבר שהוא זוכר זה לא קיים? דבר שהוא זוכר. מה ... מחשבה, ננסה להפוך לו דעה. כאילו כמה זה מחויב אצלו ולפי זה נעלה את רמת הקושי כי אתה יכול לשכנע אנשים להחליף את הדעות שלהם, השאלה באיזה רמת קושי, כמה הוא בטוח שזה ככה. עכשיו מה תקבל בתמורה את ... ש: אני, אני יכול, סתם. אליעד: אוקי, תשכנע בוא תמצא למה זה רע נו. ש: אני יכול, למה זה לשכנע אחרים לא בהכרח יעזור לך לשכנע את עצמך. כאילו זה שאתה מצליח לעשות היפוכים לא אומר בהכרח שתצליח לעשות היפוכים על עצמך. אליעד: אבל למה ... ההפך. המטרה היא שבן אדם תהיה לו כמה שיותר גמישות מחשבתית. עכשיו אני אתן לכם עוד רעיון לא רק לשכנע בן אדם לשנות את את דעתו להפך של מה שהוא חושב גם לשכנע בן אדם, תרגיל יותר קל, לשכנע בן אדם להסכים שמה שהוא חושב זה לא רק נכון, זה גם נכון. ...
לשכנע בצורה נכונה, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? איך לדעת באיזו התנגדות מכירה להתמקד? באיזו התנגדות לקוח להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן למסע בחירות? לשכנע אנשים מתלבטים, איך להעביר חוג בית? לשכנע את הקולות הצפים, איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בךלשכנע בצורה נכונה, איך לגרום לאנשים לבחור בך? איך לגרום לאנשים להצביע לך? איך לגרום לאנשים להסכים איתך? איך לדעת באיזו התנגדות מכירה להתמקד? באיזו התנגדות לקוח להתמקד? איך להתכונן לנאום? איך להכין מצגת? לשכנע את המשוכנע, טעויות של פוליטיקאים, יעוץ פוליטי, הגדרת קהל היעד, מי קהל היעד שלך? בחירת קהל היעד שלך, איך להכין נאום? איך להתכונן למסע בחירות? לשכנע אנשים מתלבטים, איך להעביר חוג בית? לשכנע את הקולות הצפים, איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך וכאן נדבר על עניין של שכנוע וטיפול בהתנגדויות. גם ברמת לקוח בודד וגם ברמה שמנסים לשכנע קבוצה של אנשים לבחור בך. ונסביר ברגע שאתה מנסה לשכנע בן אדם להסכים איתך, ויש לאותו בן אדם המון התנגדויות, באיזו התנגדות שלו, אתה אמור להתמקד. ואם אתה מנסה לשכנע קבוצה של אנשים, לדוגמה פוליטיקאי שמנסה לשכנע קבוצה של אנשים לבחור בו, במי מהאנשים הוא אמור להתמקד ואיזה מסרים הוא אמור להעביר. ונדבר על אחת הטעויות הנפוצות ביותר, של פוליטיקאים בתקופת בחירות, שמנסים לשכנע קבוצה של אנשים, לבחור בהם, להצביע להם וכיוב. ונדבר על טעות שגורמת לאדם שמנסה לשכנע את הקבוצה של האנשים, לא להצליח להשיג את המטרה שלו, למרות שהוא נותן את הנאום הכי משכנע ואת ההרצאה הכי משכנעת וכולי. והדבר הזה יכול לקרות לדוגמה, כאשר הנואם שמנסה לשכנע את האנשים, לא יודע להתמקד בקהל היעד הנכון של האנשים שאותם הוא צריך לשכנע כדי שהוא יצליח להשיג את המטרה שלו. ובמקום זה, הוא בוחר להתמקד באנשים שקל לו לשכנע ולא באנשים שאותם הוא צריך לשכנע, כדי שהוא ייבחר. לדוגמה: נניח שאתה עושה מצגת ל 10 אנשים שבסופה צריכים להחליט האם לבחור בהצעה שלך או ... 