אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
🔔 הרשם לקבל עדכוניםערוץ WhatsAppערוץ YouTubeהקבוצה Facebook
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!

ספר מומלץ

ספר מומלץ

ספר מומלץ
ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, איך לשכנע את האשה, ייעוץ תקשורתי, nlp דוגמא, טיפים לטיפול בהתנגדות מכירה, nlp בחורות, טיפים לטיפול בהתנגדויות במכירות, שיטות לשכנע אנשים, להתמודד עם התנגדויות בתהליך מכירה בטלפון, כלים לטיפול בהתנגדות בשיחת מכירות, זיהוי מסרים תת הכרתיים, התנגדויות מכירה, ניתוח טקסט טיעוני, לשכנע עובדת, מודל לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירה בטלפון, סודות הסוגסטיה, מסר שיווקי, איך לשכנע בחורות, טכניקות לטיפול בהתנגדויות בתהליך מכירה, איך לשכנע מישהו, אומנות הפרזנטציה, טכניקות לטיפול בהתנגדויות של לקוח, לשכנע אמא, nlp לאנשי מכירות, איך לשכנע לקוחות לקנות, התמודדות בראיון, NLP לימודים, טקטיקת מכירות, לשכנע לקוח לקנות, איך לשכנע את אשתי, התמודדות עם התנגדויות במכירות, nlp מדריכים, ניתוח תוכן של טקסטים, שאלות בראיון, איך לשכנע את עצמך, טכניקות לטיפול בהתנגדויות בזמן מכירה בטלפון, NLP לימוד עצמי,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
לחץ לצפייה
8:54העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים?
מדוע המוח מנתח כל מילה בנפרד במהלך השיחה?

כאשר אדם שומע משפט, המוח שלו מבצע ניתוח כפול: גם של המשפט כולו וגם של כל אחת מהמילים בנפרד. אליעד כהן מדגים זאת במשפט "אין כאן פילים". לכאורה, המשמעות ברורה: אין כאן פילים. אבל המוח, בו זמנית, מפרק את המשפט למילים "אין", "כאן", "פילים" ולביטויים כמו "אין פה", "פה פילים" וכדומה. בכל חלק שהמוח מנתח עולות לו אסוציאציות אחרות, והוא למעשה חושב על האפשרות החיובית ("יש פה פילים") כדי לשלול אותה בסוף. זו הסיבה לכך שהשלילה דווקא מעלה למודעות את הרעיון שאותו אנו רוצים לשלול.

כיצד שלילת רעיון יוצרת מחשבה הפוכה?

כאשר רוצים להבהיר שאין משהו, למשל אומרים "אף פעם לא היה פה חשמלאי", האדם ששומע את המשפט מצד אחד קולט את המשמעות הברורה שלא היה כאן חשמלאי, אך מצד שני הוא גם שומע באופן תת - מודע את המסר ההפוך: "היה פה חשמלאי". כלומר, השלילה של רעיון מסוים למעשה מכניסה אותו לתודעה של השומע, כי בשביל להבין שמשהו "לא קיים" המוח חייב לחשוב על האפשרות של הקיום שלו.

איך אפשר להעביר ביקורת בצורה עקיפה באמצעות שלילה?

לעיתים, אנשים רוצים להביע ביקורת או להצביע על דבר שהם חושבים עליו, אבל אינם יכולים לומר זאת בגלוי. אליעד נותן דוגמה של מישהו שרוצה לרמוז שהמלך מושחת, אך מפחד לומר זאת באופן ישיר. במקרה כזה, אפשר לומר "מה פתאום שאני אחשוב שהמלך מושחת?", ובכך להעביר את המסר הסמוי שהוא כן מושחת, למרות שהמשפט עצמו הוא כביכול שלילה מוחלטת. זו שיטה מתוחכמת להעביר מסרים סמויים או ביקורת בדרך עקיפה ובטוחה יחסית.

מה קורה כשאומרים "אל תעשה" משהו?

כשאומרים לילד "אל תלך לשחק", המוח שלו מתמקד במילה "לשחק". במקום לשכוח את הפעילות הזאת, הוא דווקא נזכר בה וחושב עליה יותר. עדיף להגיד לילד משהו פוזיטיבי כמו "לך ללמוד", בלי להזכיר את המילה "לשחק" בכלל. בדיוק באותו האופן, כאשר אומרים "אל תחשוב על פיל ורוד", האדם דווקא חושב על פיל ורוד מיד, כי השלילה עצמה מדגישה את הרעיון.

איך השלילה יכולה להוביל אנשים לבחור דווקא את המוצר שרוצים שיקנו?

