אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן? איך להעביר ביקורת בצורה נכונה...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, איך לשכנע לקוחות, שיטות לטיפול בהתנגדויות במכירה בטלפון, איך לשכנע את עצמי לעשות ספורט, מדריך אישי, להתמודד עם התנגדויות בזמן מכירות בטלפון, איך לשכנע לקוח, כישורי שכנוע, להתמודד עם התנגדות קניה, טכניקות לטיפול בהתנגדויות לקוח, לשכנע את עצמך, אומנות השכנוע, ניתוח טקסט טיעוני, כושר שכנוע ושינוי עמדות, טיפים לטיפול בהתנגדויות בתהליך מכירות, לשכנע בחורה לחזור אליך, כלים לטיפול בהתנגדויות של לקוח, לנהל משא ומתן, לשכנע בחורה לצאת איתך, מודל לטיפול בהתנגדויות בזמן מכירות בטלפון, טיפים לטיפול בהתנגדות של לקוח, ניתוח רטורי, לשכנע בעל לעוד ילד, NLP הסבר, איך לשכנע את בעלי, טיפים לטיפול בהתנגדות לקוח, לשכנע בראיון, התמודדות עם התנגדויות קניה, לשכנע אנשים לבחור בך, איך לשכנע את הבנק, NLP פחדים, טיפים לטיפול בהתנגדות בשיחת מכירה, איך לשכנע את הבוס, טיפים לטיפול בהתנגדויות קניה, הכוח לשכנע, להתמודד עם התנגדות במכירה, טכניקות לטיפול בהתנגדויות מכירות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
3:40איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן? איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לקחת אחריות בהעברת ביקורת? איך לא לגרום למישהו לתקוף אותך?
איך להאשים מישהו בלי שהוא ייפגע?

כאשר מנסים להעביר ביקורת או להאשים מישהו במשהו, רוב האנשים נוטים להגן על עצמם ולהחזיר האשמות נגדיות. לדוגמה, אם תגיד למישהו: "אתה פגעת בי" או "אתה אשם", רוב הסיכויים שתגובתו תהיה התגוננות ואף יטען שאתה אשם ולא הוא. לכן, כדי להאשים אדם אחר באופן שיגרום לו לקחת אחריות ולא להיפגע, יש להשתמש בדרך עקיפה ועדינה יותר, שמונעת את הצורך שלו להתגונן.

מהי הדרך הנכונה להעביר ביקורת בלי לעורר התנגדות?

הדרך שאליעד כהן מציע להעברת ביקורת, מבלי לעורר התנגדות, היא לשנות את צורת הניסוח כך שהאחריות על התחושות השליליות תהיה על הדובר ולא על הצד השני. במקום להגיד "אתה פגעת בי" או "אתה מדבר בצורה לא יפה", כדאי להגיד "אני נפגעתי ממך" או "לא נעים לי הצורה שבה דיברת אליי". כך, האחריות עוברת מהצד השני אליך, ואתה לא מאשים אותו ישירות, אלא מתאר כיצד אתה מרגיש בעקבות התנהגותו.

מדוע עדיף לומר "אני נפגעתי" ולא "אתה פגעת בי"?

כאשר אתה אומר "אני נפגעתי ממך", אתה מציג את הבעיה כתחושה שלך ולא כהאשמה. זה גורם לאדם שמולך להרגיש פחות מותקף, מה שמפחית את הצורך שלו להתגונן. כאשר אדם לא מרגיש מותקף, הסיכוי שהוא יקשיב, יבין ויקח אחריות על ההתנהגות שלו עולה משמעותית.

לדוגמה, אם אדם דיבר אליך בצורה שפגעה בך, במקום לומר לו "למה אתה מדבר אליי ככה? זה מעליב!", תוכל לומר: "תקשיב, אני יודע שלא התכוונת לפגוע, אבל האופן שבו דיברת גרם לי להרגיש לא בנוח. אולי תוכל לנסות לדבר אליי אחרת?". דרך זו מעוררת אמפתיה ומגבירה את הסיכוי שהאדם השני יבין את הטעות ויתנצל.

למה חשוב לקחת אחריות אישית כשמעבירים ביקורת?

אליעד מדגיש שאם אתה מעוניין שהאדם השני ייקח אחריות, אתה חייב קודם כל לקחת אחריות על הרגשות שלך. כאשר אתה אומר משפטים כמו "אני כועס ממה שעשית", במקום לומר "אתה מכעיס אותי", אתה בעצם מראה לאדם השני שאתה מודע לכך שהתגובה שלך היא באחריותך, מה שמפחית את התגובה ההגנתית שלו.

