פרזנטציה למשקיעים, איך לגרום למשקיע להשקיע בך? טעויות של יזמים, איך לשכנע משקיע? תחזית ריאלית, תחזית אופטימית מידי, התעשרות מהירה, כסף קל, לעשות אקזיט, להקים סטארטאפ, יעוץ ליזמים, יעוץ למשקיעים, רישום פטנט, השקעות כספיות
מהן הטעויות שיזמים עושים כשמנסים לשכנע משקיע להשקיע בהם?
כשיזם מגיע למשקיע ומבקש השקעה, אחת הטעויות המרכזיות שהיא לעיתים קרובות נעשתה היא הניסיון "למכור" את החלום הפרטי של היזם, כמו חלום של "התעשרות מהירה" או "עשיית אקזיט" בשוק גדול. יזמים רבים מציגים למשקיע תחזיות אופטימיות ביותר בנוגע לפוטנציאל השוק, כגון "שוק של 100 מיליארד דולר" או "100 מיליון לקוחות פוטנציאליים". הכוונה מאחורי הצגת נתונים כאלה היא לשדר למשקיע שההשקעה תביא רווחים עצומים בזמן קצר, ובכך להלהיב אותו.
אליעד כהן מציין כי אחד מהטעויות הגדולות ביותר של יזמים היא שהם לא מבינים את הדרך בה משקיע חושב. משקיעים, במיוחד אלו עם ניסיון, מבינים שאין דרך קלה או "קיצור דרך" להתעשרות מהירה. רוב המשקיעים צברו את הונם בעבודה קשה ובסיכון מחושב, ומבינים שהכסף לא מגיע בקלות, גם אם מדובר בהשקעה מוצלחת.
האם יש דרכים לקצר את הדרך להתעשרות מהירה?
המציאות, כך אומר אליעד, היא ש - "אין דרכים לקיצור". כל אדם שהצליח להשיג הון עשה זאת לאחר עבודה קשה, ומרבית המשקיעים עבדו קשה במשך שנים. גם אם אדם זכה בלוטו, זה קרה אחרי שנים של מילוי כרטיסים. הרעיון של "התעשרות מהירה" מבלי לעבור תהליך ארוך של עבודה קשה הוא רעיון שעשוי להוביל לחשדות, במיוחד עבור משקיעים שמבינים היטב את מציאות השוק.
מה המשמעות של שוק ענק ומדוע זה לא בהכרח יתרון?
יזמים רבים טועים כאשר הם מציגים את השוק בו הם פועלים כ"שוק ענק", ומאמינים שהמציאות תוביל אוטומטית להצלחה. כאשר הם מציינים שהשוק שווה מיליארדי דולרים או שיש 100 מיליון לקוחות פוטנציאליים, הם שוכחים את אחד הגורמים החשובים: התחרות. כאשר שוק כה גדול נחשב לפוטנציאלי, כמעט תמיד ישנם הרבה מתחרים. לדוגמה, אם יזם מציין שיש "100 מיליון שחקנים פוטנציאליים" עבור משחק מחשב שהוא מפתח, צריך לזכור שיש הרבה מפתחים אחרים שיכולים להיכנס לאותו תחום ולהתמודד על אותם לקוחות.
מה גורם להצלחה הגדולה של חברות ולהצלחה של יזמים?
יזמים לעיתים קרובות טועים לחשוב שההצלחה של חברה גדולה בשוק מסוים בהכרח מבטיחה גם את הצלחתם האישית. הכוונה כאן היא שהתפיסה של "אני אהיה יותר גדול מכולם" היא תפיסה שיכולה להוביל לכישלון. חברת "אפל", לדוגמה, אולי הצליחה מאוד בשוק הטלפונים הסלולריים, אבל לא כל יזם שימכור טלפון יגיע לאותה הצלחה. יזם ללא ניסיון קודם או היכרות עמוקה עם השוק, כאשר הוא מצהיר שהוא הולך להיות "החברה הגדולה ביותר", רק משדר שהוא אינו ריאלי. משקיעים מזהים זאת מיד.