אליעד כהן מסביר שאם רוצים למכור ללקוח מוצר ספציפי, אבל כביכול חייבים להמליץ לו על מוצר אחר, אפשר להשתמש בשלילה. למשל, אם אומרים ללקוח: "אל תקנה את המוצר ההוא, עדיף את זה", דווקא האמירה הזו גורמת לו לחשוב ולשקול שוב את המוצר שנאמר לו לא לקנות, ואולי דווקא להימשך אליו. כלומר, השימוש בשלילה גורם למוצר האסור להיות יותר בולט ומושך במחשבה של האדם.

איך השלילה חושפת את מחשבותיו האמיתיות של הדובר?

אליעד כהן מציין שלפעמים עצם השלילה חושפת דווקא את מה שהדובר מנסה להסתיר. אם פוליטיקאי אומר "אני לא נוסע לארה"ב כי אין לי סכסוך אישי עם הנשיא", עצם האמירה הזאת מעלה את החשד שאולי כן יש סכסוך. באותו האופן, אם רב אומר "אני לא גאוותן", ייתכן מאוד שהוא דווקא כן מתגאה, או שלפחות הגאווה היא נקודה רגישה אצלו. אנשים לא נוטים להכחיש דברים שלא קיימים במודעות שלהם כלל.

מדוע להימנע מאזכור רעיון שלילי אם רוצים להסתירו?

אם מישהו באמת רוצה להימנע מכך שאדם אחר יחשוב על משהו, עליו להימנע מלומר אותו לחלוטין, אפילו לא בצורה של שלילה. לומר "זה לא נכון ש..." בעצם מדגיש את הרעיון עצמו, ומכניס אותו לתודעת השומע, שממילא חייב לחשוב על הרעיון החיובי לפני שהוא שולל אותו. לכן, כשמנסים להסתיר דבר מה, אסור להזכיר אותו בשום צורה - גם לא בשלילה, כי השלילה היא זו שמחדירה אותו לתודעה.

לסיכום, מה חשוב לדעת בשכנוע והעברת מסרים דרך שלילה?

הנקודה המרכזית שאליעד כהן מדגיש היא שהשלילה היא כלי דו - כיווני. היא אמנם נועדה לכאורה למחוק או לשלול רעיון, אבל בפועל פעמים רבות היא דווקא מדגישה אותו ומכניסה אותו למודעות. אם רוצים להסתיר רעיון מסוים, יש להימנע מלהזכיר אותו כלל. לעומת זאת, אם רוצים דווקא לשתול רעיון באופן סמוי, אפשר להשתמש בשפה שלילית שתוביל את האדם לחשוב על המסר הנסתר בצורה לא מודעת.
מדוע המוח בוחן כל מילה במשפט בנפרד?

כאשר אומרים למוח משפט כמו "אין כאן פילים", הוא לא רק קולט את המשמעות הכוללת של "אין כאן פילים", אלא גם חושב על כל חלק במשפט בנפרד: "אין", "כאן", "פילים", "אין פה", "אין פילים", "פה פילים" ועוד. בכל אחד מהרכיבים הללו עוברות למוח אסוציאציות שונות, ומהן הוא מגבש את המסקנה הסופית לגבי משמעות המשפט. לכן, גם כשאומרים "אין כאן פילים", באותה נשימה מזכירים את האפשרות שיש כאן פילים, רק בשלילה.

כיצד שלילה יכולה ליצור מחשבה על הרעיון שאותו רוצים לשלול?

באמירה כמו "אף פעם לא היה פה חשמלאי", המאזין מקבל מצד אחד את המידע שלא היה חשמלאי, אך בו - זמנית הוא נחשף גם לרעיון ש"כן היה פה חשמלאי". כלומר, במילים "לא היה חשמלאי" טמונה גם המחשבה "היה חשמלאי". זו דוגמה לדרך שבה אפשר להעביר מסר מסוים (כמו "היה פה חשמלאי") דווקא על ידי שלילת המסר ("לא היה פה חשמלאי").

איך אפשר להשתמש בשלילה כדי לרמוז על רעיון שאי אפשר להגיד ישירות?

לעיתים, כשאנשים רוצים להעביר מסר ביקורתי, אך אינם יכולים לומר אותו באופן מפורש, הם משתמשים בשלילה. לדוגמה, אם מישהו רוצה לומר שהמלך מושחת, אבל חושש להגיד זאת בגלוי, הוא עשוי לומר: "מה, נראה לך שאני חושב שהמלך מושחת? מה פתאום! הוא בוודאי הכי ישר שיש." בדרך זו הוא מצהיר שהוא לא חושב שהמלך מושחת, אך למעשה מעלה את הרעיון שהמלך כן מושחת. זו טכניקה יעילה של שכנוע מרומז והעברת מסרים נסתרת.

מדוע חשוב לשים לב כשאומרים 'אל תעשה' משהו?

