יחסי ציבור, להתמודד עם ביקורות שליליות בתקשורת, לשון הרע באינטרנט, שיימינג באינטרנט, השמצות ברשת, לקוחות ממליצים, לקוחות מתלוננים, הוצאת שם רע באינטרנט, משמיצים אותי, דירוג בגוגל, דירוג בפייסבוק, ביקורות גוגל, ביקורות פייסבוק
איך להתמודד נכון עם השמצות בעסק ובאינטרנט?
כאשר אנשים משמיצים אתכם, בין אם מדובר בעסק, במקום העבודה, באינטרנט או בכל תחום בחיים, התגובה הראשונה שלכם בדרך כלל היא רצון להתגונן. אבל הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השמצות - בין אם הן מוצדקות ובין אם לא - היא אחרת לגמרי. אליעד מסביר את הנושא לעומק ומציע גישה מעשית וקלה ליישום.
מה ההבדל בין השמצה מוצדקת להשמצה לא מוצדקת?
לפני שמתמודדים עם השמצות, חשוב להבחין בין שני סוגים עיקריים של השמצות:
למה אנשים ממשיכים לעשן למרות ההשמצות על סיגריות?
אליעד מסביר שכדאי להסתכל על דוגמה מעולם הסיגריות כדי להבין את דרך הפעולה הנכונה להתמודדות עם השמצות. סיגריות הן מוצר מושמץ באופן קיצוני. הרופאים מזהירים מפניהן, אנשים מתים מדי יום מעישון, על קופסאות הסיגריות יש אזהרות מפורשות לגבי הסכנה בעישון, ועדיין אנשים ממשיכים לעשן.
איך זה ייתכן? התשובה פשוטה מאוד: האנשים שמעשנים מרגישים שהסיגריות נותנות להם תועלת או הנאה רבה יותר מהנזק או הסיכון. כשהאדם חושב שמשהו עושה לו מספיק טוב, הוא מתעלם מההשמצות ומוכן לשלם את המחיר, גם כשהמחיר הוא גבוה במיוחד.
איך דוגמת הסיגריות מלמדת אותנו להתמודד עם השמצות?
אותו עיקרון שגורם לאנשים לעשן למרות ההשמצות, נכון גם לגבי כל תחום אחר בחיים. אם יש לכם עסק שמשמיצים אותו, הדרך הכי טובה היא פשוט לספק ערך משמעותי ללקוחות שלכם. אליעד מדגיש שבמקום לבזבז אנרגיה על תגובות של התגוננות או להכחיש את ההאשמות, פשוט תהיו טובים יותר, ותנו ללקוחות או לאנשים שמסביבכם להרגיש שאתם מעניקים להם ערך גבוה.
הוא מביא דוגמאות רבות כדי להסביר זאת:
אליעד נותן דוגמה נוספת לגבי אישה מוכה שלא עוזבת את בן הזוג שלה. למה היא נשארת למרות שהוא פוגע בה? כי היא מרגישה שלמרות הנזק שהיא סופגת, יש לה תועלת כללית גדולה יותר להישאר איתו. זה נכון לגבי כל התמכרות או בחירה מזיקה אחרת שאנשים עושים - הם שוקלים את הטוב מול הרע, ואם הטוב עולה על הרע, הם נשארים במצב.
איך לגרום ללקוחות שלכם להתעלם מההשמצות נגדכם?
הדרך הכי אפקטיבית להתמודד עם השמצות, לפי אליעד, היא לגרום לאנשים להעריך אתכם בזכות מה שאתם מעניקים להם. הדרך הטובה ביותר לשכנע לקוחות לקנות מכם היא לגרום להם להתנסות במוצר או בשירות שלכם, כדי שירגישו בעצמם שזה טוב להם. ברגע שלקוח מתנסה במשהו שעושה לו טוב, הוא כבר לא צריך המלצות של אחרים. ההמלצה הכי טובה היא ההמלצה שהלקוח נותן לעצמו בעקבות החוויה שלו עם המוצר או השירות שלכם.
לדוגמה, אם הלקוח מתנסה בשירות שלכם בחינם לתקופה קצרה והוא נהנה, הוא יחליט להמשיך בתשלום, אפילו אם יש ביקורות שליליות או השמצות עליכם ברשת.
