... מחייב את X לקרות. עכשיו נשאל, מה מחייב את Y לקרות? מה הסיבה של Y עצמו? האם Y עצמו חייב לקרות? לדוגמה, נניח שלקוח אומר לנו שהוא לא רוצה
לקנות את המוצר, כי המוצר לא מתאים לו. זא שהתוצאה X היא שהוא לא רוצה
לקנות את המוצר, היא נובעת מהסיבה Y, שהיא שהמוצר לא מתאים ללקוח. ועכשיו נשאל, את 3 השאלות: 1 - האם X אכן נובע מ Y. דהיינו, האם אכן הלקוח לא רוצה
לקנות את המוצר, בגלל שהוא לא מתאים לו? אולי זה בגלל סיבה אחרת. ואולי זה גם בגלל עוד סיבות אחרות? 2 - האם הסיבה Y מחייבת את X. דהיינו, האם זה שהמוצר לא מתאים ללקוח, מחייב את זה ... שמי שמתרגל לחשוב ככה בחיי היום יום, ממילא הוא יוכל לנתח יותר מהר את האמת בהתנגדות בתהליך מכירה, וממילא יוכל יותר טוב לשכנע את הלקוח
לקנות את המוצר. ועכשיו נעמיק עוד יותר בנוסחה הזאת, וננתח לדוגמה טיפול בהתנגדות נוספת של לקוחות. לדוגמה, נניח שהלקוח אומר, אני לא רוצה לקנות, כי המוצר יקר לי. אז השאלות שעלינו לשאול כפי שהוסבר לעיל, הן: 1 - האם הסיבה שהוא לא רוצה
לקנות את המוצר , היא כי המוצר יקר לו. אולי יש סיבה נוספת אחרת. 2 - האם זה שהמוצר יקר ללקוח, האם זה מחייב את זה שהלקוח לא יקנה את המוצר. 3 -למה המוצר יקר ללקוח. עד כאן 3 השאלות עפ מה ... הרע שנוצר אצלי לנסות להסביר ללקוח על המוצר? מה הרע שנוצר אצלי, לנסות להסביר ללקוח שהמוצר לא יקר, או לא ככ יקר, או שהוא יקר ושעדיין כדאי
לקנות את המוצר? אם הייתי חייב במאה אחוז, למכור ללקוח את המוצר, מה הייתי אומר ללקוח שהיה אומר שהמוצר יקר? האם אני לא חייב למכור את המוצר ללקוח? האם באמת אין שום דרך למכור את המוצר ללקוח? כשהלקוח אומר שהוא לא רוצה
לקנות את המוצר, כי המוצר יקר לו, זה בעצם אומר שאתה המוכר לא מצליח למכור ללקוח את המוצר, כי הלקוח אמר שהמוצר יקר לו. אבל גם כאן נשאל את 3 השאלות שלעיל: האם זאת אכן כל האמת? האם אתה ...