5 האנשים שהם כבר בעדך, שעכשיו הם יהיו עוד יותר בעדך. הבעיה בגישה הזו היא, שאתה פועל בשיטה של לשכנע את המשוכנע. ובסוף המצגת שלך, אתה בעצם גרמת לאנשים שכבר היו בעדך, להיות עוד יותר בעדך. אבל מה עם ... הגיוני לומר, שאם אתה רץ לבחירות, אתה צריך להתמקד בלהעביר מסרים, לאלו שלא בטוח בעדך ולאלו שאולי כן תוכל לשכנע אותם לבחור בך. דהיינו, קח את כל קבוצת האנשים שאמורים להחליט אם תיבחר או לא. ותחלק אותה נניח ל ... לקבוצת האנשים שמתלבטים האם לבחור בך, בהתאם לדברים שמטרידים את קבוצת המתלבטים ובהתאם לדברים שהגיוני שתגיד לאותם אנשים, כדי לשכנע אותם. ואיך לדעת מה בדיוק המסרים שאתה צריך להעביר לאנשים שמתלבטים האם להצביע לך והאם לבחור בך? תשובה: זה ... / מסע בחירות / מצגת משקיעים וכיוב, צריכה להיות בהתאם למטרה הסופית, שתיבחר. וזה אומר להתמקד במי שאולי תוכל לשכנע אותו ולא במי שבכל מקרה בעדך. ואחדד: לא תמיד המסרים שגורמים לאנשים שבכל מקרה אוהבים אותך ובכל מקרה יצביעו ... לך בכל מקרה, הרי שזה אותו המסר שאתה צריך להעביר לאנשים שמתלבטים. ובעומק של העניין, מה שנכון לגבי איך לשכנע קבוצה של אנשים, נכון גם לגבי איך לשכנע בן אדם אחד. לדוגמה נניח שאתה רוצה לשכנע לקוח לרכוש ממך, הרי שאתה צריך לדעת מהן התנגדויות הלקוח שאתה רוצה לשכנע. ועליך לדעת להתמקד לאו דווקא בלחזק אצלו את הסיבות שבגללן הוא כן רוצה לקנות ממך, אלא עליך לדעת לזהות את השיקולים שלו, שאותם אולי כן תוכל לפצח כדי לשכנע אותו לרכוש ממך. לדוגמה: נניח שלקוח מתלבט האם לרכוש ממך מוצר X. ונניח שיש ללקוח 10 שיקולים האם לרכוש ... משוכנע בהם לרכוש ממך. קבוצה שניה של שיקולים, תהיה השיקולים של הלקוח לא לרכוש ממך, שיקולים שכנראה לא תוכל לשכנע בהם את הלקוח לשנות את דעתו. קבוצה נוספת של שיקולים, תהיה השיקולים של הלקוח שלגביהם הוא מתלבט, האם כן ... רוצה לבצע תהליך מכירה, עליך להבין ולדעת להיכן למקד את ניסיונות השכנוע שלך, לא בהכרח במה שיותר קל לך לשכנע, אלא במה שיותר הגיוני להתמקד בו, כדי לסגור עסקה. אז איך להתכונן להרצאה ואיך להכין הרצאה? איך לגרום לאנשים לרצות להצביע לך? איך לגרום לאנשים לרצות לבחור בך? בטוח נכון שאל תנסה לשכנע את המשוכנע ואל תעשה טעויות של פוליטיקאים מתחילים. כן תדע לעשות הגדרת קהל היעד, דהיינו, לדעת מי קהל היעד שלך, ותדע לעשות את בחירת קהל היעד שלך שאליו אתה רוצה לכוון את המסרים שלך. וככה תוכל לשכנע את הקולות הצפים על ידי זה שתתמקד בקהל היעד של הקולות הצפים וככה תגרום בסופו של דבר, לרוב האנשים ...
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?