אם תגיד "אתה מעצבן אותי", האדם השני עלול להחזיר לך את ההאשמה ולומר "לא, אתה זה שמעצבנים אותו". לעומת זאת, אם תגיד "אני מתעצבן ממה שעשית", אתה מפנה את תשומת הלב אל התחושות שלך, מה שגורם לצד השני להיות יותר פתוח להקשבה ולהבנה של התנהגותו.

איך אפשר להעביר מסר בלי לעורר תחושת אשמה אצל האדם השני?

דרך נוספת שאליעד מציע היא להוסיף אמפתיה והנחות חיוביות לגבי כוונת האדם האחר. למשל, לומר משפטים כמו: "אני יודעת שלא התכוונת לפגוע", או "ברור לי שלא עשית את זה בכוונה, אני פשוט רגישה מאוד". הגישה הזו מעבירה מסר שאינך מאשים אותו בכוונת זדון, אלא מבהיר את התחושות שלך באופן אישי ורגיש. כך, האדם השני נוטה להיות פחות תוקפני ויותר פתוח לשנות את התנהגותו בעתיד.

מדוע מחמאה לפני ביקורת לא תמיד עובדת?

אנשים רבים חושבים שאם יחמיאו למישהו לפני שיעבירו ביקורת, זה ירכך את התגובה שלו. אליעד מסביר שזו לא בהכרח שיטה יעילה, כי ברגע שתעביר ביקורת בצורה ישירה ("אתה לא בסדר"), גם אם קודם החמאת לו, הוא עדיין יתנגד ויתגונן. לכן הדרך האמיתית למנוע התגוננות היא לשנות את הצורה שבה אתה מציג את הדברים, ולהשתמש במונחים של רגשות אישיים ושל אחריות אישית, כפי שהודגם.

מה לעשות אם אתה רוצה שמישהו ייקח אחריות על הטעות שלו?

אם אתה רוצה שאדם ייקח אחריות, עליך להתמקד בכך שאתה מציג את המצב כמשהו שמשפיע עליך באופן אישי, ולא להציג זאת כהאשמה. במקום להגיד "אתה תמיד שוכח דברים!", תגיד: "זה מפריע לי כשדברים נשכחים, האם אתה חושב שאפשר לעשות משהו לגבי זה?". כך אתה מציע לצד השני דרך פעולה קונקרטית והוא נוטה לקחת אחריות ולמצוא פתרונות במקום להתגונן ולהאשים אותך בחזרה.

סיכום מרכזי של הרעיון: איך להעביר ביקורת נכון?

בשורה התחתונה, לפי אליעד כהן, המפתח להעברת ביקורת באופן שלא יגרום לצד השני להתגונן, הוא תמיד לקחת אחריות אישית על התחושות והרגשות שלך, ולהימנע מהאשמות ישירות. כשאתה לוקח אחריות ומבהיר לצד השני שאתה מבין שלא הייתה לו כוונה רעה, אתה פותח את הדלת לשיח פתוח ומכבד, ומגדיל משמעותית את הסיכוי לכך שהוא ייקח אחריות וישנה את התנהגותו.
עכשיו אם אתה רוצה להאשים מישהו במשהו ואתה תגיד לו שהוא אשם שהוא לא בסדר רוב הסיכויים שמה הוא יגיד לך.

ש: אתה אשם.

אליעד: לא נכון אתה אשם בסדר יפה, עכשיו בהנחה שאתה רוצה להאשים מישהו במשהו ואתה רוצה להגדיל את הסיכוי שהוא יקח אחריות או שיקשיב למה שאמרת מה איך עושים את זה אתה רוצה להאשים אותו.

ש: מחמיאים לו.

אליעד: לא יעזור תחמיא לו ברגע שזה הוא ירד עליך בחזרה, בקיצור אם רוצים להאשים מישהו במשהו ורוצים שהוא יקח אחריות על מה שאתה מעיר לו מה הדרך לעשות את זה אז אני אתן לכם עצה נגיד שמישהו דיבר אלייך בצורה ש...?

ש: לא נעימה לי.

אליעד: יפה בצורה שלא נעימה לך ואת רוצה להגיד לו דיברת אלי בצורה?

ש: שלא נעימה לי.

