מוטיבציה לאנשי מכירות, איך לגרום לאנשי המכירות שלך למכור כמה שיותר? איך לגרום לאיש המכירות שלך למכור כמה שיותר? טבלת יעדי מכירה, תכנון יעדי מכירות, איך לתמרץ את אנשי המכירות שלך? איך לתגמל את אנשי המכירות שלך? איך לתגמל מנהלים?
מהי הטעות הגדולה ביותר בהצבת יעדי מכירות?
אחת הטעויות המרכזיות שאליעד כהן מדבר עליה, היא הצבת יעדי מכירות בצורה שגורמת לאנשי המכירות לאבד מוטיבציה למכור כמה שיותר. הוא מתאר מקרה נפוץ שבו מנהלים מציבים טבלאות של יעדים ובונוסים, כך שאיש המכירות מקבל תמריצים רק אם הוא מגיע לסכום מסוים של מכירות, למשל: "אם תמכור עד 5,000 שקל תקבל בונוס של 1,000 שקל, ואם תגיע ל - 10,000 שקל תקבל בונוס נוסף של 2,000 שקל." מה שקורה בפועל הוא שאיש המכירות שהגיע כבר ל - 5,000 שקל, חושב לעצמו שאין סיכוי ממשי להגיע ליעד הבא, ואז מאבד מוטיבציה לנסות למכור יותר.
לדוגמה, אם העובד מכר 5,000 שקל וצריך למכור כפול כדי לקבל בונוס נוסף, הוא עלול לחשוב שאין טעם להשקיע מאמץ כי יעד של 10,000 נראה לו בלתי אפשרי. כך, במקום לנסות למכור עוד, הוא נעצר או מפחית מאמץ.
איך להציב יעדי מכירות שיגבירו מוטיבציה אצל העובדים?
אליעד כהן מדגיש שוב ושוב כי הצבת יעדי המכירות חייבת להתבצע באופן שהעובד תמיד יהיה בעל אינטרס ומוטיבציה מקסימלית למכור יותר. המשמעות היא שבכל נקודה, בין אם מדובר בתחילת הטבלה או בסופה, העובד חייב לקבל תגמול כלשהו על כל שקל נוסף שהוא מוכר.
לדוגמה, אם העובד מגיע ל - 5,000 שקל, גם אם הוא לא יגיע ליעד הבא של 10,000 שקל, צריך שיהיה לו כדאי כלכלית למכור עוד שקל נוסף. אליעד מציע לעשות זאת על ידי תגמול באחוזים. לדוגמה, עבור מכירות בין 0-5,000 יקבל העובד 10 אחוזים מהרווח, עבור 5,000-10,000 יקבל 15 אחוזים, ועבור סכומים גבוהים יותר האחוזים יגדלו בהתאם.
העיקרון החשוב הוא שבכל שלב, תמיד תהיה לעובד סיבה טובה להמשיך למכור, כי הוא ירוויח באופן ישיר מכל מכירה נוספת, ולא ימצא את עצמו במצב של "אין טעם להתאמץ".
מדוע כדאי לאפשר לעובד להרוויח יותר מהמנהל?
אליעד כהן מציג גישה נוספת, לפיה חשוב שהמנהל לא יהיה צר עין כלפי העובדים שלו, אלא יאפשר להם להרוויח כמה שיותר, אפילו אם הם מרוויחים יותר ממנו. הוא טוען שמנהלים רבים פועלים מתוך צרות עין, ומציבים מגבלות על התגמול מתוך חשש שהעובד ירוויח יותר מהם. זוהי טעות גדולה לדעתו.
הסיבה שאליעד נותן לכך היא שבסופו של דבר, העובד שמוכר יותר מכניס יותר רווחים לעסק, וככל שמוכרים יותר, העלות השולית יורדת, כלומר, כל מכירה נוספת מכניסה יותר רווח כי ההוצאות הקבועות כבר שולמו (שכר דירה, חשמל וכו'). לכן, עדיף שהעובד יקבל אחוזים גדולים מהרווח, אפילו עד 99%, והמנהל ירוויח רק 1%, מאשר שהמנהל לא ירוויח בכלל.
למה חשוב לתגמל את כל העובדים ולא רק את אנשי המכירות?
אליעד מדגיש שהתגמול צריך להיות לא רק לאנשי המכירות, אלא לכל עובדי הארגון, כולל עובדים זוטרים, עובדי קבלן ואפילו מנקים שעובדים דרך שירותי אאוטסורסינג. לטענתו, כדי להצליח באמת, העובדים צריכים להרגיש שותפים אמיתיים להצלחה של הארגון ולקבל תגמול ברור מהרווחים שהם מסייעים ליצור.
לדוגמה, גם עובד קבלן שעושה עבודה פשוטה יכול לקבל אחוזים קטנים מהרווח, כך שתהיה לו מוטיבציה ישירה לתרום להצלחת הארגון. התפיסה הזאת יוצרת סביבת עבודה שבה כולם רוצים שהעסק יצליח, כי הצלחת העסק משמעותה גם הצלחה אישית עבורם.
לסיכום, איך ליצור תמריץ יעיל לאנשי המכירות?
