... איך משכנעים את הלקוח הראשון? ועוד. אז נקודת ההתחלה, היא בהבנה הבסיסית ביותר של תהליך המכירה. והיא, שכדי שהלקוח יקנה ממך את
המוצר, לשם כך הוא צריך לחשוב, שאם הוא יקנה את
המוצר שלך, אז יהיה לו יותר טוב מאשר רע. דהיינו, הלקוח צריך לחשוב, שלקנות את
המוצר שלך יעשה לו טוב, יותר מאשר לא לקנות את
המוצר שלך ויותר מאשר לקנות מוצרים אחרים. או במילים אחרות, הוא צריך לחשוב שלקנות את
המוצר שלך, יש בזה עבורו, יותר יתרונות מאשר חסרונות, גם ביחס לכל שאר האלטרנטיבות שלו. כאשר האלטרנטיבות של הלקוח, הן, 1 - לא להשתמש בכלל במוצר שלך. 2 - לקנות מוצרים ... הטובה ביותר עבורו, היא להשתמש במוצר שלך + לקנות אותו ממך ולא מהמתחרים שלך. ולכן ממילא השאלות הנשאלות הן: 1 - איזה טוב יכול לעשות
המוצר שלך ללקוח. 2 - איזה רע יכול לעשות
המוצר שלך ללקוח. 3 - מהן האלטרנטיבות של הלקוח שלך, להשיג את הטוב שהמוצר שלך יכול לעשות עבורו, בצורה שתעשה לו פחות רע. לדוגמא, מחיר יותר נמוך אצל המוצרים המתחרים שלך. ... יש סיבה שהניסוח שונה, כי המשמעות שונה. וצריך להבין את הניסוח השונה ואת המשמעות השונה, ולהתייחס לכל משמעות בפני עצמה. שלב 1: הכר את
המוצר שלך! אז כמובן לפני שניגשים בכלל להתחיל לשאול, מה הטוב שהמוצר שלך יכול לעשות ללקוח שלך, לשם כך כמובן עליך להכיר את
המוצר שלך, כמה שיותר, יותר טוב. וגם זה, לא ברור מאליו. כי ישנם הרבה אנשי מכירות, שלא מכירים כל המאפיינים של
המוצר שהם מוכרים. ובכל מקרה, בשלב הראשון, עליך קודם כל להכיר את
המוצר שאתה רוצה למכור, כמה שיותר טוב. ולהכיר פירושו, מה
המוצר יודע לעשות? מהן אפשרויות השימוש במוצר? איך משתמשים במוצר? מה
המוצר יכול לעשות? מה
המוצר נותן? מהם המאפיינים הטכניים של
המוצר? וכולי. שלב 2: למד להכיר את יתרונות
המוצר שלך! ואחרי שאתה כבר מכיר את
המוצר שאתה רוצה למכור, עכשיו בשלב השני עליך להבין, מה הטוב שהמוצר שלך יכול לעשות ללקוח שלך. שזה בעצם אומר לשאול את עצמך את השאלות הבאות, שמטרתן היא לגרום לאיש המכירות ... שיש במוצר שלו. כאשר את כל תחושת הטוב הזה, צריך כמובן להעביר ללקוח. והשאלות הן: מה הטוב שהמוצר שלי יכול לעשות ללקוח שלי? איזה טוב
המוצר שלי עושה לאנשים? איך
המוצר שלי יכול לשמח אנשים מישהו בעולם? אם
המוצר שלי היה ניתן לאנשים בחינם, איזה טוב הוא היה עושה להם (בידוד העלות של הכסף)? איזה טוב
המוצר שלי היה עושה לי, אם אני הייתי משתמש בו? איזה טוב
המוצר שלי יכול לעשות למישהו כלשהו בעולם? איזה שימושים ניתן להשתמש במוצר שלי? אולי יש עוד שימושים שניתן להשתמש במוצר שלי, למרות שמלכתחילה
המוצר שלי לא נועד עבורם? איזה בעיות
המוצר שלי יכול לפתור ללקוח? איזה בעיות יהיו ללקוח שלי, אם הוא לא ישתמש במוצר שלי? איזה בעיות יוכלו להיות ללקוח, אם הוא לא ישתמש במוצר? איזה בעיות הלקוח יוכל לחשוב שיהיו לו, אם הוא לא ישתמש במוצר? איזה בעיות מישהו יוכל לחשוב שיהיו לו, אם הוא לא ישתמש במוצר? איזה תועלות
המוצר שלי יכול להביא ללקוח? איזה יתרונות
המוצר שלי יכול להביא ללקוח? איזה חסרונות יהיו ללקוח שלי, אם הוא לא ישתמש במוצר שלי? איזה חסרונות מישהו יוכל לחשוב שיהיו לו, אם הוא לא ישתמש במוצר שלי? איזה חסרונות ורצונות
המוצר שלי יכול למלא ללקוח? איזה דברים טובים יכולים לצאת ללקוח מהמוצר שלי, גם בלי שהלקוח ידע עליהם? איזה תועלות יצאו ללקוח משימוש במוצר שלי, גם בדרך עקיפה מכך שהוא השתמש במוצר, ולא בהכרח בדרך ישירה? לדוגמא: דברים טובים שאנשים אחרים יחשבו עליו, בעקבות השימוש שלו במוצר. זא
המוצר לא נוצר בשביל זה שיחשבו עליו... אבל
המוצר מביא בדרך עקיפה את התועלת הזאת. איזה טוב יהיה ללקוח בטווח זמן מיידי בינוני רחוק, משימוש במוצר שלי? טוב ישיר + טוב עקיף? מהם היתרונות של השימוש במוצר, ביחס לאפשרות של לא להשתמש במוצר הזה בכלל? מהם היתרונות של השימוש במוצר, ביחס לאפשרות של להשתמש במוצר זהה דומה של המתחרים? במה
המוצר שלך יותר טוב, מאשר