... אפשר לומר שההתנגדות הגדולה ביותר בדכ תהיה התנגדות המחיר. כי יכולה להיות התנגדות של אי התאמה לצרכי
הלקוח, אבל בדכ גם באי התאמה לצרכי
הלקוח שאינה קיצונית יותר מידי, אם המחיר יהיה הרבה יותר זול, הרי שיהיה ... ביותר, לגבי טיפול בהתנגדות מכירה מסוג מחיר וכולי. אז כאשר אנחנו מתבוננים על מכירת מוצר יקר,
שהלקוח אומר שהמוצר יקר לו,
שהלקוח מבקש הנחה כלשהי, בראש ובראשונה על איש המכירות להבין, האם בעיניו ... אך הן שונות. השאלות יכולות להיות לגבי המחיר ביחס להיצע וביקוש בשוק, ביחס ללקוח הספציפי, ביחס למה
שהלקוח חושב שיש לו יכולת מימון, ביחס ליכולת המימון האמיתית של
הלקוח, ביחס לשווי של המוצר בעיני איש המכירות, ביחס לשווי המוצר בתקופה הנוכחית, ביחס לשווי המוצר ביחס לעלות הייצור שלו וכיוב. כל אלו שאלות שעוסקות במחיר של
הלקוח, שהן שונות בהשפעה שלהן על תהליך התמחור ועל תהליך המכירה, כמו שתכף נסביר. לדוגמה, שאלות בנוגע ליכולת הכלכלית האמיתית של
הלקוח לרכוש את המוצר, האם באמת אין ללקוח כסף? האם
הלקוח אולי יכול להשיג מימון לביצוע העסקה? האם
הלקוח באמת יודע מה המצב הפיננסי שלו? למה
הלקוח מבקש הנחה? האם הוא באמת צריך אותה? האם וכמה המחיר משפיע על זה
שהלקוח מבקש הנחה? וכיוב. ניתן גם לשאול שאלות על האם אני כאיש מכירות הייתי ... בזמן הזה במחיר הזה? האם אני חושב שללקוח שלי שווה להשקיע את הכסף? מה אני יודע על היכולת הכלכלית של
הלקוח שלי? וכולי. אבל יש עוד זווית של התבוננות לגבי המחיר, והיא לגבי ... לתהליך המכירה. כי אם איש המכירות יחשוב שלמוצר יש ערך אובייקטיבי הגון וריאלי, ביחס למחיר שהוא מבקש
מהלקוח, יהיה הרבה יותר קל לסגור עסקה טובה. מאשר ביחס למצב שאיש המכירות ... עכשיו, נניח שיש לנו לקוח שרוצה את אותן התועלות של המוצר שלנו. עכשיו עלינו לשאול, האם ובמידה
והלקוח רוצה את התועלות של המוצר שלנו? במידה והוא ירצה להשיג את אותן תועלות ... לבנות אותו 1M +עלות הקרקע עוד 1M +רווח כללי 20% = 2.4M. אז עלינו לשאול את עצמנו, נניח שלקוח ממוצע
הלקוח הנוכחי שלנו, ירצה בעצמו לבנות לעצמו את אותו הבית. כמה זה יעלה ... כנראה שהוא יצטרך לרכוש שירותי ניהול של כל התהליך כולו, בעלות של לפחות אותם 20% שאנחנו רוצים לקחת
מהלקוח. וזה בעצם אומר, שאם הבית הנל נמכור אותו ללקוח נניח ב 2.4, הרי שהמחיר הגון ביותר עבור
הלקוח, שאכן רוצה בית בדיוק כמו הבית שלנו. כי בעצם זאת העלות האמיתית בשוק, של המוצר שלנו, עבור
הלקוח, שהיה רוצה להשיג את אותו הבית גם באופן עצמאי. ואחדד, יש כאן את ... לדוגמה, יכול להיות שעלות הבית עבורנו היא 2M ונמכור אותה ללקוח אפילו בהפסד במחיר של 1.8M אבל אולי
הלקוח הספציפי הזה יכול להשיג לעצמו את אותו הבית בדיוק בעלות של 1.6M. ולכן ... כדאי לרכוש מאיתנו את הבית? אלא לרכוש את הבית באופן עצמאי. אבל בכל מקרה, מה שהסברתי לעיל מדבר על
הלקוח הממוצע? שבדרך כלל העלות שלו להשיג את המוצר שלנו, תהיה יותר יקרה ... שלנו יש עוד המון עלויות תפעול וכולי. אז נקודה אחת שצריכים לחדד כנל, היא האפשרות האלטרנטיבית של
הלקוח שלנו, באיזה מחיר הוא יכול להשיג את התועלות של המוצר שלנו? ביחס ... ללקוח שלנו לייצר לעצמו מוצר מקביל שייתן לו את אותן התועלות של המוצר שלנו? ביחס לשאלה של האם בכלל
הלקוח מבין ורוצה את כל התועלות של המוצר שלנו. לדוגמה, נניח שאנחנו מוכרים רכב מצופה זהב אבל
הלקוח לא צריך את הזהב של הרכב. ולכן אומנם ללקוח אין אפשרות לייצר לעצמו ... של האם לקוחות מבינים את המוצר שלנו, את כל התועלות שלו, את העלות שלנו את העלות של השוק את העלות של
הלקוחות, לייצר לעצמם את המוצר הזה, לבין השאלה הנל, של כמה באמת עולה לייצר ... לייצר את המוצר הזה בעלות הזאת? האם אכן יש לקוחות שצריכים את המוצר הזה, שעלות הייצור שלו גדולה? האם
הלקוחות צריכים את התועלות של המוצר? כמה לקוחות כאלו יש? כמה יעלה למצוא ... האם ולכמה לקוחות יש את הכסף הפנוי או את הכסף בכלל, כדי לרכוש את המוצר שלנו? איך העלות למצוא את
הלקוחות משפיעה על התמחור של המוצר? האם בכלל כדאי לייצר את המוצר? צריכים להפריד את כל השאלות האלו, מהשאלה, במידה והמוצר כבר נוצר, ובמידה
והלקוח כן מבין את התועלות ורוצה את התועלות של המוצר שלנו, האם המחיר של המוצר הגיוני עבור
הלקוח? ולמה קבעתי קודם שיעור רווח של כ 20%? כי בפועל זה בערך שיעור הרווח ... עצמו, האם התמחור שלי נכון? במה לתמחר את המוצר? האם בכלל לייצר מוצר בעלות ייצור כזאת? איך להשיג את
הלקוחות שירכשו את המוצר? וכולי, על בעל העסק לנסות להבין בתור התחלה, מה ...