למה משקיעים מעדיפים תשואות צנועות ולא "אלפי אחוזים"?
כמו שצוין קודם, משקיעים לא מצפים מהעסק החדש לקבל "אלפי אחוזים" רווחים בשנה. למעשה, המשקיעים המעוניינים להשקיע רוצים לראות תשואות יציבות כמו 5%, 10% או 20% בשנה, מה שמראה על עסקים יציבים ולא "סיכון יתר". לכן, הצגת תחזית אופטימית מדי יכולה לגרום למשקיע לחשוב שמדובר בהשקעה לא מציאותית. זה הרבה יותר יעיל להציג תחזית עסקית ריאלית שמבוססת על ניתוח שוק אמיתי, תוך הדגשה של יתרונות המוצר או הרעיון העסקי, וכן הצגת תוכנית עסקית יציבה.
איך כדאי להציג תחזית עסקית ריאלית למשקיע?
הדרך להציג תחזית ריאלית היא לאפשר למשקיע לראות את הפוטנציאל בשוק, אך גם להבין את התחרות שבו. למשל:
- הצגת ניתוח השוק שבו פועל העסק.
- הצגת ייחודיות המוצר או הרעיון (לדוגמה, פטנט או טכנולוגיה ייחודית).
- הצגת תחזית רווח ריאלית, על בסיס ניתוח השוק ועסקים קיימים.
- הצגת תכנון שוק שמסביר כיצד תתמודד עם המתחרים.
אליעד טוען כי היזמים צריכים להימנע מהמחשבה שהם "היחידים שחשבו על רעיון כזה" ולקחת בחשבון שהתחרות היא חלק בלתי נפרד מהמציאות העסקית. אם יש שוק ענק עם פוטנציאל, כמעט תמיד יש עוד הרבה אנשים שמים לב לאותו שוק ומפתחים מוצרים דומים.
למה אופטימיות יתר עלולה להזיק לסטארט - אפ?
סטארט - אפים רבים לא מצליחים בסופו של דבר, במיוחד כאשר היזם מציג אופטימיות יתר. אופטימיות ללא תכנון מסודר ויכולת להעריך את הקשיים, התחרות והסיכונים בשוק, היא מתכון לכישלון. אם יזם מציג חזון לא ריאלי, שבו הוא יצליח "לכבוש את העולם" מבלי להכיר את כל המכשולים, הוא יכול להיתקל בספקות מצד המשקיע, שיבין שאין לו תמונה מציאותית.
איך לדבר עם משקיע בצורה ריאלית?
כדאי לדבר עם המשקיע בצורה מאוזנת, תוך הצגת התמונה המלאה של העסק. במקום להציג רק את יתרונות הרעיון, יש להכיר גם את התחרות בשוק, להעריך את שיעור הרווח האפשרי ולהציג את היתרונות הברורים של המוצר או הרעיון. חשוב גם להראות תכנון מעמיק ולהתייחס לסיכונים, כדי שהמשקיע יוכל להרגיש שהוא מקבל החלטה על בסיס נתונים אמיתיים ולא על חלום מנותק מהמציאות.
כשיזם מגיע למשקיע ומבקש השקעה, אחת הטעויות המרכזיות שהיא לעיתים קרובות נעשתה היא הניסיון "למכור" את החלום הפרטי של היזם, כמו חלום של "התעשרות מהירה" או "עשיית אקזיט" בשוק גדול. יזמים רבים מציגים למשקיע תחזיות אופטימיות ביותר בנוגע לפוטנציאל השוק, כגון "שוק של 100 מיליארד דולר" או "100 מיליון לקוחות פוטנציאליים". הכוונה מאחורי הצגת נתונים כאלה היא לשדר למשקיע שההשקעה תביא רווחים עצומים בזמן קצר, ובכך להלהיב אותו.