כשאומרים לילד "אל תלך לשחק", למעשה מזכירים לו את האפשרות ללכת לשחק. אם רוצים באמת למנוע ממנו לשחק, עדיף לפעמים לומר לו "לך ללמוד" בלי להזכיר כלל את המילה "לשחק". באותה מידה, אם אומרים "אל תחשוב על פיל ורוד", זה מיד גורם למוח לחשוב על פיל ורוד. לכן, בכל נושא של שכנוע והעברת מסרים, חשוב להבין ששלילה עלולה לעודד את האדם להתמקד דווקא ברעיון שאנו מנסים להימנע ממנו.

איך שלילה משפיעה על בחירתו של אדם במוצר או בפעולה?

נניח שרוצים למכור לאדם מוצר שני, אבל חייבים לכאורה להמליץ לו דווקא על המוצר הראשון. אם אומרים לו "אל תקנה את המוצר ההוא", אז באופן טבעי המוח שלו חושב שוב על המוצר ההוא, ומתחיל לשקול אותו. לפעמים זו דווקא הדרך לגרום לו להתעניין במוצר שרצית שיבחר מלכתחילה. הטריק הוא שאזכור דבר - מה בשלילה מעלה אותו למודעות, גם אם בפועל המילים מתנגדות לו.

כיצד השלילה חושפת את האמת של הדובר?

לפעמים, כשמישהו טורח לשלול בפומבי טענה מסוימת, עצם העובדה שהוא בוחר להזכיר אותה מעלה את החשד שאולי הוא דווקא מאמין בה. לדוגמה, אם פוליטיקאי אומר "אני לא נוסע לארה"ב בגלל סכסוך אישי עם הנשיא", עצם השלילה עשויה לגרום לאנשים לתהות אולי כן יש פה סכסוך אישי. כאשר מישהו מדגיש "אני לא עושה כך וכך" או "אני לא גאוותן", זה עצמו עשוי להצביע על כך שהוא דווקא כן מתגאה באותה תכונה או מנסה להסתיר משהו.

מדוע כדאי להימנע מאזכור רעיון גם בשלילה, כשרוצים להסתירו?

אם לא רוצים שבן אדם יחשוב על רעיון מסוים, עדיף לא להזכיר אותו כלל. לומר "זה לא נכון שככה וככה" עדיין גורם למוח של השומע לחשוב על "ככה וככה" בטרם הוא דוחה את הרעיון. כדי לשלול משהו, המוח חייב להבין קודם את ההיגד החיובי ורק אחר כך לדחות אותו. לכן, שיחה רצופה בשלילות עלולה דווקא להחדיר לאדם מחשבות על מה שאתם מבקשים שיימנע ממנו.

מה ניתן ללמוד בנושא שכנוע והעברת מסרים?

המסקנה המרכזית היא שהשלילה איננה רק מחיקה של רעיון, אלא פעמים רבות דווקא מעלה את הרעיון לתודעה. אם רוצים להסתיר רעיון, כדאי להתרחק אזכורו, אפילו לא בשלילה. אם רוצים לרמוז על משהו מבלי לומר אותו ישירות, אפשר להשתמש בניסוחים של "אל תחשוב ש" או "ברור שאני לא חושב ש", וכך להעביר בעדינות את המסר הנסתר.
שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד אחד מהעקרונות בנושא של שכנוע והעברת מסרים ואיך להעביר מסרים ואיך לשכנע, והרעיון הולך כך כל פעם שהמוח שומע איזה משפט והסברתי את זה בהקשרים אחרים אני אסביר את זה עוד פעם עכשיו בהקשר אחר, כל פעם כשהמוח שומע משפט שומע איזה רעיון הוא מנתח אותו גם כיחידה אחת של המשפט וגם כל חלק בפני עצמו. לדוגמה נגיד שאומרים למוח "אין כאן פילים" מה בעצם אמרנו? שאין כאן פילים, אוקי אבל מצד שני כאשר אמרנו למוח "אין כאן פילים" המוח גם חשב על המילים "אין פה" גם חשב על המילה "אין" גם חשב על המילה "פה" וגם חשב על המילה "פילים" ועל כל אחת מהן הוא חשב בנפרד ובנוסף לכל זה הוא גם חשב על זה שאין כאן פילים.

אז עוד פעם אמרנו לבן אדם "אין כאן פילים" הוא חשב על זה שאין כאן פילים אבל עברה לו עוד מחשבה בראש על מה פירוש המילה "אין" מה פירוש המילה "פה" ומה פירוש המילה "פילים" וגם כמובן שהוא חשב מה זה "אין פה" והוא גם חשב מה זה "פה פילים" וגם הוא חשב מה זה "אין פה פילים". בקיצור את כל הווריאציות המוח חשב ומזה הוא גיבש את המסקנה הסופית לגבי מה משמעות המשפט "אין פה פילים", מה זה בעצם אומר? זה בעצם אומר שכאשר שוללים איזה רעיון אז תוך כדי השלילה שלו אנחנו בעצם מזכירים את הרעיון עצמו.

