... היא, שברגע שיש יצירת הזדהות וכימיה בין אישית בין
המוכר לבין הלקוח, על ידי זה הלקוח חושב
שהמוכר זה בעצם הוא עצמו, ועל ידי זה קל לו יותר לקבל את מה שהוא חושב שהוא עצמו אומר לעצמו, דרך
המוכר. ואסביר: כי לכל אדם יש את האני שלו, דהיינו, הדבר שאליו האדם מתכוון כאשר הוא אומר את המילה אני. ובכל מקום שאליו האדם מסתכל, הוא בעצם ... איזה מוצר וכיוב, אז מטבע הדברים כאשר הלקוח מדבר עם
המוכר, הלקוח חווה סוג של ריחוק רגשי, בינו לבין
המוכר. כי האדם חווה
שהמוכר, הוא לא האני שלו. ובפרט כאשר בדכ
המוכר הוא באמת אדם שהוא זר כלפי הלקוח, כי הוא לא קרוב משפחה של הלקוח וכיוב. והנה, האדם בדכ אוהב את עצמו, מאמין לעצמו, ומשתדל לשמור על עצמו, מכך שהסביבה שלו לא תפגע בו. וכאשר הלקוח מדבר עם
המוכר, הלקוח יוצא מנקודת הנחה, שמאוד יכול להיות שיש ניגוד אינטרסים, בינו לבין
המוכר. כי הוא
והמוכר אלו שני בני אדם שונים, ולכל אחד יש את האינטרס האישי שלו, שהוא לא תמיד תואם אחד את השני. והאמת היא, שאם באמת
המוכר היה אוהב ככ את הלקוח, אז הוא היה צריך
למכור לו את המוצר, בלי להרוויח עליו שום דבר. כמו לדוגמה ילד שרוכש מוצר בחנות של אבא שלו, שבדכ, או שהאבא נותן לילד את המוצר במתנה. או שהאבא ... לחנות רגילה, הרי שתמיד יש סוג של ניגוד אינטרסים בין
המוכר לבין הלקוח. כי
המוכר רוצה להרוויח מהלקוח כמה שיותר. והלקוח מבחינתו היה שמח,
שהמוכר ירוויח ממנו כמה שפחות, כדי לחסוך כסף וכיוב.
ולמוכר יש את האינטרסים שלו, וללקוח יש את האינטרסים שלו. וכאשר הלקוח מדבר עם
המוכר, אז הלקוח מטבע הדברים חווה סוג של פער רגשי וריחוק רגשי, בינו לבין
המוכר. כי הוא מבין את האמת,
שלמוכר יש אינטרסים, שהם לא בהכרח האינטרסים שלו של הלקוח. ואז מטבע הדברים, הלקוח מנסה להגן על האני שלו ועל האינטרסים שלו, ואז הוא מטיל ספק
במוכר. ואז כל דבר
שהמוכר אומר לו, הוא בודק האם זה טוב או רע וכולי. והכל משום שהאדם חווה סוג של ריחוק רגשי, בינו לבין
המוכר. וכדי לפתור את הבעיה של חוסר האמון הבסיסי שיש בין הלקוח לבין
המוכר, בשביל זה רצוי מאוד ליצור הזדהות עם הלקוח (מה שנקרא בשפת ה NLP ראפור (RAPPORT) יצירת כימיה בין אישית). והרעיון והמטרה היא, ליצור סוג של מראה של הלקוח. דהיינו, שהלקוח יראה בך
המוכר, את האני שלו עצמו הלקוח. דהיינו, לגרום ללקוח, שכאשר הוא מסתכל עליך, שהוא ירגיש את מה שהוא היה מרגיש אם הוא היה מסתכל במראה על עצמו. דהיינו, שהלקוח ירגיש, שאתה עצמך
המוכר, זה בעצם האני שלו עצמו. ומי שהוא מומחה לשכנוע ומומחה
מכירות, הוא יודע להביא את הלקוח למצב רגשי כזה, שבו הלקוח כאשר הוא שומע אותך
המוכר מדבר אליו, הוא בעצם מרגיש, שזה כאילו הוא עצמו מדבר אל עצמו, דרך הגוף שלך הלקוח. כמו לדוגמה שמקליטים בן אדם, ומשמיעים לו את עצמו. שהוא ... אני הלקוח רוצה להזדהות, ואז הוא משדר ללקוח, שהוא
המוכר, הוא בדיוק האני שבו הלקוח רוצה לתת אמון. לדוגמה: נניח שהלקוח לא מרוצה מעצמו, בגלל שאין לו ניסיון והבנה בתחום כלשהו. אם תיצור הזדהות עם ... להרגיש, שהאני שלו בכבודו ובעצמו, מדבר דרך גרונך
המוכר. ויש לזכור, שאם הלקוח לא אוהב את האני שלו עצמו, במקרה כזה הוא לא ייתן אמון, באני שלו שמדבר דרכך. ולכן ישנם מקרים שאתה
כמוכר , צריך לדעת ולזהות, מה בעצם הלקוח לא אוהב בעצמו, ולדעת ליצור הפרדה וחוסר הזדהות, בין האני של הלקוח, לבינך. וככל שאתה כ