בוס מהגיהנום, קריירה, בוס מציק, בוס מתנכל, בוס גרוע, בוס מניפולטיבי, בוס צועק, רבתי עם הבוס, עימות עם הבוס, ויכוח עם הבוס, פחד מהבוס, בוס לא מעריך, מנהל מתעמר, בוס לא מפרגן, הבוס שלי צעק עלי, מנהל נרקיסיסט, מנהל מהגיהנום
למה אתה כועס על הבוס שלך בעבודה?
אנשים רבים מתמודדים עם כעס ותסכול כלפי הבוס שלהם, מכיוון שהם חווים שהוא מציק, מתנכל, מטריף, וממרר להם את החיים. התפיסה הרווחת היא שהבוס הוא דמות של סמכות מעלינו, ולכן כל התנהגות שלילית מצידו יוצרת תחושת חוסר אונים וכעס רב. אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה להפסיק לכעוס על הבוס היא להבין נקודה אחת חשובה: הבוס שלך הוא בכלל לא הבוס שלך, אלא הוא הלקוח שלך.
האם הבוס שלך הוא באמת בוס או לקוח?
למרות שלרוב האנשים זה נשמע מוזר ואפילו לא הגיוני, האמת היא שהבוס שלך הוא בעצם הלקוח שלך. כשאתה שכיר, אתה בעצם נותן שירותים לבוס שלך ומקבל ממנו כסף בתמורה. לדוגמה, אם אתה עובד כפקיד בבנק, המנהל שמעליך נתפס אצלך כבוס, אבל בפועל הוא לקוח שלך, כי הוא משלם לך דרך תלוש המשכורת עבור העבודה שאתה מבצע עבורו. לכן, לכעוס על הבוס שלך זה בעצם כמו עצמאי שמתלונן על לקוח שמשגע אותו.
איך עצמאי מתמודד עם לקוח בעייתי ומה אתה יכול ללמוד מזה?
נניח שיש עצמאי, בעל עסק, והוא אומר לך: "הלקוח שלי משגע אותי, ממרר לי את החיים". מיד היית עונה לו בצורה פשוטה: אם הלקוח שלך גורם לך לסבל, אל תעבוד איתו - תמצא לקוחות אחרים. אלא שכאן טמונה הבעיה: כשאתה שכיר, אתה בדרך כלל חושב שיש לך רק לקוח אחד - הבוס שלך, ואתה מרגיש שאין לך ברירה אלא להמשיך לעבוד איתו. אליעד מדגיש כי הסיבה המרכזית לכך שהבוס מתעלל בך ומציק לך היא בדיוק התפיסה הזו, שאתה מאמין שאין לך לקוחות אחרים.
מה הקשר בין חנות מכולת בג'ונגל ובין התלות בבוס?
אליעד משתמש בדוגמה של אדם שפותח חנות מכולת באמצע הג'ונגל, מקום שבו חי אדם אחד בלבד. אותו בעל מכולת תלוי לחלוטין בלקוח היחידי שלו. אם הלקוח מתחיל להציק, לדרוש דרישות בלתי אפשריות או להטריף אותו, בעל המכולת ימצא את עצמו חסר אונים כי אין לו אפשרות להחליף את הלקוח. לכן, אם הוא היה מתייעץ איתך מה לעשות, היית ממליץ לו לפתוח סניפים נוספים במקומות אחרים, כדי שיהיו לו עוד לקוחות והוא לא יהיה תלוי בלקוח יחיד ומנצל.
המצב זהה לחלוטין במערכות יחסים בין עובדים לבוסים: כל עוד יש לך רק לקוח אחד (הבוס שלך), הוא יכול לעשות בך כרצונו, להתעלל, להציק, להתנכל, ואתה תמיד תרגיש חסר אונים, כי אין לך אפשרויות אחרות.
איך להפוך משכיר עם בוס מציק לעצמאי עם הרבה לקוחות?
