... למכור ללקוחות, למכור ללקוח ולא לעצמך, השתקפות עצמית בתהליך מכירה, אתה לא הלקוח של עצמך, הלקוח הוא לא אתה, בירור צרכי הלקוח, להאמין במוצר, טעויות של
איש מכירות אחת הטעויות של
אנשי מכירות, היא שהם מנסים למכור ללקוח את המוצר, ... שהלקוח חושב שונה לחלוטין מהמוכר, דהיינו, שצריך למכור את המוצר בצורה שונה לחלוטין מאשר היה המוכר מוכר ללקוח, אם הלקוח היה הוא עצמו. ואני אסביר, כאשר
איש המכירות בא למכור ללקוח, הוא מנסה לשכנע את הלקוח לקנות. ואפילו במקרים מסוימים,
איש המכירות יכול לבחור גם לוותר על המכירה ללקוח, כי
איש המכירות חושב המוצר לא מתאים ללקוח. ועל בסיס מה
איש המכירות בוחר איך למכור ללקוח ומה לומר ללקוח? ואיך
איש המכירות מחליט האם ועד כמה להתעקש מול הלקוח? התשובה היא, שזה בדרך כלל מתבצע באמצעות תהליך שנקרא השתקפות עצמית. דהיינו, שהאדם רואה באדם האחר, את עצמו, כמו במראה. דהיינו,
שאיש המכירות מניח שכדאי לו להגיד ללקוח, את מה שאם היו אומרים לו
לאיש המכירות? זה היה גורם לו לרכוש את המוצר. לדוגמה,
איש מכירות שהיה רוכש את הרכב כי הרכב נראה מצוין, הוא כנראה יגיד ללקוח שהרכב נראה מצוין. או לדוגמה
איש מכירות שלא היה רוכש את המוצר, כי אין לו כסף לרכוש את המוצר או כי המוצר לא מתאים לו עצמו מסיבה כלשהי,
איש המכירות הזה יתקשה הרבה יותר לרכוש את המוצר. כי
איש המכירות, חושב, שהלקוח, חושב כמו
שאיש המכירות חושב. והאמת היא, שהשתקפות עצמית, זאת ... מישהו אחר לא רוצה שירביצו לו. וזאת צורת למידה מאוד בסיסית. אבל צריך לדעת את האמת, שיש כאן הטיה קוגניטיבית. כי מצד האמת, הלקוח הוא אולי שונה לחלוטין ממך
איש המכירות ואולי הוא חושב הפוך ואחרת לחלוטין ממך
כאיש המכירות . ועליך להטיל ספק בכך שאם המוצר מתאים או לא מתאים לך מסיבה כלשהי, אז כנראה שכך גם יחשוב הלקוח. והדבר בא לידי ביטוי בעיקר
באנשי מכירות שאין ידם משגת לרכוש את המוצרים שהם מוכרים. בפרט במוצרי יוקרה,
שאיש המכירות לא היה רוכש את המוצר, כי עבורו
כאיש מכירות זה בזבוז כסף וכיוב.
שאיש מכירות כזה הרבה יותר יתקשה למכור את המוצר ללקוח. אבל
איש המכירות צריך לדעת, שמה שלא מתאים או כן מתאים לך
כאיש מכירות, לא בהכרח שגם הלקוח חושב כך. וצריך להתאים את המכירה לעולם הפנימי של הלקוח, ולא לעולם של
איש המכירות. וגם אם המוצר לא מתאים לך, אולי הוא כן ...