... מה זה משפך שיווקי שלא עובד? איך מנתחים משפך שיווקי, איך לדעת למה המשפך השיווקי לא עובד? ניתוח יחסי המרה, ניתוח ביצועים של קמפיין, ניתוח משפך
מכירות, ניתוח תהליך
מכירה, ניתוח תהליך שיווקי, ניתוח דף נחיתה, יחסי המרה של דף נחיתה, שיפור ביצועי קמפיין שיווקי, איך לתכנן משפך שיווקי? השוואה בין קמפיינים, חוק המספרים הגדולים, לנתח את תהליך
המכירה, דיוק קהל היעד, טירגוט שיווקי אז מה זה משפך שיווקי? ומה זה ... את השיחות הנכנסות או שעושה את השיחות היוצאות, לא עובדת מספיק טוב, או שאולי משהו נופל בתהליך תיאום הפגישה, או שמשהו נופל בפגישה עצמה עם מנהל
המכירות, או שאולי בכלל יש בעיה בתמחור, או במוצר, או בתחרות של המוצר ... אותו בפני עצמו ולחשוב האם אפשרי לעשות אותו יותר טוב. לדוגמה, לנסות לשפר את דף הנחיתה, ביחס לתנועה שכן נכנסת אליו. או לנסות לשפר את איכות שיחת
המכירה של איש
המכירות, בלי קשר לכלום. או לנסות לשפר את הפרסומות ולנסות להגדיל את ... נכון, מהחלק שהוא הכרחי, בתוך המשפך השיווקי, מהחלק שאי אפשר בלעדיו בתוך המשפך השיווקי, מהחלק שכל המשפך השיווקי תלוי בו, והוא החלק של סוף משפך
המכירה. דהיינו, שיחת
המכירה עם הלקוח. דהיינו, צריך להתחיל מהתחנה הסופית של המשפך השיווקי. שהיא, החלק שהוא מחויב ובטוח נכון במשפך
המכירה, שהיא שיחת
המכירה הפיזית עם הלקוח. צריך להתחיל לנתח את החלק הזה בתהליך של ... המון פעמים (איך לתכנן משפך שיווקי), כל המשפך השיווקי, כל התכנים שלו, הטירגוט שלו, המסרים שלו, הכל כולל הכל בנוי ומתחיל מהחלק הסופי, שהוא שיחת
המכירה עם הלקוח. ולמה להתחיל לחקור את שיחת
המכירה ללקוח ולא בשום דרך אחרת? תשובה: כי רק מכאן נוכל באמת לגזור מסקנות אמיתיות ביחס לכל התהליך כולו. ושום דבר בניתוח משפך שיווקי, לא בהכרח נכון, למעט המסקנות שנסיק מניתוח שיחת
המכירה. ואני אסביר. ניקח לדוגמה, את השיטה הראשונה, שאומרת בא ננסה ... שלו. אז נניח שנעשה קמפיין יותר בועט ונשפר את יחס ההמרה של ההקלקות על הבאנר. האם כל הכבוד לנו? זהו, שלא. כי אולי הבאנו טראפיק זבל למחלקת
המכירות. או לדוגמה נשפר את יחס ההמרה של קביעת הפגישות. כל מתקשר מגיע לפגישה. האם כל הכבוד לנו? זהו שלא. כי אולי אנחנו מביאים פגישות זבל למנהל
המכירות. ולכן נקודת הייחוס שממנה מתחילים, היא שיחת
המכירה הסופית עם הלקוח. וניקח לדוגמה את השיטה שאומרת שננסה לגלות ... בגלל קהל יעד אחר, או מכל מיני סיבות כאלו ואחרות. לכן השוואה בין קמפיינים, גם היא לא בהכרח נכונה. מה כן בטוח נכון? שצריכים להתחיל מניתוח שיחת
המכירה עם הלקוח. לנסות להבין ברגע שכן יש שיחת
מכירה, האם ולמה היא נסגרת או לא נסגרת בהתאם לרצון שלנו. ומניתוח של שיחת
המכירה הסופית עם הלקוח, ממנה נוכל להבין, מה ההתנגדויות של הלקוח, ... למסרים שיעזרו לנו לסגור עסקה, ממנה אולי נבין היכן נמצא קהל היעד שלנו, ממנה נוכל להבין האם איך ומתי לפרסם לקהל היעד שלנו. כי הכל מתחיל באיש
המכירות. האם הוא רוצה עוד לקוחות מאותו סוג שכן מגיע אליו, או שהוא ... ואם הוא רוצה עוד לקוחות מאותו הסוג, אז אולי אפשרי להבין מהלקוח שכן רכש, מה הכאב של הלקוח וכולי, ומכך לגזור מסרים לקמפיין השיווקי. ואם איש
המכירות לא מצליח לסגור עסקה, הרי שלא משנה מה נעשה, בכל מקרה בסוף נהיה בבעיה. אלא אם כן, אנחנו מניחים שאין אפשרות לשפר את שיחת
המכירה. וכל מה שצריך, זה אך ורק ליצור עוד ביקושים וליצור עוד פגישות
מכירה וחוק המספרים הגדולים יעשה את שלו. אבל ברמת העיקרון, הגיוני להתחיל מהחלק הקטן ביותר והקל ביותר והמחויב ביותר, שהוא שיחת
המכירה. ואם אתה לא מצליח
למכור למישהו פנים אל פנים בפגישה של שעה, למה שתצליח להביא קהל יעד רלוונטי לפגוש אותך. ולמרות שהטענה לא בהכרח נכונה, בפועל היא די הגיונית. כי המסר השיווקי בקמפיין, אמור להיות חלק מהמסרים שיש בשיחת
המכירה עצמה. ולכן: ניתוח משפך שיווקי אמור להתחיל בסוף התהליך ולא בשום מקום אחר. דהיינו, להתחיל לנתח את תהליך
המכירה. אם לדעתך תהליך
המכירה טוב, עכשיו תנסה ללכת צעד אחד אחורה ותנסה להבין איך אתה גורם לאנשים לפגוש אותך ואיך לשפר את תהליך
המכירה של פגישה פיזית. אם הצלחת לשפר ולגרום לאנשים להגיע לפגישה מאלו שיוצרים איך קשר, עכשיו מכאן תשפר את המסר שלך להביא יותר אנשים שישקלו לפגוש אותך וכולי. ושוב, במהות, ניתוח תהליך
המכירה בפועל, מלמד אותנו על דיוק קהל היעד שלנו, שממנו נגזרים ...