... את מה שאתה רוצה שהוא יחשוב. ואסביר את המבנה הרעיוני של השיטה הזאת. והמבנה הוא כזה, נניח שברצונך לגרום לאדם כלשהו לחשוב
ולהזדהות עם רעיון X. עכשיו, עליך ליצור אצל האדם השני סיטואציה, שבה תיווצר אצלו חוסר נעימות ותחושה לא נעימה, בגלל שהוא לא חושב עדיין את ... ויזדהה עם רעיון X, זה יגרום לו להרגיש הרבה יותר טוב עם אותה הסיטואציה. ואז, האדם שלא רוצה להרגיש רע, הוא בוחר להסכים
ולהזדהות עם אותו רעיון X, כדי להשתמש ביתרונות היחסיים של אותו הרעיון, כדי לגרום לעצמו להרגיש יותר טוב באותה הסיטואציה. ובכך בעצם הרגלת ... לחשוב איך שאתה רוצה שהוא יחשוב. ובכך בעצם אתה גורם לאדם השני, גם לאהוב את הרעיון שאתה רוצה שהוא יזדהה איתו. כי מבחינתו,
ההזדהות שלו עם אותו הרעיון, גרמה לו להרגיש יותר טוב. ובניסוח אחר: תיצור לאדם השני סיטואציה, שהיא תאלץ אותו להסכים עם רעיון כלשהו, כדי ... ונשאלת השאלה, מתי האדם יתאהב ברעיון שמגן עליו ומתי האדם ישנא את הרעיון שמגן עליו? כי כאשר האדם נמצא בסיטואציה שבה
ההזדהות שלו עם רעיון כלשהו, גורמת לו להרגיש יותר טוב, זה גם יכול לשחד את האדם
להזדהות עם אותו הרעיון, וגם יכול להשניא עליו את הרעיון, שנותן לגיטימציה חיובית לסיטואציה שגורמת לו להרגיש רע. וגם לשנוא את הרעיון, ... ביחס למשמעות שהוא נותן לבחירה שלו. זא אם לאדם חשוב יותר הערך של אף אחד לא יגיד לי מה לחשוב וכיוב, אז במקרה כזה לדוגמה,
ההזדהות שלו עם המחשבה שמגנה עליו, יכולה לגרום לו להרגיש יותר רע, בגלל שהיא בקונפליקט עם מחשבה אחרת עמוקה יותר אצלו. והכל תלוי בעוצמת ...