האם כדאי להסתמך על המלצות של לקוחות או על המלצה עצמית של הלקוח?
אליעד מדגיש שהרבה עסקים מסתמכים על המלצות מצולמות של לקוחות, אבל לדעתו זו שיטה מוגבלת ופחות יעילה. השיטה הטובה ביותר היא לגרום ללקוח להמליץ לעצמו עליכם. כלומר, שהוא בעצמו יתנסה במוצר שלכם, יראה שהוא נהנה, ויחליט להמשיך איתכם לאורך זמן.
האם לתבוע אנשים על לשון הרע זו דרך טובה להתמודד עם השמצות?
אליעד מסביר שלפעמים תביעות על לשון הרע הן פתרון לגיטימי, אבל הן לא הפתרון הכי טוב, כי זה לא פותר את הבעיה השורשית. הפתרון האמיתי הוא פשוט להיות יותר טובים, לתת יותר ערך, ולהראות ללקוחות ולעולם שאתם שווים את זה. ככל שתהיו יותר טובים ותראו זאת בבירור, פחות ופחות השמצות יוכלו לפגוע בכם.
בסיכום, הדרך הבטוחה והיעילה להתמודד עם השמצות היא פשוטה מאוד: תהיו טובים יותר, תספקו ערך אמיתי, ותנו לאנשים להרגיש שאתם נותנים להם משהו חיובי ומשמעותי. זו הדרך היעילה ביותר להתמודד עם ביקורות שליליות, השמצות, שיימינג, והכפשות ברשת ובכל מקום אחר.
כאשר אנשים משמיצים אתכם, בין אם מדובר בעסק, במקום העבודה, באינטרנט או בכל תחום בחיים, התגובה הראשונה שלכם בדרך כלל היא רצון להתגונן. אבל הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השמצות - בין אם הן מוצדקות ובין אם לא - היא אחרת לגמרי. אליעד מסביר את הנושא לעומק ומציע גישה מעשית וקלה ליישום.
מה ההבדל בין השמצה מוצדקת להשמצה לא מוצדקת?
לפני שמתמודדים עם השמצות, חשוב להבחין בין שני סוגים עיקריים של השמצות:
-
השמצות מוצדקות:
מדובר בהשמצות שנובעות מדברים שבאמת קרו. למשל, אם מכרתם מוצר פגום שגרם לנזק אמיתי ללקוחות, זו השמצה מוצדקת. במקרה כזה, אנשים משמיצים אתכם על דברים שבאמת עשיתם לא נכון. -
השמצות לא מוצדקות:
מדובר במצבים שבהם אנשים מאשימים אתכם בדברים שלא קרו מעולם, או שאין להם בסיס אמיתי במציאות.
למה אנשים ממשיכים לעשן למרות ההשמצות על סיגריות?
אליעד מסביר שכדאי להסתכל על דוגמה מעולם הסיגריות כדי להבין את דרך הפעולה הנכונה להתמודדות עם השמצות. סיגריות הן מוצר מושמץ באופן קיצוני. הרופאים מזהירים מפניהן, אנשים מתים מדי יום מעישון, על קופסאות הסיגריות יש אזהרות מפורשות לגבי הסכנה בעישון, ועדיין אנשים ממשיכים לעשן.
איך זה ייתכן? התשובה פשוטה מאוד: האנשים שמעשנים מרגישים שהסיגריות נותנות להם תועלת או הנאה רבה יותר מהנזק או הסיכון. כשהאדם חושב שמשהו עושה לו מספיק טוב, הוא מתעלם מההשמצות ומוכן לשלם את המחיר, גם כשהמחיר הוא גבוה במיוחד.
איך דוגמת הסיגריות מלמדת אותנו להתמודד עם השמצות?
אותו עיקרון שגורם לאנשים לעשן למרות ההשמצות, נכון גם לגבי כל תחום אחר בחיים. אם יש לכם עסק שמשמיצים אותו, הדרך הכי טובה היא פשוט לספק ערך משמעותי ללקוחות שלכם. אליעד מדגיש שבמקום לבזבז אנרגיה על תגובות של התגוננות או להכחיש את ההאשמות, פשוט תהיו טובים יותר, ותנו ללקוחות או לאנשים שמסביבכם להרגיש שאתם מעניקים להם ערך גבוה.
