אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן? איך להעביר ביקורת בצורה נכונה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, לשכנע חולה נפש לקבל טיפול, טקסט טיעוני, זיהוי טריקים לשכנוע בטקסט, איך להצליח למכור, טיפים לטיפול בהתנגדות בשיחת מכירות, מודל לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירה, ללמוד לשכנע, מהו nlp, אסטרטגיה שיווקית, התנגדות במכירה, NLP טראומה, לשכנע ילד, איך לשכנע אנשים בטלפון, טכניקות לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירות, טיפים לטיפול בהתנגדויות במכירה, NLP שכנוע, התמודדות עם התנגדות בשיחת מכירה, לשכנע ילדים, כושר שכנוע, מומחה במכירות, שיטות לטיפול בהתנגדויות מכירה בטלפון, להשפיע על התת מודע, התמודדות עם התנגדויות במכירה בטלפון, שיטות לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירות בטלפון, כלים לטיפול בהתנגדויות בשיחת מכירה, טכניקות לטיפול בהתנגדות בשיחת מכירה, שיטות לטיפול בהתנגדויות בזמן מכירות בטלפון, טיפים לטיפול בהתנגדות מכירות בטלפון, איך לשכנע הורים, NLP וסוגסטיה, זיהוי מניפולציות בטקסט, שיטות לטיפול בהתנגדויות בתהליך מכירות בטלפון, ייעוץ רטורי, NLP טיפול אישי, איך אפשר לשכנע אנשים, טיפול בהתנגדות לקוח,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:40איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן? איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לקחת אחריות בהעברת ביקורת? איך לא לגרום למישהו לתקוף אותך?
איך להאשים מישהו בלי שהוא ייפגע?

כאשר מנסים להעביר ביקורת או להאשים מישהו במשהו, רוב האנשים נוטים להגן על עצמם ולהחזיר האשמות נגדיות. לדוגמה, אם תגיד למישהו: "אתה פגעת בי" או "אתה אשם", רוב הסיכויים שתגובתו תהיה התגוננות ואף יטען שאתה אשם ולא הוא. לכן, כדי להאשים אדם אחר באופן שיגרום לו לקחת אחריות ולא להיפגע, יש להשתמש בדרך עקיפה ועדינה יותר, שמונעת את הצורך שלו להתגונן.

מהי הדרך הנכונה להעביר ביקורת בלי לעורר התנגדות?

הדרך שאליעד כהן מציע להעברת ביקורת, מבלי לעורר התנגדות, היא לשנות את צורת הניסוח כך שהאחריות על התחושות השליליות תהיה על הדובר ולא על הצד השני. במקום להגיד "אתה פגעת בי" או "אתה מדבר בצורה לא יפה", כדאי להגיד "אני נפגעתי ממך" או "לא נעים לי הצורה שבה דיברת אליי". כך, האחריות עוברת מהצד השני אליך, ואתה לא מאשים אותו ישירות, אלא מתאר כיצד אתה מרגיש בעקבות התנהגותו.

מדוע עדיף לומר "אני נפגעתי" ולא "אתה פגעת בי"?

כאשר אתה אומר "אני נפגעתי ממך", אתה מציג את הבעיה כתחושה שלך ולא כהאשמה. זה גורם לאדם שמולך להרגיש פחות מותקף, מה שמפחית את הצורך שלו להתגונן. כאשר אדם לא מרגיש מותקף, הסיכוי שהוא יקשיב, יבין ויקח אחריות על ההתנהגות שלו עולה משמעותית.

לדוגמה, אם אדם דיבר אליך בצורה שפגעה בך, במקום לומר לו "למה אתה מדבר אליי ככה? זה מעליב!", תוכל לומר: "תקשיב, אני יודע שלא התכוונת לפגוע, אבל האופן שבו דיברת גרם לי להרגיש לא בנוח. אולי תוכל לנסות לדבר אליי אחרת?". דרך זו מעוררת אמפתיה ומגבירה את הסיכוי שהאדם השני יבין את הטעות ויתנצל.

למה חשוב לקחת אחריות אישית כשמעבירים ביקורת?

