אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לתת הנחה ללקוח? ✔האם לתת הנחה על רכישה כמותית? האם לתת הנחה כמותית? האם לתת הנחה ללקוח על קניה כמותית? תמחור מוצרים, מבצעי מכירות, הנחה ללקוחות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, איך לתת הנחה ללקוח?, השפעה סמויה, שפת גוף, טיפים לטיפול בהתנגדות מכירות, איך לשכנע בחור, טכניקות לטיפול בהתנגדויות במכירה בטלפון, nlp למומחים, ייעוץ אישי לפוליטיקאים, לשכנע לקוח, מודל לטיפול בהתנגדות במכירות, התמודדות עם התנגדויות בזמן מכירה, הגדלת המכירות, מודל לטיפול בהתנגדויות של לקוח, לשכנע אנשים לתרום, סודות ההשפעה, טיפים לטיפול בהתנגדויות של לקוח, NLP טיפול בחרדה, טיפים לטיפול בהתנגדות של לקוח, להתמודד עם התנגדויות בתהליך מכירות בטלפון, כלים לטיפול בהתנגדות במכירה בטלפון, הדרכה אישית, לנתח טקסטים, מודל לטיפול בהתנגדות במכירה בטלפון, טיפים לטיפול בהתנגדויות בזמן מכירות בטלפון, איך לשכנע את הבוס, איך למכור יותר טוב, איך להשפיע על אנשים, קורס nlp, אמנות הנאום, טכניקות לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירות בטלפון, התמודדות עם התנגדויות במכירה, סודות התת מודע, התנגדות מכירות, איך לשכנע את עצמי לעשות ספורט, NLP טיפולים, לשכנע בחורה לשכב איתך, שיטות לטיפול בהתנגדות במכירות בטלפון,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
האם לתת הנחה על רכישה כמותית? האם לתת הנחה כמותית? האם לתת הנחה ללקוח על קניה כמותית? תמחור מוצרים, מבצעי מכירות, הנחה ללקוחות, הגדלת רווחיות, יעוץ כלכלי, יעוץ פיננסי, איך לתמחר מוצר? איך להגדיל רווחיות בעסק? מתי לתת הנחה?
האם תמיד כדאי לתת הנחה על רכישה כמותית?

אחת השאלות העסקיות הנפוצות ביותר היא האם כדאי להעניק הנחה ללקוח שרוכש מוצרים או שירותים בכמות גדולה. קיימת נטייה לחשוב שמתן הנחה כמותית תמיד משתלם לעסק, אך המציאות מורכבת יותר ודורשת ניתוח כלכלי מדויק של כל מקרה לגופו.

ההיגיון מאחורי מתן הנחות כמותיות - מדוע רבים מאמינים שזה משתלם?

הרבה בעלי עסקים מניחים שאם לקוח קונה כמות גדולה במיוחד, אז משתלם להציע לו מחיר מוזל יותר. ההיגיון כאן פשוט לכאורה: אם לדוגמה אתה יבואן רכב, ומישהו מעוניין לרכוש ממך מאה אלף רכבים שעולים בדרך כלל מאה אלף שקלים ליחידה, ההכנסה הכוללת תהיה עצומה. כך, אפילו אם תיתן לו הנחה משמעותית, אתה עדיין תגדיל את ההכנסה והרווח הכולל של העסק.

הנחה כמותית נתפסת כמהלך שעשוי לעודד לקוחות לקנות יותר, ובכך להגדיל את מחזור המכירות ואת התזרים המיידי. אולם, אליעד כהן מדגיש שזוהי גישה חלקית בלבד, ואינה מתחשבת בשאלה החשובה - מהי העלות האלטרנטיבית של העסקה?

עלות אלטרנטיבית - מה מפסידים כשנותנים הנחה?

אליעד כהן מסביר את המונח "עלות אלטרנטיבית" בהקשר זה באופן ברור ומפורט. עלות אלטרנטיבית היא מה שאתה מפסיד בגלל הבחירה באפשרות מסוימת. למשל, אם אותו יבואן רכב יחליט לתת הנחה משמעותית לאותו לקוח גדול, עליו לקחת בחשבון האם הוא מפסיד בכך לקוחות אחרים שהיו מוכנים לשלם מחיר מלא על אותם רכבים.

