קורונה ועסקים, התנהלות עסקית אידיאלית בזמן משבר הקורונה, התנהלות עסקית בזמן ברבור שחור בכלכלה, תזרים מזומנים, לגרום לעסק להצליח בלי לקוחות, מה לעשות אם אין לקוחות? התנהלות עסקית נכונה בזמן משבר כלכלי, יעוץ עסקי, שיווק
מהי ההתנהלות העסקית האידיאלית בתקופת משבר הקורונה?
עסק שמתנהל באופן אידיאלי צריך להיות מוכן להתמודדות עם משברים, כמו משבר הקורונה או כל משבר כלכלי אחר, גם אם באופן פתאומי הוא מאבד לקוחות, עסקאות או ספקים. אליעד כהן מסביר שבמצב אידיאלי, עסק אמור להיות מסוגל להתקיים תקופה ארוכה ללא הכנסות כלל. לדבריו, אם עסק אינו מסוגל להמשיך להתקיים ללא הכנסות אפילו לתקופה קצרה כמו חודש אחד בלבד, מדובר בעסק שאינו מוצלח מבחינה עסקית, גם אם צורת ההתנהלות הזו יכולה להיות נוחה או עדיפה לחלק מהאנשים בחייהם האישיים.
כיצד יכול עסק להתקדם ללא לקוחות או עסקאות בכלל?
לפי אליעד כהן, עסק שמתנהל נכון אמור תמיד לדעת כיצד לקדם את עצמו גם כשאין לו לקוחות. זה אומר שגם בתקופות בהן לא מגיעים לקוחות חדשים או אין הכנסות ישירות, לעסק תמיד צריכים להיות דברים משמעותיים שהוא יכול לעשות כדי לשפר את עצמו, את התשתית העסקית ואת יכולת המכירה העתידית שלו.
לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו עסק כמו חנות ירקות חווה חודש שלם שבו אף לקוח לא נכנס. במבט ראשון נדמה שאין לה מה לעשות, אבל למעשה עסק אמיתי תמיד יכול לבצע פעולות שונות שיתרמו להתפתחותו, כמו יצירת חומרים שיווקיים חדשים, הכנת תוכניות עסקיות מפורטות, ביצוע בקרת איכות, או כל אחת מתוך מיליון פעולות אחרות שבשגרה הוא מתקשה לבצע בשל מחסור בזמן כשהוא עסוק בלקוחות.
עוד דוגמה שאליעד כהן נותן היא חברת תעופה שאינה יכולה להפעיל טיסות בתקופה מסוימת. לכאורה, אין לה איך לפתח את העסק, אבל בפועל, היא יכולה לנצל את הזמן לשיפור תהליכים פנימיים, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, שיפור איכות השירות, הכנת קמפיינים שיווקיים לקראת התקופה הבאה ועוד.
מה יכול לעשות עסק עונתי בתקופה ללא פעילות?
אליעד מציג דוגמה נוספת של עסק עונתי, שפועל רק בחורף. נשאלת השאלה מה עושה העסק במשך כל השנה, כאשר אין פעילות עסקית ישירה? התשובה שלו היא שעסק כזה אינו חייב "לישון" כל השנה, אלא יכול וצריך לנצל את תקופת ההשבתה כדי לבצע פעולות שיסייעו לו למכור טוב יותר בעונת הפעילות שלו. הוא יכול להכין תוכניות שיווק, לשפר את המוצר, לבצע מחקרים, להכין תשתית טובה יותר לשיווק, ולבנות מנגנונים עסקיים שיסייעו למכור במחיר גבוה יותר או למכור יותר מוצרים בעונה הבאה.
האם מכירה ללקוחות היא הדרך היחידה לקדם את העסק?
לדברי אליעד כהן, אחת הטעויות הגדולות של בעלי עסקים היא לחשוב שהדרך היחידה שלהם לשפר את העסק שלהם היא למכור יותר ללקוחות. גישה זו שגויה מכיוון שישנן פעולות רבות אחרות שעסק יכול לעשות בכדי לשפר את עצמו, גם אם אין כרגע לקוחות כלל. עסק אמיתי אמור לזהות ולנצל הזדמנויות לשיפור עצמי, בין אם מדובר בהכנת תשתית שיווקית, אימונים לעובדים, הכנת מוצרים חדשים או תכנון לטווח ארוך. אליעד מדגיש שאם בעל עסק מוצא את עצמו ללא רעיונות ופעולות שאותם הוא יכול לבצע בזמן שאין לו לקוחות, זוהי בעיה מהותית המעידה שהעסק אינו בנוי נכון.
מהו המצב האידיאלי של עסק בזמן משבר כלכלי?
