... יותר מידי שאלות, שיחת חולין עם הלקוח, לא לשאול את הלקוח שאלות, התאמת
המוצר ללקוח, איתור צרכי הלקוח, שיחה עם הלקוח, small talk, להתיידד עם הלקוח איך ליצור כימיה עם לקוח בלי לשאול שאלות רבות מדי? כאשר מדברים על יצירת כימיה עם לקוח, אחד הדברים ... אותו להמשיך בתהליך הרכישה. שנית, השאלות מאפשרות התאמה מדויקת יותר של
המוצר לצרכי הלקוח. לדוגמה, אם המוכר יודע שהלקוח נשוי, הוא יכול להציע לו
מוצר בצורה שכוללת התייחסות למשפחתו. אם הלקוח מתגורר בצפון, המוכר יכול להציע
מוצר או שירות שמתאים לאזור מגוריו, וכך הלאה. אליעד מדגיש את חשיבות ה - small talk (שיחת חולין) לפני ביצוע העסקה, כדי ליצור אווירה נוחה שמאפשרת המשך תקשורת אפקטיבית. אילו ... שאילת שאלות אישיות עשויה לגרום ללקוח לחשוד שהמוכר מנסה להתאים את
המוצר באופן מלאכותי לפרטים שהוא סיפר. למשל, אם לקוח חשף שהוא נשוי, ואחר כך המוכר משתמש במידע הזה כדי להציע את
המוצר בצורה מותאמת, הלקוח עשוי לחשוב שההתאמה אינה אותנטית אלא מניפולטיבית. לעיתים, דווקא ההתעניינות האישית הזו עלולה ליצור תחושה של זרות מוגברת. הלקוח יכול לשאול את עצמו למה ... שלקוחות רבים אינם מעוניינים בקשר אישי עם המוכר. הם מעוניינים בקשר אישי עם
המוצר. כאשר המוכר מנסה יותר מדי להתיידד איתם באופן אישי, הלקוחות עשויים להירתע מכך. הם יכולים להעדיף לקבל מידע ברור וישיר על
המוצר בלבד, מבלי להידרש לשיתוף אישי. כיצד נכון למכור מבלי ליצור חשדנות או אי - נוחות? כדי להימנע מהחסרונות הללו, אליעד מציע גישה חלופית. במקום לשאול את הלקוח שאלות רבות מדי, ... או אישיות מדי, כדאי למכור בצורה פשוטה וישירה יותר: אפשר להציג ללקוח את
המוצר באופן ברור וישיר, בלי ספר לי על עצמך ובלי מי אתה. בדרך זו, הלקוח לא יחשוש שמנסים להתאים לו סיפור מלאכותי. הפשטות והבהירות במכירה עשויות ליצור תחושה של שקיפות ואמינות רבה יותר. הלקוח יקבל את התחושה שהמוכר בטוח
במוצר שלו, ולא מנסה ליצור אשליה של התאמה מזויפת. אליעד מזכיר שחשוב להבחין בין הצורך בשאלות רלוונטיות לגבי
המוצר לבין שאלות אישיות מיותרות, ולדעת מתי כדאי להימנע מהן. לסיכום, למרות שיש ערך ביצירת קשר אישי עם הלקוח, אליעד מדגיש שיש להשתמש בשאלות אישיות בזהירות רבה, להימנע משאלות ... עם הלקוח? האם כדאי לשאול לקוחות שאלות אישיות? שיחת חולין במכירות התאמת
המוצר ללקוח איך למכור בלי שאלות אישיות? שלום לכולם הפעם אני רוצה לדבר על עוד היבט בנושא של מכירות, מכירות ללקוחות יצירת כימיה עם לקוח. אחד הדברים שמלמדים זה כשהלקוח בא לקנות ... על הלקוח מי הוא מה הוא מחפש, רקע כללי לאו דווקא ברמה של מה הוא מחפש איזה
מוצר הוא מחפש כי זה הגיוני לשאול אותו אלא יותר בקטע של כל מיני פרטים כלליים כאלה נשוי גרוש, איפה הוא גר כל מיני פרטים. עכשיו מה זה נותן? זה נותן כמה דברים, דבר ראשון זה ... על הלקוח חוץ מהכימיה שאמורה להיווצר הוא בכך שאז עכשיו אפשר לעשות התאמה של
המוצר ללקוח אם לדוגמה נגיד אנחנו יודעים שהוא נשוי נוכל לשלב שם דברים שקשורים למשפחה שלו, אם אנחנו יודעים שהוא גר בצפון אולי נוכל לשלב משהו שקשור לצפון וכו. ולכן לכאורה ... פעמים לפעמים יש מצב שהשיחה ששאלנו שאלות את הלקוח היא גורמת לנו למכור את
המוצר בצורה מסוימת ולפעמים לא, זה בכלל כאילו אנחנו נמכור לו את אותו
המוצר באותה צורה אבל ניסינו לשאול אותו שאלות סתם כדי להתיידד איתו כדי לשבור את הקרח מה שנקרא אבל אחד החסרונות שיכול להיווצר כפי שאמרתי שהלקוח עלול לחשוד שאולי מנסים למכור לו, להתאים את
המוצר להתאים לאיזה סיפור על
המוצר באופן ספציפי דווקא למה שהוא צריך. ולכן מהיבט מסוים הדבר הכי טוב זה לא תמיד צריך לשאול את הלקוח שאלות לפעמים אם אפשר למכור ללקוח, להגיד ללקוח שלום
המוצר הזה הוא ככה וככה בלי שום תוספות, בלי תספר לי על עצמך או מי אתה, או אפשר לקבל בלי השאלות האלה. לא תמיד צריך אותן כי עוד פעם תזכרו מהיבט מסוים זה יוצר קרבה בין הלקוח ... דווקא לא אוהבים שמנסים להתיידד איתם כי הוא אומר אני רוצה להתיידד עם
המוצר שלך, בוא תספר לי על
המוצר תן לי להתיידד עם
המוצר, אני לא רוצה להתיידד איתך אני רוצה להתיידד עם
המוצר. אוקי אז שלא יעבדו עליכם בהצלחה. ...