... אבל יש עוד היבט והוא, שאם אתה נותן ללקוח הנחה אחרי
משא ומתן, דהיינו, אם אתה אומר מראש ללקוח מחיר מסוים ורק אחרי
משא ומתן אתה נותן ללקוח הנחה, הרי שאתה גורם ללקוח להתייחס אליך כמו לאיש מכירות ולא כמו לחבר. כי אם ... היית אומר לו את המחיר אחרי הנחה. ולא היית מנהל איתו
משא ומתן ורק אחר כך נותן לו הנחה. במילים אחרות, ככל שמתנהל
משא ומתן יותר קשה ורק אחריו הלקוח מקבל הנחה, ככה הלקוח מרגיש יותר שאתה לא חבר שלו ושאתה לא רוצה רק ... שאמרת לו מראש, הוא לא מחיר סופי. דהיינו, שיש מקום
למשא ומתן. ואז הלקוח חושב לעצמו, שאולי גם עכשיו אחרי שנתת לו הנחה, אז אולי יש אפשרות לקבל הנחה נוספת. ... לו רע, היא בגלל שאם אתה אומר ללקוח מחיר אחד ואחרי
משא ומתן נותן לו הנחה, הרי שהלקוח מרגיש שבעצם אתה הסתרת ממנו מידע שהיה יכול לסייע לו. כי זה שנתת לו את ההנחה רק אחרי
המשא ומתן זאת עובדה. וזה שהמחיר הסופי יותר טוב לו מאשר בהתחלה, זאת גם עובדה. וזה בעצם אומר, שאתה לא ... את הלקוח, כי אתה הסתרת את המחיר של ההנחה, בהתחלת
המשא ומתן. וזה בעצם יכול לגרום ללקוח לחשוב שאולי אתה מסתיר ממנו עוד מידע שיכול לעזור לו. לדוגמה אולי יש ... את המידע מהלקוח. במילים אחרות, לתת ללקוח הנחה אחרי
משא ומתן, זה כמו להסתיר ממנו מידע בהתחלת
המשא ומתן. ואז אולי אתה מסתיר ממנו עוד מידע. אין מספיק ביקוש למוצר, כי הוא לא טוב היבט נוסף, יתכן ...