4:23זוגיות כתהליך מכירה, למכור את עצמך בזוגיות, הדרכת מטפלים, החזרת אקסית, איך לגרום למישהו להיות נחמד לבחורה? איך להתגבר על האגו? רוצה אותה אבל יש לה מישהו, איך לא להיפגע בתהליך חיזור? איך להתמודד עם דחייה?
איך להתגבר על האגו בתהליך החיזור?
אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן בהרצאה היא איך להתמודד רגשית כאשר אדם מעוניין במישהי והיא אינה מעוניינת בו, או שהיא מעדיפה אנשים אחרים על פניו. הוא מציג מצב שבו אדם חושק במישהי, אך היא נמצאת עם גבר אחר או אפילו כמה גברים אחרים, והאדם הזה מתמודד עם כאב רגשי ותחושת נחיתות, כי הוא מרגיש "לא מספיק טוב". אליעד מסביר שהגישה הנכונה בסיטואציה כזו היא להיות אפילו יותר נחמד כלפיה מאשר המתחרים, אך הבעיה העיקרית היא שהאגו של האדם נפגע וגורם לו לסבל רגשי עמוק.
אליעד נותן דוגמה מפורטת שמטרתה לעזור לאותו אדם להכיל רגשית את הסיטואציה הזו באמצעות דימוי מעולם המכירות. הוא מתאר מצב שבו אדם הוא בעל עסק למכירת ארטיקים, ומגיע אליו לקוח כשהוא כבר קנה ארטיקים מחנות מתחרה שנמצאת מולו. בעל החנות שמעוניין שהלקוח יקנה אצלו, נדרש להתנהג בצורה חביבה ונחמדה ללקוח, אפילו יותר מהמתחרים, על מנת למשוך את הלקוח אליו. ברור שאין שום היגיון בכך שאותו בעל עסק יכעס או יעניש את הלקוח על שבחר במתחרים. למעשה, בעל העסק צריך דווקא להתאמץ יותר, לבדוק מה הסיבה שהלקוח קנה במקום אחר, ולתת לו הצעה טובה יותר או מוצר טוב יותר כדי למשוך אותו בחזרה.
אליעד מדגיש שבתהליכים עסקיים אנשים מבינים את ההיגיון הזה בקלות, אולם כשזה מגיע לזוגיות, האדם מתקשה ליישם את אותו ההיגיון בגלל הפגיעה הרגשית והאגו הפצוע. לכן, הדרך להתגבר על האגו הפגוע היא להמחיש לעצמך את הסיטואציה הרומנטית כסיטואציה עסקית מוכרת, שבה כבר ברור לך כיצד נכון לפעול.
כיצד להתייחס לזוגיות כתהליך מכירה?
אליעד מציג תפיסה חדשה לזוגיות, שהיא למעשה מקבילה לתהליך של מכירה. בזוגיות, הבחורה שאתה רוצה היא כמו "לקוח" והגבר שהיא מעדיפה הוא ה"חנות המתחרה". אתה בעצמך "המוצר" שאתה רוצה למכור. המטרה שלך היא להפוך את "הלקוח", כלומר, את הבחורה, ללקוח שלך, ולכן עליך להיות אטרקטיבי יותר מ"החנות המתחרה". אם הלקוח כרגע קונה במקום אחר, הגישה הנכונה היא לא להיפגע ולהעניש אותו, אלא לשפר את המוצר שלך ולהציע משהו יותר טוב ונחמד. אליעד מסביר שאם תגיד "אם הלקוח שלי קונה במקום אחר, אני לא רוצה למכור לו", אז יש סיכוי גדול שהלקוח כבר לא יחזור אליך יותר.
הרעיון כאן הוא שכדי להצליח בזוגיות, כמו במכירה, יש צורך לשפר תמידית את עצמך ולהציע יחס טוב יותר מזה שנותנים המתחרים שלך, במקום להרגיש מושפל או פגוע ולהגיב מתוך רגשות שליליים.
מה עושים כשמרגישים דחויים רגשית בזוגיות?