זאת אומרת שאם לדוגמה נגיד אומרים "אף פעם לא היה פה חשמלאי" אז אוטומטית הבן אדם ששומע את זה, מה אמרנו לו שאף פעם לא היה פה חשמלאי אבל מצד שני הוא שמע את המילים "היה פה חשמלאי", זאת אומרת שהכנסנו לו לראש מחשבה שהיה פה חשמלאי למרות שבעצם אמרנו לו "לא היה פה חשמלאי". עכשיו הדבר הזה יכול לשמש בכמה דרכים אז קודם כל בא נחדד את העניין בגדול יש דברים שאפשר להגיד אותם בצורה פוזיטיבית ובצורה נגטיבית, אפשר להגיד לבן אדם "לך תעשה ככה וככה" ואפשר להגיד לבן אדם "אל תעשה ככה וככה" לדוגמה אפשר להגיד לו "תשמור על השקט" אפשר להגיד לו "אל תרעיש", אפשר להגיד לו "אתה צריך ללמוד" ואפשר להגיד לו "אסור לך לא ללמוד.

לכאורה אותו דבר אבל ויש לזה המון היבטים ועניינים אבל כרגע אני מדבר על היבט מאוד ספציפי והוא כדלקמן לפעמים רוצים להעביר למישהו מסר אבל אי אפשר להגיד לו את מה שחושבים או אי אפשר להגיד לו את זה בצורה פורמאלית, או צריך אפילו לגרום לו לחשוב שחושבים את ההפך מהדבר עצמו מה שבאמת חושבים אבל עדיין רוצים להגיד לו את זה, אז מה עושים? במקרה כזה בעצם אפשר להעביר למישהו מסר דווקא בדרך השלילה נגיד שאנחנו רוצים שהילד ילך לשחק שהוא לא ילך ללמוד, אנחנו רוצים שהוא ילך לשחק ולא ילך ללמוד אבל אי אפשר להגיד לו "לך תשחק" צריך גם ללכת ללמוד אבל אנחנו רוצים שהוא גם ישחק, אז אם נגיד לו "לך ללמוד" אמרנו לו ללכת ללמוד.

אז אם אנחנו לדוגמה נגיד לו "היום אתה לא יכול לעשות מה שבא לך וללכת לשחק לך תלמד", מה אמרנו לו בעצם? "מה שבא לך זה ללכת לשחק" בעצם אמרנו לו "אל תעשה ככה וככה" אמרנו לו לא לעשות את זה ובעצם אמרנו לו לעשות את זה, בעצם הקפצנו לו למודעות את מה שאנחנו רוצים שהוא יעשה למרות שאמרנו לו "אל תעשה". עכשיו אם הבן אדם "המחויב שלו" העוגן שלו של זה ששומע אותנו הוא לעשות את מה שאמרנו לו אם אמרנו לו "אל תלך לשחק" הוא לא ילך לשחק אבל אם המצב של אותו שומע אם הוא ירצה ללכת לשחק הוא ילך לשחק וזה לא כל כך קשור למה אנחנו אומרים לו אז במקרה כזה אם אנחנו נגיד לו לדוגמה "תלך ללמוד" אז השכחנו ממנו את זה שהוא רוצה לשחק אבל אם נגיד לו "אל תלך לשחק" הזכרנו לו את זה שהוא רוצה ללכת לשחק והוא דווקא ילך לשחק.

אותו דבר נגיד רוצים למכור ללקוח איזה מוצר ואנחנו רוצים שהוא יקנה דווקא את המוצר השני אבל אנחנו צריכים להגיד לו שיקנה את המוצר הראשון אז אפשר להגיד לו "תקשיב תקנה את המוצר הזה" את המוצר שאנחנו צריכים להגיד לו לקנות אבל אם אנחנו בכלל רוצים שהוא יקנה את המוצר השני אז אפשר להגיד לו "אתה יודע אל תקנה את המוצר ההוא ששם שככה וככה תקנה את זה ואת זה". עכשיו שימו לב עוד פעם מה לנסח איך לנסח זה אני כרגע פחות נכנס לזה אבל הרעיון הוא שגם כשאומרים למישהו אל תעשה משהו או "אל תחשוב על פיל ורוד" בעצם גרמנו לו לחשוב על פיל ורוד ולכן הרבה פעמים כשרוצים להגיד משהו ואי אפשר להגיד אותו נגיד כולם רוצים להגיד שהמלך עירום, כולם רוצים להגיד שהמלך מושחת נניח שהקיסר דופק אותנו, אוקי אז מה עושים ואי אפשר להגיד את זה למה כי אנחנו בדאעש ודאעש יוריד לנו את הראש.