אליעד כהן מציין כי אחד מהטעויות הגדולות ביותר של יזמים היא שהם לא מבינים את הדרך בה משקיע חושב. משקיעים, במיוחד אלו עם ניסיון, מבינים שאין דרך קלה או "קיצור דרך" להתעשרות מהירה. רוב המשקיעים צברו את הונם בעבודה קשה ובסיכון מחושב, ומבינים שהכסף לא מגיע בקלות, גם אם מדובר בהשקעה מוצלחת.
האם יש דרכים לקצר את הדרך להתעשרות מהירה?
המציאות, כך אומר אליעד, היא ש - "אין דרכים לקיצור". כל אדם שהצליח להשיג הון עשה זאת לאחר עבודה קשה, ומרבית המשקיעים עבדו קשה במשך שנים. גם אם אדם זכה בלוטו, זה קרה אחרי שנים של מילוי כרטיסים. הרעיון של "התעשרות מהירה" מבלי לעבור תהליך ארוך של עבודה קשה הוא רעיון שעשוי להוביל לחשדות, במיוחד עבור משקיעים שמבינים היטב את מציאות השוק.
מה המשמעות של שוק ענק ומדוע זה לא בהכרח יתרון?
יזמים רבים טועים כאשר הם מציגים את השוק בו הם פועלים כ"שוק ענק", ומאמינים שהמציאות תוביל אוטומטית להצלחה. כאשר הם מציינים שהשוק שווה מיליארדי דולרים או שיש 100 מיליון לקוחות פוטנציאליים, הם שוכחים את אחד הגורמים החשובים: התחרות. כאשר שוק כה גדול נחשב לפוטנציאלי, כמעט תמיד ישנם הרבה מתחרים. לדוגמה, אם יזם מציין שיש "100 מיליון שחקנים פוטנציאליים" עבור משחק מחשב שהוא מפתח, צריך לזכור שיש הרבה מפתחים אחרים שיכולים להיכנס לאותו תחום ולהתמודד על אותם לקוחות.
מה גורם להצלחה הגדולה של חברות ולהצלחה של יזמים?
יזמים לעיתים קרובות טועים לחשוב שההצלחה של חברה גדולה בשוק מסוים בהכרח מבטיחה גם את הצלחתם האישית. הכוונה כאן היא שהתפיסה של "אני אהיה יותר גדול מכולם" היא תפיסה שיכולה להוביל לכישלון. חברת "אפל", לדוגמה, אולי הצליחה מאוד בשוק הטלפונים הסלולריים, אבל לא כל יזם שימכור טלפון יגיע לאותה הצלחה. יזם ללא ניסיון קודם או היכרות עמוקה עם השוק, כאשר הוא מצהיר שהוא הולך להיות "החברה הגדולה ביותר", רק משדר שהוא אינו ריאלי. משקיעים מזהים זאת מיד.
למה משקיעים מעדיפים תשואות צנועות ולא "אלפי אחוזים"?
כמו שצוין קודם, משקיעים לא מצפים מהעסק החדש לקבל "אלפי אחוזים" רווחים בשנה. למעשה, המשקיעים המעוניינים להשקיע רוצים לראות תשואות יציבות כמו 5%, 10% או 20% בשנה, מה שמראה על עסקים יציבים ולא "סיכון יתר". לכן, הצגת תחזית אופטימית מדי יכולה לגרום למשקיע לחשוב שמדובר בהשקעה לא מציאותית. זה הרבה יותר יעיל להציג תחזית עסקית ריאלית שמבוססת על ניתוח שוק אמיתי, תוך הדגשה של יתרונות המוצר או הרעיון העסקי, וכן הצגת תוכנית עסקית יציבה.
איך כדאי להציג תחזית עסקית ריאלית למשקיע?
