... הלקוח מביע את ההתנגדות שלו לעסקה איתך, עליך כאיש מכירות, לשאול את עצמך, האם הלקוח רק מתנגד לעסקה, או גם מתנגד לעסקה. לדוגמה, נניח שהלקוח אומר,
המוצר יקר לי. עליך לשאול את עצמך, האם בעצם זא שהלקוח חושב שהמוצר הוא רק
יקר או גם
יקר. כאשר, רק
יקר פירושו, שהלקוח חושב שמכל צד שלא נסתכל על הדבר,
המוצר יקר, וזהו! שאין שום אפשרות שהלקוח כרגע תוך כדי שהוא אומר
שהמוצר יקר, שהוא לא חושב שהמוצר רק
יקר. אלא הוא חושב שהמוצר הוא רק
יקר וזהו. לעומת זאת, גם
יקר פירושו, שהלקוח אומנם אומר
שהמוצר יקר, אבל הוא לא באמת חושב שהמוצר הוא אך ורק
יקר. אלא גם כרגע תוך כדי שהלקוח אומר לך
שהמוצר יקר, הוא תוך כדי זה לא בטוח בכך במאה אחוז
שהמוצר יקר, הוא לא סגור על זה
שהמוצר יקר, הוא לא חושב אך ורק
שהמוצר יקר מכל היבט שהוא, אלא הוא רק חושב, שהמוצר הוא גם
יקר מהיבטים מסוימים. וכאשר אתה כאיש מכירות, תשאל את עצמך, האם הלקוח חושב שהמוצר הוא רק
יקר או גם
יקר, ממילא בדכ תגלה שזה אף פעם לא אך ורק מוחלט, אלא זה תמיד גם וגם. שההתנגדות של הלקוח, היא רק מהיבט מסוים, ושניתן להמשיך את תהליך המכירה. בדיוק אותו הדבר ניתן לעשות גם בצורה נוספת, והיא, שעליך כאיש מכירות לשאול את עצמך, את השאלה הבאה. והיא, נניח
שהלקוח אומר שהמוצר יקר, האם הלקוח שלי חושב שכל האנשים חושבים שהמוצר שלי
יקר, או שגם הוא חושב שמישהו אחר יכול לחשוב שהמוצר לא
יקר . כאשר, המישהו האחר הזה, בעצם יכול להיות הלקוח עצמו. או שאלה נוספת, האם זה שהלקוח הזה אומר שהמוצר
הזה יקר לו, האם זה אומר שכל הלקוחות חושבים שהמוצר
הזה יקר להם? האם אפשרי שמישהו לא יחשוב שהמוצר
הזה יקר לו? למה שמישהו לא יחשוב שהמוצר
הזה יקר לו? למה המוצר הזה לא בהכרח
יקר? ואיך כן אפשרי להסביר את זה ללקוח הנוכחי? לסיכום, כמו תמיד ניתן לראות, שמי שלומד לחשוב נכון ולשאול את השאלות הנכונות, ממילא הוא לומד למכור יותר ולהצליח יותר במכירות. ...