אליעד כהן ממליץ על הצעדים הבאים באופן מפורט:
אחת הטעויות המרכזיות שאליעד כהן מדבר עליה, היא הצבת יעדי מכירות בצורה שגורמת לאנשי המכירות לאבד מוטיבציה למכור כמה שיותר. הוא מתאר מקרה נפוץ שבו מנהלים מציבים טבלאות של יעדים ובונוסים, כך שאיש המכירות מקבל תמריצים רק אם הוא מגיע לסכום מסוים של מכירות, למשל: "אם תמכור עד 5,000 שקל תקבל בונוס של 1,000 שקל, ואם תגיע ל - 10,000 שקל תקבל בונוס נוסף של 2,000 שקל." מה שקורה בפועל הוא שאיש המכירות שהגיע כבר ל - 5,000 שקל, חושב לעצמו שאין סיכוי ממשי להגיע ליעד הבא, ואז מאבד מוטיבציה לנסות למכור יותר.
לדוגמה, אם העובד מכר 5,000 שקל וצריך למכור כפול כדי לקבל בונוס נוסף, הוא עלול לחשוב שאין טעם להשקיע מאמץ כי יעד של 10,000 נראה לו בלתי אפשרי. כך, במקום לנסות למכור עוד, הוא נעצר או מפחית מאמץ.
איך להציב יעדי מכירות שיגבירו מוטיבציה אצל העובדים?
אליעד כהן מדגיש שוב ושוב כי הצבת יעדי המכירות חייבת להתבצע באופן שהעובד תמיד יהיה בעל אינטרס ומוטיבציה מקסימלית למכור יותר. המשמעות היא שבכל נקודה, בין אם מדובר בתחילת הטבלה או בסופה, העובד חייב לקבל תגמול כלשהו על כל שקל נוסף שהוא מוכר.
לדוגמה, אם העובד מגיע ל - 5,000 שקל, גם אם הוא לא יגיע ליעד הבא של 10,000 שקל, צריך שיהיה לו כדאי כלכלית למכור עוד שקל נוסף. אליעד מציע לעשות זאת על ידי תגמול באחוזים. לדוגמה, עבור מכירות בין 0-5,000 יקבל העובד 10 אחוזים מהרווח, עבור 5,000-10,000 יקבל 15 אחוזים, ועבור סכומים גבוהים יותר האחוזים יגדלו בהתאם.
העיקרון החשוב הוא שבכל שלב, תמיד תהיה לעובד סיבה טובה להמשיך למכור, כי הוא ירוויח באופן ישיר מכל מכירה נוספת, ולא ימצא את עצמו במצב של "אין טעם להתאמץ".
מדוע כדאי לאפשר לעובד להרוויח יותר מהמנהל?
אליעד כהן מציג גישה נוספת, לפיה חשוב שהמנהל לא יהיה צר עין כלפי העובדים שלו, אלא יאפשר להם להרוויח כמה שיותר, אפילו אם הם מרוויחים יותר ממנו. הוא טוען שמנהלים רבים פועלים מתוך צרות עין, ומציבים מגבלות על התגמול מתוך חשש שהעובד ירוויח יותר מהם. זוהי טעות גדולה לדעתו.
הסיבה שאליעד נותן לכך היא שבסופו של דבר, העובד שמוכר יותר מכניס יותר רווחים לעסק, וככל שמוכרים יותר, העלות השולית יורדת, כלומר, כל מכירה נוספת מכניסה יותר רווח כי ההוצאות הקבועות כבר שולמו (שכר דירה, חשמל וכו'). לכן, עדיף שהעובד יקבל אחוזים גדולים מהרווח, אפילו עד 99%, והמנהל ירוויח רק 1%, מאשר שהמנהל לא ירוויח בכלל.
למה חשוב לתגמל את כל העובדים ולא רק את אנשי המכירות?
אליעד מדגיש שהתגמול צריך להיות לא רק לאנשי המכירות, אלא לכל עובדי הארגון, כולל עובדים זוטרים, עובדי קבלן ואפילו מנקים שעובדים דרך שירותי אאוטסורסינג. לטענתו, כדי להצליח באמת, העובדים צריכים להרגיש שותפים אמיתיים להצלחה של הארגון ולקבל תגמול ברור מהרווחים שהם מסייעים ליצור.
לדוגמה, גם עובד קבלן שעושה עבודה פשוטה יכול לקבל אחוזים קטנים מהרווח, כך שתהיה לו מוטיבציה ישירה לתרום להצלחת הארגון. התפיסה הזאת יוצרת סביבת עבודה שבה כולם רוצים שהעסק יצליח, כי הצלחת העסק משמעותה גם הצלחה אישית עבורם.
לסיכום, איך ליצור תמריץ יעיל לאנשי המכירות?
אליעד כהן ממליץ על הצעדים הבאים באופן מפורט:
- לתגמל באחוזים גדולים ככל שהעובד מוכר יותר, כך שלכל שקל נוסף יש ערך משמעותי עבור העובד.
- להימנע מהצבת יעדים רחוקים מדי שמורידים מוטיבציה, ולתת תגמול רציף והדרגתי לאורך כל הדרך.
- לוותר על צרות עין ולאפשר לעובדים להרוויח אפילו יותר מהמנהל, כל עוד הרווחים הכלליים של העסק גדלים.
- לתת תגמול לכל סוגי העובדים בארגון, כך שכולם ירגישו שותפים להצלחה.
- איך לתגמל אנשי מכירות?
- הצבת יעדי מכירות לעובדים
- עובדים כשותפים בארגון
- למה חשוב שהעובד ירוויח יותר מהמנהל?
- איך להגדיל מוטיבציה של אנשי מכירות?
- מהי טבלת יעדי מכירה נכונה?