אליעד מדגיש שאם אתה מעוניין שהאדם השני ייקח אחריות, אתה חייב קודם כל לקחת אחריות על הרגשות שלך. כאשר אתה אומר משפטים כמו "אני כועס ממה שעשית", במקום לומר "אתה מכעיס אותי", אתה בעצם מראה לאדם השני שאתה מודע לכך שהתגובה שלך היא באחריותך, מה שמפחית את התגובה ההגנתית שלו.

אם תגיד "אתה מעצבן אותי", האדם השני עלול להחזיר לך את ההאשמה ולומר "לא, אתה זה שמעצבנים אותו". לעומת זאת, אם תגיד "אני מתעצבן ממה שעשית", אתה מפנה את תשומת הלב אל התחושות שלך, מה שגורם לצד השני להיות יותר פתוח להקשבה ולהבנה של התנהגותו.

איך אפשר להעביר מסר בלי לעורר תחושת אשמה אצל האדם השני?

דרך נוספת שאליעד מציע היא להוסיף אמפתיה והנחות חיוביות לגבי כוונת האדם האחר. למשל, לומר משפטים כמו: "אני יודעת שלא התכוונת לפגוע", או "ברור לי שלא עשית את זה בכוונה, אני פשוט רגישה מאוד". הגישה הזו מעבירה מסר שאינך מאשים אותו בכוונת זדון, אלא מבהיר את התחושות שלך באופן אישי ורגיש. כך, האדם השני נוטה להיות פחות תוקפני ויותר פתוח לשנות את התנהגותו בעתיד.

מדוע מחמאה לפני ביקורת לא תמיד עובדת?

אנשים רבים חושבים שאם יחמיאו למישהו לפני שיעבירו ביקורת, זה ירכך את התגובה שלו. אליעד מסביר שזו לא בהכרח שיטה יעילה, כי ברגע שתעביר ביקורת בצורה ישירה ("אתה לא בסדר"), גם אם קודם החמאת לו, הוא עדיין יתנגד ויתגונן. לכן הדרך האמיתית למנוע התגוננות היא לשנות את הצורה שבה אתה מציג את הדברים, ולהשתמש במונחים של רגשות אישיים ושל אחריות אישית, כפי שהודגם.

מה לעשות אם אתה רוצה שמישהו ייקח אחריות על הטעות שלו?

אם אתה רוצה שאדם ייקח אחריות, עליך להתמקד בכך שאתה מציג את המצב כמשהו שמשפיע עליך באופן אישי, ולא להציג זאת כהאשמה. במקום להגיד "אתה תמיד שוכח דברים!", תגיד: "זה מפריע לי כשדברים נשכחים, האם אתה חושב שאפשר לעשות משהו לגבי זה?". כך אתה מציע לצד השני דרך פעולה קונקרטית והוא נוטה לקחת אחריות ולמצוא פתרונות במקום להתגונן ולהאשים אותך בחזרה.

סיכום מרכזי של הרעיון: איך להעביר ביקורת נכון?

בשורה התחתונה, לפי אליעד כהן, המפתח להעברת ביקורת באופן שלא יגרום לצד השני להתגונן, הוא תמיד לקחת אחריות אישית על התחושות והרגשות שלך, ולהימנע מהאשמות ישירות. כשאתה לוקח אחריות ומבהיר לצד השני שאתה מבין שלא הייתה לו כוונה רעה, אתה פותח את הדלת לשיח פתוח ומכבד, ומגדיל משמעותית את הסיכוי לכך שהוא ייקח אחריות וישנה את התנהגותו.
עכשיו אם אתה רוצה להאשים מישהו במשהו ואתה תגיד לו שהוא אשם שהוא לא בסדר רוב הסיכויים שמה הוא יגיד לך.

ש: אתה אשם.

אליעד: לא נכון אתה אשם בסדר יפה, עכשיו בהנחה שאתה רוצה להאשים מישהו במשהו ואתה רוצה להגדיל את הסיכוי שהוא יקח אחריות או שיקשיב למה שאמרת מה איך עושים את זה אתה רוצה להאשים אותו.

ש: מחמיאים לו.

אליעד: לא יעזור תחמיא לו ברגע שזה הוא ירד עליך בחזרה, בקיצור אם רוצים להאשים מישהו במשהו ורוצים שהוא יקח אחריות על מה שאתה מעיר לו מה הדרך לעשות את זה אז אני אתן לכם עצה נגיד שמישהו דיבר אלייך בצורה ש...?