אליעד מסביר שבמצבים שבהם אדם מרגיש דחוי או נפגע רגשית בתהליך חיזור, הפתרון הטוב ביותר הוא לשנות את התפיסה שלו לגבי המצב. במקום להרגיש דחוי ולחשוב "אני לא מספיק טוב", עליו להתייחס למצב כסוג של אתגר עסקי, שבו המטרה היא לשכנע לקוח לבחור דווקא בך. התפיסה הזו, כשהיא מוטמעת באופן עמוק, מאפשרת לאדם להתגבר על התחושה הקשה ולהמשיך לפעול באופן אפקטיבי וללא פגיעה באגו.
באמצעות דימוי זה, האדם יכול להתמודד בצורה טובה יותר עם הדחייה או עם העובדה שמישהו אחר נבחר במקומו. אם הוא מתרגל את ההסתכלות הזאת באופן קבוע, הוא יכול להמשיך לחזר ולנהוג בצורה חיובית כלפי מי שהוא רוצה, בלי שזה יגרום לו לסבל רגשי.
איך להחזיר אקסית או מישהו שמעדיף אדם אחר?
אליעד כהן מתייחס גם למקרה ספציפי שבו אדם מעוניין להחזיר אקסית שלו, אך היא כבר נמצאת עם מישהו אחר. הוא מבהיר שכדי להצליח להחזיר אותה, על האדם לנהוג בדיוק כמו בתהליך מכירה רגיל. האדם שרוצה להחזיר את האקסית צריך לחשוב מה היא מוצאת באדם החדש, ולספק לה את זה בצורה טובה יותר. עליו להציע משהו טוב יותר או לפחות להיות נחמד יותר מהמתחרה.
כפי שאיש עסקים לעולם לא יתנהג בצורה שלילית ללקוח שבחר במתחרה, כך גם בזוגיות: האדם שרוצה להחזיר את בת הזוג שלו חייב לפעול באופן חיובי ואדיב, על מנת לגרום לה להעדיף אותו מחדש.
הגישה שאליעד מציע מדגישה כי אין היגיון לפגוע או לכעוס על מי שבחר במישהו אחר, אלא בדיוק להפך: להראות לו שאתה יכול להציע משהו טוב יותר ומשתלם יותר, ובכך להגדיל את הסיכוי שהוא יבחר דווקא בך.
איך לגרום למישהו להיות נחמד לבחורה שהוא מעוניין בה?
אליעד כהן מתאר כיצד לגרום למישהו להתנהג בנחמדות ובאופן אטרקטיבי יותר כלפי בחורה שהוא מעוניין בה. הוא מסביר כי האדם חייב להבין שהתנהגות נעימה ונחמדה היא הכלי העיקרי בתהליך חיזור, בדיוק כמו שעסקים מתייחסים יפה ללקוחות שלהם, במיוחד כאשר אותם לקוחות מראים העדפה למתחרים.
הרעיון העיקרי הוא שהאדם צריך להפסיק להרגיש שההתנהגות הנחמדה מורידה מערכו או פוגעת באגו שלו, ולהבין שההפך הוא הנכון - נחמדות מגדילה את הסיכוי להצליח ולהשיג את המטרה שלו בזוגיות.
אחת השאלות המרכזיות שאליעד כהן מתייחס אליהן בהרצאה היא איך להתמודד רגשית כאשר אדם מעוניין במישהי והיא אינה מעוניינת בו, או שהיא מעדיפה אנשים אחרים על פניו. הוא מציג מצב שבו אדם חושק במישהי, אך היא נמצאת עם גבר אחר או אפילו כמה גברים אחרים, והאדם הזה מתמודד עם כאב רגשי ותחושת נחיתות, כי הוא מרגיש "לא מספיק טוב". אליעד מסביר שהגישה הנכונה בסיטואציה כזו היא להיות אפילו יותר נחמד כלפיה מאשר המתחרים, אך הבעיה העיקרית היא שהאגו של האדם נפגע וגורם לו לסבל רגשי עמוק.