הדרך להציג תחזית ריאלית היא לאפשר למשקיע לראות את הפוטנציאל בשוק, אך גם להבין את התחרות שבו. למשל:
- הצגת ניתוח השוק שבו פועל העסק.
- הצגת ייחודיות המוצר או הרעיון (לדוגמה, פטנט או טכנולוגיה ייחודית).
- הצגת תחזית רווח ריאלית, על בסיס ניתוח השוק ועסקים קיימים.
- הצגת תכנון שוק שמסביר כיצד תתמודד עם המתחרים.
אליעד טוען כי היזמים צריכים להימנע מהמחשבה שהם "היחידים שחשבו על רעיון כזה" ולקחת בחשבון שהתחרות היא חלק בלתי נפרד מהמציאות העסקית. אם יש שוק ענק עם פוטנציאל, כמעט תמיד יש עוד הרבה אנשים שמים לב לאותו שוק ומפתחים מוצרים דומים.
למה אופטימיות יתר עלולה להזיק לסטארט - אפ?
סטארט - אפים רבים לא מצליחים בסופו של דבר, במיוחד כאשר היזם מציג אופטימיות יתר. אופטימיות ללא תכנון מסודר ויכולת להעריך את הקשיים, התחרות והסיכונים בשוק, היא מתכון לכישלון. אם יזם מציג חזון לא ריאלי, שבו הוא יצליח "לכבוש את העולם" מבלי להכיר את כל המכשולים, הוא יכול להיתקל בספקות מצד המשקיע, שיבין שאין לו תמונה מציאותית.
איך לדבר עם משקיע בצורה ריאלית?
כדאי לדבר עם המשקיע בצורה מאוזנת, תוך הצגת התמונה המלאה של העסק. במקום להציג רק את יתרונות הרעיון, יש להכיר גם את התחרות בשוק, להעריך את שיעור הרווח האפשרי ולהציג את היתרונות הברורים של המוצר או הרעיון. חשוב גם להראות תכנון מעמיק ולהתייחס לסיכונים, כדי שהמשקיע יוכל להרגיש שהוא מקבל החלטה על בסיס נתונים אמיתיים ולא על חלום מנותק מהמציאות.
- הקמת סטארטאפ
- גיוס משקיעים
- איך לדבר עם משקיע?
- איך להכין מצגת למשקיעים?
- תוכנית עסקית למשקיעים
- הכנה לפרזנטציה למשקיעים
- הכנה לשיחה עם משקיעים
מהי הטעות הגדולה כשמנסים למכור חלום של התעשרות מהירה למשקיע?
אחת הטעויות המרכזיות של יזמים היא לנסות למכור למשקיע את החלום הפרטי של "להתעשר בגדול" או "לעשות אקזיט". במקום להתמקד בעסק עצמו, הם מדגישים תחזיות ענקיות על שוק של מיליארדי דולרים או כמות עצומה של משתמשים. כאשר יזם מציג למשקיע שוק שמגלגל "100 מיליארד דולר" או "100 מיליון משתמשים", הוא מאמין שהמשקיע יתפתה לרעיון של רווח מהיר ושישקיע בו מיד. אך בפועל, משקיעים ותיקים מכירים את המציאות: כסף לא עשוי להגיע בן לילה, ורובם עבדו קשה כדי להגיע להון שיש להם.
מדוע אין דרכי קיצור להתעשר במהירות?
רוב הסיכויים שהמשקיע כבר פגש יזמים רבים עם סיפורי "עשיית מכה", חלקם אולי אפילו הפסידו לו כסף בעבר. משקיע מבוסס מבין שאין דרך קיצור אמיתית להתעשרות: גם אם מישהו זכה בלוטו, הרי שעד אז הוא השקיע שנים במילוי לוטו. גם אדם שעשה אקזיט גדול השקיע קודם כוחות, זמן וכסף. הרעיון של "להתעשר מהר" ללא עבודה קשה מעורר מיד חשד בעיני המשקיע, כי לרוב ההצלחות הגדולות מלוות בתקופות ארוכות של מאמץ, טעויות ותחרות.