כדי להשתחרר מהכעס, אליעד ממליץ לאמץ את התפיסה שאתה עצמאי, גם אם אתה בפועל עובד כשכיר. כעצמאי, המטרה שלך היא כל הזמן לחפש לקוחות חדשים ולהגדיל את כמות האפשרויות שעומדות בפניך. זה אומר שאתה חייב לפעול כמו עסק, לשווק את עצמך, להתראיין במקומות עבודה נוספים, למתג את עצמך, לפרסם את הכישורים שלך, ולדאוג שתמיד יהיו לך אפשרויות נוספות:
מה יקרה אם לא תעסוק בשיווק עצמי ותישאר עם בוס גרוע אחד בלבד?
אליעד מסביר שאם לא תשווק את עצמך ולא תחפש לקוחות נוספים, אתה תישאר עם לקוח אחד - הבוס שלך. במקרה כזה, לא תהיה לך ברירה אלא לסבול ממנו, כי אם תעזוב אותו - לא יהיה לך מה לאכול. זהו מצב גרוע שיוצר מתח, פחד וכעס מתמשך, כי אתה בעצם נמצא בכלא פסיכולוגי, תלוי במישהו שיכול לעשות בך מה שהוא רוצה. לכן, אם אתה רוצה להפסיק לכעוס על הבוס שלך, עליך להגדיל את מגוון הלקוחות שלך וליצור לעצמך חופש לבחור עם מי לעבוד ועם מי לא.
למה אנשים לא עושים את זה ומה המחיר שהם משלמים?
רוב האנשים לא משקיעים בשיווק עצמי כי זה דורש אנרגיה ומאמץ - ללכת לראיונות, להציע את עצמם, לפרסם, ליזום. אך מי שלא עושה זאת נשאר כבול לבוס מתעלל, מנצל או נרקיסיסט, והוא פשוט תקוע עם הכעס והמרמור שלו ללא אפשרות להתקדם בחופשיות.
מה היתרונות של תפיסה עצמית כעצמאי בתוך מקום עבודה כשכיר?
כאשר אתה מתייחס אל עצמך כעצמאי, התלות שלך בבוס יורדת משמעותית. אתה יכול לבחור לעבוד עם בוסים שמתייחסים אליך יפה, מעריכים אותך, ומפרגנים לך, וכך תוכל להיפטר בקלות מבוס גרוע ומנצל. הגישה הזו יוצרת חופש אמיתי ומצמצמת את התסכול ואת הכעס מהבוס שלך.
לסיכום, אליעד מסביר שהדרך להפחית את הכעס על הבוס היא פשוט להפסיק לתפוס אותו כבוס ולהתחיל לראות בו לקוח בלבד. ככל שתהיו עסוקים בשיווק עצמי ותחפשו הזדמנויות חדשות, כך יהיה לכם יותר חופש ופחות כעס במקום העבודה.
אנשים רבים מתמודדים עם כעס ותסכול כלפי הבוס שלהם, מכיוון שהם חווים שהוא מציק, מתנכל, מטריף, וממרר להם את החיים. התפיסה הרווחת היא שהבוס הוא דמות של סמכות מעלינו, ולכן כל התנהגות שלילית מצידו יוצרת תחושת חוסר אונים וכעס רב. אליעד כהן מסביר שהדרך היחידה להפסיק לכעוס על הבוס היא להבין נקודה אחת חשובה: הבוס שלך הוא בכלל לא הבוס שלך, אלא הוא הלקוח שלך.
האם הבוס שלך הוא באמת בוס או לקוח?
למרות שלרוב האנשים זה נשמע מוזר ואפילו לא הגיוני, האמת היא שהבוס שלך הוא בעצם הלקוח שלך. כשאתה שכיר, אתה בעצם נותן שירותים לבוס שלך ומקבל ממנו כסף בתמורה. לדוגמה, אם אתה עובד כפקיד בבנק, המנהל שמעליך נתפס אצלך כבוס, אבל בפועל הוא לקוח שלך, כי הוא משלם לך דרך תלוש המשכורת עבור העבודה שאתה מבצע עבורו. לכן, לכעוס על הבוס שלך זה בעצם כמו עצמאי שמתלונן על לקוח שמשגע אותו.
איך עצמאי מתמודד עם לקוח בעייתי ומה אתה יכול ללמוד מזה?
