אליעד כהן
ייעוץ עסקי ואישי
בשיטת EIP
⭐⭐⭐⭐⭐
הדפסה איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר? ✔ איך להפוך התנגדות...
הצטרף לחברים באתר!
שם
סיסמא
לחץ כאן
להתחבר לאתר!
💖
הספרים שמומלצים לך:
להצליח בחיים
ולהיות מאושר!






ייעוץ + טיפול גם בנושאים:
שכנוע, מכירות, שיווק, איך לשכנע, NLP, להשפיע על אנשים, משא ומתן, לנאום, ראיון בתקשורת, כלים לטיפול בהתנגדויות בזמן מכירה בטלפון, לשכנע את עצמי לא לאכול, לשכנע לקוח, לשכנע בן זוג, ללמוד רטוריקה, מודל לטיפול בהתנגדויות בתהליך מכירות, איך לשכנע את בן הזוג, טיפול בהתנגדות במכירה, NLP הפסקת עישון, שיטות לטיפול בהתנגדות מכירות בטלפון, nlp שינוי, להשפיע על תת המודע, כלים לטיפול בהתנגדויות מכירה, התמודדות עם התנגדויות בשיחת מכירות, לשכנע בחורה לחזור אליך, הכוח לשכנע, טיפים לטיפול בהתנגדויות מכירה, ייעוץ אישי, תכנות התת מודע, כלים לטיפול בהתנגדות מכירה בטלפון, יועץ פוליטי, איך לשכנע עובדת, שיפור כושר שכנוע, לשכנע בחורה לצאת איתי, שיטות לטיפול בהתנגדויות בזמן מכירה, כיצד לשכנע אנשים, מה זה nlp, לשכנע בחורות, מסר שיווקי, NLP תוצאות, nlp הפרעות אכילה, מודל לטיפול בהתנגדויות של לקוח, להתמודד עם התנגדות מכירות בטלפון, מסרים לתת מודע, קורס מכירות,
☎️
ייעוץ אישי בכל נושא!
050-3331-331
10:11איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר?
איך להפוך התנגדות בטענה לתמיכה בשכנוע?

כאשר מנסים לשכנע אנשים, בדרך כלל מופיעות התנגדויות רבות. רוב האנשים נוטים להתמודד עם ההתנגדות באמצעות ניסיון להפריך אותה או להקטין את חשיבותה. למשל, אם מישהו אומר "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", התגובה הרגילה תהיה להסביר לו מדוע זה לא באמת מזיק, או מדוע ההנאה מהטעם חשובה יותר מהבריאות. דוגמה נוספת: אם לקוח אומר שהמוצר יקר, המוכר ינסה לשכנע אותו שהמוצר לא באמת יקר, או שהוא שווה את ההשקעה.

הבעיה בגישה הרגילה הזו היא, שהיא מקבלת את הנחת היסוד של המתנגד. למשל, מי שאומר שהצ'יפס לא בריא, מניח באופן סמוי שמשהו לא בריא הוא רע ושלא כדאי לאכול אותו. מי שמנסה לשכנע אותו אחרת בעצם מסכים עם ההנחה הזו ומנסה לשכנע אותו שזה לא כל כך נורא. אבל יש דרך שכנוע טובה הרבה יותר, שאליעד כהן מציג בהרצאתו.

מהי הדרך האידיאלית להתמודד עם התנגדויות בשכנוע?

הדרך האידיאלית שאליעד כהן ממליץ עליה היא לקחת את הסיבה שבגללה האדם מתנגד, ולהפוך אותה בדיוק לסיבה שבגללה הוא כן צריך להשתכנע. במקום לנסות להפריך או למזער את החשיבות של ההתנגדות, צריך להשתמש בה בדיוק כפי שהיא כדי לחזק את הטיעון ההפוך.

לדוגמה:
  • אם מישהו אומר: "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", התגובה תהיה: "אתה צודק, בדיוק בגלל שזה לא בריא אתה צריך לאכול את הצ'יפס".
  • אם לקוח אומר: "המוצר יקר לי", המוכר יגיד לו: "נכון, דווקא בגלל שזה יקר לך אתה חייב לקנות אותו".
מה שעושים כאן הוא לקחת את ההתנגדות עצמה ולהפוך אותה לנימוק בעד ההחלטה שרוצים שהאדם יקבל.

איך בדיוק עובד ההיגיון מאחורי שיטת השכנוע הזו?

ההיגיון הוא לנצל את הנחות היסוד של האדם עצמו לטובת השכנוע. כאשר האדם מעלה התנגדות, הוא יוצא מנקודת הנחה מסוימת. אם נצליח לזהות את ההנחה הזו ולהפוך אותה לטובתנו, השכנוע יהיה יעיל הרבה יותר.

לדוגמה:

אדם אומר: "אני לא רוצה להצטרף לתוכנית המנויים של מפעל הפיס כי אני לא מהמר".

במקום לנסות לשכנע אותו שזה לא הימורים, התגובה הטובה ביותר תהיה: "דווקא בגלל שאתה לא מהמר, תוכנית המנויים הזו בדיוק בשבילך".

איך ניתן לנתח את ההתנגדות ולהפוך אותה לטובת השכנוע?

כדי ליישם את השיטה בצורה מוצלחת, אליעד כהן ממליץ לפרק את הטענה של המתנגד ולמצוא מהן ההנחות הסמויות שלו:
  • אם הוא אומר: "אני לא מהמר כי אפשר להתמכר להימורים", התגובה תהיה: "דווקא בגלל החשש הזה, תוכנית המנויים היא בשבילך - התשלום קבוע ואין סיכון להתמכר".
  • אם הוא אומר: "אני לא רוצה להפסיד כסף", התגובה תהיה: "זו בדיוק הסיבה שכדאי לך להצטרף, כי התשלום ידוע מראש ואין הפתעות".
  • אם הוא אומר: "אני לא יכול לישון בלילה מחשש להפסדים", התגובה תהיה: "בתוכנית המנויים המספרים נבחרים עבורך אוטומטית, כך שאין לך על מה לחשוב".
כך בעצם לוקחים את הסיבה להתנגדות ומציגים אותה כסיבה להצטרף או להסכים.