הוא מביא דוגמאות רבות כדי להסביר זאת:
- אם אתם עובדים במקום עבודה ומשמיצים אתכם - תתמקדו בלספק ערך גדול למקום העבודה. אם תהיו טובים, תורמים ואיכותיים, המעסיק יתעלם מההשמצות.
- אם יש לכם עסק ולקוחות משמיצים אתכם, אבל רוב הלקוחות מרגישים שהמוצר או השירות שלכם מעולים ונותנים להם תועלת, השמצות לא ישפיעו לרעה. הלקוחות יעדיפו להמשיך אתכם, כי התועלת שהם מקבלים גדולה יותר מההפסד האפשרי.
אליעד נותן דוגמה נוספת לגבי אישה מוכה שלא עוזבת את בן הזוג שלה. למה היא נשארת למרות שהוא פוגע בה? כי היא מרגישה שלמרות הנזק שהיא סופגת, יש לה תועלת כללית גדולה יותר להישאר איתו. זה נכון לגבי כל התמכרות או בחירה מזיקה אחרת שאנשים עושים - הם שוקלים את הטוב מול הרע, ואם הטוב עולה על הרע, הם נשארים במצב.
איך לגרום ללקוחות שלכם להתעלם מההשמצות נגדכם?
הדרך הכי אפקטיבית להתמודד עם השמצות, לפי אליעד, היא לגרום לאנשים להעריך אתכם בזכות מה שאתם מעניקים להם. הדרך הטובה ביותר לשכנע לקוחות לקנות מכם היא לגרום להם להתנסות במוצר או בשירות שלכם, כדי שירגישו בעצמם שזה טוב להם. ברגע שלקוח מתנסה במשהו שעושה לו טוב, הוא כבר לא צריך המלצות של אחרים. ההמלצה הכי טובה היא ההמלצה שהלקוח נותן לעצמו בעקבות החוויה שלו עם המוצר או השירות שלכם.
לדוגמה, אם הלקוח מתנסה בשירות שלכם בחינם לתקופה קצרה והוא נהנה, הוא יחליט להמשיך בתשלום, אפילו אם יש ביקורות שליליות או השמצות עליכם ברשת.
האם כדאי להסתמך על המלצות של לקוחות או על המלצה עצמית של הלקוח?
אליעד מדגיש שהרבה עסקים מסתמכים על המלצות מצולמות של לקוחות, אבל לדעתו זו שיטה מוגבלת ופחות יעילה. השיטה הטובה ביותר היא לגרום ללקוח להמליץ לעצמו עליכם. כלומר, שהוא בעצמו יתנסה במוצר שלכם, יראה שהוא נהנה, ויחליט להמשיך איתכם לאורך זמן.
האם לתבוע אנשים על לשון הרע זו דרך טובה להתמודד עם השמצות?
אליעד מסביר שלפעמים תביעות על לשון הרע הן פתרון לגיטימי, אבל הן לא הפתרון הכי טוב, כי זה לא פותר את הבעיה השורשית. הפתרון האמיתי הוא פשוט להיות יותר טובים, לתת יותר ערך, ולהראות ללקוחות ולעולם שאתם שווים את זה. ככל שתהיו יותר טובים ותראו זאת בבירור, פחות ופחות השמצות יוכלו לפגוע בכם.
בסיכום, הדרך הבטוחה והיעילה להתמודד עם השמצות היא פשוטה מאוד: תהיו טובים יותר, תספקו ערך אמיתי, ותנו לאנשים להרגיש שאתם נותנים להם משהו חיובי ומשמעותי. זו הדרך היעילה ביותר להתמודד עם ביקורות שליליות, השמצות, שיימינג, והכפשות ברשת ובכל מקום אחר.
- איך להתמודד עם השמצות?
- ביקורות שליליות בגוגל
- איך למכור ללקוחות?
- למה אישה מוכה לא עוזבת?
- המלצות של לקוחות
- לתת ללקוח להמליץ עליך לעצמו
- שיימינג בפייסבוק
איך להתמודד עם השמצות?