המצב האידיאלי שאליעד מתאר עבור עסק בתקופה של משבר כלכלי או מיתון עולמי, הוא שילוב של שני אלמנטים מרכזיים:
עסק שמתנהל באופן אידיאלי צריך להיות מוכן להתמודדות עם משברים, כמו משבר הקורונה או כל משבר כלכלי אחר, גם אם באופן פתאומי הוא מאבד לקוחות, עסקאות או ספקים. אליעד כהן מסביר שבמצב אידיאלי, עסק אמור להיות מסוגל להתקיים תקופה ארוכה ללא הכנסות כלל. לדבריו, אם עסק אינו מסוגל להמשיך להתקיים ללא הכנסות אפילו לתקופה קצרה כמו חודש אחד בלבד, מדובר בעסק שאינו מוצלח מבחינה עסקית, גם אם צורת ההתנהלות הזו יכולה להיות נוחה או עדיפה לחלק מהאנשים בחייהם האישיים.
כיצד יכול עסק להתקדם ללא לקוחות או עסקאות בכלל?
לפי אליעד כהן, עסק שמתנהל נכון אמור תמיד לדעת כיצד לקדם את עצמו גם כשאין לו לקוחות. זה אומר שגם בתקופות בהן לא מגיעים לקוחות חדשים או אין הכנסות ישירות, לעסק תמיד צריכים להיות דברים משמעותיים שהוא יכול לעשות כדי לשפר את עצמו, את התשתית העסקית ואת יכולת המכירה העתידית שלו.
לדוגמה, אליעד מתאר מצב שבו עסק כמו חנות ירקות חווה חודש שלם שבו אף לקוח לא נכנס. במבט ראשון נדמה שאין לה מה לעשות, אבל למעשה עסק אמיתי תמיד יכול לבצע פעולות שונות שיתרמו להתפתחותו, כמו יצירת חומרים שיווקיים חדשים, הכנת תוכניות עסקיות מפורטות, ביצוע בקרת איכות, או כל אחת מתוך מיליון פעולות אחרות שבשגרה הוא מתקשה לבצע בשל מחסור בזמן כשהוא עסוק בלקוחות.
עוד דוגמה שאליעד כהן נותן היא חברת תעופה שאינה יכולה להפעיל טיסות בתקופה מסוימת. לכאורה, אין לה איך לפתח את העסק, אבל בפועל, היא יכולה לנצל את הזמן לשיפור תהליכים פנימיים, פיתוח מוצרים ושירותים חדשים, שיפור איכות השירות, הכנת קמפיינים שיווקיים לקראת התקופה הבאה ועוד.
מה יכול לעשות עסק עונתי בתקופה ללא פעילות?
אליעד מציג דוגמה נוספת של עסק עונתי, שפועל רק בחורף. נשאלת השאלה מה עושה העסק במשך כל השנה, כאשר אין פעילות עסקית ישירה? התשובה שלו היא שעסק כזה אינו חייב "לישון" כל השנה, אלא יכול וצריך לנצל את תקופת ההשבתה כדי לבצע פעולות שיסייעו לו למכור טוב יותר בעונת הפעילות שלו. הוא יכול להכין תוכניות שיווק, לשפר את המוצר, לבצע מחקרים, להכין תשתית טובה יותר לשיווק, ולבנות מנגנונים עסקיים שיסייעו למכור במחיר גבוה יותר או למכור יותר מוצרים בעונה הבאה.
האם מכירה ללקוחות היא הדרך היחידה לקדם את העסק?
לדברי אליעד כהן, אחת הטעויות הגדולות של בעלי עסקים היא לחשוב שהדרך היחידה שלהם לשפר את העסק שלהם היא למכור יותר ללקוחות. גישה זו שגויה מכיוון שישנן פעולות רבות אחרות שעסק יכול לעשות בכדי לשפר את עצמו, גם אם אין כרגע לקוחות כלל. עסק אמיתי אמור לזהות ולנצל הזדמנויות לשיפור עצמי, בין אם מדובר בהכנת תשתית שיווקית, אימונים לעובדים, הכנת מוצרים חדשים או תכנון לטווח ארוך. אליעד מדגיש שאם בעל עסק מוצא את עצמו ללא רעיונות ופעולות שאותם הוא יכול לבצע בזמן שאין לו לקוחות, זוהי בעיה מהותית המעידה שהעסק אינו בנוי נכון.
מהו המצב האידיאלי של עסק בזמן משבר כלכלי?
המצב האידיאלי שאליעד מתאר עבור עסק בתקופה של משבר כלכלי או מיתון עולמי, הוא שילוב של שני אלמנטים מרכזיים:
- יכולת כלכלית ורזרבה כספית מספקת שתאפשר לעסק להמשיך להתקיים זמן ארוך ללא הכנסות.
- יכולת לבצע פעולות שונות של פיתוח, שיווק, תכנון עסקי ובקרת איכות גם כאשר אין פעילות עסקית ישירה, כלומר, גם כשאין לקוחות.
- איך לנהל עסק בזמן הקורונה?
- איך לשרוד עסקית במשבר כלכלי?
- פעולות עסקיות כשאין לקוחות
- תכנון עסקי בזמן מיתון
- כיצד לקדם עסק עונתי?