אליעד: יפה ואנחנו רוצים להגדיל את הסיכוי שהוא יגיד לך אני מתנצל יפה אז מה השיטה השיטה היא כזאת אם אתה תדבר עם הבן אדם השני כמו שהיא דיברה יש סיכוי גבוה שיגידו לך שמתנצלים.

ש: שאתה אשם.

אליעד: לא נכון שמתנצלים למה כי היא אמרה הוא דיבר אלי בצורה שלא נעימה לי היא לא אמרה הוא דיבר בצורה לא יפה אם אתה תגיד למישהו אתה פגעת בי רוב הסיכויים שהוא יגיד לך לא נכון אם אתה תגיד לו תקשיב אני נפגעתי ממך יש יותר סיכוי שהוא יגיד לך אני מתנצל כי אתה לא מאשים אותו אתה אומר אני נפגעתי ממך יש "אתה מדבר בצורה לא יפה" ויש "אתה מדבר בצורה שלא נעימה לי לא מאשים אותך אתה לא אשם בכלום אני לי לא נעים הצורה הזאת" יש יותר סיכוי שמישהו יגיד לך כן אתה צודק אם אתה תיקח אחריות על עצמך אם אתה תאשים את עצמך בזה שרע לך יש יותר סיכוי שהשני ישתתף איתך אבל אם אתה תזרוק את זה על ההוא פגע בי "אתה פוגע בי אתה מעצבן אותי אתה מכעיס אותי" רוב הסיכויים שזה יהיה ההפך בכלל "את מאשימה אותי את רודפת אותי" סיפורים.

אבל זה יהיה "תקשיב אני יודעת שלא הייתה לך כוונה לפגוע אני מניחה שלא הייתה לך כוונה לפגוע אני יודעת שלא התכוונת לפגוע אני יודעת שאני רגישה רגישות יתר לא משנה מה אני לי כרגע הפריע איך שהתנסחת מה אתה מציע לעשות מה אתה חושב מה אתה אומר יש אפשרות שתשתדל לדבר אחרת" יכול להיות סיכוי הרבה יותר גבוה שיגידו לך כן, זאת אומרת שאתה צריך לקחת אחריות על זה שהרגשת רע במקום "אתה הכעסת אותי אני כעסתי על מה שעשית" במקום "פגעת בי אני נפגעתי ממה שאמרת" במקום "למה אתה כזה מעצבן אני מתעצבן ממה שאת עושה" קח אחריות אם תזרוק את זה על מישהו אחר יזרקו את זה עליך בחזרה. הבנו?

ש: כשאתה אומר אני מתעצבן ממה שאת עושה.

אליעד: לא משנה הפואנטה פה לא מה שאת עושה "אני את יודעת מה שאת עושה מעצבן אותי אני מתעצבן ממה שאת עושה לא את מעצבנת אותי אני מתעצבן מזה אני נפגע מזה אני מרגיש פגוע לא אתה פוגע בי", "אתה פוגע בי" מה פוגע בך אולי אתה פוגע בי בכלל "אני נפגעתי מזה לי זה מפריע".
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך להאשים מישהו בלי שהוא יפגע? איך לגרום למישהו לקחת אחריות? איך לגרום למישהו להאשים את עצמו? איך לגרום למישהו לא להתגונן? איך להעביר ביקורת בצורה נכונה? איך לקחת אחריות בהעברת ביקורת? איך לא לגרום למישהו לתקוף אותך?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שכנוע הצלחה וחיים טובים - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, שיטות לשכנוע אנשים, שיטות מכירה, שכנוע אנשים, איך להשיג ביטחון עצמי? איך להיגמל מהימורים? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך לקבל החלטות? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לא להישחק בעבודה? איך להיות מאושר ושמח? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך לעשות יותר כסף? איך לשתול מחשבות? איך לנהל את הזמן? איך למכור מוצר ללקוחות? איך להצליח בראיון עבודה? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך לשנות תכונות אופי? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להצליח בזוגיות? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לפרש חלומות? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם גירושין? איך ליצור אהבה? איך להאמין בעצמך? איך להעריך את עצמך? איך לשפר את הזיכרון? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לחנך ילדים? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: שכנוע אנשים, איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם עצבות? מועקות נפשיות וייאוש? דיכאון? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? כעס ועצבים? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם לחץ? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: שיטות מכירה, למה יש רע בעולם? איך להיות הכי חכם בעולם? איך נוצר העולם? האם יש או אין אלוהים? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה לא להתאבד? האם באמת הכל לטובה? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם הכל אפשרי? האם יש אמת מוחלטת? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? אולי אנחנו במטריקס? איך נוצר העולם? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות מאושר? האם יש משמעות לחיים? מי ברא את אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? למה העולם קיים? האם יש בחירה חופשית? בשביל מה לחיות? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? מה המשמעות של החיים? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם לדומם יש תודעה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