לדוגמה, אם יבואן יכול היה למכור 100 אלף רכבים במחיר מלא ללקוחות אחרים, הרי שמתן הנחה ללקוח הגדול פירושו אובדן של רווח פוטנציאלי גבוה יותר. זהו אחד השיקולים המרכזיים בבואך להחליט אם לתת הנחה או לא.

דוגמת חנות העגבניות - מתי עדיף לסרב להנחה כמותית?

כדי להמחיש את העיקרון הזה, אליעד משתמש בדוגמה פשוטה: חנות ירקות מוכרת עגבניות בעשרה שקלים לקילו, כאשר היא רוכשת אותן מספק בשקל אחד בלבד לקילו. לקוח מגיע ומציע לקנות את כל העגבניות בחמישה שקלים לקילו. לכאורה העסקה רווחית, שכן המוכר עדיין מרוויח ארבעה שקלים לקילו.

אך מה קורה בפועל? אם בעל החנות יסכים לעסקה הזאת, הוא אמנם יקבל תשלום מיידי על כל הסחורה, אבל הוא יאבד את האפשרות למכור חלק מהעגבניות במחיר המלא של עשרה שקלים ללקוחות אחרים, דבר שהיה מגדיל את רווחיו משמעותית יותר, גם אם חלק קטן מהסחורה לא היה נמכר כלל.

כלומר, מתן ההנחה ללקוח הגדול גרם לאובדן רווח שהיה ניתן להשיג ממכירות במחיר מלא.

הנחה בתחום השירותים - דוגמת עורך הדין

אליעד נותן דוגמה נוספת מעולם השירותים, שם הבעיה אף מתחדדת יותר: עורך דין שגובה אלף שקלים לשעה, מקבל הצעה מלקוח גדול לשלם מראש על אלף שעות, אבל במחיר מופחת של חמש מאות שקלים לשעה. לכאורה מדובר בהכנסה מיידית משמעותית, אך לפני שהוא מסכים לכך, עליו לשאול את עצמו האם הוא יכול למכור את השעות האלה ללקוחות אחרים במחיר מלא בעתיד.

אם כן, הוא למעשה "נועל" את עצמו במחיר נמוך, מפספס הזדמנות לקבל תשלום מלא, ובכך מפסיד כסף בטווח הארוך. במקרים כאלה, עסקה שנראית מפתה כעת עלולה להתגלות כהחלטה גרועה בהמשך.

השאלות שצריך לשאול לפני מתן הנחה

אליעד מסביר שיש שלוש שאלות קריטיות שחובה לשאול לפני שנותנים הנחה כמותית:
  • האם אני יכול למכור את המוצרים או השירותים במחיר מלא ללקוחות אחרים?
  • האם אני באמת זקוק לעסקה הזאת, או שזו עסקה שניתן לוותר עליה לטובת רווחים גבוהים יותר בהמשך?
  • האם מתן ההנחה יפגע בתפיסת הערך של המוצר או השירות בעיני לקוחות אחרים?
מסקנות והמלצות מעשיות

ההחלטה על מתן הנחה כמותית אינה חד משמעית, אלא תלויה בהערכה מדויקת של העלות האלטרנטיבית, התחרות בשוק והיכולת למכור את המוצר במחיר מלא ללקוחות אחרים. לעיתים משתלם לסרב לעסקה גדולה עם הנחה, אם זה אומר שבסופו של דבר הרווח הכולל יהיה גדול יותר דרך מכירה רגילה במחיר מלא ללקוחות בודדים.

אליעד כהן ממליץ באופן ברור - לפני שאתם מסכימים לתת הנחה, קחו נייר, רשמו את התרחישים האפשריים וחשבו את העלות האלטרנטיבית של העסקה. לפעמים העסקה הכי טובה היא להגיד ללקוח "לא".
האם כדאי לתת הנחה כמותית ברכישות גדולות?

כאשר אדם או חברה רוכשים מוצר או שירות בכמות גדולה, עולה השאלה: האם כדאי להעניק להם הנחה? השיקול המרכזי שנדון כאן הוא הרווחיות - האם מתן ההנחה מגדיל את הרווח הכולל או לא.

