...
שכנוע רטוריקה - איך לעשות מניפולציה על תת המודע של האדם? איך ליצור התניה סמויה? איך להפוך טענה יחסית לטענה מוחלטת? איך
לשכנע מישהו לעשות מה שאתה רוצה? וכאן אבאר עוד דרך ועוד שיטת
שכנוע ומניפולציה, איך באפשרותך לשתול מחשבות בתת המודע של אדם אחר, ולגרום לו לעשות את מה שאתה רוצה ... לקבל החלטה בקשר אליהם. לדוגמה: נניח שיש לאדם ספק האם לעשות דבר כלשהו, כגון לדוגמה האם לחסוך כסף או לבזבז כסף. ונניח שברצונך
לשכנע את האדם לחסוך את הכסף. עכשיו, הדרך הרגילה לעשות זאת, היא על ידי זה שמנהלים עם האדם דו שיח רגיל, שבו מנסים להסביר לו כמה זה טוב לחסוך כסף וכמה זה רע לבזבז כסף וכולי. אבל, יש כאן רמת תחכום עמוקה יותר, שבה אתה לא סתם
משכנע את האדם השני, לחשוב כך או אחרת, כגון לדוגמה אתה לא סתם
משכנע אותו לחסוך כסף, אלא אתה עושה את זה בדרך מניפולטיבית. שבה, אתה לוקח מושגים מעולם המושגים שלו, מושגים שלגביהם יש לו רמת וודאות גדולה יותר, לגבי זה שהם טובים או רעים. וכאשר אתה
משכנע את האדם ומסביר לו כמה זה טוב לחסוך כסף, אתה משתמש שם בהקבלה ובאנלוגיה למושגים מעולם המושגים ... גם, שמבחינתו של האדם השומע, הערך של חוסר כבוד עצמי, בוודאות שהאדם השומע לא ירצה להזדהות איתו. במקרה כזה לדוגמה, לפני שאתה מנסה
לשכנע את האדם לחסוך את הכסף או לחשוב בצורה כלשהי לרצות דבר כלשהו, עליך לשבת עם עצמך ולנסות לחשוב, ... טוב עבור השומע, לבין הדבר שאתה רוצה שהוא יעשה. ובין הדבר שנתפש בעיניו כמאוד רע, לבין הדבר שאתה לא רוצה שהוא יעשה. וכאשר אתה
משכנע אדם אחר בדבר כלשהו, אם ברצונך
לשכנע אותו בקלות, עליך להשתדל כמה שיותר ליצור אצל השומע התניה מחשבתית ודימוי מחשבתי, בין האפשרות ... מחשבתי, בין הדבר שאתה לא רוצה שהוא יעשה, לבין הדבר שאתה יודע שהוא לא היה רוצה להזדהות איתו. ואחדד: כי לכאורה, כל תהליך של
שכנוע שבו אתה רוצה
לשכנע מישהו על משהו שהוא טוב ועל דבר אחר שהוא רע, הרי תמיד
השכנוע הוא באמצעות זה שלוקחים את סולם הערכים הקיים של האדם, ומסבירים לאדם, כיצד הדבר שאתה רוצה שהוא ... טוב, כיצד הוא תואם את הערכים הטובים שלו, ולהפך. אז מה כאן מהות החידוד של העניין?! והעניין הוא, שברמה העקרונית, אכן כל תהליך של
שכנוע , לוקח את סולם הערכים הקיים של האדם, ומנסה לגרום לאדם ליצור התאמה ודימוי פנימי, בין הדבר ... אל תעשה X, כי זה יגרום לך לנזק Y. שבעצם יוצרים אצל האדם חיבור, בין ה X, לבין הדבר שהוא כבר חושב שהוא רע, בלי קשר לניסיון
השכנוע עצמו. אבל כאן יש חידוש עמוק יותר, והוא שאם רוצים
שהשכנוע יצליח, לשם כך יש להשתמש
בשכנוע של האדם, בדברים שלגביהם יש לאדם את רמת הוודאות הגדולה ביותר לטוב ולרע. שזה אומר, שלפני שאתה מנסה
