... שיווק, תהליך של יצירת חומרי שיווק, להעלות קמפיין שיווקי, לבנות תוכנית להכנת חומרי שיווק, איך ליצור חומרי שיווק? הקשר שבין שיווק
למכירות, הקשר שבין
מכירות לשיווק, השיווק כעזר של
המכירות, מנהל השיווק כעזר של מנהל
המכירות, הכנת חומרי
מכירה וכאן נדבר על העניין של הכנת חומרי שיווק. וכמו שהסברתי ... על תוכנית ליצירת חומרי שיווק ועוד. אז יש בזה המון היבטים והקשרים, אבל ברמת העיקרון, תהליך השיווק לכשעצמו, נועד לסייע לתהליכי
המכירה באופן כללי. ובמהות העניין, חומרי השיווק אמורים לשקף את כל המידע שמחלקת
המכירות היתה רוצה להעביר ללקוח. דהיינו, חומרי השיווק אמורים להיות פחות או יותר מקבילים, למסרים של אנשי
המכירות שהם מעבירים בפגישות
המכירה ללקוחות. וגם, הם אמורים להיות זהים למסרים ולרעיונות שמנהל
המכירות, היה רוצה להעביר ללקוחות המתעניינים. דהיינו, חומרי השיווק אמורים להיות תיעוד ופירוט והדגמה של מסרי
המכירה שאיש
המכירות מעביר ללקוח. וגם הם אמורים להיות כלי עזר למסרי
מכירה שאיש
המכירות היה רוצה להעביר ללקוח, אבל שהוא מתקשה להעביר אותם ... גם רוצים להמחיש לו, עם עוד חושים, לדוגמה באמצעות של תמונה סרטון סאונד וכולי. ולכן בעצם, חומרי השיווק אמורים לשקף את המסרים של
המכירות שרוצים להעביר ללקוח. כמו כן ישנם המון תהליכי
מכירה והסברים שחוזרים על עצמם בתהליכי
מכירה, שוב ושוב. ומי שרוצה לעבוד ביעילות, הרי שבמקום שבכל תהליך
מכירה הוא יחזור על עצמו שוב ושוב, הגיוני שהוא ישקיע ויפתח חומר שיווקי שיסביר ללקוח את כל מה שהוא רוצה, באמצעי המחשה נוספים וכולי. וזה בעצם אומר, שעל העסק להכין חומרי שיווק, בהתאמה לתהליכי
המכירה. דהיינו, צריכים לבנות להכנת חומרי שיווק, בהתאם לתהליכי
המכירה. דהיינו, צריכים לקחת תהליך
מכירה ללקוח ולנתח את כל המסרים שמעבירים ללקוח בתהליך
המכירה. ומהמסרים האלו ובהתאם למסרים האלו צריכים להכין חומרי שיווק. ואוסיף, בעיקרון בתהליכי
מכירה יש המון מסרים שמעבירים ללקוח. וצריכים לדעת איך ומהיכן ... ויש כאן המון שיקולים. אבל כעיקרון את הרשימה של חומרי השיווק שצריכים להכין, אותה צריכים לגזור מכל המסרים שמעבירים ללקוח בתהליכי
המכירה השונים. דהיינו, לקחת תהליך
מכירה ולפרק אותו לחלקים של מסרי
מכירה. ואת המסרים לחלק לקטגוריות ולחלקים קטנים וכולי. ומכך לגזור את חומרי השיווק שרוצים להכין. ואת התיעדוף להכנת חומרי השיווק, ניתן לעשות אותו לדוגמה בהתאם לכמה נפוץ מסר
המכירה הזה ללקוח. כי יש רעיונות שחוזרים על עצמם עם יותר או ... לתעדף את יצירת חומרי השיווק, בהתאם לקמפיין שיווקי שרוצים להעלות לאוויר וכיוב. אבל עיקר המסר שלי הוא, שעל מנהל השיווק להבין ממנהל
המכירות , ניתוח של כל המסרים שעוטפים את הלקוח בכל שלבי תהליכי
המכירה. בין אם המסרים האלו קיימים או שמנהל
המכירות היה שמח שהם יהיו קיימים, ושהם אינם קיימים עדיין בגלל ...