ש: לא נעימה לי.

אליעד: יפה בצורה שלא נעימה לך ואת רוצה להגיד לו דיברת אלי בצורה?

ש: שלא נעימה לי.

אליעד: יפה ואנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי שהוא יגיד לך אני מתנצל יפה אז מה השיטה השיטה היא כזאת אם אתה תדבר עם הבן אדם השני כמו שהיא דיברה יש סיכוי גבוה שיגידו לך שמתנצלים.

ש: שאתה אשם.

אליעד: לא נכון שמתנצלים למה כי היא אמרה הוא דיבר אלי בצורה שלא נעימה לי היא לא אמרה הוא דיבר בצורה לא יפה אם אתה תגיד למישהו אתה פגעת בי רוב הסיכויים שהוא יגיד לך לא נכון אם אתה תגיד לו תקשיב אני נפגעתי ממך יש יותר סיכוי שהוא יגיד לך אני מתנצל כי אתה לא מאשים אותו אתה אומר אני נפגעתי ממך יש "אתה מדבר בצורה לא יפה" ויש "אתה מדבר בצורה שלא נעימה לי לא מאשים אותך אתה לא אשם בכלום אני לי לא נעים הצורה הזאת" יש יותר סיכוי שמישהו יגיד לך כן אתה צודק אם אתה תיקח אחריות על עצמך אם אתה תאשים את עצמך בזה שרע לך יש יותר סיכוי שהשני ישתתף איתך אבל אם אתה תזרוק את זה על ההוא פגע בי "אתה פוגע בי אתה מעצבן אותי אתה מכעיס אותי" רוב הסיכויים שזה יהיה ההפך בכלל "את מאשימה אותי את רודפת אותי" סיפורים.

אבל זה יהיה "תקשיב אני יודעת שלא הייתה לך כוונה לפגוע אני מניחה שלא הייתה לך כוונה לפגוע אני יודעת שלא התכוונת לפגוע אני יודעת שאני רגישה רגישות יתר לא משנה מה אני לי כרגע הפריע איך שהתנסחת מה אתה מציע לעשות מה אתה חושב מה אתה אומר יש אפשרות שתשתדל לדבר אחרת" יכול להיות סיכוי הרבה יותר גבוה שיגידו לך כן, זאת אומרת שאתה צריך לקחת אחריות על זה שהרגשת רע במקום "אתה הכעסת אותי אני כעסתי על מה שעשית" במקום "פגעת בי אני נפגעתי ממה שאמרת" במקום "למה אתה כזה מעצבן אני מתעצבן ממה שאת עושה" קח אחריות אם תזרוק את זה על מישהו אחר יזרקו את זה עליך בחזרה. הבנו?

ש: כשאתה אומר אני מתעצבן ממה שאת עושה.

