פחד מכישלון עסקי, חרדת ביצוע עסקית, קשיים בפתיחת עסק, האם המוצר שלי ראוי שאמכור אותו למרות שהוא לא מספיק טוב? למה שלקוחות יבואו דווקא אלי? אימון עסקי, אימון לפתיחת עסק, פחדים בתהליך של הקמת עסק
האם חייבים להיות ייחודיים כדי להצליח בעסק?
אנשים רבים שחולמים לפתוח עסק מתמודדים עם הפחד שהמוצר או השירות שלהם אינו ייחודי מספיק. אליעד כהן מסביר, שהחשש הזה מבוסס על תפיסה שגויה: אנשים מניחים שכדי להצליח בעסק הם חייבים להיות ייחודיים מאוד, הכי טובים, או לפחות הרבה יותר טובים מהמתחרים שלהם. בפועל, זה לא הכרחי להיות הכי טוב, אלא מספיק להעניק ללקוחות ערך כלשהו.
אליעד מדגים באמצעות סיפור על אדם שרצה לפתוח עסק כמאמן כושר לאחר שעבר קורס קצר. אותו אדם פחד שלא יבואו אליו לקוחות, כי הוא אינו הטוב ביותר בתחום. התפיסה הזאת מונעת מהרבה אנשים להתחיל את דרכם העסקית, משום שהם חוששים שהלקוחות יגלו שיש מתחרים טובים יותר ויעדיפו אותם. אולם אליעד מדגיש שזו טעות נפוצה: אין שום הכרח שהלקוח יבוא דווקא אליך כי אתה הטוב ביותר. הלקוחות יבואו אם אתה מסוגל לספק להם תועלת כלשהי.
האם חובה שהמוצר יהיה מושלם כדי למכור אותו?
לפי אליעד, רבים חוששים למכור מוצר או שירות משום שהוא לא מושלם או כי הם עצמם אינם מספיק טובים בתחום. הם חוששים שהלקוחות יתאכזבו או יבחרו במתחרים. הוא מסביר שזה נובע מתפיסה לא נכונה לפיה המוצר חייב להיות מצוין. בפועל, אין צורך במוצר מושלם כדי להתחיל למכור אותו, אלא רק לוודא שהמוצר מביא תועלת אמיתית ללקוח ושאינך מרמה אותו. אם אתה מציג את המוצר כפי שהוא באמת, ללא הטעייה או שקר, אין שום סיבה להרגיש לא בנוח גם אם המוצר אינו מושלם.
למה שלקוח יבוא דווקא אליך למרות שיש מתחרים טובים יותר?
אליעד מסביר את העניין באמצעות דוגמה פשוטה: כאשר אתה הולך לקנות עוגה, לרוב אין סיבה מיוחדת שאתה בוחר דווקא במאפייה אחת על פני אחרת. לפעמים הבחירה מתבצעת פשוט כי המקום נגיש, נוח או כי פשוט נכנסת אליו במקרה. כך גם בעסקים אחרים: אנשים לא תמיד מחפשים את הטוב ביותר בתחום, אלא מי שנותן להם פתרון טוב מספיק ברגע שבו הם זקוקים לו.
הוא מביא דוגמה נוספת של סנדלר שהצליח למרות שידע שכל הסנדלרים האחרים טובים ממנו. הסנדלר הזה לא ניסה להתחרות בהם באיכות, אלא פשוט הציג את עצמו כפי שהוא, באופן אותנטי וישיר. זו הגישה שאליעד מציע גם לבעלי עסקים אחרים: אל תחשוש ממתחרים, אל תנסה להיות הכי טוב בכל דבר, אלא תהיה אמיתי עם עצמך ועם הלקוחות שלך. תן להם להבין מה אתה באמת מציע להם, ומה הם באמת יקבלו, בלי לנסות להציג תמונה טובה ממה שיש בפועל.
האם כדאי להגדיר את עצמי כמומחה בתחום ספציפי?
אליעד מתייחס לשאלה אם כדאי לבחור נישה ספציפית מאוד או דווקא להתפרש על כמה תחומים. הוא מסביר שלפעמים הגדרת מומחיות ספציפית יכולה לעזור למשוך לקוחות כי זה נותן להם תחושה של ביטחון בידע שלך. לדוגמה, אם אתה מאמן כושר ומתמחה בנשים מעל גיל 40 שהתגרשו לאחרונה, זה יגרום להן להאמין שיש לך פתרונות מיוחדים עבורן. עם זאת, הוא מדגיש שהחיסרון הוא שאתה מאבד את כל הלקוחות שאינם נמצאים בקטגוריה הזאת. כלומר, הצמצום הזה הוא גם הפסד.
