קורונה ועסקים, איך להתמודד עסקית עם משבר הקורונה? מה לעשות כשאין לקוחות בגלל הקורונה? איך לנהל עסק בזמן הקורונה? מה לעשות עסקית בזמן משבר הקורונה? איך לעשות כסף בזמן הקורונה? איך להצליח בעסק למרות הקורונה? עסקים וקורונה
איך להתמודד עסקית עם משבר הקורונה?
עסקים רבים מתמודדים עם אתגרים משמעותיים בעקבות משבר הקורונה. אליעד כהן מציג בהרצאה דרך מעמיקה לחשוב מחדש על הניהול העסקי בתקופה זו, ומציע נקודות חשיבה חדשות לגבי מה שבעלי עסקים יכולים לעשות כשאין לקוחות.
האם העסק יכול להרוויח כסף רק מלקוחות?
לכאורה, עסק חייב לקוחות כדי להרוויח כסף, והמשוואה ברורה: אין לקוחות - אין כסף - אין עסק. אליעד מחדד שזו אמנם אמת בסיסית, אבל היא אינה האמת היחידה. השאלה המרכזית שהוא מעלה היא מה עוד אפשר לעשות כדי להרוויח כסף מעבר למכירה ישירה ללקוחות. הוא מבקש מבעלי עסקים לבדוק אם התפיסה שלהם מוגבלת רק למכירות. אם התשובה היא כן, יש כאן בעיה עמוקה בעסק, מכיוון שזה אומר שכל הרווח של העסק מוגבל אך ורק בכמות המכירות הנוכחית.
מה עושים כדי להגדיל הכנסות גם כשיש לקוחות?
אליעד מציע תרגיל מחשבתי חשוב: אם העסק שלך מצליח ויש לך לקוחות רבים, האם אתה יודע מה אתה יכול לעשות כדי להכפיל, לשלש, או אפילו להכפיל פי עשרה או מאה את ההכנסות? אם התשובה שלך היא אך ורק למכור יותר, סימן שהגישה שלך מוגבלת. לעומת זאת, עסק בריא הוא עסק שמבין שישנן דרכים נוספות להרוויח כסף מעבר ללמכור יותר ללקוחות הקיימים.
אילו פעולות נוספות עסק יכול לעשות להגדלת הרווחיות?
אליעד כהן מפרט מספר פעולות שאפשר לעשות מעבר להגדלת המכירות:
מה לעשות כשאין לקוחות בזמן משבר כמו הקורונה?
כאשר אין לקוחות, ניתן לנצל את הזמן לפעולות משמעותיות שיכולות לקדם את העסק לטווח הארוך, דברים שבדרך כלל קשה לבצע כאשר יש עומס לקוחות. בתקופה כזו, בעלי עסקים יכולים להקדיש זמן ומשאבים לפיתוח רעיונות חדשים, שיפור מוצרים ושירותים קיימים, והכנת תשתית חזקה לתקופה שאחרי המשבר. אליעד מדגיש שבתקופה רגילה, כשהעסק פעיל, לעיתים אי אפשר לבצע את כל הדברים האלה בגלל חוסר זמן, אבל בזמן המשבר דווקא ישנה הזדמנות משמעותית לנצל את הזמן ביעילות.
הוא מציע גישה שבה העובדים שבדרך כלל עוסקים במכירות יפנו חלק מזמנם לפעילויות שיווקיות, פיתוח מוצרים חדשים או כל פעולה אחרת שתשרת את העסק לטווח הארוך, כדי שהעסק יצא מהמשבר חזק יותר ממה שהוא נכנס אליו.
מדוע עסקים רבים נתקלים בבעיה בזמן הקורונה?
לדברי אליעד, הבעיה המרכזית של עסקים בתקופת הקורונה היא שהתפיסה העסקית שלהם ממוקדת אך ורק במכירה ישירה ללקוחות. כאשר מתרחשת תקופה שבה אין מספיק לקוחות, העסק מוצא עצמו משותק לחלוטין כי לא פיתח שום אסטרטגיה חלופית להרוויח או לשפר את העסק. במצב נורמלי, חשוב שהעסק יפתח דרכים נוספות להרוויח מעבר למכירות, ואז בזמן המשבר הוא לא ייתקע לחלוטין, אלא ינצל את ההזדמנות לעשות פעולות אסטרטגיות ארוכות טווח.
כיצד לפעול בפועל לניהול העסק בזמן משבר הקורונה?
לסיכום, אליעד כהן מציע לבעלי עסקים לחשוב מחדש על המודל העסקי שלהם, לנצל את התקופה כדי לבצע את כל הפעולות שהיו נדחות בדרך כלל, וכך להיערך טוב יותר לעתיד שאחרי המשבר. הוא מזכיר את החשיבות של פיתוח עסקי, בניית מוצרים חדשים, תכנון אסטרטגיות חדשות, שיפור וייעול תהליכים, והרחבת ערוצי הרווחיות.
עסקים רבים מתמודדים עם אתגרים משמעותיים בעקבות משבר הקורונה. אליעד כהן מציג בהרצאה דרך מעמיקה לחשוב מחדש על הניהול העסקי בתקופה זו, ומציע נקודות חשיבה חדשות לגבי מה שבעלי עסקים יכולים לעשות כשאין לקוחות.
