מי שרוצה לעשות כסף, צריך לדעת לבחור את קהל היעד שלו ואת הלקוחות שלו, בהתאם ללקוחות ולקהל היעד שממנו הוא ירוויח הכי הרבה כסף. ואני אסביר: ברמת העיקרון, אתה מרוויח כסף, אם אתה מספק מוצר / שירות מסוים ללקוחות שלך. יחד עם זאת, כמות הכסף שתרוויח, תלויה בין השאר גם בסוג הלקוחות שלך, בסוג האנשים שרוכשים ממך את השירות שלך. יש לקוחות שישלמו לך יותר ואפילו ישאירו לך טיפ ויש לקוחות שיריבו איתך על כל שקל ויגידו לך יקר לי. והשאלה היא, איך לבחור את הלקוחות שלך שלך? איך לדעת מי קהל היעד שלך, שממנו תוכל להרוויח הכי הרבה כסף?
והתשובה לכך היא, שאתה אמור לבחור את הלקוחות שלך, בהתאם למי שאתה מספק לו הכי הרבה ערך. ואני אסביר:
צריך לעשות הפרדה בין השאלה, האם אתה יכול לספק ערך ולהביא תועלת למישהו, לבין השאלה למי אתה יכול להביא הכי הרבה תועלת. אלו 2 שאלות שונות. שוב, שאלה אחת יכולה להיות, האם אני יכול להביא תועלת ללקוח הזה? שאלה שניה יכולה להיות, לאיזה לקוח אני אביא הכי הרבה תועלת? אלו 2 שאלות שונות, וכדאי לך להתמקד בשאלה של למי אתה מביא הכי הרבה תועלת, כי הוא הלקוח האידיאלי שלך שממנו תוכל להרוויח הכי הרבה כסף.
לדוגמה: נניח שאתה צבעי שצובע דירות. האם אתה יכול לספק ערך לסטודנט שגר בשכירות, ושהוא עוזב את הדירה שלו, כי בעל הדירה העלה לו את שכר הדירה ושהוא צריך עכשיו לצבוע את הבית, כי הוא התחייב בחוזה לבעל הדירה, שהוא יצבע את הבית כשהוא מסיים את השכירות? תשובה: כן. אתה יכול להביא לו ערך, כי אתה צבעי ואתה יכול לצבוע לו את הדירה.
אבל האם פרופיל הלקוח הזה, הוא הלקוח שאתה תביא לו הכי הרבה תועלת, במידה ואתה צבעי מקצועי ולא איזה צבעי חאפר? תשובה: לא. דהיינו, במידה ואתה צבעי מקצועי, אתה לא ממקסם את הערך שלך, לסטודנט שצריך שיצבעו לו את הדירה שהוא עוזב. ולמה? כי אותו סטודנט, לא באמת אכפת לו איכות העבודה של הצביעה בדירה שהוא עוזב.
בנוסף, גם אם היה אכפת לאותו סטודנט מאיכות הצביעה שלך, הרי שיכול להיות שיהיה לאותו סטודנט עדיף לצבוע את הדירה לבד בלעדיך. כי נניח שהוא ייקח יום חופש מהעבודה שלו ויצבע את הדירה שלו לבד, הרי שזה כנראה יהיה לו יותר זול, מאשר שאתה תצבע לו את הדירה. בקיצור, פרופיל הלקוח הזה, לא צריך את איכות העבודה שלך, לא צריך את המקצועיות שלך ויש לו גם אלטרנטיבה יותר טובה מאשר לשלם לך כסף על המקצועיות שלך.
אז, האם אתה יכול להביא ללקוח הזה ערך? תשובה: כן. אבל האם זה הלקוח שאתה יכול להביא לו הכי הרבה ערך? תשובה: לא.
