... מה אתה מוכר ללקוח? מה הלקוח מחפש? הצלחה במכירות תלויה במיקוד במהות של המכירה ולא בצורה שלה. הדבר המרכזי שצריך להבין הוא: מה המהות של המכירה? רבים רואים את המכירה כתהליך שבו הם מנסים למכור את
המוצר, אך למעשה, המכירה האמיתית קשורה לשאול את עצמך - מה אתה בעצם מוכר ללקוח? לקוחות לא באים לקנות את
המוצר עצמו, אלא את התוצאה או התחושה
שהמוצר מספק להם. על המוכר להתמקד במהות של הצורך של הלקוח, ולא במוצר עצמו. מה הלקוח באמת רוצה? אם תנתחו את כל העסקאות בהן המכירה מצליחה, תגלו שהן התרכזו לא במוצר, אלא בחוויית הקנייה ובמהות שלה. למשל, לקוח שבא לקנות טלוויזיה לא מחפש רק את
המוצר עצמו, אלא את החוויה שהוא יוכל להפיק מהטלוויזיה - ... להבין זאת ולהתמקד במענה על הצורך הזה. לדוגמה, אם לקוח שואל על טלוויזיה, המוכר צריך להדגיש את התחושות שהלקוח ירגיש כשהוא יוכל לראות את סרטיו האהובים ב - HD חד ומרשים, ולא רק את התכונות הטכניות של
המוצר. מהו ההבדל בין צורה למהות במכירה? המוכר יכול להימנע מהמיקוד במוצר עצמו ולפני הכל צריך להתמקד במה שהלקוח רוצה להשיג. צורת המכירה אומרת למכור את
המוצר, בעוד מהות המכירה היא למכור את התחושה שהלקוח ישיג
מהמוצר. לקוח קונה לא רק את הטלוויזיה אלא את תחושת ההנאה ... לכן, ככל שהמוכר יוכל להתמקד בצרכים הרגשיים של הלקוח, כך המכירה תהיה מוצלחת יותר. איך להימנע מטעויות במכירה? חלק מהטעויות הגדולות ביותר במכירות קורות כשמוכר מתמקדים רק במוצר ומפיץ מידע טכני על
המוצר בלי להתחשב במה שהלקוח באמת רוצה. לדוגמה, מכירות רבות כושלות כי המוכר מסביר את
המוצר באופן טכני, כמו שלום, אני עובד בחברה X ויש לנו את
המוצר Y. הלקוח לא אכפת לו מכל המידע הזה. הוא לא קונה את
המוצר, הוא קונה את התחושה שהוא ירגיש כאשר ישתמש במוצר. ... של הלקוח. גם אם יש לך רק כמה שניות לשוחח עם הלקוח, עליך לדעת בדיוק איך למקד את הפוקוס שלך במה שהוא רוצה ולא במה שאתה רוצה למכור לו. למשל, כאשר יש לך זמן קצר עם לקוח, כדאי לא להתחיל להציג את
המוצר, אלא לבדוק מה הלקוח רוצה ולספק לו את המענה ... המהות בזמן אמת? המפתח להצלחה במכירה הוא לדעת להבחין מה הלקוח באמת רוצה בשיחה. במהלך השיחה, על המוכר לשים לב לשפת הגוף של הלקוח, להקשיב למה שהוא אומר, להבין את הצרכים והחסרונות שלו ולהתאים לו את
המוצר שיפתור את הבעיה הזו. ככל שתתרגל יותר את המיומנות ... במכירה? עכשיו, אתה תגיד לי לגרום ללקוח לחשוב שיש במוצר יותר יתרונות מחסרונות ביחס למה שהוא רוצה, ביחס לאלטרנטיבות שלו, נכון? אז אני לא רוצה את התשובה הזאת. ש: להאמין במוצר. אליעד: לא. ש: לספק את
המוצר ללקוח, אם הוא רוצה הוא יקנה. אליעד: קודם כל מה ... העניין. מהות העניין היא כזאת, מי שרוצה להצליח במכירה צריך תמיד לזכור מה אני מוכר לו והקונספט צריך להיות סובב סביב מה שאתה מוכר לו. עכשיו, איך אתה משכנע אותו שאתה יכול לעשות לו טוב בחיים? דרך
המוצר, אבל
המוצר הוא רק אמצעי הוא לא המטרה. אתה לא מוכר לו את
המוצר , צא מהראש שלך עם
המוצר. כי הרבה אנשים לא מצליחים במכירה בגלל שהם יותר מדי מנסים למכור את
המוצר שלהם. ש: הם מתעסקים במוצר בכלל. אליעד: הוא בא ללקוח והוא מתחיל לספר לו על
המוצר. ש - 1: יפה אתה יכול להסתכל גם על החיים שלך מה זה ... מקבל ממך שמעניין אותו מאשר מה אתה רוצה לתת לו. עכשיו אם אתה זוכר שבסוף שהוא קונה ממך תחושה של טוב אז הרבה פעמים גם המכירה תתבצע אחרת ואתה בעצם תדבר איתו אחרת, ומאוד יכול להיות שהוא גם לא צריך את
המוצר ויקנה אותו בגלל שעשית לו טוב. אתה מבין? אבל אם אתה נעול על
המוצר, אני צריך למכור לו את זה, אז אתה לא מרוכז במכירה, אתה מוכר לו את
המוצר הלא נכון. הוא לא משלם על
המוצר שלך הוא משלם על משהו אחר בכלל. ש: למה מיד, ... אתה יכול לתת לי, מה אכפת לי שאתה דוקטור לאיזה, מה הפתרון. טוב זה הבנו? מה היא המהות מה שאמרתי פה? מהי המהות? ש: או עוד לראות מה הלקוח רוצה, מה הלקוח שהוא בא לקנות, מה הוא רצה בקנייה הזאת. לא את
המוצר מה הוא רצה מעבר למוצר, איזה תחושה הוא רצה לקבל מהקנייה של
המוצר. כמו לדוגמה הצפייה של הטלויזיה לדוגמה עם חברים, ... אחד שהוא זוכה בלוטו פעם אחרי פעם והוא לא יודע למה הוא זוכה, רק אם הוא היה יודע למה הוא זוכה, הוא היה אומר על מה חשבתי באותו יום והיה אז מצליח לגלות. הבנו? כשבא אליך לקוח אתה אמור לגרום לו לחשוב
שהמוצר שלך יעשה לו יותר טוב מרע ואתה אמור לעשות לו תחושה של טוב, אתה לא אמור למכור לו את
המוצר. ולמרות שזה נראה אולי מה שאני אומר מאוד פשוט אין ...