מה עושים? אז מה שעושים אומרים את זה על דרך השלילה "אתה יודע הטיפשים חושבים שהמלך עירום" משהו כזה או "מה נראה לך שאני חושב שהמלך עירום מה פתאום תראה את הבגדים החדשים של המלך" רגע אבל המלך באמת עירום אין לו בגדים חדשים. אוקי ולכן בעצם אפשר להעביר מסרים דווקא להגיד לא ובעצם להתכוון לכן וכו' ואותו דבר צריך לשים לב גם מהכיוון ההפוך שלפעמים לא רוצים להגיד משהו וכשלא רוצים להגיד משהו או כשרוצים שמישהו לא יחשוב על משהו או שהוא לא יעשה משהו צריך להשתדל לא להזכיר את הדבר הזה גם לא בדרך נגטיבית. זאת אומרת אם אתה לא רוצה שהילד ילך לשחק אל תגיד לו "אל תלך לשחק" כאילו תגיד לו "לך ללמוד" כי כשאתה אומר לו "אל תלך לשחק" אתה מזכיר לו את האופציה שהוא ילך לשחק.

עוד פעם הכל תלוי בהקשר הכל תלוי בעניין לפעמים גם דווקא "כן אתה רוצה ללכת לשחק, לשחק אל תלך", עוד פעם הכל תלוי בהקשר אבל לשים לב לזה שלפעמים עדיף בהנחה שרוצים להסתיר דבר מסוים גם לשלול אותו זה לא מספיק טוב, כי למה כי כששוללים משהו תוך כדי ששוללים אותו בעצם מזכירים אותו וברגע שהזכרנו אותו ברגע שאומרים "זה לא נכון שהוא ככה וככה" אז אמרת שהוא ככה וככה אומנם אמרת שזה לא נכון אבל אמרת גם "ככה וככה" ותוך כדי שהמוח של הבן אדם מנתח "רגע זה לא נכון שככה וככה" הוא גם צריך לחשוב שזה "ככה וככה" בצורה פוזיטיבית כדי לשלול את זה אחר כך שזה לא נכון, בשביל להגיד שזה לא נכון משהו מסוים הוא היה צריך להבין שזה כן נכון ואז לשלול את זה שזה לא נכון.

ולכן צריך לשים לב לא בטעות להעביר מסר כביכול "אבל אמרתי לו לא לעשות למה הוא עשה?" כי אמרת לו את זה בצורה ששתלת לו את המחשבה שזה נכון למרות שאמרת לו שזה לא נכון. אוקי אותו דבר גם אתם מהצד של השומעים או המשמיעים המשתכנעים או אלו שמנסים לשכנע אותו צריך לשים לב כשמישהו אומר לכם משפט הרבה פעמים הוא אומר שזה לא נכון ככה וככה הוא בעצם חושף מה שהוא חושב כי אם זה לא נכון למה אתה צריך להגיד לי שזה לא נכון, כאילו אולי אתה חושב שזה כן נכון לכן אתה צריך להגיד לי שזה לא נכון יכול להיות כזה דבר, אם ברור לך שזה לא נכון למה אתה אומר לי את זה. זה היבט אחד זאת אומרת בגלל שהוא דיבר בצורה נגטיבית כמו שהיה ראש ממשלה אחד שאמר "אני לא נוסע לארה"ב כי אני יש לי סכסוך אישי עם ברק אובמה", אוקי אדוני אם אין לך סכסוך אישי עם ברק אובמה למה אתה צריך להגיד שאין לך סכסוך אישי עם ברק אובמה על ראש הגנב בוער הכובע.