אליעד נותן דוגמה מפורטת שמטרתה לעזור לאותו אדם להכיל רגשית את הסיטואציה הזו באמצעות דימוי מעולם המכירות. הוא מתאר מצב שבו אדם הוא בעל עסק למכירת ארטיקים, ומגיע אליו לקוח כשהוא כבר קנה ארטיקים מחנות מתחרה שנמצאת מולו. בעל החנות שמעוניין שהלקוח יקנה אצלו, נדרש להתנהג בצורה חביבה ונחמדה ללקוח, אפילו יותר מהמתחרים, על מנת למשוך את הלקוח אליו. ברור שאין שום היגיון בכך שאותו בעל עסק יכעס או יעניש את הלקוח על שבחר במתחרים. למעשה, בעל העסק צריך דווקא להתאמץ יותר, לבדוק מה הסיבה שהלקוח קנה במקום אחר, ולתת לו הצעה טובה יותר או מוצר טוב יותר כדי למשוך אותו בחזרה.
אליעד מדגיש שבתהליכים עסקיים אנשים מבינים את ההיגיון הזה בקלות, אולם כשזה מגיע לזוגיות, האדם מתקשה ליישם את אותו ההיגיון בגלל הפגיעה הרגשית והאגו הפצוע. לכן, הדרך להתגבר על האגו הפגוע היא להמחיש לעצמך את הסיטואציה הרומנטית כסיטואציה עסקית מוכרת, שבה כבר ברור לך כיצד נכון לפעול.
כיצד להתייחס לזוגיות כתהליך מכירה?
אליעד מציג תפיסה חדשה לזוגיות, שהיא למעשה מקבילה לתהליך של מכירה. בזוגיות, הבחורה שאתה רוצה היא כמו "לקוח" והגבר שהיא מעדיפה הוא ה"חנות המתחרה". אתה בעצמך "המוצר" שאתה רוצה למכור. המטרה שלך היא להפוך את "הלקוח", כלומר, את הבחורה, ללקוח שלך, ולכן עליך להיות אטרקטיבי יותר מ"החנות המתחרה". אם הלקוח כרגע קונה במקום אחר, הגישה הנכונה היא לא להיפגע ולהעניש אותו, אלא לשפר את המוצר שלך ולהציע משהו יותר טוב ונחמד. אליעד מסביר שאם תגיד "אם הלקוח שלי קונה במקום אחר, אני לא רוצה למכור לו", אז יש סיכוי גדול שהלקוח כבר לא יחזור אליך יותר.
הרעיון כאן הוא שכדי להצליח בזוגיות, כמו במכירה, יש צורך לשפר תמידית את עצמך ולהציע יחס טוב יותר מזה שנותנים המתחרים שלך, במקום להרגיש מושפל או פגוע ולהגיב מתוך רגשות שליליים.
מה עושים כשמרגישים דחויים רגשית בזוגיות?
אליעד מסביר שבמצבים שבהם אדם מרגיש דחוי או נפגע רגשית בתהליך חיזור, הפתרון הטוב ביותר הוא לשנות את התפיסה שלו לגבי המצב. במקום להרגיש דחוי ולחשוב "אני לא מספיק טוב", עליו להתייחס למצב כסוג של אתגר עסקי, שבו המטרה היא לשכנע לקוח לבחור דווקא בך. התפיסה הזו, כשהיא מוטמעת באופן עמוק, מאפשרת לאדם להתגבר על התחושה הקשה ולהמשיך לפעול באופן אפקטיבי וללא פגיעה באגו.
באמצעות דימוי זה, האדם יכול להתמודד בצורה טובה יותר עם הדחייה או עם העובדה שמישהו אחר נבחר במקומו. אם הוא מתרגל את ההסתכלות הזאת באופן קבוע, הוא יכול להמשיך לחזר ולנהוג בצורה חיובית כלפי מי שהוא רוצה, בלי שזה יגרום לו לסבל רגשי.
איך להחזיר אקסית או מישהו שמעדיף אדם אחר?
אליעד כהן מתייחס גם למקרה ספציפי שבו אדם מעוניין להחזיר אקסית שלו, אך היא כבר נמצאת עם מישהו אחר. הוא מבהיר שכדי להצליח להחזיר אותה, על האדם לנהוג בדיוק כמו בתהליך מכירה רגיל. האדם שרוצה להחזיר את האקסית צריך לחשוב מה היא מוצאת באדם החדש, ולספק לה את זה בצורה טובה יותר. עליו להציע משהו טוב יותר או לפחות להיות נחמד יותר מהמתחרה.