אליעד: לא משנה הפואנטה פה לא מה שאת עושה "אני את יודעת מה שאת עושה מעצבן אותי אני מתעצבן ממה שאת עושה לא את מעצבנת אותי אני מתעצבן מזה אני נפגע מזה אני מרגיש פגוע לא אתה פוגע בי", "אתה פוגע בי" מה פוגע בך אולי אתה פוגע בי בכלל "אני נפגעתי מזה לי זה מפריע".
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן? איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לקחת אחריות בהעברת ביקורת? איך לא לגרום למישהו לתקוף אותך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שכנוע הצלחה וחיים טובים - הספר על: שיטות מכירה, שיטות לשכנוע אנשים, פסיכולוגיה הפוכה, שכנוע אנשים, איך להעביר ביקורת בונה? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להאמין בעצמך? איך לפרש חלומות? איך להצליח בזוגיות? איך לעשות יותר כסף? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך למכור מוצר ללקוחות? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לנהל את הזמן? איך להעריך את עצמך? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לא להישחק בעבודה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לקבל החלטות? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להתמודד עם גירושין? איך להיות מאושר ושמח? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לחנך ילדים? איך למצוא זוגיות? איך לשפר את הזיכרון? איך ליצור אהבה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לשנות תכונות אופי? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שיטות לשכנוע אנשים, מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? כעס ועצבים? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיטות לשכנוע אנשים, האם יש אמת מוחלטת? האם יש בחירה חופשית? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? אולי אנחנו במטריקס? האם יש משמעות לחיים? האם באמת הכל לטובה? איך להנות בחיים? בשביל מה לחיות? איך להיות מאושר? מה יש מעבר לזמן ולמקום? מי ברא את אלוהים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך נוצר העולם? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? מה המשמעות של החיים? האם לדומם יש תודעה? למה העולם קיים? איך להיות הכי חכם בעולם? האם הכל אפשרי? איך נוצר העולם? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם אפשר לדעת הכל? למה לא להתאבד? למה יש רע בעולם? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? מהי תכלית ומשמעות החיים? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
לשכנע בירוקרטים מניפולציה טובה למכור כל דבר מניעת מניפולציות האפשרויות של הלקוח שלא לרכוש ממך שתילת מחשבות בדייט לגרום ללקוח להחליט לקנות לפרסם את המחיר ללקוח הגדלת מחזור מכירות צרכי לקוח ליצור אמון עם שותפים עסקיים לייצר מודעות למוצר שיווק לעסק חדש לגרום ללקוח לומר לך את האמת לשכנע מישהו לקבל עזרה להישחק במכירות לשכנע אישה לרצות לשכב להסתיר חסרונות של מוצר מוטיבציה לאנשי מכירות למה חשוב ליצור אמון עם לקוח? התנגדות בשיחת מכירות בטלפון האם איש מכירות צריך ללמוד לקבל לא... למכור ללקוח במחיר כמה שיותר גבוה איך להבין לקוח? הצלחה בשכנוע עקיף מתי חשוב ללקוח מי המוכר? לשכנע אדם להיות מאושר לשכנע אנשים האם לשקר ללקוח? משרת איש מכירות לשכנע לקוח שמוצר שווה את הכסף כמה חומרי שיווק ליצור? לגרום ללקוח לא לשקר אותך לשתול ללקוח מחשבה שהוא יכול לבקש הנחה לקוח ששואל כמה זה עולה איך לשכנע מישהו לאהוב משהו? לשכנע אקס לרצות אותך בקשה בצורה משכנעת התנגדות במכירות בטלפון להסביר את התמחור ללקוח השכנוע של ביבי נתניהו לשכנע מישהו לא להיפגע על חשבון הלקוח לשתול מחשבה למוכר שכנוע תת ההכרה הלקוח לא צודק איך להציג את עצמך ללקוח? לקוח עושה השוואה לשכנע אנשים להשתכנע החזר השקעה בשיווק איך לשווק מוצר? מתעניין במוצר למכור מוצרים זולים מה לומר ללקוח? האם יש חומרי שיווק מיותרים? לתת ללקוח הצעת מחיר סוגים של עסקאות עם לקוחות התמודדות עם לקוחות בעייתיים השאלות הנפוצות ביותר של לקוחות לכתוב בהצעת מחיר ללקוח הכפשות של לקוחות לקוח לא קונה ממך האם nlp מומלץ? להשפיע על התת מודע עיצוב מוצר לשכנע מישהו להגיב לגרום למישהו לשנוא את עצמו איך לשכנע עובד? לתת אמון באנשים nlp למומחים אמון עם האקסית מתי להציג את המידע ללקוח? הסכמה עם לקוח ביקורת של לקוחות על העסק שלך חסר ביטחון עצמי למכור את עצמי במה תלוי אם תהנה למכור? ליצור לקוחות חוזרים להישמע מתנשא כלפי לקוח להתמודד עם לקוחות משמיצים באינטרנט לקוחות מתלוננים עליך שכנוע של מנהיגי כתות מכירות באמצעות שיווק לשכנע בעל מקצוע לשווק את המוצר התנגדויות מכירות בטלפון תכנון אסטרטגיית שיווק למכור ביוקר למכור את עצמך בשיחת מכירה מכתב בצורה משכנעת רמת אמון להיכנס לתת מודע איך יוצרים ראפור? שכנוע רגשי לשכנע אנשים עקשנים לגרום ללקוח למכור את עצמו איך למכור מוצר? שירות לקוחות לשכנע להתמחות במכירות למכור את המוצרים של הלקוחות שלך עוד נושאים ...
האתר Convincing.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מכירות, אוטוסוגסטיה, השפעה ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Convincing.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.0938 שניות - עכשיו 25_11_2025 השעה 08:28:09 - wesi28