נניח שיש עצמאי, בעל עסק, והוא אומר לך: "הלקוח שלי משגע אותי, ממרר לי את החיים". מיד היית עונה לו בצורה פשוטה: אם הלקוח שלך גורם לך לסבל, אל תעבוד איתו - תמצא לקוחות אחרים. אלא שכאן טמונה הבעיה: כשאתה שכיר, אתה בדרך כלל חושב שיש לך רק לקוח אחד - הבוס שלך, ואתה מרגיש שאין לך ברירה אלא להמשיך לעבוד איתו. אליעד מדגיש כי הסיבה המרכזית לכך שהבוס מתעלל בך ומציק לך היא בדיוק התפיסה הזו, שאתה מאמין שאין לך לקוחות אחרים.
מה הקשר בין חנות מכולת בג'ונגל ובין התלות בבוס?
אליעד משתמש בדוגמה של אדם שפותח חנות מכולת באמצע הג'ונגל, מקום שבו חי אדם אחד בלבד. אותו בעל מכולת תלוי לחלוטין בלקוח היחידי שלו. אם הלקוח מתחיל להציק, לדרוש דרישות בלתי אפשריות או להטריף אותו, בעל המכולת ימצא את עצמו חסר אונים כי אין לו אפשרות להחליף את הלקוח. לכן, אם הוא היה מתייעץ איתך מה לעשות, היית ממליץ לו לפתוח סניפים נוספים במקומות אחרים, כדי שיהיו לו עוד לקוחות והוא לא יהיה תלוי בלקוח יחיד ומנצל.
המצב זהה לחלוטין במערכות יחסים בין עובדים לבוסים: כל עוד יש לך רק לקוח אחד (הבוס שלך), הוא יכול לעשות בך כרצונו, להתעלל, להציק, להתנכל, ואתה תמיד תרגיש חסר אונים, כי אין לך אפשרויות אחרות.
איך להפוך משכיר עם בוס מציק לעצמאי עם הרבה לקוחות?
כדי להשתחרר מהכעס, אליעד ממליץ לאמץ את התפיסה שאתה עצמאי, גם אם אתה בפועל עובד כשכיר. כעצמאי, המטרה שלך היא כל הזמן לחפש לקוחות חדשים ולהגדיל את כמות האפשרויות שעומדות בפניך. זה אומר שאתה חייב לפעול כמו עסק, לשווק את עצמך, להתראיין במקומות עבודה נוספים, למתג את עצמך, לפרסם את הכישורים שלך, ולדאוג שתמיד יהיו לך אפשרויות נוספות:
- ללכת לראיונות עבודה גם אם כרגע טוב לך, כדי שיהיו לך הזדמנויות עתידיות.
- לפתח מיתוג אישי ברור שיגרום לאנשים להכיר אותך ולפנות אליך.
- להתעסק בשיווק עצמי ומכירה עצמית, להציג את הכישורים והיכולות שלך בשוק.
- לבנות קשרים עם אנשים שיכולים להפנות אליך הצעות עבודה בעתיד.
- להבין מה אתה שווה באמת ולהתייחס לעצמך ברצינות, לא כעובד זוטר אלא כמי שנותן שירותים יקרי ערך.
מה יקרה אם לא תעסוק בשיווק עצמי ותישאר עם בוס גרוע אחד בלבד?
אליעד מסביר שאם לא תשווק את עצמך ולא תחפש לקוחות נוספים, אתה תישאר עם לקוח אחד - הבוס שלך. במקרה כזה, לא תהיה לך ברירה אלא לסבול ממנו, כי אם תעזוב אותו - לא יהיה לך מה לאכול. זהו מצב גרוע שיוצר מתח, פחד וכעס מתמשך, כי אתה בעצם נמצא בכלא פסיכולוגי, תלוי במישהו שיכול לעשות בך מה שהוא רוצה. לכן, אם אתה רוצה להפסיק לכעוס על הבוס שלך, עליך להגדיל את מגוון הלקוחות שלך וליצור לעצמך חופש לבחור עם מי לעבוד ועם מי לא.
למה אנשים לא עושים את זה ומה המחיר שהם משלמים?