מה המשמעות של שוק ענק ואיך זה קשור לתחרות?
כאשר יזם מספר על שוק עצום של מיליארדי דולרים או מיליארדי משתמשים, הוא שוכח שלצד השוק הגדול, יש גם מתחרים רבים. אם באמת כל כך הרבה אנשים בעולם צריכים את המוצר, כמעט ודאי שיש עוד מישהו שפיתח או מפתח אותו במקביל. לדוגמה, אם מדובר במשחק מחשב חדש, והיזם מסביר שיש "100 מיליון שחקנים פוטנציאליים", צריך לזכור שאולי קיימים מפתחים נוספים שעובדים באותה נישה. כנ"ל אם מדובר על טלפון סלולרי חדש: העובדה שחברת "אפל" מצליחה מאוד לא אומרת שכל מוצר חדש יצטרף אוטומטית לרשימת ההצלחות.
איך דוגמה להצלחה אדירה בתחום עלולה להטעות?
יזמים טועים לחשוב שההצלחה של חברה גדולה מחייבת שגם הם יצליחו באותה מידה. לדוגמה, אם חברת ענק בתחום הטלפונים שווה הון עתק, אין פירוש הדבר שגם יזם פרטי שייצר טלפון משלו יגיע לאותה הצלחה. לעתים מדובר בשנים של פיתוח, בכישרון יוצא דופן או במזל מיוחד. כשיזם מצהיר "אני אהיה יותר גדול מכולם" מבלי ניסיון קודם או הבנה עמוקה של השוק, הוא למעשה משדר שהוא אינו ריאלי ומגביר את החשד של המשקיע.
מדוע משקיע מסתפק גם ברווחים מתונים?
משקיעים מנוסים יודעים שלרוב עסקים לא מניבים "אלפי אחוזים" רווח. הם ישמחו להשקיע גם אם יקבלו 5 אחוז, 10 אחוז או 20 אחוז בשנה, כל עוד הכסף שלהם בטוח יחסית ויש סיכוי טוב לצמיחה קבועה. כאשר יזם מבטיח "מאות אחוזים" או "אלפי אחוזים" רווח מהיר, המשקיע מבין שמדובר ברעיונות לא מציאותיים. משקיע מעדיף תוכנית עסקית הגיונית ורווח סולידי לאורך זמן על פני חלומות התעשרות מהירה שברוב המקרים לא מתממשים.
כיצד כדאי להציג תחזית עסקית ריאלית?
דרך נכונה יותר היא להסביר למשקיע:
- מה השוק שבו פועלים ומה תחרות שקיימת בו.
- מהי הייחודיות של הרעיון או המוצר (לדוגמה, פטנט או טכנולוגיה מיוחדת).
- מהן ציפיות הרווח הריאליות, בהתבסס על ניתוח אמיתי של החברות הקיימות בשוק.
- כיצד מתכוונים להתנהל בפועל מול המתחרים, גם אם הם רבים או חזקים.
למה אי אפשר פשוט "להמציא את הגלגל מחדש"?
הרעיון ש"אני היחיד שחשב על זה" אינו מציאותי, במיוחד בשווקים גדולים. העולם מלא בסטארט - אפים, במפתחים וביזמים. אם קיים שוק ענק עם פוטנציאל גדול, סביר שעוד אנשים שמו אליו לב. וגם אם יש לאדם פטנט ייחודי, מתחרים עשויים להופיע במהירות ולנסות למצוא דרכים עוקפות. לכן, לא מספיק לטעון "יש ביקוש עולמי, אף אחד לא חשב על זה" - בפועל צריך לוודא שלא קיימות גרסאות מקבילות או פתרונות דומים במקום אחר.
מדוע אופטימיות יתר עלולה לפגוע בסטארט - אפ?