דוגמאות ליישום השיטה בחיי היומיום:

אליעד כהן מביא דוגמאות מחיי היומיום להמחשת השיטה:
  • אדם אומר: "אני לא צריך ייעוץ כי אין לי בעיות". התגובה תהיה: "דווקא בגלל שאתה חושב שאין לך בעיות אתה צריך ייעוץ, כי אנשים שחושבים שהכל בסדר יכולים לפספס דברים שחשוב לשפר".
  • אדם אומר: "אני לא צריך ביטוח בריאות כי אני בריא". התגובה תהיה: "דווקא כשאתה בריא אתה צריך ביטוח, כי ביטוח עושים לפני שחלילה נהיים חולים".
מדוע השיטה הזו עובדת טוב יותר מאחרות?

שיטת השכנוע הזו יעילה כי היא משנה את כללי המשחק. במקום ויכוח, שבו כל צד מנסה להוכיח שהשני טועה, השיטה הזו יוצרת היגיון פנימי חדש במוחו של המתנגד. הוא מתחיל לחשוב מחדש על העמדה שלו, והתנגדותו יורדת באופן משמעותי, כי הוא כבר לא נמצא בעימות ישיר.

איך חוקרים הנחות יסוד באופן עמוק יותר?

כדי להפוך התנגדויות באופן מוצלח, כדאי לשאול שאלות עומק:
  • מה מניח האדם כשהוא מתנגד?
  • האם ההנחות שלו אכן נכונות?
  • איך ההנחה עצמה יכולה לחזק את הטענה ההפוכה?
לדוגמה, כאשר מפריע רעש שמונע לישון בלילה, התגובה הרגילה היא לסגור את החלון כדי להפסיק את הרעש. אבל אפשר לשאול: אולי דווקא טוב שיש רעש, כי זה אומר שאולי עדיף שלא אירדם עכשיו, או שאולי הרעש דווקא יכול להרדים אותי טוב יותר באופן עקיף?

המטרה היא להרגיל את המוח לחפש דווקא את ההיגיון ההפוך מהרגיל, וכך להרחיב את טווח האפשרויות.

איך ליישם את השיטה באופן מעשי?

לפי אליעד כהן, בכל מצב של התנגדות:
  1. האזן היטב להתנגדות ולזהות את ההנחות הסמויות.
  2. מצא כיצד ההנחות האלו יכולות לשמש דווקא לטובת השכנוע שלך.
  3. הצג למתנגד את הטיעון המחודש, שמבוסס על ההנחה המקורית שלו, אך הפוך מבחינה לוגית.
ברגע שזו תהיה הגישה הטבעית, השכנוע יהפוך להרבה יותר קל ואפקטיבי.
שכנוע באמצעות הפיכת טענה נגדית לטענה תומכת

כאשר מנסים לשכנע מישהו, לרוב מתמודדים עם התנגדויות. ההתנגדות הראשונית שמעלה האדם היא הסיבה שבגללה הוא אינו רוצה לעשות את מה שמנסים לשכנע אותו לעשות. הדרך האינסטינקטיבית להגיב היא לנסות להפריך את ההתנגדות, למשל אם מישהו אומר "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", התגובה הטבעית תהיה לנסות להראות לו שזה לא כזה לא בריא, או שזה לא משנה כי זה טעים, או שצריך ליהנות בחיים.

הגישה הרגילה לשכנוע
  • מישהו אומר "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא".
  • התגובה הרגילה היא להסביר לו למה זה לא באמת לא בריא או למה זה לא משנה.
  • אם מישהו אומר "המוצר יקר", התגובה היא להסביר למה הוא לא באמת יקר או למה הוא שווה את המחיר.
  • אם מישהו אומר "אני לא רוצה לעשות שיעורים כי אני רוצה ללכת לחברים", ההורה ינסה להסביר לו למה שיעורים יותר חשובים.
בגישה הזו, האדם שמנסה לשכנע מסכים עם הנחת היסוד של המתנגד ומנסה להראות לו מדוע זה לא רלוונטי או נכון במקרה הזה. כלומר, אם מישהו אומר שצ'יפס לא בריא, הוא בעצם מניח שאם משהו לא בריא אז לא כדאי לאכול אותו, ובמקום לשבור את ההנחה הזו, מנסים להראות לו למה במקרה הספציפי הזה היא לא תקפה.

הגישה האידיאלית לשכנוע

במקום לנסות לשלול את טענתו של האדם, יש להשתמש בטענתו כדי לתמוך דווקא בעמדה ההפוכה. כלומר, לקחת את הסיבה שבגללה הוא לא רוצה ולעשות ממנה את הסיבה שבגללה הוא כן צריך לעשות את זה.

דוגמאות:
  • אם מישהו אומר "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", התשובה תהיה "נכון, ולכן אתה צריך לאכול צ'יפס".
  • אם מישהו אומר "המוצר יקר לי", התשובה תהיה "נכון, ולכן אתה צריך לקנות אותו".
היגיון מאחורי השיטה

הרעיון הוא לזהות את ההנחות הסמויות של המתנגד ולהשתמש בהן לטובת השכנוע. לדוגמה, אם מישהו אומר "אני לא רוצה להצטרף לתוכנית המנויים של מפעל הפיס כי אני לא מהמר", התגובה הנכונה תהיה "בדיוק בגלל זה אתה צריך להצטרף - כי התוכנית הזו נועדה בדיוק לאנשים כמוך שלא מהמרים". כאן מנצלים את ההנחה שלו (שלא כדאי להמר) כדי להראות לו שהתוכנית דווקא מתאימה לו.

איך לנתח טענות ולהפוך אותן?

