איך לעשות מניפולציה? איך לשתול מחשבה? איך לעבוד על אנשים? טריקים בשכנוע אנשים, שיטות שכנוע אנשים, שיטות מניפולציה, איך מרמים אנשים? איך משקרים אנשים? החלל הפנוי
איך לשכנע מישהו לעשות משהו בלי שהוא ישים לב?
אחת הדרכים היעילות ביותר לשכנע מישהו לפעול בצורה מסוימת, היא לגרום לו לחשוב שאתה בעצם מעוניין בדבר ההפוך. לדוגמה, אם אתה רוצה שמישהו ימשיך לעשן, תוכל לומר לו שאתה מעוניין דווקא שיפסיק לעשן. ברגע שאתה מציג את הדעה שלך כהפוכה לרצונו האמיתי, אתה יוצר אצלו התנגדות אוטומטית, וכך הוא ימשיך לעשות את מה שאתה רוצה, מבלי להבין שזה בדיוק מה שרצית שיקרה. המניפולציה הזאת עובדת על כך שהאדם ירצה להרגיש עצמאי ובעל שליטה, ולכן יעשה דווקא את ההפך ממה שנאמר לו, בלי להבין שהוא בעצם ממלא את רצונך האמיתי.
איך לגרום לאדם לפעול לפי רצונך מבלי שיבחין בכך?
כדי לעשות מניפולציה מתוחכמת יותר, אליעד מסביר שצריך להציג לאדם טיעונים חזקים מאוד בעד הפעולה שאתה מעוניין שהוא יבצע, ואז להציג טיעונים חלשים או פחות משכנעים דווקא נגד אותה הפעולה. על ידי כך, האדם ישתכנע שהטיעונים היותר חזקים הם אלו שמגיעים ממנו עצמו, ולא ממך. לדוגמה, אם אתה רוצה שהאדם ימשיך לעשן, תאמר לו בצורה לא משכנעת שעדיף לו להפסיק, ובו זמנית תזכיר לו באופן עקיף שהעישון עוזר לו להתמודד עם בדידות או נותן לו זמן איכות לעצמו. התוצאה היא שהאדם יחליט "בעצמו" להמשיך לעשן, מכיוון שהטיעונים בעד ההמשך חזקים יותר בעיניו.
מדוע אנשים עושים את ההפך ממה שאומרים להם?
הסיבה שאנשים עושים ההפך ממה שאומרים להם היא שלעתים קרובות הם מרגישים שמנסים לשלוט בהם, ולכן הם עושים דווקא להפך כדי לשמור על תחושת עצמאות ושליטה. כשאתה רוצה לשכנע אדם במשהו, לפעמים הדרך הטובה ביותר היא להציע לו לעשות משהו שונה ממה שאתה באמת מעוניין בו, מתוך הבנה שהוא יתנגד לרעיון המוצע. כך למשל, אם אתה רוצה שהוא יבחר הצעה מסוימת, תוכל להציע הצעה אחרת, חלשה יותר, כדי שהוא בעצמו יבוא עם ההצעה שאתה רצית מלכתחילה.
מהו "החלל הפנוי" ואיך הוא קשור למניפולציות בשכנוע?
אליעד כהן משתמש במושג "החלל הפנוי", שלקוח מתורת רבי נחמן מברסלב, כדי להמחיש מניפולציה ברמה גבוהה במיוחד. "החלל הפנוי" הוא מושג שמציין מקום ריק שבו אין שכל ואין היגיון. ברגע שאתה מציג לאדם רעיון שהוא נגד ההיגיון שלו, אתה יוצר אצלו תחושת בלבול וחוסר ודאות, ובכך גורם לו להסתמך על תחושות או אמונות במקום על היגיון. לדוגמה, כשמציגים למישהו רעיון כמו בריאת העולם יש מאין, שאינו יכול להיות מוסבר בשכל, האדם עלול להאמין מתוך אמונה או מתוך צורך למלא את החלל שנוצר בו. באופן דומה, במניפולציה אפשר להציג לאדם טיעונים שמבלבלים אותו, ואז הוא יפעל לפי האינטרסים שלך בלי שהוא מודע לכך.
איך להשתמש ביתרונות ובחסרונות כדי לשכנע?
אחד הכלים המרכזיים לשכנוע ומניפולציה הוא שימוש ביתרונות וחסרונות באופן מתוחכם. אם אתה רוצה שאדם יעשה משהו מסוים, עליך לזהות למה הוא עושה אותו מלכתחילה, ולהציג לו דווקא את היתרונות של הפעולה כהפסדים או כחסרונות, ובמקביל את החסרונות כיתרונות. לדוגמה, אדם שמעשן כדי לא להרגיש לבד, ניתן לומר לו שאם יפסיק לעשן, יהיה לו המון זמן איכות לבד עם עצמו, שזה מבחינתו חיסרון גדול. ברגע שהוא יאמין לכך, הוא יעדיף להמשיך לעשן מתוך תפיסה שזהו יתרון ולא חיסרון...