הוא מדגיש שהדרך הנכונה היא להציג מומחיות במספר...
אנשים רבים שחולמים לפתוח עסק מתמודדים עם הפחד שהמוצר או השירות שלהם אינו ייחודי מספיק. אליעד כהן מסביר, שהחשש הזה מבוסס על תפיסה שגויה: אנשים מניחים שכדי להצליח בעסק הם חייבים להיות ייחודיים מאוד, הכי טובים, או לפחות הרבה יותר טובים מהמתחרים שלהם. בפועל, זה לא הכרחי להיות הכי טוב, אלא מספיק להעניק ללקוחות ערך כלשהו.
אליעד מדגים באמצעות סיפור על אדם שרצה לפתוח עסק כמאמן כושר לאחר שעבר קורס קצר. אותו אדם פחד שלא יבואו אליו לקוחות, כי הוא אינו הטוב ביותר בתחום. התפיסה הזאת מונעת מהרבה אנשים להתחיל את דרכם העסקית, משום שהם חוששים שהלקוחות יגלו שיש מתחרים טובים יותר ויעדיפו אותם. אולם אליעד מדגיש שזו טעות נפוצה: אין שום הכרח שהלקוח יבוא דווקא אליך כי אתה הטוב ביותר. הלקוחות יבואו אם אתה מסוגל לספק להם תועלת כלשהי.
האם חובה שהמוצר יהיה מושלם כדי למכור אותו?
לפי אליעד, רבים חוששים למכור מוצר או שירות משום שהוא לא מושלם או כי הם עצמם אינם מספיק טובים בתחום. הם חוששים שהלקוחות יתאכזבו או יבחרו במתחרים. הוא מסביר שזה נובע מתפיסה לא נכונה לפיה המוצר חייב להיות מצוין. בפועל, אין צורך במוצר מושלם כדי להתחיל למכור אותו, אלא רק לוודא שהמוצר מביא תועלת אמיתית ללקוח ושאינך מרמה אותו. אם אתה מציג את המוצר כפי שהוא באמת, ללא הטעייה או שקר, אין שום סיבה להרגיש לא בנוח גם אם המוצר אינו מושלם.
למה שלקוח יבוא דווקא אליך למרות שיש מתחרים טובים יותר?
אליעד מסביר את העניין באמצעות דוגמה פשוטה: כאשר אתה הולך לקנות עוגה, לרוב אין סיבה מיוחדת שאתה בוחר דווקא במאפייה אחת על פני אחרת. לפעמים הבחירה מתבצעת פשוט כי המקום נגיש, נוח או כי פשוט נכנסת אליו במקרה. כך גם בעסקים אחרים: אנשים לא תמיד מחפשים את הטוב ביותר בתחום, אלא מי שנותן להם פתרון טוב מספיק ברגע שבו הם זקוקים לו.
הוא מביא דוגמה נוספת של סנדלר שהצליח למרות שידע שכל הסנדלרים האחרים טובים ממנו. הסנדלר הזה לא ניסה להתחרות בהם באיכות, אלא פשוט הציג את עצמו כפי שהוא, באופן אותנטי וישיר. זו הגישה שאליעד מציע גם לבעלי עסקים אחרים: אל תחשוש ממתחרים, אל תנסה להיות הכי טוב בכל דבר, אלא תהיה אמיתי עם עצמך ועם הלקוחות שלך. תן להם להבין מה אתה באמת מציע להם, ומה הם באמת יקבלו, בלי לנסות להציג תמונה טובה ממה שיש בפועל.
האם כדאי להגדיר את עצמי כמומחה בתחום ספציפי?
אליעד מתייחס לשאלה אם כדאי לבחור נישה ספציפית מאוד או דווקא להתפרש על כמה תחומים. הוא מסביר שלפעמים הגדרת מומחיות ספציפית יכולה לעזור למשוך לקוחות כי זה נותן להם תחושה של ביטחון בידע שלך. לדוגמה, אם אתה מאמן כושר ומתמחה בנשים מעל גיל 40 שהתגרשו לאחרונה, זה יגרום להן להאמין שיש לך פתרונות מיוחדים עבורן. עם זאת, הוא מדגיש שהחיסרון הוא שאתה מאבד את כל הלקוחות שאינם נמצאים בקטגוריה הזאת. כלומר, הצמצום הזה הוא גם הפסד.
הוא מדגיש שהדרך הנכונה היא להציג מומחיות במספר...
- פחד מכישלון עסקי
- האם חייבים להיות הכי טובים בעסק?
- איך להתמודד עם חרדה מפתיחת עסק?
- למה שלקוחות יבואו דווקא אליי?
- האם המוצר שלי מספיק טוב למכירה?
- האם כדאי להתמחות בנישה עסקית ספציפית?