הגישה הרווחת: הנחה גורמת ללקוח לקנות יותר

רבים מאמינים שכדאי להעניק הנחה כמותית, משום שזה מעודד רכישות גדולות יותר. לדוגמה, אם יבואן רכב מוכר רכב ב - 100,000 שקלים ולקוח מבקש לקנות 100,000 יחידות, יש שיגידו שמדובר בעסקה משתלמת - היקף המכירות גדל והרווח הכללי עולה.

השיקול המרכזי: מה האלטרנטיבה?

אך כאן נכנסת השאלה הקריטית - האם המכירה הכמותית מתבצעת על חשבון מכירות אחרות? נניח שהיבואן יכול היה למכור את כל 100,000 הרכבים האלה ללקוחות שונים במחיר מלא. אם הוא נותן הנחה ללקוח גדול, הוא עלול להרוויח פחות לעומת תרחיש שבו הוא מוכר את אותם הרכבים במחיר המלא לקונים אחרים.

דוגמה להמחשה - חנות עגבניות

דמיינו חנות ירקות שבה כל קילוגרם עגבניות נמכר בעשרה שקלים. אם מגיע לקוח ומבקש לקנות את כל העגבניות בחמישה שקלים לקילו, לכאורה המוכר עדיין מרוויח. אבל אם הוא היה מוכר את העגבניות במחיר מלא ללקוחות אחרים, הוא היה מרוויח יותר - אפילו אם לא כל הסחורה הייתה נמכרת.

דוגמה מתחום השירותים - עורך דין

אם עורך דין גובה 1,000 שקלים לשעה ומקבל הצעה לקבל מראש תשלום על 1,000 שעות במחיר של 500 שקלים לשעה, עליו לשאול את עצמו: האם לאורך הזמן הוא יוכל למכור את אותן השעות ללקוחות אחרים במחיר מלא? אם כן, הוא עלול להפסיד כסף בכך שהוא נועל את עצמו לעסקה בהנחה משמעותית.

מה המסקנה?

מתן הנחה כמותית אינו תמיד צעד רווחי. לפני שמקבלים החלטה, חשוב לשאול:
  • האם אני יכול למכור את המוצרים או השירותים במחיר מלא ללקוחות אחרים?
  • האם אני באמת זקוק לעסקה הגדולה הזו?
  • האם ההנחה תשפיע על תפיסת הערך של המוצר בעיני לקוחות אחרים?
סיכום