כפי שאיש עסקים לעולם לא יתנהג בצורה שלילית ללקוח שבחר במתחרה, כך גם בזוגיות: האדם שרוצה להחזיר את בת הזוג שלו חייב לפעול באופן חיובי ואדיב, על מנת לגרום לה להעדיף אותו מחדש.
הגישה שאליעד מציע מדגישה כי אין היגיון לפגוע או לכעוס על מי שבחר במישהו אחר, אלא בדיוק להפך: להראות לו שאתה יכול להציע משהו טוב יותר ומשתלם יותר, ובכך להגדיל את הסיכוי שהוא יבחר דווקא בך.
איך לגרום למישהו להיות נחמד לבחורה שהוא מעוניין בה?
אליעד כהן מתאר כיצד לגרום למישהו להתנהג בנחמדות ובאופן אטרקטיבי יותר כלפי בחורה שהוא מעוניין בה. הוא מסביר כי האדם חייב להבין שהתנהגות נעימה ונחמדה היא הכלי העיקרי בתהליך חיזור, בדיוק כמו שעסקים מתייחסים יפה ללקוחות שלהם, במיוחד כאשר אותם לקוחות מראים העדפה למתחרים.
הרעיון העיקרי הוא שהאדם צריך להפסיק להרגיש שההתנהגות הנחמדה מורידה מערכו או פוגעת באגו שלו, ולהבין שההפך הוא הנכון - נחמדות מגדילה את הסיכוי להצליח ולהשיג את המטרה שלו בזוגיות.
- איך להתגבר על דחייה בזוגיות?
- איך למכור את עצמך בזוגיות?
- איך להחזיר אקסית שנמצאת בזוגיות חדשה?
- איך להתמודד עם כאב רגשי בזוגיות?
- איך לשפר את ההתנהגות בתהליך חיזור?
- איך להתמודד עם אגו פגוע?
עכשיו נגיד שיש מישהו שרוצה מישהי והיא לא רוצה אותו אוקי והוא רוצה אותה ויש לה מישהו אחר יש לה שלושה גברים אחרים ורק אותו היא לא רוצה בסדר והוא רוצה אותה, עכשיו אמרנו שלפי הספר הוא צריך להיות עוד יותר נחמד אליה יותר משלושת הגברים האלה יותר מהגבר שאיתו היא נמצאת כדי שהיא תרצה אותו נכון אבל מה לעשות שזה פוגע לבן אדם באגו כי כל פעם שהוא רואה אותה עם מישהו אחר הוא אומר "היא לא רוצה אותי אני לא מספיק טוב אני לא שווה" ואז זה יוצר קושי רגשי.
עכשיו השאלה היא איך אפשר מעבר לזה שעל הנייר בן אדם צריך להתמודד להיות יותר נחמד לבחורה שהוא רוצה אם היא רוצה מישהו אחר, זאת אומרת אם אתה רוצה מישהי ויש לה מישהו אחר צריך להיות עוד יותר נחמד אליה לא פחות נחמד אליה מעבר לזה שזה נכון השאלה היא איך אפשר להתמודד עם זה רגשית, איך אפשר לעזור לבן אדם שרוצה מישהי ושיש לה מישהו נגיד אקסית שלו שיוצאת עכשיו עם איזה מישהו איך אפשר לעזור לו להכיל רגשית את הסיטואציה, אוקי אז התשובה היא.
ש: כדי שהוא יוכל להיות יותר נכון אליה?
אליעד: כדי שהוא ירגיש יותר בנוח להיות יותר נחמד מעבר לזה שאומרים לו "תקשיב זה מה שצריך להיות".
ש: זאת גם אותה תשובה נגיד מישהו שרוצה להתחיל עם מישהי ושהוא מאוד רוצה אותה כלומר, שרגשית.
אליעד: לא.
ש: הוא צריך להכיל את הסירוב שלה.
