... חייבים לשקר בתהליך מכירה? למה צריך לשקר את
הלקוח? האם איש מכירות צריך לדעת לשקר? האם אפשר למכור ... בלי לשקר אותו בכלל בשום דבר? האם יתכן מצב שבו האמת כל האמת ואך ורק האמת תהיה על השולחן, ועדיין תתבצע עסקה בין הקונה לבין המוכר? האם חייבים לשקר את
הלקוח? האם אפשר למכור בלי לשקר בכלל? שקר ואמת בתהליך ... בשום דבר? האם יתכן מצב שבו האמת כל האמת ואך ורק האמת תהיה על השולחן, ועדיין תתבצע עסקה בין הקונה לבין המוכר? ובאותו הקשר, אני אסביר איך צריך לשקר את
הלקוח, כדי שהוא ירכוש את המוצר. ומתי לשקר את
הלקוח, פירושו לומר ללקוח את האמת. ונחדד את העניין של ... לו יותר יתרון מאשר חיסרון לרכוש את המוצר, שהוא יחשוב שיהיה לו יותר טוב ויותר יתרונות אם הוא ירכוש את המוצר, יותר מאשר אם הוא לא ירכוש את המוצר. כי אם
הלקוח לא יחשוב שיותר טוב מאשר רע, עבורו, לרכוש את המוצר, הרי שהוא לא ירכוש את המוצר. ואם לדוגמה
הלקוח יחשוב שיש יתרונות וחסרונות באופן שווה, הרי שהוא לא ירכוש את המוצר. ולכן חייב
שהלקוח יחשוב שיותר טוב מאשר רע עבורו לרכוש את המוצר, כדי שהוא ירכוש את המוצר. ולכן, אם
הלקוח ייצמד לאמת כל האמת ואך ורק האמת, הרי שהוא לא ... עד הסוף, הרי שהוא לא יעשה שום פעולה כלשהי, כי הכל יראה לו אותו הדבר. וזה כמובן עניין אחר בפני עצמו (אין הבדל). ולכן לצורך העניין נניח, שעצם המחשבה של
הלקוח שהוא רוצה לרכוש את המוצר, דהיינו, שהוא חושב ... צריך להיות שקר כלשהו בתהליך מכירה. כי בלי שום שקר, אין שום קיום לשום שינוי של שום פעולה כלשהי, שנובעת מהבדלה ושקר וכולי. ולכן מצד האמת, צריך לשקר את
הלקוח, כאשר רוצים למכור לו משהו. או באופן כללי יותר, ... האחר, גם הוא בעצמו לא אמת מוחלטת וכולי. ומה זה אומר פרקטית? אז זה לא אומר שכדי למכור ללקוח, צריך לשקר אותו במובן הפשוט, כגון לדוגמה שלא צריך לשקר את
הלקוח שהרכב תקין, אם הרכב לא תקין ולא באמת צריכים לשקר את
הלקוח שהבית גדול אם הבית קטן. אבל כן בהכרח שיהיה שקר כלשהו בתהליך המכירה. והשקר הזה, שצריכים לשקר את
הלקוח, כדי למכור לו, הוא בעצם סוג של אמת. דהיינו, שמי שרוצה למכור משהו ללקוח, הוא צריך לראות איפה
הלקוח משקר את עצמו, במובן שאיפה
הלקוח לא רואה את האמת את כל האמת ואך ורק את האמת, לגבי החסרונות ולגבי היתרונות של המוצר. ושם איש המכירות צריך בצורה סלקטיבית לבחור איפה לגרום ללקוח לראות עוד יותר את האמת, ואיפה לא צריך
שהלקוח יותר יראה את האמת. לדוגמה: נניח שרוצים למכור ללקוח רכב,
והלקוח לא רוצה לרכוש. במקרה כזה, איש המכירות צריך לנסות להבין, מה הסיבות
שהלקוח רוצה וגם לא רוצה לרכוש את המוצר. ועכשיו עבור כל סיבה, איש המכירות צריך לשאול את עצמו, האם הוא איש המכירות, חושב
שהלקוח רואה את האמת את כל האמת ואך ורק את האמת, לגבי אותו חיסרון ולגבי אותו יתרון לגבי רכישת המוצר. ואם איש המכירות חושב שיש חיסרון
שהלקוח לא רואה חלק של אמת, שאותו חלק של אמת, יכול ... פחות לראות חיסרון במוצר, הרי שכאן לדוגמה איש המכירות צריך לעזור ללקוח לראות את האמת לגבי אותו החיסרון. דהיינו, איש המכירות צריך לנסות להבין, איפה
הלקוח משקר את עצמו, לרעת המכירה. דהיינו, איזה חלקים של אמת, איזה מחשבות אמיתיות, אם
הלקוח יחשוב אותן, הרי שזה יגדיל את הסיכוי שהוא ירכוש את המוצר. ואיש המכירות צריך לעזור ללקוח לראות את האמת, שעוזרת לתהליך המכירה. לדוגמה,
הלקוח אומר שאין לו כסף. אז צריכים להבין, האם יש אמת ... אין לו כסף? האם זאת האמת? האם זאת כל האמת? האם המחשבה שלא לרכוש את המוצר, האם היא האמת כל האמת ואך ורק האמת? וגם לגבי היתרונות של המוצר, אם יש יתרון
שהלקוח רואה במוצר, על איש המכירות לשאול את עצמו, האם הוא חושב שיש אמת כלשהי, שאם
הלקוח ידע אותה, הרי שאולי
הלקוח ירצה עוד יותר לרכוש את המוצר. האם היתרונות
שהלקוח רואה במוצר, האם הם האמת כל האמת ואך ורק האמת, ... כל האמת ואך ורק את האמת לגבי כל דבר. כי אז ברמת העיקרון, לא תהיה שום עסקה. וכן צריך לעזור ללקוח לראות יותר את האמת, במידה שמשרתת את איש המכירות ואת
הלקוח, לבצע את העסקה. ואבהיר: אפשרי להגזים את מה שאני אומר, למובן שישתמע שצריכים להסתיר
מהלקוח חסרונות ולהדגיש לו יתרונות. אבל אני לא מתכוון לזה. אני כן מתכוון, שצריכים לזכור, שבהכרח שיהיה שקר כלשהו. וכל אחד בוחר את רמת השקר שמרגישה לו מוסרית וחוקית מול
הלקוח. ויש כאן עוד עומק. והוא שמי שחושב שהוא עושה את ...