רוב הסטארט - אפים נכשלים בסופו של דבר, ורוב העסקים הקטנים נסגרים בתוך זמן קצר. כשיזם מדי אופטימי, הוא לא מתכונן לסיכונים, לא בודק מתחרים לעומק ולא בונה תרחישים אפשריים של כישלון. משקיע שומע מאדם "אני הולך להפוך לחברה הגדולה בעולם" מבלי לשקול קשיים, תחרות וסיכויי כישלון - חושש שהיזם אינו מבין את המציאות. יש הבדל בין מוטיבציה להצליח לבין סגירות לעובדות בשטח.
כיצד לדבר עם משקיע באופן ריאלי?
עדיף להסביר למשקיע תמונה מאוזנת:
- להכיר בתחרות בשוק.
- להעריך בסבירות את שיעור הרווח האפשרי.
- להציג יתרונות ברורים של המוצר או הרעיון.
- להראות תכנון מעמיק והתייחסות לסיכונים.
משקיע שמע שמכרו לו כבר מספיק "סיפורים" על התעשרות פלאית, ולכן הפגנת הבנה אמיתית עשויה להרשים יותר מהצגת חזון לא מבוסס.
אחת הטעויות המרכזיות של יזמים היא לנסות למכור למשקיע את החלום הפרטי של "להתעשר בגדול" או "לעשות אקזיט". במקום להתמקד בעסק עצמו, הם מדגישים תחזיות ענקיות על שוק של מיליארדי דולרים או כמות עצומה של משתמשים. כאשר יזם מציג למשקיע שוק שמגלגל "100 מיליארד דולר" או "100 מיליון משתמשים", הוא מאמין שהמשקיע יתפתה לרעיון של רווח מהיר ושישקיע בו מיד. אך בפועל, משקיעים ותיקים מכירים את המציאות: כסף לא עשוי להגיע בן לילה, ורובם עבדו קשה כדי להגיע להון שיש להם.
מדוע אין דרכי קיצור להתעשר במהירות?
רוב הסיכויים שהמשקיע כבר פגש יזמים רבים עם סיפורי "עשיית מכה", חלקם אולי אפילו הפסידו לו כסף בעבר. משקיע מבוסס מבין שאין דרך קיצור אמיתית להתעשרות: גם אם מישהו זכה בלוטו, הרי שעד אז הוא השקיע שנים במילוי לוטו. גם אדם שעשה אקזיט גדול השקיע קודם כוחות, זמן וכסף. הרעיון של "להתעשר מהר" ללא עבודה קשה מעורר מיד חשד בעיני המשקיע, כי לרוב ההצלחות הגדולות מלוות בתקופות ארוכות של מאמץ, טעויות ותחרות.
מה המשמעות של שוק ענק ואיך זה קשור לתחרות?
כאשר יזם מספר על שוק עצום של מיליארדי דולרים או מיליארדי משתמשים, הוא שוכח שלצד השוק הגדול, יש גם מתחרים רבים. אם באמת כל כך הרבה אנשים בעולם צריכים את המוצר, כמעט ודאי שיש עוד מישהו שפיתח או מפתח אותו במקביל. לדוגמה, אם מדובר במשחק מחשב חדש, והיזם מסביר שיש "100 מיליון שחקנים פוטנציאליים", צריך לזכור שאולי קיימים מפתחים נוספים שעובדים באותה נישה. כנ"ל אם מדובר על טלפון סלולרי חדש: העובדה שחברת "אפל" מצליחה מאוד לא אומרת שכל מוצר חדש יצטרף אוטומטית לרשימת ההצלחות.
איך דוגמה להצלחה אדירה בתחום עלולה להטעות?
