וכן אסביר, למה בעולם אידיאלי, עדיף פרסום אורגני בלבד על פני קידום ממומן. אז בהמשך למה שהסברתי כאן כאן לגבי האם עדיף פרסום אורגני או פרסום ממומן, כאן נסביר למה בעולם אידיאלי אופטימאלי, עדיף כמובן שיווק אורגני בלבד ולא שיווק ממומן.
אז ברמת העיקרון, פרסום ממומן פירושו, שאתה משלם כסף לרשת פרסום כלשהי, כדי שהיא תחשוף את המוצר שלך ללקוחות פוטנציאלים. אבל מה היה קורה אם לא היית משלם כסף לרשת הפרסום? כנראה שלא היית מקבל חשיפה ללקוחות פוטנציאלים.
צריך להבין כי ברמת העיקרון, כל הפרסומות שאנחנו רואים בטלוויזיה בשלטי החוצות וכיו"ב, הכל זה כמובן פרסום ממומן / שיווק בתשלום. כי כל פרסום בטלוויזיה / פרסום ברדיו / פרסום בעיתונים / פרסום בשלטי חוצות וכיו"ב, הכל אלו פרסומות בתשלום, שהמפרסם משלם לבעל שטח הפרסום כסף, כדי לקבל חשיפה ללקוחות.
לצורך העניין יש את בעל שטחי הפרסום, שהוא יודע ליצור תוכן לאנשים, שיגרום להם לצפות בפרסומות שהוא מפרסם בשטח הפרסום שלו. ערוץ הטלוויזיה יוצר תוכניות, שיגרמו לאנשים לצפות בו, כדי שהוא יוכל למכור שטחי פרסום בטלוויזיה ולעשות מכך כסף.
שאלה: האם יש מוצר בעולם האמיתי, שאנשים משתמשים בו, בלי שהוא פרסם את עצמו בתשלום בשום מקום? תשובה: כמעט ולא. למעט שירותים מאוד ייחודים פורצי דרך וכיו"ב שהם מקבלים חשיפה וויראלית בלי שום צורך לשלם כסף לאף אחד. דהיינו, אם תמציא משהו מאוד מאוד טוב, שכזה עוד לא עשו, אז יתכן שתקבל חשיפות כאש בשדה קוצים כמעט בלי לשלם שקל אחד על פרסום כלשהו. אבל בפועל, כמעט ואין שום שירות, שלא מוציא כסף כדי לפרסם את עצמו.
גם חנות שנמצאת ברחוב ושמקבלת רק לקוחות מזדמנים בלבד בלי לעשות שום פרסום, היא משלמת כסף לבעל המקום של החנות, על כך שהיא נמצאת במקום שבו היא מקבלת חשיפות. דהיינו, החנות משלמת על זה שהיא עצמה נמצאת במקום סואן עם המון אנשים וזה בעצם הפרסום בתשלום שהיא עושה.
במילים אחרות, בפועל ב 99% מהמקרים, כנראה שהמוצר שלך לא יהיה כ"כ טוב ברמה כזאת שהוא יפיץ את עצמו בלי שתשקיע כסף כלשהו בפרסום.
אני אוסיף ואומר, בהקשר של יצירת תוכן אורגני בלבד, מה יעשו אותם אלו שמתנגדים לפרסום ממומן, מה הם יעשו אם מחר כל רשתות הפרסום יהיו בתשלום בלבד. נניח שממחר פייסבוק / אינסטגרם / טיקטוק / גוגל וכיו"ב, עוברות למודל של בתשלום בלבד. שאם אתה רוצה לפרסם תוכן מסחרי כלשהו, הפרסום יהיה בתשלום בלבד...
אז ברמת העיקרון, פרסום ממומן פירושו, שאתה משלם כסף לרשת פרסום כלשהי, כדי שהיא תחשוף את המוצר שלך ללקוחות פוטנציאלים. אבל מה היה קורה אם לא היית משלם כסף לרשת הפרסום? כנראה שלא היית מקבל חשיפה ללקוחות פוטנציאלים.
צריך להבין כי ברמת העיקרון, כל הפרסומות שאנחנו רואים בטלוויזיה בשלטי החוצות וכיו"ב, הכל זה כמובן פרסום ממומן / שיווק בתשלום. כי כל פרסום בטלוויזיה / פרסום ברדיו / פרסום בעיתונים / פרסום בשלטי חוצות וכיו"ב, הכל אלו פרסומות בתשלום, שהמפרסם משלם לבעל שטח הפרסום כסף, כדי לקבל חשיפה ללקוחות.
לצורך העניין יש את בעל שטחי הפרסום, שהוא יודע ליצור תוכן לאנשים, שיגרום להם לצפות בפרסומות שהוא מפרסם בשטח הפרסום שלו. ערוץ הטלוויזיה יוצר תוכניות, שיגרמו לאנשים לצפות בו, כדי שהוא יוכל למכור שטחי פרסום בטלוויזיה ולעשות מכך כסף.
שאלה: האם יש מוצר בעולם האמיתי, שאנשים משתמשים בו, בלי שהוא פרסם את עצמו בתשלום בשום מקום? תשובה: כמעט ולא. למעט שירותים מאוד ייחודים פורצי דרך וכיו"ב שהם מקבלים חשיפה וויראלית בלי שום צורך לשלם כסף לאף אחד. דהיינו, אם תמציא משהו מאוד מאוד טוב, שכזה עוד לא עשו, אז יתכן שתקבל חשיפות כאש בשדה קוצים כמעט בלי לשלם שקל אחד על פרסום כלשהו. אבל בפועל, כמעט ואין שום שירות, שלא מוציא כסף כדי לפרסם את עצמו.
גם חנות שנמצאת ברחוב ושמקבלת רק לקוחות מזדמנים בלבד בלי לעשות שום פרסום, היא משלמת כסף לבעל המקום של החנות, על כך שהיא נמצאת במקום שבו היא מקבלת חשיפות. דהיינו, החנות משלמת על זה שהיא עצמה נמצאת במקום סואן עם המון אנשים וזה בעצם הפרסום בתשלום שהיא עושה.
במילים אחרות, בפועל ב 99% מהמקרים, כנראה שהמוצר שלך לא יהיה כ"כ טוב ברמה כזאת שהוא יפיץ את עצמו בלי שתשקיע כסף כלשהו בפרסום.
אני אוסיף ואומר, בהקשר של יצירת תוכן אורגני בלבד, מה יעשו אותם אלו שמתנגדים לפרסום ממומן, מה הם יעשו אם מחר כל רשתות הפרסום יהיו בתשלום בלבד. נניח שממחר פייסבוק / אינסטגרם / טיקטוק / גוגל וכיו"ב, עוברות למודל של בתשלום בלבד. שאם אתה רוצה לפרסם תוכן מסחרי כלשהו, הפרסום יהיה בתשלום בלבד...