לשכנע מישהו במשהו, שלב ראשון עליך לזהות את סולם הערכים שלו ולדעת מהי מערכת האמונות שלו. ואיזה ... טובים. עכשיו, ברמה העקרונית, עליך לגרום לאדם לחשוב על דבר רביעי, שהוא דומה מאוד לאותם 3 דברים שהוא חושב שהם טובים. אבל, כדי
שהשכנוע יהיה יותר בקלות, לשם כך עליך לקחת את אותם 3 ערכים שאתה חושב שהאדם השני חושב שהם טובים, ועליך ... טובים. וכיוב לגבי הדברים הרעים, שיש דברים שהאדם יותר בטוח שהם רעים, מאשר דברים אחרים. וכפי שביארתי את זה במקומות אחרים. וכדי
ששכנוע יהיה אפקטיבי ויותר קל, לשם כך, כאשר אתה מנסה לגרום לאדם השני להתייחס אל דבר כלשהו בצורה חיובית וטובה, עליך לא סתם לנסות להסביר לו כמה הדבר הזה הוא טוב, אלא עליך לנסות
לשכנע את האדם השני, שהדבר שאתה רוצה שהוא יסכים איתו, הוא דומה כמה שיותר, לאותו הדבר שהוא כבר בטוח ... שהדבר שאתה רוצה שהוא יחשוב שהוא רע, שהוא קשור לדבר הרע ביותר בסולם הערכים ובסדרי העדיפויות של האדם השני. כי אפשר סתם לנסות
לשכנע מישהו במשהו, ואפשר גם לנסות לחשוב לפני מעשה, ולנסות לחשוב איך גורמים לתת המודע של האדם השני, ... שומע אותן, הוא חש כלפיהן סוג של דחייה. ומילים מושכות, הן מילים שכאשר האדם שומע אותן, הוא חש כלפיהן תחושה של משיכה. וכאשר אתה
משכנע את האדם השני, עליך להשתמש כמה שיותר במילים מושכות, כאשר אתה מדבר על מה שאתה רוצה שהוא יעשה ... והוא יכול להרגיש שעושים עליו מניפולציה, אם הוא לא יראה מספיק טוב, את הדימוי שיש בין סולם הערכים שלו, לבין הדבר שאתה מנסה
לשכנע אותו. כמו לדוגמה אם לא תאכל, יבוא שוטר. שהילד מפחד מהשוטר. ומנסים לגרום לו לחשוב, שאם הוא לא ... אז אחכ קשה לו עוד יותר להשתכנע, גם אם מביאים לו טיעונים חזקים יותר וכולי. ולכן המסר הוא, שצריך לדעת איך לעשות את זה בצורה מאוד
משכנעת, שבה לוקחים את הדברים שהכי חשובים לאדם, ומצליחים
לשכנע אותו, שהם תלויים וקשורים בדבר שאתה רוצה שהוא יחשוב יעשה וכולי. שאז האדם לא רואה את ... על האדם, כל דבר שיכול להיאמר. לדוגמה: אם תצליח במבחן, זה אומר שאתה חכם. את זה כולם יודעים. אבל מי שהוא עוד יותר חכם, הוא יכול
לשכנע אותך, שאם תצליח במבחן, זה אומר שאתה טיפש. או לדוגמה: אם תהיה עשיר, תוכל לקנות הרבה יותר דברים. ומי שיש לו עוד יותר שכל יודע ויכול
לשכנע אותך, שאם תהיה עשיר, תוכל לקנות הרבה פחות דברים. איך בדיוק? זה כבר עניין אחר שביארתי אותו ... יזכיר לך כל ערך מסולם הערכים שלך. דהיינו, ניתן לקשר כל ערך מסולם הערכים, לכל פעולה שהיא, ולכל כיוון שהוא. זא שאם ברצונך לדוגמה
לשכנע מישהו לבזבז כסף, באפשרותך לגרום לו לחשוב שככל שהוא יבזבז יותר כסף, כך הערך העצמי שלו יגדל. ובו זמנית אפשר גם
לשכנע אותו, שככל שהוא יבזבז יותר כסף, כך הערך העצמי שלו יותר יפגע ויחלש. או לדוגמה שאפשר ל