כדי להפוך טענה שמתנגדת לשכנוע לטענה שתומכת בו, צריך לפרק את ההנחות הסמויות שלה ולמצוא כיצד הן תומכות דווקא בעמדה ההפוכה. לדוגמה:
  • מישהו אומר "אני לא מהמר כי אפשר להתמכר לזה" - אפשר להגיד לו "בדיוק בגלל זה אתה צריך להצטרף לתוכנית המנויים, כי פה אתה לא יכול להתמכר - זה קבוע מראש ולא תלוי בך".
  • מישהו אומר "אני לא מהמר כי אני יכול להפסיד כסף" - התשובה תהיה "בדיוק, ולכן בתוכנית המנויים אתה שולט בסכום מראש ואין סיכון להפסדים בלתי צפויים".
  • מישהו אומר "אני לא מהמר כי אני לא יכול לישון בלילה ולחשוב על זה" - התשובה תהיה "בדיוק בגלל זה אתה צריך את התוכנית, כי המספרים נבחרים אוטומטית ואתה לא צריך לחשוב על זה בכלל".
יישום השיטה במצבים שונים

השיטה הזו שימושית בהרבה מאוד מצבים, כולל מצבים יומיומיים:
  • אם מישהו אומר "אני לא רוצה לקבל ייעוץ כי אין לי בעיות", התשובה תהיה "בדיוק בגלל זה אתה צריך ייעוץ - כי אנשים שחושבים שיש להם בעיות כבר מטפלים בהן, אבל מי שחושב שאין לו בעיות עלול לפספס דברים שיכולים לשפר אותו".
  • אם מישהו אומר "אני לא רוצה לקנות ביטוח בריאות כי אני בריא", התשובה תהיה "בדיוק בגלל זה אתה צריך ביטוח - כי ביטוח קונים כשאתה בריא, לא כשאתה כבר חולה".
למה זה עובד?

השיטה הזו עובדת כי היא משנה את הדינמיקה של השיחה. במקום להיכנס לוויכוח שבו כל צד מנסה לשלול את טענתו של האחר, משתמשים בטענת האדם עצמו כדי לתמוך בשכנוע. זה יוצר תחושת היגיון פנימי אצל הצד השני, גורם לו לחשוב מחדש על עמדתו, ומוריד את רמת ההתנגדות.

הרחבה על חקירת הנחות יסוד

כשמתקלים בהתנגדות, אפשר לשאול:
  • מה בעצם מניח האדם כשהוא אומר את מה שהוא אומר?
  • האם הנחות היסוד שלו בהכרח נכונות?
  • איך אפשר לקחת את ההנחה ולהפוך אותה כך שהיא דווקא תומכת בשכנוע?
סיכום

במקום להתווכח ישירות עם ההתנגדות של האדם ולנסות להראות לו שהיא לא נכונה, עדיף לקחת את ההנחה שממנה הוא יוצא ולהפוך אותה לנימוק שמחזק את השכנוע. השיטה הזו עובדת כי היא לא יוצרת עימות אלא משתמשת בלוגיקה של האדם עצמו כדי לשנות את דעתו.
עוד משהו בנושא הזה של שכנוע אתה בא לשכנע מישהו במשהו לדוגמה אתה בא לשכנע מישהו לאכול צ'יפס ואז הוא אומר לך "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא", עכשיו מה ה - default אומר שמה עושים בדרך כלל כשמישהו אומר לך "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא אז מה אומרים לו מה האינסטינקטיבי שאתה אומר לו? אומרים לו כל מיני דברים שמסבירים לו למה זה לא משנה שזה לא בריא ואז מה אם זה לא בריא אבל זה טעים.

ש: צריך ליהנות בחיים.

אליעד: צריך ליהנות בחיים ומי אמר לך שזה לא בריא וזה בכלל בריא ויש מחקרים שאומרים שזה בריא.

ש: צריך לאכול את זה דווקא שזה לא בריא.

אליעד: שנייה נכון, עכשיו מישהו בא בטענה אתה אומר לילד שלך תעשה שיעורים הוא אומר לך "אני רוצה ללכת לחברים עכשיו אני לא יכול לעשות שיעורים" אז אתה תנסה להסביר לו למה הוא לא רוצה ללכת לחברים למה זה עדיין חשוב לעשות שיעורים אבל ואז בעצם אתה מסכים איתו על הנחת היסוד שאומרת שאם לא כל הסיבות האלה אז באמת היה עדיף לו לעשות שיעורים, שאם באמת הצ'יפס לא בריא אז באמת עדיף לו לא לאכול את הצ'יפס.

עכשיו אתה בא למכור את המוצר ללקוח הלקוח אומר לך זה יקר ואז אתה מסביר לו למה זה לא יקר הוא אומר לך "זה לא מתאים לי" ואז אתה מסביר לו למה זה מתאים לו נגיד אבל הדרך האידיאלית יותר לשכנע היא אחרת.

ש: אידיאלית.

אליעד: אידיאלית לפחות שתהיה לך ב - memory אחר כך תבחר מה לשכנע, נגיד שמישהו אומר לך "אני לא רוצה לאכול צ'יפס כי זה לא בריא אז הוא בעצם רוצה שתסכים איתו שזה שזה לא בריא זה רע ומהסיבה הזאת עדיף שלא יאכל את הצ'יפס ואז אתה עכשיו מתווכח איתו אחרי שהסכמת איתו על זה אבל מה שאני אומר באידיאל זה שאתה צריך להגיד לו "אתה צודק זה לא בריא ולכן אני אומר לך לאכול את הצ'יפס", נגיד הוא אומר לך "המוצר יקר לי, לכן אני חושב שאתה צריך לקנות אותו אתה צודק שהוא יקר לך ולכן אתה צריך לקנות אותו".

ש: למה שאני צודק?

אליעד: למה זאת שאלה אחרת תכף נסביר אבל קודם כל אתה צריך שיהיה לך היגיון איך הסיבה שהוא אומר שבגללה הוא לא רוצה לקנות את המוצר איך הסיבה הזאתי היא הסיבה שבגללה הוא צריך לקנות את המוצר. אני אתן דוגמה בא בן אדם מנסים להחתים אותו על תוכנית המנויים של מפעל הפייס, אוקי ואז הוא אומר "אני לא רוצה להצטרף, למה אתה לא רוצה להצטרף? כי אני לא טיפוס שמהמר" ואז אני רוצה להגיד לו "אתה עוד לא יודע תוכנית המנויים של מפעל נועדה לאנשים שלא מהמרים בכלל בגלל שאתה לא מהמר לכן אתה צריך למלא את זה".