אוקי אפשרות אחת, אפשרות שניה היא שימו לב שכשהוא אומר משפט כשמישהו אומר משפט והוא אומר "אני לא ככה וככה" אולי הוא מנסה להגיד שהוא כן ככה וככה, כמו רב שאומר "אין לי גאווה אני לא גאוותן" אולי הוא מנסה להתגרות בזה שאין לו גאווה, "אני אף פעם לא ככה וככה" אולי הוא מנסה לעשות את ההפך דווקא במה שהוא אמר. אוקי ובקיצור שלא יעבדו עליכם.
📌לחץ כאן להצטרף לחברים באתר + ליהנות מהתכנים המלאים + לקבל גישה חופשית ללא כל הגבלה, לעוד מעל 10,000 שעות של תכנים מלאים לחברים באתר 👈לחץ כאן למידע נוסף...
מה דעתך ומה אתה חושב? הגב כאן...
תכנים נוספים שיכולים לעניין אותך ועוד...
לעבוד במכירות - איך לאהוב לעבוד במכירות? איך ליהנות מעבודה במכירות? איך לאהוב למכור? איך לאהוב עבודה במכירות? איך למכור עם אנרגיה למכירות? מהו מיינדסט של איש מכירות? מוטיבציה לאנשי מכירות, איך למכור מוצר שאתה לא מאמין בו? איך לשכנע לקוח לקנות? למה אנשים לא אוהבים לעבוד במכירות? למה קשה לעבוד במכירות? איך לעבוד במכירות בקלות? איך להצליח לעבוד במכירות? איך להתמודד עם קושי למכור? למה אני לא אוהב לעבוד במכירות?
...יפתור ללקוח את כל הבעיות שלו בחיים שלו, אלא בגלל שיש במוצר שלי יתרונות כלשהם, שעבור הלקוח שלי יכולים לעשות לו טוב. במילים אחרות, אל תחפש מוחלט ואל תנסה לעשות טוב באופן מוחלט ללקוח שלך. אלא בדוק האם ומה התועלת היחסית שיכולה להיות ללקוח שלך מרכישת המוצר. כמו כן, אל תיכנס בנעלי הלקוח שלך ואל תעשה את החישובים שלו כאילו אתה הוא. אלא תשאיר לו לקבל את ההחלטה שלו. לדוגמה, אל תחשוב שאם המוצר שאתה מוכר לא מתאים לך, אז בהכרח שהוא לא יתאים ללקוח שלך. כי הלקוח...
לחץ לצפייהאיך לשכנע אנשים? טיפים לשכנוע, טריקים לשכנוע, להתווכח עם אנשים, דיבייטינג, אמנות השכנוע, NLP, איך לנצח בוויכוחים? רטוריקה, שינוי עמדות, איך לשנות עמדות? מניפולציות, איך להשפיע על אנשים?
איך לשכנע אנשים? טיפים לשכנוע, טריקים לשכנוע, להתווכח עם אנשים, דיבייטינג, אמנות השכנוע, NLP, איך לנצח בוויכוחים? רטוריקה, שינוי עמדות, איך לשנות עמדות? מניפולציות, איך להשפיע על אנשים?
...לא הסתנכרן ואז הדרך מילוט היחידה שלו זה להגיד תקשיב אתה צודק אין הבדל בין יש לאין עזוב אותי. אתה הבנת? ש: לא הבנתי מה אמרת לו מה היה הפרדוקס? אליעד: אני לא אמרתי מה אמרתי לו אמרתי לו משהו כלשהו וכשהוא נכנס לפרדוקס טוב תקשיב אין ברירה אתה צודק נכון אין הבדל בין יש לאין. ש: נשמע לי פשוט שעייפת אותו. אליעד: לא זה לא בגלל שעייפתי אותו היה לו פרדוקס בראש זה לא נכון היה לו פרדוקס, יש תקרא בספר הזה יש פרדוקסים ספציפיים שאתה מתחיל להסתחרר מהם ואתה עומד להתפרק...
טעויות בטיפול בהתנגדויות מכירה, להתעקש או לשחרר, האם להתעקש עם הלקוח? האם לוותר על הלקוח? האם לוותר על העסקה? מתי לא להתעקש עם הלקוח? מתי לוותר על הלקוח? טעויות בתהליך מכירה, טעויות של אנשי מכירות, להוציא מים מהסלע, להוציא מים מהברז
...מכירה, צריכים לזכור שאיש המכירות צריך 2 מיומנויות שיכולות להיות סותרות. מיומנות אחת תהיה, המיומנות להוציא מים מהסלע ולמכור קרח לאסקימואים. היכולת לשכנע כל אחד בכל דבר ולגרום ללקוח לקנות בכל מחיר. אבל מצד שני איש המכירות צריך גם את המיומנות לדעת, לא לנסות להוציא מים מהסלע, אלא קודם כל לנסות להוציא מים מהברז. כי גם אם אפשרי להוציא מים מהסלע, הרי שהעלות לכך, הרבה יותר גדולה מאשר להוציא מים מהברז. במילים אחרות, איש המכירות צריך מצד אחד לדעת לטפל בכל...
לחץ לצפייהכסף למנטורים, מניפולציות של מנטורים לכסף, מנטור שרוצה כסף, למה אתה מבקש ממני כסף? למה זה כל כך יקר? רוצה ממך כסף כדי לעזור לך, לא רוצה את הכסף שלך, לא צריך את הכסף שלך, אינטרסים של מנטורים, אושר וכסף, לשלם כסף למנטור, מנטור לכסף
כסף למנטורים, מניפולציות של מנטורים לכסף, מנטור שרוצה כסף, למה אתה מבקש ממני כסף? למה זה כל כך יקר? רוצה ממך כסף כדי לעזור לך, לא רוצה את הכסף שלך, לא צריך את הכסף שלך, אינטרסים של מנטורים, אושר וכסף, לשלם כסף למנטור, מנטור לכסף