אליעד: טוב אני דיברתי על מקרה ספציפי עכשיו ניתן על המקרה הספציפי הזה, התשובה היא שצריך להסביר לאותו בן אדם לקחת משהו מעולם המושגים שלו ולעשות לו דימוי להגיד לו התהליך הזה של החיזור זה בדיוק כמו תהליך אחר שבו זה כן הגיוני לדוגמה נגיד לבן אדם יש לו עסק שבו הוא מוכר, מה הוא מוכר בעסק שלו?
ש: ארטיקים.
אליעד: ארטיקים יש לו חנות לארטיקים ואז יש לקוח שבא לקנות ממנו ארטיק ואז הוא רואה שהלקוח הזה בא אליו עם שקית של ארטיקים מהחנות שממול עכשיו בעצם אם הוא בא אליך עם שקית של ארטיקים מהחנות שממול מה זה אומר שהוא לקוח של החנות שממול, עכשיו מה אתה אמור לעשות מה אתה רוצה שהוא יהיה הלקוח שלך שלא יקנה שם עכשיו מה אתה תעשה אתה תהיה יותר נחמד אליו או פחות נחמד אליו, עכשיו רוב האנשים מבינים שבסיטואציה כזאת ההיגיון אומר אוקי זה חוקי המשחק הוא רוצה לקנות שם ואתה רוצה אותו תהיה יותר נחמד אליו תן לו מבצע תן לו הנחה תהיה נחמד אליו תהיה נחמד אליו אקסטרה.
לקוח שבוגד בך תהיה עוד יותר נחמד אליו תבדוק למה הוא קנה שם ואת הסיבה שהוא קנה שם תביא לו גם פה תנסה להתיידד איתו יותר מאשר החנות ששמה, בתהליכים עסקיים אנשים מבינים שאם לקוח לא רוצה אותך ואתה רוצה את הלקוח אין היגיון שלקוח שבוגד בך שאתה תהיה מגעיל אליו אם אתה רוצה אותו זה אין דברים כאלה מעולם, זאת אומרת בהנחה שהוא קנה מהחנות ממול ואתה רוצה שהוא יקנה אצלך אין שום היגיון בעולם שאתה תצעק עליו תגיד לו "מה בוגד מה הלכת לקנות שם לא רוצה למכור לך" אין בזה היגיון אין היגיון שאתה תעשה לו מחירים יותר יקרים אין בזה היגיון.
ובתהליכים עסקיים אנשים מבינים את זה ומה שצריך לעשות זה להסביר לבן אדם תקשיב יש פה תהליך של מכירה הבחורה לצורך העניין זה הלקוח שלך המוצר לצורך העניין זה אתה המוכר לצורך העניין זה אתה והחנות המתחרה זה הוא, עכשיו הלקוח שלך רוצה לקנות את המוצר שלו של הבחור החדש אתה רוצה שהאקסית שלך או הבחורה שאתה רוצה אתה רוצה שהיא תקנה את המוצר שלך אתה צריך לשפר את המוצר שלך להיות יותר נחמד ללקוח שלך ככה מחזרים אחרי לקוח זה הכל.
אם אתה תגיד אם הלקוח שלי הולך לקנות מוצר אצל המתחרים אני לא מוכן למכור לו יותר זכותך רוב הסיכויים שהוא לא יקנה אצלך יותר ככה זה עובד בכדור הארץ, עכשיו ברגע שהבן אדם מתמלל את זה בראש שלו לתהליך של מכירה שהוא כבר מכיר את זה מהיומיום אז יותר קל לו אחר כך להתנהג ככה במובן הזוגי. הבנו?
עכשיו השאלה היא איך אפשר מעבר לזה שעל הנייר בן אדם צריך להתמודד להיות יותר נחמד לבחורה שהוא רוצה אם היא רוצה מישהו אחר, זאת אומרת אם אתה רוצה מישהי ויש לה מישהו אחר צריך להיות עוד יותר נחמד אליה לא פחות נחמד אליה מעבר לזה שזה נכון השאלה היא איך אפשר להתמודד עם זה רגשית, איך אפשר לעזור לבן אדם שרוצה מישהי ושיש לה מישהו נגיד אקסית שלו שיוצאת עכשיו עם איזה מישהו איך אפשר לעזור לו להכיל רגשית את הסיטואציה, אוקי אז התשובה היא.