נושאים נוספים לעיונך...
איך למכור נכון ולהרוויח יותר... כוונות שכנוע איתור צרכים של לקוח מאוכזב למי יותר קל למכור? איך ליצור חומרים למשפך שיווקי? איזה יעדי מכירות להציב? התועלת של הלקוח מהמוצר ניהול משא ומתן עם עובדים איך לפרוץ לתת מודע? למכור מוצר שלא כדאי למכור אותו שיטות השכנוע של ביבי נתניהו לקוח מכחיש שהוא שלח פניה לקוחות סרק טכניקת שיווק להגן על עצמך משתילת מחשבות כימיה עם לקוח בקשות של לקוח חצוף איך להסביר מוצר יקר? לשכנע מישהו להודות לקוח מעדיף להתכתב איך לגרום למישהו לקנות? איך למכור מוצר כשאתה לא במיטבך? השווי האמיתי של המוצר איש מכירות תותח שימוש בבחורות בפרסומות בטלוויזיה למה קשה לי למכור ללקוחות? איך להשפיע על רגש? לגרום ללקוח להאמין במוצר שיווק ללקוחות חדשים לעבוד עם לקוח משוגע לקוחות מתלוננים בגוגל השפעה על אנשים מכירות ושירות למה אני לא מאמין במוצר שלי? איך לגרום למישהו לחשוב שמשהו נכון? שיחה עם לקוח שלא השאיר פרטים איך המחיר משפיע על הלקוח? כתיבה שיווקית מנהל כאיש מכירות להתעקש עם הלקוח איך לגרום למישהו להתמכר אליך? טעויות בשיווק למה מנהל צריך להיות איש מכירות? לקבוע מחיר של מוצר מניפולציות בזוגיות אסטרטגיות שכנוע איך משכנעים לקוחות? איך לתכנן מסרים של קמפיין שיווקי? לקוח לא רוצה לשלם מראש איך לעשות שיווק באינטרנט? מוצר ברמה גבוה לגרום ללקוח להחליט לקנות שיווק פרובוקטיבי לגרום למישהו לשמוח לנהל שיחה משכנעת מה הכי כדאי לפרסם ללקוחות? מניפולציות קורונה שיטת שיווק איך למצוא לקוחות? לשכנע מישהו שיש סיבה לשכנע ילד ללמוד המוצר מתאים למה שהלקוח רוצה מבצע מכירות כריזמה במכירות לפגוש את הלקוח אופי של אנשי מכירות לקוח קשה מאוד לקוחות במהירות לדבר בשפה מקצועית עם הלקוח פגישת מכירות הכנת מידע על המוצר להציע הצעה נגדית ללקוח להבין את הלקוח ניהול משא ומתן עסקי איך לשכנע מצביעים להצביע לך? ליצור סנכרון עם הלקוח טיפול בהתנגדות לקוח למכור ללקוחות את המוצר למכור שירות גרוע איך למכור עם אנרגיה למכירות? חייב לעשות איתור צרכי לקוח מוצר רווחי לגרום למישהו לקבל טיפול טעויות בתהליך שכנוע לקוח איך לבחור את הלקוח? איך מבצע משפיע על החלטת הלקוח? איך לשכנע בוחרים להצביע לך? איך להתמודד עם לקוחות מתלוננים בפייסבוק? איך למכור בלי ביטחון עצמי? לרכוש את המוצר הבעת הזדהות עם התנגדות nlp למתקדמים האם המוצר יקר ללקוח? אחריות על מוצר איזה צרכים של הלקוח צריך לאתר? לגרום ללקוח לפחד לפנות לאיש מקצוע אחר יכולת שכנוע לגרום למישהו לא לעשות משהו לגרום למישהו לשכנע בלי איש מכירות עוד נושאים ...
האתר Convincing.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא מכירות, מומחה שיווק, שכנוע ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Convincing.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.1250 שניות - עכשיו 10_10_2025 השעה 17:22:10 - wesi28