איפה השכל שבדבר פה קודם כל מה המהות היא שאתה לוקח את הסיבה שבגללה הוא רצה לא ובאותה סיבה אתה לא אומר לו "אבל זה לא הימורים" לא, אתה אומר לו "בגלל זה אתה צריך דווקא בגלל שאתה לא מהמר לכן אתה צריך את זה זה בשבילך בכלל בנינו את זה". עכשיו מה השכל נגיד פה בסיפור הזה של תוכנית המנויים מה הסיפור פה שהוא אומר "אני לא מהמר" ואז אנחנו צריכים למצוא סיבה למה דווקא זה שהוא לא מהמר זה אמור לגרום לו לרצות למלא את מפעל הפיס, למה איך אנחנו יכולים לפרוץ כזה דבר?

ש: אתה אומר לו אתה קונה את זה פעם אחת זהו ויותר לא מהמר.

אליעד: אתה רוצה שהוא יעשה תוכנית מנויים שימלא כל חודש.

ש: לא יש כרטיס כזה.

אליעד: כן.

ש: יש כרטיס.

אליעד: כן שכל חודש אתה מהמר כל חודש אתה משלם.

ש: בסדר אבל אתה לא עושה את הפעולה של ההימור אתה לא בא וממלא וקונה.

אליעד: מה זה משנה אבל הוא לא מתעסק בהימורים, איך מנתחים את זה אתה עוד פעם אתה הולך על התשובות איך מנתחים את זה.

ש: אוקי מה זה הימור.

אליעד: יפה עכשיו, שנייה אז הוא אומר "אני לא מהמר" עכשיו אנחנו צריכים לבדוק מה הנחות היסוד שלו שהוא לא אומר למה הוא לא מהמר, הוא אומר לך "אני לא רוצה למלא את תוכנית המנויים כי אני לא מהמר" למה הוא לא מהמר בא נבין למה הוא לא מהמר ואז נגיד הוא אומר "אני לא מהמר" נגיד "כי אפשר להתמכר לזה אני לא מהמר כי אני יכול לשרוף בזה כסף, אני לא מהמר כי אז אני לא יכול לישון בלילה כל הזמן חושב מה יהיה".

ואז הוא אומר לו "בשביל זה בדיוק יש לך את תוכנית המנויים, למה יש לך את תכונית המנויים כי אתה לא יכול להתמכר לזה כי זה סכום מוגבל לצורך העניין, אתה לא כל הזמן מתעסק עם המספרים כי זה הכל עובד באופן אוטומטי וזה נכנס לך לחשבון אוטומטית".

ש: מה עם לא ישן בלילה?

אליעד: אתה בכל מקרה לא ישן בלילה.

ש: מה הוא?

אליעד: לא הוא, לא למה הוא לא ישן בלילה כי הוא אומר "אני כל יום בודק איזה מספרים יצאו" הוא אומר "פה אתה אפילו לא יודע איזה מספר יש לך אתה לא יודע איזה מספר יש לך אנחנו בוחרים לך מספר אקראי וזה מה שיהיה יהיה אתה לא יכול לא לישון בלילה כי אתה לא יודע מה יהיה". עכשיו אני מסכים שתמיד אפשר להכניס איזה חיסרון אבל אני אומר במהות לדוגמה פה אתה אומר לו "תקשיב בשביל זה יצרנו את זה".

הרעיון זה אם לדוגמה אתה נגיד רוצה להגיד ל - x נגיד "לך לקבל יעוץ" הוא אומר לך "לא אני לא צריך יעוץ הכל טוב אצלי" איך אתה אומר לו "ברור בגלל זה אמרתי שתלך לקבל יעוץ" כי הוא מניח שאתה תגיד לו "לא לא הכל טוב אצלך צריך לשפר את זה ואת זה" הוא אומר "מה פתאום בגלל זה אני חושב שכדאי לך ללכת לקבל יעוץ כי אתה חושב שהכל טוב אצלך". בוא נמצא מה החיסרון שהכל טוב אצלך איך זה שאם תלך לקבל יעוץ זה יפתור לך את זה ודרך זה ננסה לשכנע אותו שהוא צריך ללכת לקבל את היעוץ.

הוא אומר לו "תראה יעוץ זה לא נועד לאנשים שחושבים שיש להם בעיות בחיים כי אנשים שחושבים שיש להם בעיות הם בכל מקרה כבר לומדים מטפלים בזה בודקים, דווקא אנשים שחושבים שהכל טוב אצלהם הם צריכים שמישהו יעיר אותם שהם יוכלו לראות איך הם יכולים להשתפר כי הצרה הכי גדולה של הבן אדם זה שהוא חושב שהכל טוב אצלו, אין דבר יותר גרוע מבן אדם שחושב שהכל טוב אצלו אתה חייב לקחת יעוץ בגלל שאתה חושב שהכל טוב".

ואם הוא אומר לך "לא מה פתאום לא הכל טוב אצלי, לא צריך להיסחף אני לא חושב שהכל טוב אצלי" אתה אומר לו "מה לא טוב אצלך?" הוא אומר לך x, אתה אומר "נכון בשביל ה - x צריך לקחת יעוץ". עכשיו מה המהות של מה שאני אומר עוד פעם המהות היא תנסה אני לא אומר שזה קל, אני אומר שהמהות היא תיקח את הסיבה שבגללה לא ותהפוך אותה לכן. לדוגמה נגיד שאתה להירדם ואז יש לך נגיד רעש מבחוץ ואז אתה בא לסגור את החלון ואז המוח אומר לך "לא משנה שיש רעש" אתה אומר "בוא נחשוב הפוך למה זה שיש רעש".

ש: ירדים אותי יותר.

אליעד: לא "למה זה אומר שאני צריך להשאיר את החלון פתוח" אל תלך ללא משנה תלך להפך. המוח אומר לך "תקשיב סגור את החלון כי יש רעש" ואז הביניים שלו אומר "לא משנה אם יש רעש או אין רעש, אין לך כוח לקום אל תקום כי אין לך כוח לקום, אל תקום כי לא משנה שיש רעש אל תקום כי בכל מקרה הרעש יפסק" כל מיני סיבות.

ש: אז למה לא לעשות ההפך שהרעש ירדים אותי יותר טוב.