עכשיו ננסה להבין לאיזה לקוח אתה יכול להביא הכי הרבה ערך? אז ניקח את הדוגמה הנ"ל שאתה צבעי, אז כנראה שתוכל להביא הכי הרבה ערך, למי שצריך את איכות העבודה שלך, לדוגמה מישהו שצריך שיצבעו לו את הדירה שהוא הולך לגור בה ושהוא מחפש עבודה באיכות גבוהה. כי אתה מבקש להרוויח כסף, על איכות העבודה שלך, על זה שאתה יותר טוב מאחרים, ביכולת המקצועית שלך. ולכן אתה תעשה יותר...
והתשובה לכך היא, שאתה אמור לבחור את הלקוחות שלך, בהתאם למי שאתה מספק לו הכי הרבה ערך. ואני אסביר:
צריך לעשות הפרדה בין השאלה, האם אתה יכול לספק ערך ולהביא תועלת למישהו, לבין השאלה למי אתה יכול להביא הכי הרבה תועלת. אלו 2 שאלות שונות. שוב, שאלה אחת יכולה להיות, האם אני יכול להביא תועלת ללקוח הזה? שאלה שניה יכולה להיות, לאיזה לקוח אני אביא הכי הרבה תועלת? אלו 2 שאלות שונות, וכדאי לך להתמקד בשאלה של למי אתה מביא הכי הרבה תועלת, כי הוא הלקוח האידיאלי שלך שממנו תוכל להרוויח הכי הרבה כסף.
לדוגמה: נניח שאתה צבעי שצובע דירות. האם אתה יכול לספק ערך לסטודנט שגר בשכירות, ושהוא עוזב את הדירה שלו, כי בעל הדירה העלה לו את שכר הדירה ושהוא צריך עכשיו לצבוע את הבית, כי הוא התחייב בחוזה לבעל הדירה, שהוא יצבע את הבית כשהוא מסיים את השכירות? תשובה: כן. אתה יכול להביא לו ערך, כי אתה צבעי ואתה יכול לצבוע לו את הדירה.
אבל האם פרופיל הלקוח הזה, הוא הלקוח שאתה תביא לו הכי הרבה תועלת, במידה ואתה צבעי מקצועי ולא איזה צבעי חאפר? תשובה: לא. דהיינו, במידה ואתה צבעי מקצועי, אתה לא ממקסם את הערך שלך, לסטודנט שצריך שיצבעו לו את הדירה שהוא עוזב. ולמה? כי אותו סטודנט, לא באמת אכפת לו איכות העבודה של הצביעה בדירה שהוא עוזב.
בנוסף, גם אם היה אכפת לאותו סטודנט מאיכות הצביעה שלך, הרי שיכול להיות שיהיה לאותו סטודנט עדיף לצבוע את הדירה לבד בלעדיך. כי נניח שהוא ייקח יום חופש מהעבודה שלו ויצבע את הדירה שלו לבד, הרי שזה כנראה יהיה לו יותר זול, מאשר שאתה תצבע לו את הדירה. בקיצור, פרופיל הלקוח הזה, לא צריך את איכות העבודה שלך, לא צריך את המקצועיות שלך ויש לו גם אלטרנטיבה יותר טובה מאשר לשלם לך כסף על המקצועיות שלך.
אז, האם אתה יכול להביא ללקוח הזה ערך? תשובה: כן. אבל האם זה הלקוח שאתה יכול להביא לו הכי הרבה ערך? תשובה: לא.
עכשיו ננסה להבין לאיזה לקוח אתה יכול להביא הכי הרבה ערך? אז ניקח את הדוגמה הנ"ל שאתה צבעי, אז כנראה שתוכל להביא הכי הרבה ערך, למי שצריך את איכות העבודה שלך, לדוגמה מישהו שצריך שיצבעו לו את הדירה שהוא הולך לגור בה ושהוא מחפש עבודה באיכות גבוהה. כי אתה מבקש להרוויח כסף, על איכות העבודה שלך, על זה שאתה יותר טוב מאחרים, ביכולת המקצועית שלך. ולכן אתה תעשה יותר...