רוב האנשים לא משקיעים בשיווק עצמי כי זה דורש אנרגיה ומאמץ - ללכת לראיונות, להציע את עצמם, לפרסם, ליזום. אך מי שלא עושה זאת נשאר כבול לבוס מתעלל, מנצל או נרקיסיסט, והוא פשוט תקוע עם הכעס והמרמור שלו ללא אפשרות להתקדם בחופשיות.
מה היתרונות של תפיסה עצמית כעצמאי בתוך מקום עבודה כשכיר?
כאשר אתה מתייחס אל עצמך כעצמאי, התלות שלך בבוס יורדת משמעותית. אתה יכול לבחור לעבוד עם בוסים שמתייחסים אליך יפה, מעריכים אותך, ומפרגנים לך, וכך תוכל להיפטר בקלות מבוס גרוע ומנצל. הגישה הזו יוצרת חופש אמיתי ומצמצמת את התסכול ואת הכעס מהבוס שלך.
לסיכום, אליעד מסביר שהדרך להפחית את הכעס על הבוס היא פשוט להפסיק לתפוס אותו כבוס ולהתחיל לראות בו לקוח בלבד. ככל שתהיו עסוקים בשיווק עצמי ותחפשו הזדמנויות חדשות, כך יהיה לכם יותר חופש ופחות כעס במקום העבודה.
- איך להתמודד עם בוס קשה?
- איך להתייחס לבוס כלקוח?
- שכיר כעצמאי
- איך לענות לבוס שתלטן?
- איך להתמודד עם בוס מניפולטיבי?
- שיווק עצמי במקום העבודה
- איך להתמודד עם בוס מנצל?
איך לא לכעוס על הבוס שלך?
יש לך בוס בעבודה? הוא משגע אותך, ממרר לך את החיים, מטריף אותך? איך אפשר לא לכעוס עליו?
התשובה היא פשוטה: הבוס שלך הוא לא הבוס שלך, אלא הלקוח שלך.
אני יודע שזה נשמע מוזר לרוב האנשים, אבל הבוס שלך הוא בעצם הלקוח שלך.
הבוס הוא הלקוח שלך
בואו ניקח דוגמה: נניח שאתה פקיד בבנק ויש לך מנהל מעליך. אתה חושב שהוא הבוס שלך? טעות.
הוא הלקוח שלך. אתה מספק שירותי פקידות בנק, ולמי? למנהל שלך.
כמה לקוחות יש לך? לקוח אחד - הבוס שלך, שמשלם לך דרך תלוש המשכורת.
עכשיו תחשוב על עצמאי שיש לו עסק. נניח שהוא אומר:
"הלקוח שלי משגע אותי, ממרר לי את החיים, מטריף אותי!"
מה נגיד לו? "אם לקוח אחד גורם לך סבל, תמצא לקוחות אחרים, תציב גבולות, ואם צריך - תפטר אותו!"
אותו הדבר נכון גם לגבי שכירים - אם יש לך רק לקוח אחד (הבוס שלך), ואתה לא יכול לפטר אותו, אתה בבעיה.
למה אתה מרגיש תלוי בבוס?
תאר לעצמך שמישהו פותח חנות מכולת באמצע הג'ונגל.
הוא מוכר רק לאדם אחד שחי שם, כי אין אחרים.
מה יקרה? אותו לקוח אחד יוכל לעשות לו מה שהוא רוצה - כי אין לו לקוחות אחרים.
ואז בעל המכולת יתלונן:
"הלקוח שלי מטריף אותי, דורש ממני כל מיני דברים, אין לי ברירה אלא להקשיב לו!"
מה הפתרון? לפתוח עוד סניפים, להביא עוד לקוחות!
אם יהיו לו עוד לקוחות, הוא לא יהיה תלוי בלקוח היחיד שמנצל אותו.
מה עושים בפועל?
הרבה שכירים חיים בתחושה שהם חייבים לעבוד רק עם לקוח אחד - הבוס שלהם.
אם זו התפיסה שלך, אל תתפלא אם הבוס שלך ממרר לך את החיים.
מה זה אומר בצורה פרקטית?
אתה צריך להבין שאתה מנהל עסק גם כשאתה שכיר.
בדיוק כמו בעל עסק שמחפש לקוחות חדשים, גם אתה צריך כל הזמן לחפש ולגייס לקוחות חדשים.
