... איש מכירות אז ברמת העיקרון יש בזה כל מיני היבטים, אבל יש עוד היבט והוא, שאם אתה נותן ללקוח הנחה אחרי
משא ומתן, דהיינו, אם אתה אומר מראש ללקוח מחיר מסוים ורק אחרי
משא ומתן אתה נותן ללקוח הנחה, הרי שאתה גורם ללקוח להתייחס ... כנראה שהיית מנסה לקחת לו כמה שפחות וכנראה שמראש היית אומר לו את המחיר אחרי הנחה. ולא היית מנהל איתו
משא ומתן ורק אחר כך נותן לו הנחה. במילים אחרות, ככל שמתנהל
משא ומתן יותר קשה ורק אחריו הלקוח מקבל הנחה, ככה הלקוח ... אם אתה נותן הנחה ללקוח, זה בעצם אומר ללקוח, שהמחיר שאמרת לו מראש, הוא לא מחיר סופי. דהיינו, שיש מקום
למשא ומתן. ואז הלקוח חושב לעצמו, שאולי גם עכשיו אחרי שנתת ... ועוד סיבה אפשרית לכך שלתת הנחה ללקוח יכול לעשות לו רע, היא בגלל שאם אתה אומר ללקוח מחיר אחד ואחרי
משא ומתן נותן לו הנחה, הרי שהלקוח מרגיש שבעצם אתה הסתרת ממנו מידע שהיה יכול לסייע לו. כי זה שנתת לו את ההנחה רק אחרי
המשא ומתן זאת עובדה. וזה שהמחיר הסופי יותר טוב לו מאשר ... שאתה לא חשפת מההתחלה את כל המידע שהיה יכול לשרת את הלקוח, כי אתה הסתרת את המחיר של ההנחה, בהתחלת
המשא ומתן. וזה בעצם יכול לגרום ללקוח לחשוב שאולי אתה מסתיר ... האלו כדי לא לרכוש את המוצר. ואתה אולי מסתיר את המידע מהלקוח. במילים אחרות, לתת ללקוח הנחה אחרי
משא ומתן, זה כמו להסתיר ממנו מידע בהתחלת
המשא ומתן. ואז אולי אתה מסתיר ממנו עוד מידע. אין מספיק ...