יזמים טועים לחשוב שההצלחה של חברה גדולה מחייבת שגם הם יצליחו באותה מידה. לדוגמה, אם חברת ענק בתחום הטלפונים שווה הון עתק, אין פירוש הדבר שגם יזם פרטי שייצר טלפון משלו יגיע לאותה הצלחה. לעתים מדובר בשנים של פיתוח, בכישרון יוצא דופן או במזל מיוחד. כשיזם מצהיר "אני אהיה יותר גדול מכולם" מבלי ניסיון קודם או הבנה עמוקה של השוק, הוא למעשה משדר שהוא אינו ריאלי ומגביר את החשד של המשקיע.
מדוע משקיע מסתפק גם ברווחים מתונים?
משקיעים מנוסים יודעים שלרוב עסקים לא מניבים "אלפי אחוזים" רווח. הם ישמחו להשקיע גם אם יקבלו 5 אחוז, 10 אחוז או 20 אחוז בשנה, כל עוד הכסף שלהם בטוח יחסית ויש סיכוי טוב לצמיחה קבועה. כאשר יזם מבטיח "מאות אחוזים" או "אלפי אחוזים" רווח מהיר, המשקיע מבין שמדובר ברעיונות לא מציאותיים. משקיע מעדיף תוכנית עסקית הגיונית ורווח סולידי לאורך זמן על פני חלומות התעשרות מהירה שברוב המקרים לא מתממשים.
כיצד כדאי להציג תחזית עסקית ריאלית?
דרך נכונה יותר היא להסביר למשקיע:
- מה השוק שבו פועלים ומה תחרות שקיימת בו.
- מהי הייחודיות של הרעיון או המוצר (לדוגמה, פטנט או טכנולוגיה מיוחדת).
- מהן ציפיות הרווח הריאליות, בהתבסס על ניתוח אמיתי של החברות הקיימות בשוק.
- כיצד מתכוונים להתנהל בפועל מול המתחרים, גם אם הם רבים או חזקים.
למה אי אפשר פשוט "להמציא את הגלגל מחדש"?
הרעיון ש"אני היחיד שחשב על זה" אינו מציאותי, במיוחד בשווקים גדולים. העולם מלא בסטארט - אפים, במפתחים וביזמים. אם קיים שוק ענק עם פוטנציאל גדול, סביר שעוד אנשים שמו אליו לב. וגם אם יש לאדם פטנט ייחודי, מתחרים עשויים להופיע במהירות ולנסות למצוא דרכים עוקפות. לכן, לא מספיק לטעון "יש ביקוש עולמי, אף אחד לא חשב על זה" - בפועל צריך לוודא שלא קיימות גרסאות מקבילות או פתרונות דומים במקום אחר.
מדוע אופטימיות יתר עלולה לפגוע בסטארט - אפ?
רוב הסטארט - אפים נכשלים בסופו של דבר, ורוב העסקים הקטנים נסגרים בתוך זמן קצר. כשיזם מדי אופטימי, הוא לא מתכונן לסיכונים, לא בודק מתחרים לעומק ולא בונה תרחישים אפשריים של כישלון. משקיע שומע מאדם "אני הולך להפוך לחברה הגדולה בעולם" מבלי לשקול קשיים, תחרות וסיכויי כישלון - חושש שהיזם אינו מבין את המציאות. יש הבדל בין מוטיבציה להצליח לבין סגירות לעובדות בשטח.
כיצד לדבר עם משקיע באופן ריאלי?
עדיף להסביר למשקיע תמונה מאוזנת:
- להכיר בתחרות בשוק.
- להעריך בסבירות את שיעור הרווח האפשרי.
- להציג יתרונות ברורים של המוצר או הרעיון.
- להראות תכנון מעמיק והתייחסות לסיכונים.
משקיע שמע שמכרו לו כבר מספיק "סיפורים" על התעשרות פלאית, ולכן הפגנת הבנה אמיתית עשויה להרשים יותר מהצגת חזון לא מבוסס.
- איך להציג מצגת השקעה למשקיע
- כיצד להעריך שווי סטארט - אפ
- האם כדאי לחפש משקיע או לגייס הלוואה
- איך לנהל מו"מ מוצלח עם משקיעים