האם העסק יכול להרוויח כסף רק מלקוחות?
לכאורה, עסק חייב לקוחות כדי להרוויח כסף, והמשוואה ברורה: אין לקוחות - אין כסף - אין עסק. אליעד מחדד שזו אמנם אמת בסיסית, אבל היא אינה האמת היחידה. השאלה המרכזית שהוא מעלה היא מה עוד אפשר לעשות כדי להרוויח כסף מעבר למכירה ישירה ללקוחות. הוא מבקש מבעלי עסקים לבדוק אם התפיסה שלהם מוגבלת רק למכירות. אם התשובה היא כן, יש כאן בעיה עמוקה בעסק, מכיוון שזה אומר שכל הרווח של העסק מוגבל אך ורק בכמות המכירות הנוכחית.
מה עושים כדי להגדיל הכנסות גם כשיש לקוחות?
אליעד מציע תרגיל מחשבתי חשוב: אם העסק שלך מצליח ויש לך לקוחות רבים, האם אתה יודע מה אתה יכול לעשות כדי להכפיל, לשלש, או אפילו להכפיל פי עשרה או מאה את ההכנסות? אם התשובה שלך היא אך ורק למכור יותר, סימן שהגישה שלך מוגבלת. לעומת זאת, עסק בריא הוא עסק שמבין שישנן דרכים נוספות להרוויח כסף מעבר ללמכור יותר ללקוחות הקיימים.
אילו פעולות נוספות עסק יכול לעשות להגדלת הרווחיות?
אליעד כהן מפרט מספר פעולות שאפשר לעשות מעבר להגדלת המכירות:
- לשפר את השיווק ואת הנראות של העסק.
- לפתח מוצרים ושירותים חדשים.
- לעצב מחדש מוצרים קיימים, לשדרג את איכותם ואת הערך הנתפס שלהם בעיני הלקוחות.
- לבנות ולפתח רעיונות עסקיים חדשניים.
- לשפר את המבנה הארגוני של העסק כדי לשפר יעילות ולהקטין עלויות.
מה לעשות כשאין לקוחות בזמן משבר כמו הקורונה?
כאשר אין לקוחות, ניתן לנצל את הזמן לפעולות משמעותיות שיכולות לקדם את העסק לטווח הארוך, דברים שבדרך כלל קשה לבצע כאשר יש עומס לקוחות. בתקופה כזו, בעלי עסקים יכולים להקדיש זמן ומשאבים לפיתוח רעיונות חדשים, שיפור מוצרים ושירותים קיימים, והכנת תשתית חזקה לתקופה שאחרי המשבר. אליעד מדגיש שבתקופה רגילה, כשהעסק פעיל, לעיתים אי אפשר לבצע את כל הדברים האלה בגלל חוסר זמן, אבל בזמן המשבר דווקא ישנה הזדמנות משמעותית לנצל את הזמן ביעילות.
הוא מציע גישה שבה העובדים שבדרך כלל עוסקים במכירות יפנו חלק מזמנם לפעילויות שיווקיות, פיתוח מוצרים חדשים או כל פעולה אחרת שתשרת את העסק לטווח הארוך, כדי שהעסק יצא מהמשבר חזק יותר ממה שהוא נכנס אליו.
מדוע עסקים רבים נתקלים בבעיה בזמן הקורונה?
לדברי אליעד, הבעיה המרכזית של עסקים בתקופת הקורונה היא שהתפיסה העסקית שלהם ממוקדת אך ורק במכירה ישירה ללקוחות. כאשר מתרחשת תקופה שבה אין מספיק לקוחות, העסק מוצא עצמו משותק לחלוטין כי לא פיתח שום אסטרטגיה חלופית להרוויח או לשפר את העסק. במצב נורמלי, חשוב שהעסק יפתח דרכים נוספות להרוויח מעבר למכירות, ואז בזמן המשבר הוא לא ייתקע לחלוטין, אלא ינצל את ההזדמנות לעשות פעולות אסטרטגיות ארוכות טווח.
כיצד לפעול בפועל לניהול העסק בזמן משבר הקורונה?
לסיכום, אליעד כהן מציע לבעלי עסקים לחשוב מחדש על המודל העסקי שלהם, לנצל את התקופה כדי לבצע את כל הפעולות שהיו נדחות בדרך כלל, וכך להיערך טוב יותר לעתיד שאחרי המשבר. הוא מזכיר את החשיבות של פיתוח עסקי, בניית מוצרים חדשים, תכנון אסטרטגיות חדשות, שיפור וייעול תהליכים, והרחבת ערוצי הרווחיות.
- איך להרוויח כסף בזמן הקורונה?
- ניהול עסק במשבר הקורונה
- דרכים להגדיל רווחיות בעסק
- פיתוח עסקי בזמן הקורונה
- מה לעשות כשאין לקוחות בגלל הקורונה?
- טיפים לניהול עסק בתקופת הקורונה
- איך להצליח בעסקים בזמן משבר?