... מכירות, ניהול תהליכי מכירה, שיפור תהליכי מכירה, מה זה
מנהל מכירות? מה ההבדל שבין
איש מכירות למנהל מכירות? ניהול מחלקת מכירות, ניהול
מנהל מכירות, ניהול
אנשי מכירות, בקרה על תהליכי מכירה, לשפר את תהליכי המכירה, ניתוח משפך שיווקי, מסע הלקוח במחלקת המכירות, משפך שיווקי במחלקת מכירות, ניתוח משפך המכירות, מהו משפך מכירות? איך לשפר את תהליכי המכירה? איך לנהל
אנשי מכירות? להבין למה אין מכירות, איך להגדיל את המכירות? למה קשה למכור? איך למכור יותר? וכאן נסביר מה תפקידו של
מנהל מכירות? ונדבר על אחד מההבדלים שבין
מנהל המכירות לבין איש המכירות ונסביר מה ההבדל שבין
מנהל מכירות לאיש מכירות? ומה תכונות האופי הנדרשות ממנהל מחלקת מכירות, בשונה מהתכונות הנדרשות
מאיש מכירות. ויש בזה כל מיני היבטים, לדוגמה
שאיש המכירות אחראי רק על עצמו
ומנהל המכירות כנראה אחראי על כמה
אנשי מכירות וכיוב. אבל עוד הבדל אחד מרכזי שצריכים לזכור הוא,
שאיש המכירות אחראי בעיקר על למכור. אבל
מנהל המכירות אחראי על לנהל את תהליכי המכירה, שזו פעולה שהיא לא של מכירה לכשעצמה. ואני אסביר.
איש מכירות, עובד בלמכור. הוא פוגש לקוחות ומוכר להם. העבודה של
איש המכירות, היא להיות בקשר כזה או אחר עם לקוחות ולמכור להם. ברמת העיקרון,
איש המכירות אמור לקבל ליד ולנסות למכור לו. זה בגדול, למרות שזה לא מדויק, אבל זה בגדול. ניהול מחלקת מכירות על ידי
מנהל מכירות , זה אומר לא רק אחריות כללית על
אנשי המכירות ואחריות על כך שבסופו של תהליך יהיו מכירות, אלא גם זה אומר
שמנהל המכירות צריך לעשות תהליכי ניתוח ובקרה של תהליכי המכירה. כי יש את החלק של למכור בפועל, דהיינו, תקשורת בין אישית עם לקוח שבה צריכים למכור ללקוח. אבל יש גם חלק של ניתוח ובקרה של תהליכי ... השלב שבו תואמה פגישה ראשונה וכך הלאה עד השלב שבו נסגרה עסקה באופן סופי.
ומנהל המכירות אמור לדעת לעשות בקרות ואנליזות על תהליכי המכירה, לנסות לנתח את התהליך של קבלת הליד ולראות איך הוא משפר את האפשרות לקביעת פגישה. ומקביעת הפגישה איך הוא משפר את התהליך לסגירת עסקה ... לא דורש רק יכולת תקשורת בין אישית של מכירה מול לקוח, שאת זה עושה בעיקר
איש המכירות, אלא הוא דורש גם את היכולת להסתכל על כל התהליך מבחוץ ולקחת את כל תהליך המכירה ולחלק אותו לחלקים. ולנסות ולמצוא את החוקיות שיש בתוך כל אחד מתתי התהליכים, כדי לדעת לשפר את תהליך המכירה בכללותו. ולכן,
מאיש מכירות נדרש בעיקר למכור ללקוחות ולסגור עסקאות. אבל
ממנהל המכירות לא נדרש רק לגרום
לאנשי המכירות למכור יותר, אלא נדרש גם לראות מבחוץ את כל תהליך המכירה ולדעת לנתח אותו לחלקים ולהסיק מסקנות שישפרו את המשפך השיווקי בחלק של תהליך המכירה. ולשם כך לא נדרשות רק יכולות תקשורת בין ...