התייעלות בעבודה, איך להתייעל בעבודה? ייעול עובדים, איך לייעל את העובדים? לשכנע עובדים, שכנוע עובדים, יעוץ ארגוני, יעוץ למנהלים, יעוץ לנהל עובדים, אימון למנהלים, יעוץ למנהלים, שכנוע אנשים
איך לשכנע עובדים להתייעל בלי ליצור התנגדות?
כשמנהלים שואפים לשפר את היעילות של העובדים שלהם, לעיתים קרובות נוצרת התנגדות פנימית אצל העובדים עצמם. לפי אליעד כהן, אחת הסיבות המרכזיות לכך היא האופן שבו המנהל מציג את רעיון ההתייעלות לעובדים. אם המנהל יגיד לעובדיו: "אתם עובדים קשה, אבל בואו נעצור לרגע כדי להתבונן ולהשתפר", הדבר עלול להתפרש אצלם כאילו הם לא עובדים מספיק טוב, ושהמאמץ הרב שלהם לא מוערך באמת.
אליעד מדגיש כי חשוב להבין את נקודת המבט של העובדים. עובדים רבים חווים לחץ גבוה ועומס בעבודה, ולכן כשמבקשים מהם "לעצור ולהתבונן", זה נשמע להם כמו עומס נוסף, שמתווסף למאמץ הקיים. המנהל צריך להציג את רעיון ההתייעלות בצורה אחרת - לא כמאמץ נוסף, אלא כהקלה שתאפשר עבודה יעילה יותר, שבסופו של דבר תביא לפחות לחץ וליותר נינוחות.
לדברי אליעד, המנהל חייב להבהיר לעובדים למה ההתייעלות חשובה קודם כל לו עצמו. לדוגמה, במקום להגיד "אני רוצה שתעבדו יעיל יותר כי זה טוב לארגון", כדאי לומר: "אני רוצה שהסביבה שלנו תהיה נעימה יותר, כדי שגם לי וגם לכם יהיה יותר נוח". בכך המנהל יוצר אינטרס משותף וברור, ומפחית את הסיכוי להתנגדות.
מדוע חשוב להראות לעובד מה התועלת שלו בהתייעלות?
כשמבקשים מהעובדים לשנות הרגלי עבודה ולהיות יעילים יותר, חובה שהעובד ירגיש שהוא מקבל משהו בתמורה למאמץ שלו. אליעד מדגים זאת על ידי כך שהוא אומר שאם העובד מתבקש להוסיף עוד שעה ביום להתבוננות במטרה לשפר את יעילותו, הוא עלול לתפוס זאת כמעמסה נוספת. העובד יחשוב לעצמו: "אני עובד קשה תשע שעות, ועכשיו אני צריך להוסיף עוד שעה? בשביל מה?".
הדרך של אליעד להתמודד עם ההתנגדות היא ליצור אצל העובד אינטרס ברור. למשל, אם תגיד לעובדים: "אם תוסיפו שעה להתבוננות וחשיבה, תוכלו בתוך כמה שבועות לבצע את אותה כמות עבודה בפחות זמן", העובדים עשויים לראות בכך רווח אמיתי - לעבוד פחות שעות או לפחות באותה כמות שעות, אך בפחות לחץ.
אליעד מציין שגם אם לא ניתנת לעובדים תמורה כספית ישירה על ההתייעלות, חשוב שההתייעלות לא תבוא על חשבונם, אלא שירגישו שהם מרוויחים משהו מהשינוי. הרווח יכול להיות אפילו תחושת סיפוק ומשמעות, אך זה חייב להיות ברור לעובד.
איך למנוע מצב שבו העובדים חשים שההתייעלות היא לטובת המנהל בלבד?
אם המנהל יציג את רעיון ההתייעלות כאילו הוא המרוויח העיקרי והעובדים הם אלו שצריכים להתאמץ בשבילו, הדבר יוביל בהכרח לתחושת מרמור. אליעד מסביר שהמנהל חייב לשים את עצמו במקומם של העובדים ולהבין את תחושותיהם. אם העובדים חושבים: "אני עובד מספיק קשה, והמנהל רק רוצה לסחוט אותי יותר", ברור שהם לא יתמסרו לתהליך.
כדי למנוע זאת, המנהל חייב לתקשר את ההתייעלות באופן שבו העובדים מבינים שהמטרה היא לטובתם. המנהל צריך להראות לעובדים שהוא באמת רוצה בטובתם האישית והמקצועית, ושהתייעלות תביא לתחושת נינוחות, תחושת הצלחה, ואפילו להגשמה עצמית גבוהה יותר בעבודה.
אליעד ממליץ לדבר בשפת העובדים ולשאול אותם שאלות פתוחות: "האם תרצו להמשיך להרגיש לחוצים, או שעדיף לכם למצוא דרך לעבוד בצורה נעימה יותר?". כך, העובדים ירגישו שהמנהל מבין אותם ולא פועל נגדם, אלא עבורם.
מהי הדרך הנכונה לייצר מוטיבציה להתייעלות אצל העובדים?
אליעד ממליץ למנהלים להכניס לעובדים את המחשבה על התועלת האישית שלהם. לדוגמה, אפשר להראות לעובדים איך באמצעות התייעלות, הם יכולים לא רק לעבוד פחות קשה, אלא גם להשיג יותר...