איך עושים את זה?
אם אין לך כוח להתעסק בשיווק עצמי, בסוף תישאר תקוע עם בוס שאתה לא אוהב.
לסיכום
תבין שאתה עצמאי גם כשאתה שכיר.
תעסוק בשיווק עצמי, תמתג את עצמך, תבין מה אתה שווה, ואל תתפשר על בוס שאתה לא רוצה לעבוד איתו.
אם תיישם את זה - יהיה לך הרבה יותר חופש, פחות תסכול, ויותר הנאה בעבודה.
תחשבו על זה.
לפרטים נוספים ומידע נוסף - חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il.
יש לך בוס בעבודה? הוא משגע אותך, ממרר לך את החיים, מטריף אותך? איך אפשר לא לכעוס עליו?
התשובה היא פשוטה: הבוס שלך הוא לא הבוס שלך, אלא הלקוח שלך.
אני יודע שזה נשמע מוזר לרוב האנשים, אבל הבוס שלך הוא בעצם הלקוח שלך.
הבוס הוא הלקוח שלך
בואו ניקח דוגמה: נניח שאתה פקיד בבנק ויש לך מנהל מעליך. אתה חושב שהוא הבוס שלך? טעות.
הוא הלקוח שלך. אתה מספק שירותי פקידות בנק, ולמי? למנהל שלך.
כמה לקוחות יש לך? לקוח אחד - הבוס שלך, שמשלם לך דרך תלוש המשכורת.
עכשיו תחשוב על עצמאי שיש לו עסק. נניח שהוא אומר:
"הלקוח שלי משגע אותי, ממרר לי את החיים, מטריף אותי!"
מה נגיד לו? "אם לקוח אחד גורם לך סבל, תמצא לקוחות אחרים, תציב גבולות, ואם צריך - תפטר אותו!"
אותו הדבר נכון גם לגבי שכירים - אם יש לך רק לקוח אחד (הבוס שלך), ואתה לא יכול לפטר אותו, אתה בבעיה.
למה אתה מרגיש תלוי בבוס?
תאר לעצמך שמישהו פותח חנות מכולת באמצע הג'ונגל.
הוא מוכר רק לאדם אחד שחי שם, כי אין אחרים.
מה יקרה? אותו לקוח אחד יוכל לעשות לו מה שהוא רוצה - כי אין לו לקוחות אחרים.
ואז בעל המכולת יתלונן:
"הלקוח שלי מטריף אותי, דורש ממני כל מיני דברים, אין לי ברירה אלא להקשיב לו!"
מה הפתרון? לפתוח עוד סניפים, להביא עוד לקוחות!
אם יהיו לו עוד לקוחות, הוא לא יהיה תלוי בלקוח היחיד שמנצל אותו.
מה עושים בפועל?
הרבה שכירים חיים בתחושה שהם חייבים לעבוד רק עם לקוח אחד - הבוס שלהם.
אם זו התפיסה שלך, אל תתפלא אם הבוס שלך ממרר לך את החיים.
מה זה אומר בצורה פרקטית?
אתה צריך להבין שאתה מנהל עסק גם כשאתה שכיר.
בדיוק כמו בעל עסק שמחפש לקוחות חדשים, גם אתה צריך כל הזמן לחפש ולגייס לקוחות חדשים.
איך עושים את זה?
- מתראיינים למקומות אחרים
- משווקים את עצמכם
- בונים מיתוג אישי
- יוצרים קשרים
- מחפשים הזדמנויות חדשות
אם אין לך כוח להתעסק בשיווק עצמי, בסוף תישאר תקוע עם בוס שאתה לא אוהב.
לסיכום
תבין שאתה עצמאי גם כשאתה שכיר.
תעסוק בשיווק עצמי, תמתג את עצמך, תבין מה אתה שווה, ואל תתפשר על בוס שאתה לא רוצה לעבוד איתו.
אם תיישם את זה - יהיה לך הרבה יותר חופש, פחות תסכול, ויותר הנאה בעבודה.
תחשבו על זה.
לפרטים נוספים ומידע נוסף - חפשו באתר האינטרנט EIP.co.il.