... חיסרון ליתרון בשכנוע מכירתי? במהלך הרצאה זו, אליעד כהן דיבר על השיטות השונות שבהן ניתן למכור מוצר שיש בו חיסרון, תוך כדי הצגת החיסרון כיתרון בעיני
הלקוח. הוא הציע שיטה בה, כאשר ללקוח יש התנגדות או שאלה לגבי החיסרון ... כך שיתקבל רושם שהחיסרון הוא תנאי הכרחי להשגת היתרון. השלב הראשון בהצלחה בשיטה הזו הוא להבין מהם היתרונות המרכזיים של המוצר, ולהבין אילו יתרונות
הלקוח מעריך במיוחד. לאחר מכן יש לחפש קשר סיבתי בין החיסרון לבין היתרון
שהלקוח רוצה, כך שיתקבל המראה שהחיסרון בעצם נדרש כדי ליהנות מהיתרון. ... נכון. ייתכן שהכספים שנגבים במיסים אינם באמת מוקצים לביטחון, או שאי לכך עלויות המיסים הן תוצאה של ניהול לא נכון של המשאבים. בהתאם לכך, כהן מציע כיצד
הלקוח יכול להיזהר מפני מניפולציות בשכנוע מכירתי.
הלקוח צריך לשאול את עצמו: - האם היתרון שאותו הוא מקבל אכן קיים ... או שהוא מוגזם? - האם הקשר בין החיסרון ליתרון הוא הכרחי, או שמא מדובר בטריק לשכנוע? - האם יש אפשרות לקבל את היתרון ללא החיסרון הזה? כהן מסביר כי
הלקוח יכול להימנע ממניפולציות אם הוא שואל את השאלות הנכונות ומבין אם החיסרון שהוא משלם עבורו באמת הכרחי. לסיכום, אליעד כהן מציין כי שיטת החיסרון לטובת היתרון היא כלי עוצמתי בשכנוע, אך על
הלקוח להפעיל שיקול דעת ולוודא שהחיסרון שהוא מקבל אכן מוצדק, ושיתרון ... על אנשים איך לזהות שקרים והטעיות? איך ניתן למכור מוצר עם חיסרון ולהפוך אותו ליתרון? כאשר מוכרים מוצר עם חיסרון, יש צורך לדעת כיצד להתמודד עם שאלות
הלקוח ולשכנע אותו שמדובר בעסקה משתלמת. אחת השיטות היעילות לכך היא ... שהחיסרון ייראה כהכרחי להשגת היתרון הרצוי. איך הופכים חיסרון ליתרון בשכנוע מכירתי? השלב הראשון הוא לזהות מהם היתרונות המרכזיים של המוצר ומהם היתרונות
שהלקוח מעריך במיוחד. לאחר מכן, יש ליצור קשר סיבתי בין החיסרון הקיים ליתרונות
שהלקוח רוצה, כך שנראה שהחיסרון הוא למעשה תנאי הכרחי לקבלת היתרון. מהי ... לטובה או שאלוהים הציל אותו ממצב גרוע יותר. אך אם אלוהים הוא כל יכול, מדוע לא מנע את האירוע מלכתחילה? כך נוצרת הצדקה מלאכותית לקושי שחווה האדם. איך
הלקוח יכול להיזהר משכנוע מניפולטיבי? כאשר מוצג חיסרון כמחיר הכרחי ... האם היתרון שמציגים לי אכן קיים במציאות או שהוא מוגזם מפוברק? מסקנה: איך לזהות מניפולציה בשכנוע? שיטת החיסרון למען היתרון היא כלי עוצמתי בשכנוע, אך על
הלקוחות להיות מודעים אליה ולשאול שאלות קריטיות. לעיתים, חיסרון מוצג ... של שכנוע מכירות והשאלה היא כזאת איך למכור מוצר עם חסרונות, מהרגע נגיד שמוכרים איזה מוצר ולמוצר יש איזה חיסרון בהנחה שצריך להציג ללקוח את החיסרון,
הלקוח שואל על החיסרון
הלקוח שואל למה יש חיסרון כזה וכזה? וכו ברגע שמגיעים לכזאת סיטואציה ... להתמודד עם הצגת חיסרון של מוצר ללקוח וזה הולך ככה. מה שבעצם צריך לעשות זה לבדוק איזה יתרונות יש במוצר מתוכם אפילו לבדוק איזה יתרונות אנחנו חושבים
שהלקוח הכי אוהב במוצר הזה ואז מה שצריך לעשות זה לנסות להמציא למצוא, זאת אומרת למצוא או להמציא קשר סיבתי בין החיסרון שיש במוצר לבין היתרונות שיש במוצר בפרט היתרונות
שהלקוח מאוד רוצה אותם וכאשר
הלקוח שואל למה יש את החיסרון הזה והזה? אז מה שצריך לעשות או ברגע שמציגים את החיסרון הזה ללקוח, אז מה שצריך לעשות זה להציג ללקוח את החיסרון כאילו החיסרון הזה הוא נועד בשביל היתרון
שהלקוח רוצה. לדוגמה נגיד אני אתן עוד פעם דוגמה מנושא של בחירות נגיד ... להיות שהמס הוא גבוהה לא בגלל הביטחון אלא בגלל ההתנהלות הכושלת שלא יודעת לנהל את הביטחון גם זה יכול להיות. בין כך ובין כך הלוגיקה פה היא די פשוטה,
הלקוח רוצה לקנות את המוצר ואז הוא אומר לך למה יש חיסרון כזה וכזה, למה ...