כשמנהלים שואפים לשפר את היעילות של העובדים שלהם, לעיתים קרובות נוצרת התנגדות פנימית אצל העובדים עצמם. לפי אליעד כהן, אחת הסיבות המרכזיות לכך היא האופן שבו המנהל מציג את רעיון ההתייעלות לעובדים. אם המנהל יגיד לעובדיו: "אתם עובדים קשה, אבל בואו נעצור לרגע כדי להתבונן ולהשתפר", הדבר עלול להתפרש אצלם כאילו הם לא עובדים מספיק טוב, ושהמאמץ הרב שלהם לא מוערך באמת.
אליעד מדגיש כי חשוב להבין את נקודת המבט של העובדים. עובדים רבים חווים לחץ גבוה ועומס בעבודה, ולכן כשמבקשים מהם "לעצור ולהתבונן", זה נשמע להם כמו עומס נוסף, שמתווסף למאמץ הקיים. המנהל צריך להציג את רעיון ההתייעלות בצורה אחרת - לא כמאמץ נוסף, אלא כהקלה שתאפשר עבודה יעילה יותר, שבסופו של דבר תביא לפחות לחץ וליותר נינוחות.
לדברי אליעד, המנהל חייב להבהיר לעובדים למה ההתייעלות חשובה קודם כל לו עצמו. לדוגמה, במקום להגיד "אני רוצה שתעבדו יעיל יותר כי זה טוב לארגון", כדאי לומר: "אני רוצה שהסביבה שלנו תהיה נעימה יותר, כדי שגם לי וגם לכם יהיה יותר נוח". בכך המנהל יוצר אינטרס משותף וברור, ומפחית את הסיכוי להתנגדות.
מדוע חשוב להראות לעובד מה התועלת שלו בהתייעלות?
כשמבקשים מהעובדים לשנות הרגלי עבודה ולהיות יעילים יותר, חובה שהעובד ירגיש שהוא מקבל משהו בתמורה למאמץ שלו. אליעד מדגים זאת על ידי כך שהוא אומר שאם העובד מתבקש להוסיף עוד שעה ביום להתבוננות במטרה לשפר את יעילותו, הוא עלול לתפוס זאת כמעמסה נוספת. העובד יחשוב לעצמו: "אני עובד קשה תשע שעות, ועכשיו אני צריך להוסיף עוד שעה? בשביל מה?".
הדרך של אליעד להתמודד עם ההתנגדות היא ליצור אצל העובד אינטרס ברור. למשל, אם תגיד לעובדים: "אם תוסיפו שעה להתבוננות וחשיבה, תוכלו בתוך כמה שבועות לבצע את אותה כמות עבודה בפחות זמן", העובדים עשויים לראות בכך רווח אמיתי - לעבוד פחות שעות או לפחות באותה כמות שעות, אך בפחות לחץ.
אליעד מציין שגם אם לא ניתנת לעובדים תמורה כספית ישירה על ההתייעלות, חשוב שההתייעלות לא תבוא על חשבונם, אלא שירגישו שהם מרוויחים משהו מהשינוי. הרווח יכול להיות אפילו תחושת סיפוק ומשמעות, אך זה חייב להיות ברור לעובד.
איך למנוע מצב שבו העובדים חשים שההתייעלות היא לטובת המנהל בלבד?
אם המנהל יציג את רעיון ההתייעלות כאילו הוא המרוויח העיקרי והעובדים הם אלו שצריכים להתאמץ בשבילו, הדבר יוביל בהכרח לתחושת מרמור. אליעד מסביר שהמנהל חייב לשים את עצמו במקומם של העובדים ולהבין את תחושותיהם. אם העובדים חושבים: "אני עובד מספיק קשה, והמנהל רק רוצה לסחוט אותי יותר", ברור שהם לא יתמסרו לתהליך.
כדי למנוע זאת, המנהל חייב לתקשר את ההתייעלות באופן שבו העובדים מבינים שהמטרה היא לטובתם. המנהל צריך להראות לעובדים שהוא באמת רוצה בטובתם האישית והמקצועית, ושהתייעלות תביא לתחושת נינוחות, תחושת הצלחה, ואפילו להגשמה עצמית גבוהה יותר בעבודה.
אליעד ממליץ לדבר בשפת העובדים ולשאול אותם שאלות פתוחות: "האם תרצו להמשיך להרגיש לחוצים, או שעדיף לכם למצוא דרך לעבוד בצורה נעימה יותר?". כך, העובדים ירגישו שהמנהל מבין אותם ולא פועל נגדם, אלא עבורם.
מהי הדרך הנכונה לייצר מוטיבציה להתייעלות אצל העובדים?
אליעד ממליץ למנהלים להכניס לעובדים את המחשבה על התועלת האישית שלהם. לדוגמה, אפשר להראות לעובדים איך באמצעות התייעלות, הם יכולים לא רק לעבוד פחות קשה, אלא גם להשיג יותר...
- איך לשכנע עובדים להתייעל?
- ייעול עובדים ללא התנגדות
- איך ליצור מוטיבציה אצל עובדים?
- כיצד לשפר יעילות בעבודה?
- מדוע עובדים מתנגדים לשינוי?
- יעוץ ארגוני למנהלים