אליעד: אני אומר מה הנחת היסוד הנחת היסוד שאומרת שרעש, דוגמה כן נגיד נכון ואני אומר ונגיד שהוא לא מרדים אותך נגיד שזה מחויב מצד החושים מצד החושים רעש לא מרדים אותך נניח, נניח שזה מחויב אבל עדיין "האם מחויב שאני ארצה לסגור את החלון כי הרעש אולי בגלל שיש רעש לכן עדיף שאני לא ארדם אולי עדיף שאני לא ארדם, אולי הרעש ירדים אותי בווריאציה כזו או אחרת, אולי יותר טוב שאני אהיה עייף".

כי המוח בדרך כלל כשיש לו משהו רע הוא מנסה להגיד או שהוא הולך ללא משנה או "בוא נראה יתרונות אחרים" אבל בדרך כלל המוח לא לוקח את החיסרון עצמו ואומר "לא זה בכלל יתרון על מה אתה מדבר זה בכלל טוב שזה ככה זה לא רע זה טוב".

ש: איך אני מנתח את זה עם החלון?

אליעד: אתה בודק מה הנחות היסוד שלך הנחת יסוד ראשונה שיש רעש הנחת יסוד שנייה שהוא מפריע לך לישון הנחת יסוד שלישית שאתה צריך לישון.

ש: רביעית זה בשביל לישון אתה צריך לסגור את החלון.

אליעד: האם זה נכון האם אתה צריך לישון האם באמת יש רעש כן החושים אומרים שיש, אוקי האם אתה צריך לישון? לא יודע אולי צריך להגיד "עכשיו אני אשאיר את החלון פתוח כדי שאני לא אשן".

ש: ואם אני שומע "כן אני צריך לישון".

אליעד: יפה למה אתה צריך לישון "כי אז אני לא אהיה מרוכז בעבודה", אוקי "אני לא אהיה מרוכז בעבודה ולכן צריך לישון" מה הנחת היסוד שאתה צריך להיות מרוכז בעבודה ושאם לא תישן לא תהיה מרוכז, אוקי "אולי אם אני לא אשן אני אתרכז בעבודה, אולי זה יותר טוב שאני לא אתרכז בעבודה אבל אם אני לא אתרכז בעבודה יפטרו אותי" אז עוד פעם הנחות יסוד "אולי יותר טוב שיפטרו אותי אני עכשיו אשאיר את החלון פתוח ואז יפטרו אותי יותר טוב כבר שיפטרו אותי".

ש: אני מסכים איתך אבל הבעיה שהבן אדם רוצה את זה ואת זה ואת זה.

אליעד: קודם כל אין שום בעיה.

ש: אני לא אמרתי שיש לך בעיה.

אליעד: אבל אתה אמרת "שהבעיה היא ש..." אני לא ראיתי פה שום בעיה אני ראיתי פה פתרון בכלל.

ש: הבעיה שלי.

אליעד: אז תגיד מה הבעיה שלך מה הבעיה שלך?

ש: הבעיה שלי היא שאני רוצה.

אליעד: אתה אמרת הבעיה היא שהבן אדם רוצה אתה דיברת באופן כללי נכון?

ש: הבעיה שלי בסדר נכון אמת, אמרתי שבן אדם לא אמרתי שאתה.

אליעד: הבן אדם כמו בן אדם אני לא יודע על מה אתה מדבר אתה אומר "בא בן אדם" אני לא יודע על מה מדובר תדבר על עצמך הלאה.

ש: הבעיה שלי שיש רצונות שאני כן מחויב אליהם, רוצה שיהיו איך נקרא לזה רצונות שאני רוצה.

אליעד: איך מגיעים לזה בא נתקדם, איך מגיעים לזה על ידי שאתה לוקח את הנחות היסוד שלך ואתה חושב "אולי זה לא נכון" לא רק "אולי זה לא נכון" גם "אולי ההפך המוחלט של זה הנכון", כשאתה עושה את זה אז המוח מתפתח ואז כשמישהו אומר לך "אני לא רוצה לאכול כי x" אז אתה אומר לו "בגלל זה אתה צריך לאכול", "אני לא רוצה לעשות את זה כי משהו" אתה אומר לו "בגלל זה אתה צריך לעשות את זה בכלל".

עכשיו מה האמת שגם לא תמיד צריך להגיד את זה אבל אם יש לך ב - memory את ההפך המוחלט של הטענה של הבן אדם השני אז יותר קל לך גם לשכנע אותו אתה לא לחוץ אתה לא מאוים יש לך עוד טווח תנועה עוד אפשרויות.

ש: אני מסכים הבעיה אם הם מצליחים לראות את הזה, ואם יש קיבוע של רצונות הוא אומר לך "מה אתה מבלבל לי את המוח אני רוצה ככה וככה" יגיד לי "הנה אתה מסכים איתי שככה וככה זה אומר שככה וככה" השאלה אם זה באמת ככה.