...הכספית, אלא עם הצביעות שבה מנטור מכריז כביכול שהכסף לא נועד עבורו, בעוד שהמציאות היא אחרת. האם נכון לבקש עזרה בחינם מאלוהים? אליעד גם מזכיר את האופציה ההומוריסטית והאירונית לפנות לעזרה חינמית מאלוהים, במקום לשלם למנטור. אם המנטור מבקש סכומים גבוהים מאוד ואין אפשרות או רצון לשלם לו, תמיד אפשר לנסות לפנות לאלוהים שהוא כל יכול, לא צריך לאכול ולא לשתות, ויכול לעזור לך בחינם. זהו טיעון אירוני הבא להדגיש את האבסורד שבטענות מסוימות של מנטורים, הרוצים להצדיק...
🔔 הרשם לקבל עדכוניםערוץ WhatsAppערוץ YouTubeהקבוצה Facebook
ספרים מומלצים עבורך!
ספרים
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 6
...גם אם היא לא נאמרה בצורה אישית. תגלה התעניינות בחיים האישיים של האדם השני. כך אתה מראה לו שהוא חשוב לך ושאכפת לך ממנו גם ברמה האישית. יש לשים לב, לעשות זאת בהקשר הנכון, ושלא ליצור מצב מחשיד. נניח שאתה שואל את האדם השני שאלה, שאתה רוצה שהוא ישיב לך עליה בחיוב. ואתה פתאום קולט, שאולי הוא לא ישיב לך עליה בחיוב. אז כדי למנוע מצב שבו תהיה תחושה של התנגדות שלו מולך, במקרה כזה אתה יכול להוסיף הבהרה לשאלה, שתגדיל את הסיכוי לכך שהוא יענה לך בחיוב ולא בשלילה...
לחץ לצפייהאיך לקבוע מחיר? איך לתמחר מוצר? שיטות תמחור מוצר, תמחור פסיכולוגי, קביעת מחיר למוצר, איך קובעים מחיר לשירות? מחיר זול, מחיר יקר, איך מתמחרים שירות? NLP, כלכלה התנהגותית
איך לקבוע מחיר? איך לתמחר מוצר? שיטות תמחור מוצר, תמחור פסיכולוגי, קביעת מחיר למוצר, איך קובעים מחיר לשירות? מחיר זול, מחיר יקר, איך מתמחרים שירות? NLP, כלכלה התנהגותית
...המחיר של 9.99 נתפס כזול יותר, כי הוא נמנע מכניסה לטריטוריה של מספר גבוה יותר (10), אך מצד שני, הלקוח גם עשוי לחשוב שניסו לדחוף את המחיר כמה שיותר קרוב ל - 10, מה שיכול ליצור תחושה של חוסר אמון. המחיר העגול (10 שקלים) אמנם נראה גבוה יותר, אך הוא עשוי להתקבל בצורה פשוטה וברורה יותר, בלי התחושה שמנסים לסחוט את הלקוח עד גבול העליון האפשרי. אליעד מסביר שהשימוש במחירים פסיכולוגיים כמו 9.99 נועד לעורר אצל הלקוח תחושה של חסכון, אך צריך להשתמש בו באופן מושכל...
לחץ לצפייהטיפים לאושר, טריקים לאושר, איך לעשות מניפולציה עצמית? לרצות להרגיש רע, לרצות להרגיש גם רע, לשכנע את עצמך, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, איך לעבוד על המוח? איך לשכנע את עצמך?
טיפים לאושר, טריקים לאושר, איך לעשות מניפולציה עצמית? לרצות להרגיש רע, לרצות להרגיש גם רע, לשכנע את עצמך, לחשוב חיובי, לחשוב שלילי, איך לעבוד על המוח? איך לשכנע את עצמך?
...לנו הנאה וסיפוק, אפילו יותר מאשר אם באמת נשיג אותו במציאות. אליעד מציין שיש אנשים שבשביל ההנאה של החלום מוכנים לשלם את מחיר הסבל של המציאות. דוגמה שנייה - קיום חיסרון או תחושת סבל קטנה בחיינו מזכיר לנו לא להתלהב יותר מדי מהחיים, וכך מונע מאיתנו להתאכזב קשות כאשר דברים משתנים לרעה. דוגמה שלישית - תחושת חיסרון משמשת כהגנה נפשית, כי כאשר האדם מודע לחסרונותיו, הוא פחות חושש מהאפשרות שמשהו רע יקרה לו, כיוון שהוא כבר מורגל במידה מסוימת לסבול ולחוות חיסרון...
יחס למתחרים שלך, איך להתייחס למתחרים שלך? מה דעתך על המתחרים שלך? מתי לומר דברים טובים על המתחרים? מתי לומר דברים רעים על המתחרים? מה הלקוח חושב על המתחרים שלך? לשבח את המתחרים שלך, ללכלך על המתחרים שלך, לגרום ללקוח לרכוש ממך ולא מהמתחרים שלך, הדעה של הלקוח על המתחרים שלך, בידול מהמתחרים שלך, מתי לא לומר דברים רעים על המתחרים? מתי לא לומר דברים טובים על המתחרים? ליצור אמון עם הלקוח, ליצור סנכרון עם הלקוח, בידול מהמתחרים שלך
...לומר דברים טובים על המתחרים? ליצור אמון עם הלקוח, ליצור סנכרון עם הלקוח, בידול מהמתחרים שלך וכאן נדבר על העניין של איך עליך להתייחס למתחרים שלך, בפני הלקוח שלך. דהיינו, איך אתה אמור להתייחס למתחרים שלך, כאשר אתה מדבר עליהם עם לקוח שלך. האם ועד כמה אתה אמור לומר עליהם דברים טובים או רעים? ויש בזה כל מיני היבטים וכל מיני שיקולים, אבל כאן נסביר, על סיטואציה שקריטי והכרחי שהמוכר ישבח ויגיד דברים טובים על המתחרים שלו, ונסביר מתי אם המוכר יגיד דברים רעים...
לשכנע / NLP / טכניקות שכנוע / העברת מסרים / יצירת אמון / רכישת אמון / איך לתת מחמאה / איך לנהל שיחה משכנעת / טכניקות לשיחה טובה / איך לתקשר עם אנשים / איך מנהלים שיחה / יכולת רטורית / רטוריקה / דיבייטינג - חלק 2