אחת הדרכים היעילות ביותר לשכנע מישהו לפעול בצורה מסוימת, היא לגרום לו לחשוב שאתה בעצם מעוניין בדבר ההפוך. לדוגמה, אם אתה רוצה שמישהו ימשיך לעשן, תוכל לומר לו שאתה מעוניין דווקא שיפסיק לעשן. ברגע שאתה מציג את הדעה שלך כהפוכה לרצונו האמיתי, אתה יוצר אצלו התנגדות אוטומטית, וכך הוא ימשיך לעשות את מה שאתה רוצה, מבלי להבין שזה בדיוק מה שרצית שיקרה. המניפולציה הזאת עובדת על כך שהאדם ירצה להרגיש עצמאי ובעל שליטה, ולכן יעשה דווקא את ההפך ממה שנאמר לו, בלי להבין שהוא בעצם ממלא את רצונך האמיתי.
איך לגרום לאדם לפעול לפי רצונך מבלי שיבחין בכך?
כדי לעשות מניפולציה מתוחכמת יותר, אליעד מסביר שצריך להציג לאדם טיעונים חזקים מאוד בעד הפעולה שאתה מעוניין שהוא יבצע, ואז להציג טיעונים חלשים או פחות משכנעים דווקא נגד אותה הפעולה. על ידי כך, האדם ישתכנע שהטיעונים היותר חזקים הם אלו שמגיעים ממנו עצמו, ולא ממך. לדוגמה, אם אתה רוצה שהאדם ימשיך לעשן, תאמר לו בצורה לא משכנעת שעדיף לו להפסיק, ובו זמנית תזכיר לו באופן עקיף שהעישון עוזר לו להתמודד עם בדידות או נותן לו זמן איכות לעצמו. התוצאה היא שהאדם יחליט "בעצמו" להמשיך לעשן, מכיוון שהטיעונים בעד ההמשך חזקים יותר בעיניו.
מדוע אנשים עושים את ההפך ממה שאומרים להם?
הסיבה שאנשים עושים ההפך ממה שאומרים להם היא שלעתים קרובות הם מרגישים שמנסים לשלוט בהם, ולכן הם עושים דווקא להפך כדי לשמור על תחושת עצמאות ושליטה. כשאתה רוצה לשכנע אדם במשהו, לפעמים הדרך הטובה ביותר היא להציע לו לעשות משהו שונה ממה שאתה באמת מעוניין בו, מתוך הבנה שהוא יתנגד לרעיון המוצע. כך למשל, אם אתה רוצה שהוא יבחר הצעה מסוימת, תוכל להציע הצעה אחרת, חלשה יותר, כדי שהוא בעצמו יבוא עם ההצעה שאתה רצית מלכתחילה.
מהו "החלל הפנוי" ואיך הוא קשור למניפולציות בשכנוע?
אליעד כהן משתמש במושג "החלל הפנוי", שלקוח מתורת רבי נחמן מברסלב, כדי להמחיש מניפולציה ברמה גבוהה במיוחד. "החלל הפנוי" הוא מושג שמציין מקום ריק שבו אין שכל ואין היגיון. ברגע שאתה מציג לאדם רעיון שהוא נגד ההיגיון שלו, אתה יוצר אצלו תחושת בלבול וחוסר ודאות, ובכך גורם לו להסתמך על תחושות או אמונות במקום על היגיון. לדוגמה, כשמציגים למישהו רעיון כמו בריאת העולם יש מאין, שאינו יכול להיות מוסבר בשכל, האדם עלול להאמין מתוך אמונה או מתוך צורך למלא את החלל שנוצר בו. באופן דומה, במניפולציה אפשר להציג לאדם טיעונים שמבלבלים אותו, ואז הוא יפעל לפי האינטרסים שלך בלי שהוא מודע לכך.
איך להשתמש ביתרונות ובחסרונות כדי לשכנע?
אחד הכלים המרכזיים לשכנוע ומניפולציה הוא שימוש ביתרונות וחסרונות באופן מתוחכם. אם אתה רוצה שאדם יעשה משהו מסוים, עליך לזהות למה הוא עושה אותו מלכתחילה, ולהציג לו דווקא את היתרונות של הפעולה כהפסדים או כחסרונות, ובמקביל את החסרונות כיתרונות. לדוגמה, אדם שמעשן כדי לא להרגיש לבד, ניתן לומר לו שאם יפסיק לעשן, יהיה לו המון זמן איכות לבד עם עצמו, שזה מבחינתו חיסרון גדול. ברגע שהוא יאמין לכך, הוא יעדיף להמשיך לעשן מתוך תפיסה שזהו יתרון ולא חיסרון...
- איך לשכנע בלי שישימו לב?
- שיטות מניפולציה בשכנוע
- מהו החלל הפנוי?
- איך עובדים על אנשים?
- למה אנשים עושים ההפך?