אליעד: אתה תבדוק מה הנחות היסוד שלו ותהפוך גם אותן.
כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
כלכלה התנהגותית, תורת המשחקים, אוהבים בחינם, רוצים בחינם, סבל מתמשך וחלש, סבל קצר וחזק, התנהגות צרכנים, פסיכולוגיה, קבלת החלטות, הפילוסופיה של המדע, מחקרי שוק, דן אריאלי, לשכנע אנשים
...מהמשחק. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת מבלי לפגוע ברגשות האחרים היא להציג את ההחלטה כאילו היא מקרית, למשל על ידי הטלת מטבע או בחירת מספר באופן אקראי. כשמישהו חושב שהבחירה נעשתה באקראי, הוא פחות נפגע ברמה האישית, כי הוא מבין שאין כאן פגיעה מכוונת נגדו. הטכניקה הזו יכולה לעזור גם בתחומים אחרים בחיים, כמו בתחום הרפואי או בתחום העבודה, שבהם צריך לקבל החלטות לא פשוטות שיכולות לפגוע ברגשות הזולת. למה מדענים לא שואלים למה ומפספסים את ההבנה האמיתית של התופעות...
איך להרגיש טוב בלי רע? להרגיש רק טוב, לא להרגיש רע, אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לשכנע את עצמך, לשקר את עצמך, לגרום לעצמך להרגיש טוב, להטיל ספק בשכל, לא להאמין לשכל, חוסר היגיון
איך להרגיש טוב בלי רע? להרגיש רק טוב, לא להרגיש רע, אוטוסוגסטיה, שכנוע עצמי, לשכנע את עצמך, לשקר את עצמך, לגרום לעצמך להרגיש טוב, להטיל ספק בשכל, לא להאמין לשכל, חוסר היגיון
...לו, הוא מחליט שזה לא משנה לו כלל. אליעד מדגיש נקודה מרכזית: המוח האנושי שואל שאלות הגיוניות, לכן כאשר אדם טוען שמשהו לא משנה לו, המוח מיד מתריס מולו - רגע, אבל לפני רגע היה לך מאוד אכפת מהמצב הזה. אליעד מסביר שכדי להצליח בתהליך השכנוע העצמי, האדם חייב לתרגל ולהטיל ספק באופן קבוע בכל ההנחות הבסיסיות וההיגיון הבסיסי שלו. רק כשאדם מתרגל להטיל ספק בדברים הכי ברורים ומוחלטים עבורו, הוא יכול להגיע למצב שבו הוא מסוגל לשכנע את עצמו באמת בכך שלא משנה לו מה...
יחסי ציבור, להתמודד עם ביקורות שליליות בתקשורת, לשון הרע באינטרנט, שיימינג באינטרנט, השמצות ברשת, לקוחות ממליצים, לקוחות מתלוננים, הוצאת שם רע באינטרנט, משמיצים אותי, דירוג בגוגל, דירוג בפייסבוק, ביקורות גוגל, ביקורות פייסבוק
יחסי ציבור, להתמודד עם ביקורות שליליות בתקשורת, לשון הרע באינטרנט, שיימינג באינטרנט, השמצות ברשת, לקוחות ממליצים, לקוחות מתלוננים, הוצאת שם רע באינטרנט, משמיצים אותי, דירוג בגוגל, דירוג בפייסבוק, ביקורות גוגל, ביקורות פייסבוק
...תתמקדו בהגנה עצמית או בניסיון לגרום לאנשים להפסיק להשמיץ אתכם. במקום זאת, תתמקדו בלהיות טובים יותר, לתת ערך אמיתי, ולגרום לכך שאנשים סביבכם ירגישו שאתם מועילים להם. כאשר תעשו זאת, ההשמצות לא יהיו רלוונטיות. אם אתם רוצים להעמיק עוד בנושא ולהבין איך להתמודד עם השמצות, ביקורות שליליות והמלצות של לקוחות, חפשו מידע נוסף באתר האינטרנט EIP.co.il ותגלו איך להפוך כל ביקורת להזדמנות לצמיחה. ביקורת שלילית בגוגל, איך למכור ללקוחות? ביקורת שלילית בפייסבוק, איך...
הדרכת אנשי מכירות, יעוץ לאנשי מכירות, מבוא לניתוח NLP, ללמוד למכור, ללמוד לשכנע, טיפים לאנשי מכירות, להשפיע על אנשים, להצליח במכירות, לשתול מחשבות, להצליח למכור, לנתח טקסטים, טקסט משכנע
הדרכת אנשי מכירות, יעוץ לאנשי מכירות, מבוא לניתוח NLP, ללמוד למכור, ללמוד לשכנע, טיפים לאנשי מכירות, להשפיע על אנשים, להצליח במכירות, לשתול מחשבות, להצליח למכור, לנתח טקסטים, טקסט משכנע
...ההרצאה, אליעד מציע לתרגל את ניתוח הטקסטים על ידי קריאת טקסטים שונים, כמו כתבות או שיחות, ולבחון מהי המשמעות של כל מילה. דוגמה אחת שהוא מביא היא קריאת כתבה והפיכת כל מילה לחשובה - הוא מציע להסיר מילים מתוך הטקסט ולראות איך זה משפיע על המשמעות הכללית. לדוגמה, הוא מראה כיצד שינוי קטן, כמו הוספת מילה או פסיק, משנה את המשמעות של כל משפט. כל מילה, כל פסיק, כל נקודה - יש לה משמעות שיכולה להשפיע על התוצאה הסופית של השיחה או המכירה. כיצד יש להבין את הצורות...
מפחד ללמוד לשכנע, מפחד לעשות מניפולציות, מניפולציות רעות, מניפולציות טובות, פחד לפגוע באנשים, איך להשפיע על אנשים? השפעה על אנשים, שליטה באנשים, לגרום לאנשים לעשות כרצונך
מפחד ללמוד לשכנע, מפחד לעשות מניפולציות, מניפולציות רעות, מניפולציות טובות, פחד לפגוע באנשים, איך להשפיע על אנשים? השפעה על אנשים, שליטה באנשים, לגרום לאנשים לעשות כרצונך
...עם הדבר הזה. אליעד: עכשיו תקשיב יש משפט ברבי נחמן שהוא אומר שלא נותנים לבן אדם את המלוכה ואת ההנהגה אלא אם כן יודעים כאילו אלוהים לא יתן לך להיות מלך אלא אם כן הוא יודע שאתה לא תשתמש במלוכה שלך לרעה במלוכה שהוא יתן לך לרעה, זאת אומרת כזה דבר אלוהים יכול לתת לך אפשרות להיות כמוהו ממש שתהיה כמוהו שמה שירצה שיקרה יקרה שמעת. ש: כן. אליעד: אתה לא צריך ללמוד טכניקות כאלה טכניקות כאלה זה למפגרים אתה יודע מה השיטה האמיתית לגרום למישהו לחשוב משהו לרצות שהוא...
טיפים לאנשי מכירות, קשה למכור מוצר יקר, מוצר יקר ללקוח, למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, אכילת בשר, התאכזרות לבעלי חיים
טיפים לאנשי מכירות, קשה למכור מוצר יקר, מוצר יקר ללקוח, למכור מוצר יקר, מרגיש רע למכור, לא רוצה לרמות את הלקוח, צמחונות, אכילת בשר, התאכזרות לבעלי חיים
...המחויב לנו, אוקי מה הבן אדם אומר? בן אדם אומר שהוא מרגיש רע קשה לו למכור למה אתה לא מוכר? אני רגיש שהמוצר יקר מדי, מה אנחנו יודעים שאם מישהו קשה לו לעשות משהו מה זה אומר? שהוא חושב שזה עושה לו יותר רע מטוב. עכשיו בא נשאל את עצמו למה כשהוא מוכר ללקוח ביותר יקר למה זה עושה למוכר יותר רע מטוב, מה ההיגיון בזה למה זה עושה לו יותר רע? לדוגמה אני מרגיש שאני מרמה אותו, אז מה אם אתה מרמה אותו מה הבעיה למה זה עושה לך רע?. ש: כאילו אתה לא רוצה שירמו אותך גם...
איך לעשות המון כסף במכירות? איך להיות עשיר ממכירות? איש מכירות עשיר, להתעשר מעבודה במכירות, איך לפתח קריירה כאיש מכירות? איך להיות איש מכירות מומחה? איך לעשות הרבה כסף במכירות? מה הכי כדאי למכור? איך למכור שירותי מכירה? באיזה תחום אפשרי לעשות הכי הרבה כסף במכירות? באיזה תחום אנשי מכירות עושים הכי הרבה כסף? באיזה תחום לעשות כסף במכירות? ללמוד למכור, איך לפתח קריירה במכירות? יעוץ לאנשי מכירות, להיות תותח מכירות, להשתפר במכירות, הקמת מערך מכירות
...עסק, שלדוגמה ימכור מוצר ב 100 שח ייתן לך 10 שח תמורת המכירה ייתן עוד 80 שח עבור שאר ההוצאות, וישאר לבעל העסק רק 10 שח רווח לפני מס. ובעסק כזה לדוגמה, אתה יכול לעשות רק 10 שח לכל מכירה. לעומת אולי עסק אחר, שמכל מכירה ייתן לך 1000 שח. אז איזה עסק כדאי לך למכור? האם את זה שנותן לך 10 או 1000 שח לכל מכירה? וכמובן שהתשובה היא שזה תלוי בכל מיני גורמים, כי אולי הרבה יותר קל לעשות 1000 שח מלמכור את המוצרים שאתה מקבל עליהם רק 10 שח למכירה, מאשר לעשות 1000...
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
NLP, פרסומות בטלוויזיה, שימוש במפורסמים בפרסומות, שימוש בנשים בפרסומות, שכנוע התת מודע, סלבריטאים בפרסום, סלבריטאים בפרסומות, איך לשכנע לקוחות? איך משכנעים אנשים?
...לגרום לצופה להאמין שהרכב עצמו טוב יותר, אלא להחיות את הדימוי המושלם שמפנה את הצופה לאותם סטנדרטים. מה תפקיד ה - NLP בהשפעת הפרסומות? במהלך ההרצאה, אליעד מציין כי טכניקות NLP (תכנות נוירולinguיסטי) משחקות תפקיד מרכזי בעיצוב ההשפעה על הצופה. NLP עוזר להפעיל את התת - מודע של הצופה ולמנוע ממנו להתנגד למסר. מטרת הטכניקות הללו היא לעורר תחושות של רצון פנימי למוצר, על ידי יצירת קשרים אסוציאטיביים בין המוצר לבין רגשות חיוביים, שהצופה אולי לא מודע להם. פרסומות...
יעדי מכירות, הצבת יעדים, מוטיבציה למכירות, תוכנית אימון, השגת מטרות ויעדים, איך ליצור מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לא להציב מטרות? חוסר מוטיבציה, יצירת מוטיבציה לעובדים, מוטיבציה למכירות
יעדי מכירות, הצבת יעדים, מוטיבציה למכירות, תוכנית אימון, השגת מטרות ויעדים, איך ליצור מוטיבציה? איך להציב מטרות בצורה נכונה? איך לא להציב מטרות? חוסר מוטיבציה, יצירת מוטיבציה לעובדים, מוטיבציה למכירות
...להם כל כך מה מטרת האימון אז הם מציבים יעדים אבל מה האמת שבעולם אידיאלי אם אתה בתחרות אז יש היגיון להגיד אני רוצה להרים משקל מסוים אבל אם אתה לא בתחרות מה זה משנה מה המשקל. אם בן אדם עושה אימון נגיד פיתוח גוף אז תגיד לעצמך אני רוצה להתאמץ עד שהשריר יהיה לו מאמץ מסוים מה זה משנה המשקל כי מה האמת שאתה יכול להתאמץ יותר עם פחות משקל אפילו ואתה יכול להתאמץ פחות עם יותר משקל השאלה כמה אתה יודע להתאמץ, עכשיו אם המטרה שלך היא כוח גם כן אתה לא צריך להציב יעד...
הנחה ללקוחות / הדרכת מכירות - הנחה ללקוח - האם לתת הנחה ללקוח? מתי לתת הנחה ללקוח? למה לקוח מבקש הנחה? איך לענות ללקוח שמבקש הנחה? למה לא לתת הנחה ללקוח? איך לתת הנחה ללקוח? מחיר השוק של מוצר, איך לתמחר מוצר? מחיר אובייקטיבי, מחיר סובייקטיבי, מחיר שמותאם אישית ללקוח, כמה כסף לבקש מלקוח? מחיר שוק של מוצר
...שנתנו לו הנחה, אולי מראש קבעו מחיר גבוה מראש? כדי לאחר מכאן לתת לו הנחה. ואז הלקוח מתחיל לחשוב, אולי הוא עדיין יכול לקבל הנחה עוד יותר גדולה. כי אם באמת מחשב מתמחר מדוייק את המוצרים? הרי שאי אפשר לקבל הנחה, כי הכל מדוייק וכי יש ערך מדוייק למוצר. אבל אם משחקים עם ההנחה ללקוח, הרי שמראש זה אומר שתמחרו את המוצר במחיר גבוה שמגלם בתוכו את האפשרות לתת הנחה ועדיין להרוויח כסף. ואז הלקוח מבין שלא מחשב תמחר את המוצר, אלא איש מכירות שמשחק עם המחיר ואז הלקוח...
ספרים מומלצים עבורך - ספרים על איך לטפל בהתנגדויות? הטיפול הטוב ביותר בהתנגדויות, איך לשכנע אנשים? אולי ההפך הוא הנכון? איך לענות לאנשים? איך למכור יותר?
 👈1 ב 150  👈4 ב 400     ☎️ 050-3331-331    שליח עד אליך - בחינם!
שכנוע הצלחה וחיים טובים - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, שיטות מכירה, שיטות לשכנוע אנשים, שכנוע אנשים, איך לקבל החלטות? איך לשנות תכונות אופי? איך להעריך את עצמך? איך לחשוב בחשיבה חיובית? איך להתמודד עם אובססיות והתמכרויות? איך להתמודד עם גירושין? איך לשפר את הזיכרון? איך לשכנע אנשים ולקוחות? איך להעביר ביקורת בונה? איך להתמודד עם דיכאון ותחושות רעות? איך להיות מאושר ושמח? איך למכור מוצר ללקוחות? איך לשתול מחשבות? איך להצליח בראיון עבודה? איך לטפל בהתנגדויות מכירה? איך לא להישחק בעבודה? איך להאמין בעצמך? איך להשיג ביטחון עצמי? איך להצליח בדיאטה ולשמור על המשקל? איך לדעת איזה מקצוע מתאים לך? איך להיגמל מהימורים? איך ליצור מוטיבציה ולהשיג מטרות? איך לעשות יותר כסף? איך לחנך ילדים? איך לפרש חלומות? איך לפתח חשיבה יצירתית? איך לפתח יכולות חשיבה? איך לנהל את הזמן? איך לגרום למישהו לאהוב אותך? איך לדעת אם מישהו מתאים לך? איך ליצור אהבה? איך להצליח בזוגיות? איך למצוא זוגיות ועוד...