שלום חברים, איך מתמודדים עם השמצות? נניח שיש לכם עסק ומשמיצים אתכם, או שבאופן כללי, בסביבה שלכם - בעבודה, בחברה או במעגלים אחרים - אנשים משמיצים אתכם ופוגעים בשמכם הטוב. מה אפשר לעשות במצב כזה?
ראשית, ניתן לחלק את ההשמצות לשני סוגים:
1. השמצות מוצדקות - כלומר, ביקורת שנובעת ממעשים אמיתיים שאכן ביצעתם.
2. השמצות לא מוצדקות - כאשר אנשים מפיצים עליכם שקרים שאין להם בסיס.
כיצד להתמודד עם השמצות לא מוצדקות?
אם מדובר בהשמצות שאין להן בסיס, אפשר לנסות להסביר ולהבהיר לאנשים שמדובר בטעות. עם זאת, אני רוצה להציע לכם דרך אחרת להתמודדות עם השמצות - דרך שמתאימה לכל סוגי ההשמצות.
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השמצות
תחשבו על סיגריות. סיגריות מושמצות מכל עבר - רופאים מזהירים מפניהן, פרסומות נגד עישון מוצגות בכל מקום, ועל קופסאות הסיגריות עצמן נכתבות אזהרות חמורות. ולמרות כל זאת, אנשים ממשיכים לעשן. איך זה ייתכן?
התשובה פשוטה: כאשר משהו נותן לאדם יותר תועלת מאשר נזק, ההשמצות אינן רלוונטיות עבורו.
אותו עיקרון חל גם על העסק שלכם, על השם שלכם ועל כל תחום אחר בחיים. אם תספקו לאנשים ערך, תועלת ושירות טוב, לא יהיה להם אכפת מההשמצות כלפיכם.
איך לגרום לאנשים לחשוב עליכם דברים טובים?
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השמצות אינה באמצעות הגנה עצמית והכחשות, אלא על ידי עשיית טוב ושיפור מתמיד של מה שאתם מציעים.
במקום להקדיש אנרגיה להתגוננות, תשקיעו בלספק ערך ממשי לאנשים. אם אתם עובדים בעסק - תדאגו לתת שירות מעולה. אם אתם במקום עבודה - תהיו עובדים בעלי ערך גבוה. כך, גם אם יש השמצות, הן יתפוגגו מעצמן כי האנשים סביבכם יבינו שאתם נותנים יותר ערך ממה שנאמר עליכם.
דוגמאות מעשיות
- אם במקום העבודה שלכם יש מי שמשמיץ אתכם, אבל אתם מספקים תוצאות מצוינות - המעסיק שלכם לא ימהר להאמין להאשמות נגדכם.
- אם יש לכם עסק והשמצות מתפרסמות עליו, אבל הלקוחות שלכם ממשיכים לקבל מכם שירות מצוין - ההשמצות לא ישנו את העובדה שהלקוחות מרוצים ויחזרו אליכם.
- אם אנשים מדברים עליכם רעות, אבל אתם תורמים, עוזרים ותומכים באחרים - הערכה שיקבלו מכם בפועל תהיה חזקה יותר מכל שמועה שלילית.
למה אנשים ממשיכים להאמין ולתמוך באנשים מושמצים?
כמה אנשים משמיצים את אלוהים? המון.
כמה אנשים משמיצים פוליטיקאים כמו בנימין נתניהו? המון.
ובכל זאת, לאנשים יש אמונה באלוהים, ויש אנשים שממשיכים לתמוך בנתניהו. הסיבה לכך היא פשוטה: ברגע שמישהו מעניק לאנשים משהו שהם מעריכים, הם מוכנים להתעלם מההשמצות.
מוסר ההשכל
אל תתמקדו בהגנה עצמית או בניסיון לגרום לאנשים להפסיק להשמיץ אתכם. במקום זאת, תתמקדו בלהיות טובים יותר, לתת ערך אמיתי, ולגרום לכך שאנשים סביבכם ירגישו שאתם מועילים להם. כאשר תעשו זאת, ההשמצות לא יהיו רלוונטיות.
אם אתם רוצים להעמיק עוד בנושא ולהבין איך להתמודד עם השמצות, ביקורות שליליות והמלצות של לקוחות, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il ותגלו איך להפוך כל ביקורת להזדמנות לצמיחה.