כאשר לקוח מבקש הנחה על רכישה כמותית, אין תשובה חד - משמעית. יש מקרים שבהם כדאי להעניק הנחה כדי להבטיח הכנסה יציבה וגבוהה יותר, אך יש מקרים שבהם עדיף לסרב ולחכות ללקוחות אחרים שישלמו מחיר מלא. לכן, ההחלטה צריכה להתבסס על ניתוח רווחיות ומבט רחב על האלטרנטיבות הקיימות.
שיקולים האם לתת הנחה ללקוח, עלות אלטרנטיבית של לתת הנחה ללקוח, מתי לא לתת הנחה ללקוח? האם לתת הנחה על רכישת כמות? איך לנהל עסק?
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על האם לתת הנחה על רכישה כמותית? האם לתת הנחה כמותית? האם לתת הנחה ללקוח על קניה כמותית? תמחור מוצרים, מבצעי מכירות, הנחה ללקוחות, הגדלת רווחיות, יעוץ כלכלי, יעוץ פיננסי, איך לתמחר מוצר? איך להגדיל רווחיות בעסק? מתי לתת הנחה?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שכנוע הצלחה וחיים טובים - הספר על: איך לתת הנחה ללקוח?, שיטות מכירה, שיטות לשכנוע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שכנוע אנשים, איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לעשות יותר כסף? איך לשפר את הזיכרון? איך להצליח בזוגיות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להיות מאושר ושמח? איך למצוא זוגיות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להתמודד עם גירושין? איך להעריך את עצמך? איך להיגמל מהימורים? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להאמין בעצמך? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לחנך ילדים? איך לשתול מחשבות? איך לקבל החלטות? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לשנות תכונות אופי? איך לנהל את הזמן? איך לפרש חלומות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך ליצור אהבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, איך לתת הנחה ללקוח?, איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? כעס ועצבים? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? דיכאון? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיטות לשכנוע אנשים, למה יש רע וסבל בעולם? איך להיות מאושר? מהי תכלית ומשמעות החיים? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם יש אמת מוחלטת? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? למה העולם קיים? האם יש או אין אלוהים? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? האם לדומם יש תודעה? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? בשביל מה לחיות? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? איך נוצר העולם? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? איך להנות בחיים? אולי אנחנו במטריקס? האם הכל אפשרי? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש בחירה חופשית? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
שיווק לעסק חדש ללמד את איש המכירות לשמר לקוחות למכור כוס מים במדבר האם אתה מתאים להיות איש מכירות? להעלות קמפיין שיווקי תמחור מוצר עם עלות ייצור גבוהה אמון באמצעות תורת המשחקים במשא ומתן איך לא לעשות ראפור? למכור את המוצר הכי גרוע לשכנע מישהו להסכים איתך מוצרים גרועים מנהל המכירות חושש ממנהל השיווק סוגי מוצרים להעלות את רמת הוודאות של הלקוח לסגור עסקה למכור מוצר בלי יתרונות כמה הנחה לתת ללקוח? למכור מוצרים זולים מרגיש רע למכור לשכנע מישהו להפסיק לשכנע את המוכר שכנוע ושינוי עמדות למה צריך לשקר את הלקוח? איך להבין לקוח? איש מכירות מתחיל זיהוי הצרכים של הלקוח לשכנע בצורה נכונה לפרסם את המחיר ללקוח למכור בצורה חכמה למה הלקוח לא מאמין לאיש המכירות? לא להזדהות עם לקוח אמצעי שכנוע בפרסומות למכור מוצר קשה למכירה מה הלקוח באמת רוצה? לחסוך כסף ללקוח האם עדיף שיווק ישיר או שיווק עקיף? לקוח מתעקש לקבל מחיר בטלפון לקוח ששואל מה המחיר להתחייב ללקוח על התוצאה מנטורים למכירות איך מוכרים מוצר יקר? איך לבקש בקשה משכנעת? שכנוע בצורה לוגית סודות השיווק איך לשכנע פקידים? הזדהות רגשית חזקה עם לקוח איך לגרום למישהו לעשות? לגרום למישהו לשאול אותך שאלות הצלחה במכירות כל אחד יכול להיות איש מכירות יצירת כימיה עם לקוח טעויות בבירור צרכים של הלקוח ללקוח חשוב ממי הוא רוכש את המוצר צרכי הלקוח אחרי רכישה טיפול בהתנגדות לקוח שאומר יקר לי לשכנע מישהו לקבל ביקורת מוקד מכירות לדבר בשפה פשוטה עם הלקוח טיפים לחיפוש לקוחות כעצמאי לשדר ללקוחות לגרום למישהו לבקש לגרום למישהו להצביע לצמצם את סל המוצרים לשכנע גבר לאהוב אותך איך לגרום ללקוח לקנות דווקא ממך? לקוחות מרוצים כמה כסף לבקש מלקוח? שיטות לניהול משא ומתן לקוח רוצה לקנות משא ומתן בעבודה האם כדאי להכניס עיזים במשא ומתן? לעבוד במכירות בקלות שיטות שכנוע סמויות מנהלי שיווק למה לגרום ללקוח להרגיש בנוח? למכור משהו בראיון עבודה צורך במוצר האם להסתיר מידע מהלקוח? הצלחה עסקית בלי מכירות לגרום למישהו להיות מוכן תגמול בהתאם למכירות להתעשר מעבודה במכירות לראיין לתפקיד של איש מכירות שיטות לשיווק סיבות למה הלקוח לא סוגר עסקה לקבוע מחיר למוצר להשפיע על לקוח שלא רוצה לקנות חשיפה בשיווק אורגני לשכנע מישהו להרגיש טיפש לסרב למכור איך מבצע משפיע על החלטת הלקוח? לקבל סירוב של לקוח לשכנע מישהו לא לעשות משהו לנצח בדיבייטינג לקוח לא רוצה לשלם סוגים של חומרי שיווק מקצועיים יכולת ללמד מישהו למכור מניפולציות שיווק לשכנע מישהו להשתכנע ברעיון עוד נושאים ...
האתר Convincing.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מניפולציות, טיפים, למכור בתחום איך לתת הנחה ללקוח - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Convincing.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 2.3906 שניות - עכשיו 22_11_2025 השעה 20:35:29 - wesi28