שקט נפשי אמיתי - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, כעס ועצבים? איך להתמודד עם אכזבות? איך להתמודד עם הפרעות התנהגות אצל ילדים? איך להתמודד עם הפרעות קשב וריכוז? איך להשיג איזון נפשי? איך להתמודד עם הזיות / דמיונות שווא / פרנויות / סכיזופרניה / הפרעת אישיות גבולית? איך להתמודד עם רגשות אשם ושנאה עצמית? איך להתמודד עם כל סוגי הפחדים והחרדות שיש? איך להתמודד עם בעיות ריכוז והפרעת קשב וריכוז? מועקות נפשיות וייאוש? איך להתמודד עם חרדות + פחדים של ילדים? איך להתמודד עם שמיעת קולות בראש? איך להתמודד עם עצבות? איך להתמודד עם תסמינים של חרדה? איך להתמודד עם OCD / הפרעה טורדנית כפייתית / אובססיות / התנהגות כפייתית? איך להתמודד עם פחד קהל ופחד במה / פחד להתחיל עם בחורות / פחד להשתגע / פחד לאבד שליטה / חרדת נטישה / פחד מכישלון / פחד מוות / פחד ממחלות / פחד לקבל החלטה / פחד ממחויבות / פחד מבגידה / פחד מיסטי / פחד ממבחנים / חרדה כללית / פחד לא ידוע / פחד מפיטורים / פחד ממכירות / פחד מהצלחה / פחד לא הגיוני ועוד? איך להתמודד עם בדידות? איך להתמודד עם אהבה אובססיבית? איך לשכוח אקסים ולא להתגעגע? איך להתמודד עם התקפי חרדה ופאניקה? איך להתמודד עם חלומות מפחידים וסיוטים בשינה? איך להתמודד עם מאניה דיפרסיה ועם מצבי רוח משתנים? דיכאון? איך להתמודד עם ביישנות וחרדה חברתית? איך להתמודד עם טראומה ופוסט טראומה? איך להתמודד עם לחץ ועוד...