ש: כדי שהוא יוכל להיות יותר נכון אליה?
אליעד: כדי שהוא ירגיש יותר בנוח להיות יותר נחמד מעבר לזה שאומרים לו "תקשיב זה מה שצריך להיות".
ש: זאת גם אותה תשובה נגיד מישהו שרוצה להתחיל עם מישהי ושהוא מאוד רוצה אותה כלומר, שרגשית.
אליעד: לא.
ש: הוא צריך להכיל את הסירוב שלה.
אליעד: טוב אני דיברתי על מקרה ספציפי עכשיו ניתן על המקרה הספציפי הזה, התשובה היא שצריך להסביר לאותו בן אדם לקחת משהו מעולם המושגים שלו ולעשות לו דימוי להגיד לו התהליך הזה של החיזור זה בדיוק כמו תהליך אחר שבו זה כן הגיוני לדוגמה נגיד לבן אדם יש לו עסק שבו הוא מוכר, מה הוא מוכר בעסק שלו?
ש: ארטיקים.
אליעד: ארטיקים יש לו חנות לארטיקים ואז יש לקוח שבא לקנות ממנו ארטיק ואז הוא רואה שהלקוח הזה בא אליו עם שקית של ארטיקים מהחנות שממול עכשיו בעצם אם הוא בא אליך עם שקית של ארטיקים מהחנות שממול מה זה אומר שהוא לקוח של החנות שממול, עכשיו מה אתה אמור לעשות מה אתה רוצה שהוא יהיה הלקוח שלך שלא יקנה שם עכשיו מה אתה תעשה אתה תהיה יותר נחמד אליו או פחות נחמד אליו, עכשיו רוב האנשים מבינים שבסיטואציה כזאת ההיגיון אומר אוקי זה חוקי המשחק הוא רוצה לקנות שם ואתה רוצה אותו תהיה יותר נחמד אליו תן לו מבצע תן לו הנחה תהיה נחמד אליו תהיה נחמד אליו אקסטרה.
לקוח שבוגד בך תהיה עוד יותר נחמד אליו תבדוק למה הוא קנה שם ואת הסיבה שהוא קנה שם תביא לו גם פה תנסה להתיידד איתו יותר מאשר החנות ששמה, בתהליכים עסקיים אנשים מבינים שאם לקוח לא רוצה אותך ואתה רוצה את הלקוח אין היגיון שלקוח שבוגד בך שאתה תהיה מגעיל אליו אם אתה רוצה אותו זה אין דברים כאלה מעולם, זאת אומרת בהנחה שהוא קנה מהחנות ממול ואתה רוצה שהוא יקנה אצלך אין שום היגיון בעולם שאתה תצעק עליו תגיד לו "מה בוגד מה הלכת לקנות שם לא רוצה למכור לך" אין בזה היגיון אין היגיון שאתה תעשה לו מחירים יותר יקרים אין בזה היגיון.
ובתהליכים עסקיים אנשים מבינים את זה ומה שצריך לעשות זה להסביר לבן אדם תקשיב יש פה תהליך של מכירה הבחורה לצורך העניין זה הלקוח שלך המוצר לצורך העניין זה אתה המוכר לצורך העניין זה אתה והחנות המתחרה זה הוא, עכשיו הלקוח שלך רוצה לקנות את המוצר שלו של הבחור החדש אתה רוצה שהאקסית שלך או הבחורה שאתה רוצה אתה רוצה שהיא תקנה את המוצר שלך אתה צריך לשפר את המוצר שלך להיות יותר נחמד ללקוח שלך ככה מחזרים אחרי לקוח זה הכל.
אם אתה תגיד אם הלקוח שלי הולך לקנות מוצר אצל המתחרים אני לא מוכן למכור לו יותר זכותך רוב הסיכויים שהוא לא יקנה אצלך יותר ככה זה עובד בכדור הארץ, עכשיו ברגע שהבן אדם מתמלל את זה בראש שלו לתהליך של מכירה שהוא כבר מכיר את זה מהיומיום אז יותר קל לו אחר כך להתנהג ככה במובן הזוגי. הבנו?