...אתה לא רוצה לגרום לשומע לחשוב שגם הוא עושה לך טובה, בזה שהוא עושה את מה שאתה רוצה שהוא יעשה. אבל לפעמים יש מצבים, שהשומע מרגיש לא בנוח לעשות משהו, כי זה חושף את החולשה שלו. ואז אם אתה מראה שגם אתה חלש ושגם אתה צריך אותו, אז הוא מרגיש יותר בנוח להודות שגם הוא חלש. ולפעמים, אתה צריך להציג את הדברים, כאילו רק אתה צריך אותו. כאשר הוא רוצה להרגיש רק חזק. רק שאז החיסרון של זה, הוא שלפעמים זה עלול לגרום לו פחות לרצות לעזור לך, כי הוא לא זוכר את החיסרון...
לחץ לצפייהאיך ליצור אמון עם שותפים עסקיים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לבנות אמון עם לקוח? איך לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך
איך ליצור אמון עם שותפים עסקיים? איך לגרום למישהו להאמין לך? איך לבנות אמון עם לקוח? איך לבנות אמון עם שותפים? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, ללמד מישהו מה לשאול אותך, לגרום למישהו לשאול אותך שאלות, לעודד מישהו לחקור אותך
...אך זה כבר נושא אחר. איך זה עובד בפועל? 1. תנו לשותף את הכלים לבדוק אתכם כשהוא רואה שאתם מעודדים אותו לשאול שאלות ואפילו מנחים אותו אילו שאלות כדאי לשאול, זה משדר ביטחון ואמינות. לדוגמה, אם הוא מחפש שותף עסקי, אתם יכולים לומר לו: - כשאתה בוחר שותף, כדאי לך לשאול את זה ואת זה. - אם אתה קונה טלוויזיה, כדאי לשאול כך וכך. - אם אתה בוחר ספק, כדאי לבדוק את הדברים האלו. כך אתם לא רק גורמים לו להרגיש שהוא מקבל עצה טובה, אלא גם נותנים לו קריטריונים לבדוק אחרים...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על העברת מסרים בדרך השלילה, איך לשתול מחשבות? שכנוע בדרך השלילה, איך שותלים מחשבות? מניפולציות במכירות, מניפולציות פסיכולוגיות, מניפולציות בשכנוע, מניפולציות שיווקיות, איך להעביר מסרים?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
ספר מומלץ
שכנוע הצלחה וחיים טובים - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, שכנוע אנשים, שיטות לשכנוע אנשים, שיטות מכירה, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להעביר ביקורת בונה? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך להצליח בזוגיות? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לקבל החלטות? איך לא להישחק בעבודה? איך להיגמל מהימורים? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם גירושין? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך ליצור אהבה? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למצוא זוגיות? איך להיות מאושר ושמח? איך להשיג ביטחון עצמי? איך לשנות תכונות אופי? איך לפרש חלומות? איך לשתול מחשבות? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה ועוד...

ספר מומלץ
שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? כעס ועצבים? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? דיכאון? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם בדידות ועוד...

ספר מומלץ
להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מהי תכלית ומשמעות החיים? בשביל מה לחיות? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם יש בחירה חופשית? האם יש או אין אלוהים? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? האם אפשר לדעת הכל? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מי ברא את אלוהים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? האם לדומם יש תודעה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם המציאות היא טובה או רעה? האם באמת הכל לטובה? איך נוצר העולם? האם יש משמעות לחיים? איך להיות מאושר? למה יש רע בעולם? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

💖💖💖
האתר עוזר לאלפי אנשים מידי יום!
גם את/ה מוזמנ/ת - לתרום ולסייע כפי יכולתך!
מידע נוסף כאן...
האתר Convincing.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון מכירות, קואצ'ר, מאמן אישי ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Convincing.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1875 שניות - עכשיו 29_07_2025 השעה 08:49:40 - wesi28