להיות אלוהים, 2 חלקים - הספר על: פסיכולוגיה הפוכה, איך להנות בחיים? איך נוצרים רצונות / מחשבות / רגשות? איך להיות מאושר? האם יש אמת מוחלטת? מה יש מעבר לשכל וללוגיקה? האם לדומם יש תודעה? האם יש הבדל בין חלום למציאות? למה לא להתאבד? מי ברא את אלוהים? איך נוצר העולם? האם הכל אפשרי? למה העולם קיים? אולי אנחנו במטריקס? האם אפשר לדעת הכל? איך להיות הכי חכם בעולם? מה יש מעבר לזמן ולמקום? האם יש חיים מחוץ לכדור הארץ ויקומים מקבילים? מה המשמעות של החיים? למה יש רע בעולם? מהי תכלית ומשמעות החיים? למה חוקי הפיזיקה כפי שהם? האם יש משמעות לחיים? איך להשיג שלמות ואושר מוחלט? האם יש נשמה וחיים אחרי המוות? בשביל מה לחיות? האם יש או אין אלוהים? למה יש רע וסבל בעולם? האם המציאות היא טובה או רעה? האם יש בחירה חופשית? איך נוצר העולם? האם באמת הכל לטובה ועוד...
רק כאן באתר! ✨ להנאתך, 10,000+ שעות של תכנים בלעדיים! ✨ מאת אליעד כהן!
לפניך חלק מהנושאים שבאתר... מה מעניין אותך?

חפש:   מיין:

האתר Convincing.EIP.co.il נותן לך תכנים בנושא אימון עיסקי, הדרכת מכירות, לשתול מחשבות ועוד אלפי תכנים נוספים, על כל נושאי החיים - ללא הגבלה! לקביעת פגישה אישית / ייעוץ טלפוני אישי / הזמנת הספרים - צור/י עכשיו קשר: 050-3331-331
© כל הזכויות שמורות לאתר Convincing.EIP.co.il בלבד!
מומלץ ביותר, לצטט תוכן מהאתר במקומות שונים,
ובתנאי שתמיד יצורף קישור לכתובת שבה מופיע התוכן המקורי ולאתר.
האתר פותח על ידי אליעד כהן
דף זה הופיע ב 0.2188 שניות - עכשיו 23_08_2025 השעה 06:01:39 - wesi28