... למכור מוצרים יקרים? מה לענות ללקוח שאומר יקר לי? למה
המוצר כל כך יקר? איך מוכרים מוצר יקר? למה מוצר יקר? מה גורם למוצר להיות יקר? מה שזול עולה ביוקר? במה תלוי המחיר של
המוצר? איך לתמחר מוצר? איך למכור ביוקר? איך להגדיל רווחיות? מה באמת מוכר מי שמוכר מוצרים יקרים? כאשר אנשים מוכרים מוצרים יקרים, הם לרוב חושבים בטעות שהם מוכרים רק את
המוצר עצמו. למשל, אם מישהו מוכר ביצוחים, לכאורה הוא מוכר פשוט ביצוחים. אבל אליעד כהן מסביר שזו תפיסה שגויה. למעשה, מה שהמוכר מספק ללקוח כולל הרבה מעבר לחומרי הגלם. הוא מוכר שירות, אחריות, ידע, בקרה על
המוצר, והרכבה של
המוצר. כלומר, הלקוח קונה מוצר מורכב שכולל בתוכו ערכים נוספים, ולא רק את החלקים ... בקרה ואחריות מוגברת. איך לענות ללקוח שאומר: יקר לי? כאשר לקוח אומר יקר לי, חשוב להסביר לו שהוא לא משלם רק על הרכיבים או על חומרי הגלם. למעשה, הלקוח משלם על התהליך כולו, שכולל את ההרכבה של
המוצר, את הבקרה, ואת הפיקוח שהכל נעשה בצורה איכותית ומדויקת. לכן, למרות
שהמוצר מורכב מאותם חלקים בדיוק, יש הבדל משמעותי בשירות, באחריות, בתמיכה ... זול יותר, הוא באמת לא מפסיד שום דבר? האם האחריות תהיה זהה? האם השירות לאחר הרכישה יהיה זהה? האם אצל המתחרה הזול קיימת אפשרות גבוהה יותר של הפסדים עתידיים במקרה של תקלה? כאשר מוכר מבין בדיוק מדוע
המוצר שלו יקר יותר, הוא יכול לתקשר את הערך הזה ללקוח בצורה משכנעת ויעילה. למה אנשים מעדיפים לשלם יותר על מוצר יקר? אליעד כהן מסביר שלקוחות מוכנים לשלם יותר אם הם מבינים
שהמוצר היקר נותן להם ערך מוסף אמיתי. אם הלקוח מבין
שהמוצר שלך יעניק לו ביטחון, איכות, שקט נפשי ושירות מעולה - הוא יהיה מוכן ... מעבר לרכיביו, הוא יכול גם לתמחר אותו בהתאם. קל הרבה יותר להצדיק מחיר גבוה כאשר המוכר מודע ליתרונות ולערכים הנוספים שהוא מספק. תמחור גבוה מראש אינו רק מגדיל את הרווח, אלא אף מסייע ללקוח להבין
שהמוצר שהוא קונה איכותי יותר, משום שהוא כולל בתוכו מכלול של יתרונות חשובים מעבר ...