שלום חברים, איך מתמודדים עם השמצות? נניח שיש לכם עסק ומשמיצים אתכם, או שבאופן כללי, בסביבה שלכם - בעבודה, בחברה או במעגלים אחרים - אנשים משמיצים אתכם ופוגעים בשמכם הטוב. מה אפשר לעשות במצב כזה?
ראשית, ניתן לחלק את ההשמצות לשני סוגים:
1. השמצות מוצדקות - כלומר, ביקורת שנובעת ממעשים אמיתיים שאכן ביצעתם.
2. השמצות לא מוצדקות - כאשר אנשים מפיצים עליכם שקרים שאין להם בסיס.
כיצד להתמודד עם השמצות לא מוצדקות?
אם מדובר בהשמצות שאין להן בסיס, אפשר לנסות להסביר ולהבהיר לאנשים שמדובר בטעות. עם זאת, אני רוצה להציע לכם דרך אחרת להתמודדות עם השמצות - דרך שמתאימה לכל סוגי ההשמצות.
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השמצות
תחשבו על סיגריות. סיגריות מושמצות מכל עבר - רופאים מזהירים מפניהן, פרסומות נגד עישון מוצגות בכל מקום, ועל קופסאות הסיגריות עצמן נכתבות אזהרות חמורות. ולמרות כל זאת, אנשים ממשיכים לעשן. איך זה ייתכן?
התשובה פשוטה: כאשר משהו נותן לאדם יותר תועלת מאשר נזק, ההשמצות אינן רלוונטיות עבורו.
אותו עיקרון חל גם על העסק שלכם, על השם שלכם ועל כל תחום אחר בחיים. אם תספקו לאנשים ערך, תועלת ושירות טוב, לא יהיה להם אכפת מההשמצות כלפיכם.
איך לגרום לאנשים לחשוב עליכם דברים טובים?
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם השמצות אינה באמצעות הגנה עצמית והכחשות, אלא על ידי עשיית טוב ושיפור מתמיד של מה שאתם מציעים.
במקום להקדיש אנרגיה להתגוננות, תשקיעו בלספק ערך ממשי לאנשים. אם אתם עובדים בעסק - תדאגו לתת שירות מעולה. אם אתם במקום עבודה - תהיו עובדים בעלי ערך גבוה. כך, גם אם יש השמצות, הן יתפוגגו מעצמן כי האנשים סביבכם יבינו שאתם נותנים יותר ערך ממה שנאמר עליכם.
דוגמאות מעשיות
- אם במקום העבודה שלכם יש מי שמשמיץ אתכם, אבל אתם מספקים תוצאות מצוינות - המעסיק שלכם לא ימהר להאמין להאשמות נגדכם.
- אם יש לכם עסק והשמצות מתפרסמות עליו, אבל הלקוחות שלכם ממשיכים לקבל מכם שירות מצוין - ההשמצות לא ישנו את העובדה שהלקוחות מרוצים ויחזרו אליכם.
- אם אנשים מדברים עליכם רעות, אבל אתם תורמים, עוזרים ותומכים באחרים - הערכה שיקבלו מכם בפועל תהיה חזקה יותר מכל שמועה שלילית.
למה אנשים ממשיכים להאמין ולתמוך באנשים מושמצים?
כמה אנשים משמיצים את אלוהים? המון.
כמה אנשים משמיצים פוליטיקאים כמו בנימין נתניהו? המון.
ובכל זאת, לאנשים יש אמונה באלוהים, ויש אנשים שממשיכים לתמוך בנתניהו. הסיבה לכך היא פשוטה: ברגע שמישהו מעניק לאנשים משהו שהם מעריכים, הם מוכנים להתעלם מההשמצות.
מוסר ההשכל
אל תתמקדו בהגנה עצמית או בניסיון לגרום לאנשים להפסיק להשמיץ אתכם. במקום זאת, תתמקדו בלהיות טובים יותר, לתת ערך אמיתי, ולגרום לכך שאנשים סביבכם ירגישו שאתם מועילים להם. כאשר תעשו זאת, ההשמצות לא יהיו רלוונטיות.
אם אתם רוצים להעמיק עוד בנושא ולהבין איך להתמודד עם השמצות, ביקורות שליליות והמלצות של לקוחות, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il ותגלו איך להפוך כל ביקורת להזדמנות לצמיחה.