... מקצועי ליצור? שיווק באמצעות תכנים מקצועיים והפעם אסביר, איך להפחיד לקוח במובן הטוב ואיך לגרום ללקוח לרצות לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר באמצעות הפחדה של
הלקוח. כל זה, בצורה חוקית + מוסרית + מקצועית שאינה חוטאת לאמת? ... שיקרה לו דבר רע, אם הוא לא ירכוש ממך אלא ממישהו אחר וכולי. וברמת העיקרון בפשוטם של דברים, להפחיד לקוח, זאת פעולה שהיא 1 - לא תמיד אפשרית, כי לא תמיד
הלקוח יאמין להפחדה של איש המכירות. ובנוסף, גם זה לא תמיד מוסרי חוקי להפחיד את
הלקוח. בפרט כאשר משקרים את
הלקוח כדי להפחיד אותו. ולכן כאן אני לא מדבר על איך להפחיד לקוח בדרך שקרית כדי להוציא דבר במרמה וכיוב, אבל אתן את נקודת המבט הבאה, מתי הגיוני להפחיד את
הלקוח, מתי צריך להפחיד את
הלקוח, מתי כדאי להפחיד את
הלקוח, לטובתו של
הלקוח וגם כמובן לטובתך האישית, כדי להגדיל את הסיכוי
שהלקוח ירכוש ממך ולא ממישהו אחר. אז נחשוב על המקרה הבא, נניח שיש לקוחות שלא רוכשים ממך אלא מעדיפים לרכוש מהמתחרים שלך. נניח שנשאל אותך, האם לדעתך אתה יותר טוב במשהו כלשהו מהמתחרים שלך שמהם
הלקוח רוכש? אם התשובה היא כן, אז נשאל: האם לדעתך
הלקוחות שלך מבינים במאה אחוז את כל היתרונות היחסיים שיש לך ביחס ... שלך הוא שאתה יותר זול בלי שזה בא יותר מידי על חשבון האיכות של המוצר שירות, גם זה יתרון שצריך להיות ברור ללקוח. דהיינו, יתכן שהיתרון שלך הוא, שאיתך,
הלקוח לא זורק כסף סתם על הפחדה שקרית שמישהו אחר עשה לו. כי עדיף לו לרכוש ממך ביותר זול. במילים אחרות, גם להיות יותר זול, גם זה יתרון אפשרי עבור
הלקוח שלך. עכשיו, אם אתה יותר טוב במשהו מאשר המתחרים שלך ואם
הלקוחות שלך שאתה מאבד לטובת המתחרים שלך, לא יודעים את זה בצורה ברורה, הרי שאתה צריך להפחיד את
הלקוחות שלך, כדי לעזור להם וגם כדי לעזור לך. מה הכוונה? הכוונה ... שיש אצל המתחרים שלך. בצורה כל כך ברורה, עד כדי כך שיהיה להם פחד לרכוש מהמתחרים שלך ושהם ירצו לרכוש דווקא ממך. לדוגמה: נניח שאתה עורך דין. האם לדעתך
הלקוח שלך שלא רוצה לרכוש ממך, האם לדעתך הוא מבין מספיק טוב בצורה ... לו אם הוא יעבוד עם עורך דין אחר, שלא מכיר את הפרטים טוב כמוך, או עם עורך דין אחר שפחות יקדיש תשומת לב ללקוח הפוטנציאלי שלך?! נניח שאתה מוכר בית. האם
הלקוח הפוטנציאלי שלך, מבין את כמות הנזקים האפשריים שיכולים להיגרם לו אם הוא ירכוש בית במקום אחר מהמתחרים שלך ולא ממך?! נניח שאתה צבעי דירות. האם
הלקוח שלך מבין את הנזק שיגרם לו לעבוד עם קבלן חאפר, שיעשה עבודה פחות טובה משלך? נניח אפילו שאתה מוכר מוצר הכי זול, אבל לא בהכרח גרוע, האם
הלקוח שלך מבין שהוא סתם מבזבז כסף על מוצר של מישהו אחר? האם הוא ... לפחד לרכוש ממישהו אחר, במובן מסוים זאת הפחדה טובה. ושוב, עניין של איזונים. כאשר המהות היא, שהדגשת היתרונות שלך, בצורה ברורה ומלאה, היא בעצם הפחדה של
הלקוח, שלא ירכוש ממישהו אחר, אלא רק ממך. ועכשיו אסביר, איך להפחיד את
הלקוח? איך לגרום ללקוח להבין את היתרונות שלך, עד לרמה
שהלקוח יפחד לרכוש ממישהו אחר וירצה לרכוש ממך ורק ממך? והתשובה לכך היא, שאפשרי לעשות את זה, על ידי זה שאתה מפרסם ללקוחות תכנים מקצועיים שבהם אתה מלמד את
הלקוחות על כל מיני רזולוציות שרק מי שמקצועי מהתחום מבין בהם. ... אחרות, באמצעות העברת תוכן מקצועי, שעוסק גם בכל מיני מקרי קיצון שכדאי לקחת בחשבון, או בכל מיני שיקולים שכדאי לקחת בחשבון, גם באמצעות זה אפשרי להפחיד את
הלקוח. לגרום לו להבין שאתה איש מקצוע ואולי להאמין שהמתחרים שלך ... הארון שאני בונה לך, יעמוד גם במצב של דחיפה גם במצב של רעידת אדמה גם במצב של רטיבות גם במצב של שריפה וכיוב. אבל יש הפחדה שהיא גם מסוג של התאמה לצרכי
הלקוח. לדוגמה, הארון שאני בונה לך, הגודל שלו יהיה בדיוק בהתאם ... ולכן הרבה יותר קל לעבוד עליהם. ניקח לדוגמה את תחום השיווק, רוב בעלי העסקים שהם לא גם מומחי שיווק בפני עצמם, האם הם יודעים שצריך לדעת באיזה סוג של צורך של
הלקוח להתמקד. דהיינו, כאשר לדוגמה כותבים חומר שיווקי, האם כדאי להתמקד בתוכן שיווקי שיגרום ללקוח לרצות לרכוש את המוצר שלך באופן כללי? או לכתוב חומר שמעניין את
הלקוח שלך שכבר רוצה לרכוש את המוצר שלך? או לכתוב חומר שיגרום ללקוח לרכוש דווקא ממך ולא ממישהו אחר, גם אם זה לא בהכרח מה שהכי מעניין את
הלקוח? זאת כמובן דוגמה קטנה, בהקשר של התוכן שאני מסביר כאן. במילים אחרות, רוב
הלקוחות לא יודעים מה הם לא יודעים. ולכן הם נופלים עם חאפרים או עם שרלטנים או כל מיני אנשי מקצוע לא מקצועיים. ואתה כאיש מקצוע, צריך להפחיד את
הלקוחות הפוטנציאלים, באמצעות זה שאתה מלמד אותם את מאחורי הקלעים ...